Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 28, 2009

Rakaman pertemuan PAS Selangor-Bloggers.


Oleh : AdukaTaruna

Petang tadi, Jambu kol gua.

"Aduka. Lu kena minta kat wak, rakaman video. Penting nih."

"Apsal plak gua? Lu la mintak."

"Lu baik dengan wak."

"Gua tak boleh. Sebab benda alah tu amanah. Kalau dia janji dengan Firaun pun, dia tetap kena pegang janji. Etika tu bhai.."

"Penting ni, kena bongkar sebelum meeting."

"Lu nak, lu la mintak. Gua tak boleh. Gua kena respek."

Mana boleh lu nak desak2 gua. Ini soal prinsip. Selagi mana boleh tahan, gua must pertahankan. Tapi kalau gua tewas, jangan heran la.. iman gua tenggelam-timbul punya. Apa pun gua ada satu kefahaman. Ni, dalam jiwa gua nih. Tu yang penting.

Kemudian, gua sedang melakukan satu upacara ritual, sms gua berbunyi. Ah... lantak lah. Bila selesai, gua terlupa bab sms dan terus blah jalan kaki. Tengah jalan kaki, gua dihubungi no 05-xxxxx ni negara mana plak ni? Rupa2nya si Mikhail16.

"Aduka, lu minta wak dedahkan rakaman Hasan Ali tu."

Laa... kes petang tadi punya hal la nih.

"Tak boleh Mikhail... etika ni... etika. Dia dah pegang amanah."

"Nik Aziz minta nih."

Aih.... betul ke tak betul Mikhail nih.

"Nik Aziz mintak ke, sapa mintak ke, gua tak boleh mintak. Sebab gua respek amanah dia. Lu la mintak."

Memang bangang Hasan Ali suruh MRK Banjari pegang amanah dalam keadaan blogger UMNO pun pegang benda yang sama.

1. Kalau blogger UMNO tidak dedahkan rakaman (pecah amanah), adalah satu penghinaan kepada wak kalau dia pecah amanah.

2. Kita harus respek tajuk amanah yang tertanggung pada wak, tapi pergi mampos tajuk amanah yang tertanggung pada golongan pengkhianat. Dah mana pengkhianat, nak pegang amanah apa?

Ada satu kisah Ali berlawan dengan musuh Islam. Dan musuh Islam tu jatuh. Tinggal nak bunuh jer. Sekali kena ludah. Terus Ali tak jadi bunuh. Sebab dia takut bunuh dia dah jatuh niat marah kerana diludah. Ada pengasingan tajuk kat situ. Pergh... macam ulama jugak gua ni bhai.. mau gigil Nasha baca nih.

So, begitu juga nak jatuhkan Nasha. Nak jatuhkan Nasha, paksa member yang memenuhi jemputan supaya pecah amanah? Gila bhai... jangan rakamkan satu sejarah yang cacat dalam misi kita menjatuhkan musuh Islamic State. Nanti dipertikai oleh generasi cerdik masa hadapan.

Macam kes Aishah la.. kan ke bangang tajuk mengangkat senjata terhadap Khalifah Islam? Bunuh sana, bunuh sini.

3 comments:

Shannaro said...

lu bhai.. lu x paham isu aishah vs ali, xyah sembang bro. lu pon idup zaman dia. klu lu idop zaman dia, rasanya generasi hari dah kutuk lu dah...

BukanCalon said...

kalu..rasanya...

wakaka..

Anonymous said...

aku heran dgn kau ni Duka..tang adab kau tolak tepi, kau maki ulamak dan Aishah sebab keperluan menegur..tp bab amanah kau jaga...

demi matlamat negara Islam, kau maki pemimpin lembab..demi matlamat negara Islam juga sepatutnya kau kena cilok dapatkan rakaman tu.. peperangan adalah tipu helah bhai!

tolong jawab Duka...

~KOPI JANDA