Skip to main content

Rakaman pertemuan PAS Selangor-Bloggers.


Oleh : AdukaTaruna

Petang tadi, Jambu kol gua.

"Aduka. Lu kena minta kat wak, rakaman video. Penting nih."

"Apsal plak gua? Lu la mintak."

"Lu baik dengan wak."

"Gua tak boleh. Sebab benda alah tu amanah. Kalau dia janji dengan Firaun pun, dia tetap kena pegang janji. Etika tu bhai.."

"Penting ni, kena bongkar sebelum meeting."

"Lu nak, lu la mintak. Gua tak boleh. Gua kena respek."

Mana boleh lu nak desak2 gua. Ini soal prinsip. Selagi mana boleh tahan, gua must pertahankan. Tapi kalau gua tewas, jangan heran la.. iman gua tenggelam-timbul punya. Apa pun gua ada satu kefahaman. Ni, dalam jiwa gua nih. Tu yang penting.

Kemudian, gua sedang melakukan satu upacara ritual, sms gua berbunyi. Ah... lantak lah. Bila selesai, gua terlupa bab sms dan terus blah jalan kaki. Tengah jalan kaki, gua dihubungi no 05-xxxxx ni negara mana plak ni? Rupa2nya si Mikhail16.

"Aduka, lu minta wak dedahkan rakaman Hasan Ali tu."

Laa... kes petang tadi punya hal la nih.

"Tak boleh Mikhail... etika ni... etika. Dia dah pegang amanah."

"Nik Aziz minta nih."

Aih.... betul ke tak betul Mikhail nih.

"Nik Aziz mintak ke, sapa mintak ke, gua tak boleh mintak. Sebab gua respek amanah dia. Lu la mintak."

Memang bangang Hasan Ali suruh MRK Banjari pegang amanah dalam keadaan blogger UMNO pun pegang benda yang sama.

1. Kalau blogger UMNO tidak dedahkan rakaman (pecah amanah), adalah satu penghinaan kepada wak kalau dia pecah amanah.

2. Kita harus respek tajuk amanah yang tertanggung pada wak, tapi pergi mampos tajuk amanah yang tertanggung pada golongan pengkhianat. Dah mana pengkhianat, nak pegang amanah apa?

Ada satu kisah Ali berlawan dengan musuh Islam. Dan musuh Islam tu jatuh. Tinggal nak bunuh jer. Sekali kena ludah. Terus Ali tak jadi bunuh. Sebab dia takut bunuh dia dah jatuh niat marah kerana diludah. Ada pengasingan tajuk kat situ. Pergh... macam ulama jugak gua ni bhai.. mau gigil Nasha baca nih.

So, begitu juga nak jatuhkan Nasha. Nak jatuhkan Nasha, paksa member yang memenuhi jemputan supaya pecah amanah? Gila bhai... jangan rakamkan satu sejarah yang cacat dalam misi kita menjatuhkan musuh Islamic State. Nanti dipertikai oleh generasi cerdik masa hadapan.

Macam kes Aishah la.. kan ke bangang tajuk mengangkat senjata terhadap Khalifah Islam? Bunuh sana, bunuh sini.

Comments

  1. lu bhai.. lu x paham isu aishah vs ali, xyah sembang bro. lu pon idup zaman dia. klu lu idop zaman dia, rasanya generasi hari dah kutuk lu dah...

    ReplyDelete
  2. aku heran dgn kau ni Duka..tang adab kau tolak tepi, kau maki ulamak dan Aishah sebab keperluan menegur..tp bab amanah kau jaga...

    demi matlamat negara Islam, kau maki pemimpin lembab..demi matlamat negara Islam juga sepatutnya kau kena cilok dapatkan rakaman tu.. peperangan adalah tipu helah bhai!

    tolong jawab Duka...

    ~KOPI JANDA

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.