Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 27, 2009

Panas! Jin dedahkan mesyuarat khas malam esok.


Oleh : AdukaTaruna

Maklumat dari jin2 gua, think thank Task Force 2010 kepada agen Nasha, sedang menyiapkan latar belakang menjatuhkan Nik Aziz dalam mesyuarat khas malam esok. Ianya akan dibentangkan puak UG dan dibocorkan kepada awam melalui salinan minit mesyuarat tersebut, sama ada mesyuarat tersebut memutuskan EGM atau tidak.

Antara latar belakang Nik Aziz yang akan dibentangkan pada masyuarat tersebut ialah punca Nik Aziz menentang UMNO. Anak Sanusi Junid yang dijemput oleh Hasan & Nasha (dengan kelulusan Majlis Syura) pada malam semalam, telah menyiapkan tapak serangan pada Ahad lalu, 25hb, 3 hari selepas Nik Aziz pintas dengan EGM.

Menurut apak asas yang disediakan Anak Sanusi Junid punca Nik Aziz menentang UMNO ialah kerana Pangkat Penyelia Kemas.

Selain itu, satu lagi isu yang bertujuan tercatat dalam minit mesyuarat yang akan dibocorkan ialah menantu Nik Aziz. Mereka akan membangkitkan isu menantu Nik Aziz dalam mesyuarat; dan dicatat dalam minit mesyuarat, dan membocorkan kandungan minit mesyuarat itu di media supaya ianya menenggelamkan perbincangan utama mesyuarat.

Untuk itu, jin2 gua memaklumkan kepada gua, supaya menulis kemungkinan ini bagi menyediakan satu pertahanan kefahaman yang lebih awal. Dan jin2 gua meminta semua ahli PAS, terutama pentadbiran Kelantan supaya menyiap-sediakan jawapan kepada hujah2 latar belakang Nik Aziz.

Plan gua.

Malam esok, antara 4 petang - 11 malam, blog gua akan dicover xenan dan uma dan mikhail16 dan bumblebee. Ini adalah kerana gua tidak berada di talian di mana, bloggers UMNO yang dijemput Hasan & Nasha sudah pasti menyerang diambang mesyuarat khas tersebut.

Dan gua akan berada di talian memantau sebarang propaganda dan serangan terhadap PAS pada jam 11 malam sehingga lewat dinihari, selagi termampu. Pada jam 11 malam, diminta semua member gua on ym sentiasa bagi memudahkan perhubungan.

Demi Islamic State, kita akan pantau gerak-geri musuh dalam selimut ini, sedaya upaya.

updated dari jin gua :

TGNA sahkan kehadiran beliau dalam mesyuarat. TGNA rela tinggalkan sidang dewan negeri demi negara. Perjalanan jauh, TGNA dah uzur. TGNA takdo jet peribadi. So, gua harap, TGNA tidak letih sehingga emosinya mudah dijolok dalam mesyuarat tersebut. Jin gua bimbang ada pihak stanby kamera selain minit mesyuarat.

Kepada penasihat2 jahat Nik Aziz yang sesat kat blog gua, tolong bagitau benda alah ni. Jangan sesekali melenting dalam mesyuarat walau memang payah orang tua tu nak melenting. Kang tak pasal2 abadi dalam youtube kang. Tak sanggup gua.

FIGHT!

FIGHT!

FIGHT!

FIGHT!

23 comments:

Anak Sungai Derhaka said...

Ishhh... biar betui hang ni..

Anonymous said...

FIGHT, FIGHT, FIGHT

jangan bagi chan puak munafik ini menghancurkan Islam.

kepada orang2 Islam terutamanya ahli pas, bukalah mata & bezakanlah mana satu kaca mana satu permata.

Jika masih buta & tersalah pilih, nescaya hancurlah Pas & rosaklah nama Islam.

lepas itu bermaharajalelalah UMNO kembali membuat kemungkaran & kezaliman.

jika itu berlaku, hangpa jawaplah dengan anak cucu kita nanti & yg paling teruk, hangpa jawaplah kat depan Allah nanti kat akhirat.

renzo said...

lawann smpaii team UG ni mamposss!!!

Hanz_Azdi said...

hehe ... tok bomoh pakai jin ni wa kalah nih...hehe...cepat drp paparazi..patut ada gambar-2 'selingkuh'(meeting) tu baru syok & bukti kukuh.

Akhramsyah Muammar Ubaidah bin Sanusi said...

Eh, dramatik la korang ni! Terima kasihlah sebab sudi mewar-warkan blog saya. Cuma, kalau betul Islam, yang BENAR itu haruslah diterima walau pahit sekalipun!

Buat pengetahuan sdr sekelian, saya buat clog ni sendiri-sendiri aje. UMNO pun bila salah aku bantai, tak percaya, tanyalah Raja Petra. Kita ni adalah sedikit kematangan dan tak taksub...

Tentang Mesyuarat Khas PAS tu, rasanya, orang UMNO tak peduli sangat hal tu. Lebih banyak perhatian kepada DUN Perak - ia lebih penting untuk Rakyat dari kemelut dalaman mana-mana parti... Tetapi selamatlah sdr semua!

Evelyn said...

fight fight fight~~!!

anakpahang said...

Blogger kucai banyak spekulasi

Akhramsyah Muammar Ubaidah bin Sanusi said...

Sorry, silap taip, saya buat 'Blog'...

Xenan said...

Sedara akhramsyah,

Terpulang nak nilai taksub atau tidak.Ur artikel full of flaw n fitna..wonder what kind of muslim u are?

Please continue answering nizam mahmud question

BukanCalon said...

best2!

Anonymous said...

Isu yang kedua terhadap Ustaz Nasa ialah apabila beliau respons terhadap kenyataan Najib Razak di Parlimen. Dan beliau hanya menyatakan bahawa beliau mengalu-alukan kenyataan tersebut dan akan menyampaikan kepada Presiden PAS yang ketika itu berada di London.

Ujar ustaz Nasa salahkah beliau mengungkapkan demikian, ini kerana sudah menjadi akhlak Islam apabila orang memberi salam kita wajib jawab salam tersebut, dan apabila orang menyatakan hasrat kita sambut hasrat itu dengan sopan, dan beliau juga tidak memutuskan sebarang pelawaan dari Najib bahkan beliau mengambil sikap untuk membawa perkara itu kepada bosnya terlebih dahulu, maka salahkah sikap yang telah beliau ambil ?

Dan selepas itu timbul pula isu UG yang menjadikan jemaah dan ahli PAS semua menjadi bertambah haru-biru. Dari apa yang disampaikan oleh beliau, idea UG ini timbul bagi menjaga kepentingan Islam dan Bangsa Melayu tetapi malangnya belum sempat ianya diseminarkan dan dibincangkan secara serius, ramai yang membantah dan menyuarakan bantahan. Maka ia terus ditarik balik oleh TGHH dan mati begitu sahaja sehinggalah ia hangat kembali selepas Muktamar PAS baru-baru ini.

Soalnya siapa yang menghidupkan kembali isu UG ini ? Siapakah yang ingin melompat katak masuk UMNO ? Menurut Dato' Dr Hassan Ali lagi, kepada kami dan kepada anda semua sila nyatakan bila dan dimana beliau pernah mengatakan akan melompat masuk UMNO dan membawa orang-orang PAS Selangor bersamanya ? Bahkan beliau menyatakan beliau dari awal lagi tidak pernah membicarakan tentang isu UG ini secara terbuka dan bagaimana beliau pula yang dikaitkan dengan isu tersebut. bersambung siri ke-2

(*) Merujuk kepada quote diatas, harus dimaklumkan bahawa memang benar ada kandungan perkara yang disebutkan oleh kedua-dua tokoh tersebut, tetapi tidak semua kandungan dan makna ayat yang dinyatakan oleh penulis gomo diblog beliau itu 100% BENAR. Tetap ada simpang siurnya. Apa yg jelas tulisan yg diwarnakan kuning itu masih dipertikaikan, dan kerana itu saya meletakkan quote ' Dan sangat dipertikaikan !! *

Nota : * quote itu bersifat umum - menyatakan maksud sebahagian yang ditulis BENAR itu ada fitnahnya, lebih-lebih lagi kepada yang tidak diwarnakan (kenyataan yang sengaja diada-adakan), memang jelas fitnah penulis. Wallahualam.

Anonymous said...

Diantara agendanya ialah untuk membuat persediaan bagi menemui Pak Lah dan Khair Toyo buat kali ke dua. Dinyatakan juga dalam pertemuan ini tiada persefahaman yang dapat dibuat kerana PAS tetap dengan prinsipnya sebagai parti Islam. Usaha Umno GAGAL.

Pertemuan ketiga yang dikatakan oleh Ustaz Nasa ialah semasa beliau sedang minum di kantin Parlimen, tiba-tiba beliau di sapa oleh Dato' Yaacob (bapa Fazly) yang menyampaikan salam pertemuan dari Pak Lah dari pejabatnya ditingkat Parlimen. Menurut Ustaz Nasa pertemuan itu tiada langsung membincangkan mengenai perpaduan atau penyatuan yang telah gagal dalam pertemuan sebelum ini dan selepas itulah Pak Lah telah menyatakan kepada press(Media) tentang pertemuannya sebanyak 3 kali dengan Ust Nasa.

Bermula dari kenyataan Pak Lah itulah keadaan PAS mula menjadi haru biru. Lalu ustaz Nasa terus terfitnah sehingga sekarang. Dan fitnah itu pula berterusan dimainkan oleh blogger-blogger di blog.

Ustaz Nasa dan Dato' Hassan melontarkan persoalan, mengapakah hanya dipersalahkan ustaz Nasa, Dato' Mustafa Ali dan TGHH dalam isu rundingan ini ? Tidakkah keputusan ini telah dicapai dalam Mesyuarat Khas PAS Pusat di Kota Baharu pada 9 March 2008 lalu ?

Saya(MRK albanjari) bertanya, apakah dan mengapa TGNA tidak dimaklumkan akan butir keputusan mesyuarat tersebut ? Jawapnya kerana TGNA tidak hadir. Walaubagaimanapun menurut Ustaz Nasa segala keputusan itu telah pun dipersembahkan dan dimaklumkan kepada TGNA.

Maka dari itu ustaz Nasa dan Dr Hassan Ali, meminta mohon penjelasan daripada AJK PAS Pusat yang terlibat, sila nyatakan pendirian anda samada kenyataan ini benar atau tidak ! Jika anda ingin melihat keadilan dan perpaduan terus kukuh dalam PAS.

Anonymous said...

Pendedahan 1 - mohon penjelasan AJK Pusat !
Oleh : albanjari/MRK albanjari
RALAT : Berdasarkan kepada posting asal di sini, terdapat kecuaian yang tidak disengajakan terhadap nama blogger yang hadir. Dimaklumkan bahwa saudara MSO dan Azizi Abdullah tidak hadir ke majlis yg dianjurkan. Perkara ini dimaklumkan terus melalui email daripada saudara MSO pada petang tadi. Maka dengan ini, saya dengan penuh tanggungjawab memohon maaf diatas kecuaian yang tidak disengajakan.







Berdasarkan bukti foto diatas hanya 9 orang bloggers hadir ke majlis tersebut. (sumber foto-neutraldaily)

Penjelasan Tepat kepada kekeliruan yang timbul :

1. Isu kerajaan Perpaduan antara Pas dan Umno ini sebenarnya telah di bincangkan oleh seluruh pimpinan atasan Pas. Nik Ajis tiada dalam perbincangan ini. (sumber asal dipetik : papa gomo )

Ulasan : Apa yang berlaku sebenarnya pada 9 March 2009 ( sehari selepas PRU 12) satu mesyuarat AJK PAS Pusat telah diadakan di Kota Baharu. Mesyuarat tersebut berbincang untuk menguruskan kemenangan PAS di negeri-negeri yang telah kita sedia maklum.

Mesyuarat itu juga telah memutuskan agar bersedia berunding dengan UMNO sekiranya segala syarat yang PAS letakan mendapat pertimbangan dari UMNO. Rundingan dengan UMNO itu bermaksud untuk memelihara agama, kerana apa yang ada pada PAS tiada pada UMNO dan apa yang ada pada UMNO tiada pada PAS kerana saling lengkap-melengkapi. Mesyuarat tersebut bukanlah untuk menubuhkan kerajaan perpaduan.

Sejurus mesyuarat selesai TGHH telah pergi ke Kedah, Dato' Husam Musa ke Perak, Hj Mohamad Sabu ke Pulau Pinang, Ustaz Nasa dan Dato' Mustafa Ali ke KL dan Selangor untuk membantu menguruskan kemenangan PAS di negeri-negeri tersebut.

Ustaz Nasa memaklumkan, selepas mesyuarat di KB, dan ketika dalam perjalanan beliau ke KL/Selangor mereka mula berhubung dengan Khair Toyo selaku Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor dan pertemuan pertama berlangsung di Shereton Subang dan turut dihadiri bersama oleh Dr Hassan Ali. Tiada persefahaman yang dapat dibentuk dalam pertemuan itu dan segala usaha kerjasama berakhir dan tamat di situ juga.

Umno terus berikhtiar, hinggalah beliau di hubungi pula oleh Pak Lah untuk pertemuan yang selanjutnya. Perkara itu juga dimaklumkan terus kepada TGHH dan TGHH yang berada di Kedah terus pulang ke KL dan satu perbincangan atau Mesyuarat Khas telah diadakan diantara beliau dan AJK Pas pusat yang lain di Ibu Pejabat PAS di Kuala Lumpur.

Anonymous said...

Pendedahan 1 - mohon penjelasan AJK Pusat !
Oleh : albanjari/MRK albanjari
RALAT : Berdasarkan kepada posting asal di sini, terdapat kecuaian yang tidak disengajakan terhadap nama blogger yang hadir. Dimaklumkan bahwa saudara MSO dan Azizi Abdullah tidak hadir ke majlis yg dianjurkan. Perkara ini dimaklumkan terus melalui email daripada saudara MSO pada petang tadi. Maka dengan ini, saya dengan penuh tanggungjawab memohon maaf diatas kecuaian yang tidak disengajakan.







Berdasarkan bukti foto diatas hanya 9 orang bloggers hadir ke majlis tersebut. (sumber foto-neutraldaily)

Penjelasan Tepat kepada kekeliruan yang timbul :

1. Isu kerajaan Perpaduan antara Pas dan Umno ini sebenarnya telah di bincangkan oleh seluruh pimpinan atasan Pas. Nik Ajis tiada dalam perbincangan ini. (sumber asal dipetik : papa gomo )

Ulasan : Apa yang berlaku sebenarnya pada 9 March 2009 ( sehari selepas PRU 12) satu mesyuarat AJK PAS Pusat telah diadakan di Kota Baharu. Mesyuarat tersebut berbincang untuk menguruskan kemenangan PAS di negeri-negeri yang telah kita sedia maklum.

Mesyuarat itu juga telah memutuskan agar bersedia berunding dengan UMNO sekiranya segala syarat yang PAS letakan mendapat pertimbangan dari UMNO. Rundingan dengan UMNO itu bermaksud untuk memelihara agama, kerana apa yang ada pada PAS tiada pada UMNO dan apa yang ada pada UMNO tiada pada PAS kerana saling lengkap-melengkapi. Mesyuarat tersebut bukanlah untuk menubuhkan kerajaan perpaduan.

Sejurus mesyuarat selesai TGHH telah pergi ke Kedah, Dato' Husam Musa ke Perak, Hj Mohamad Sabu ke Pulau Pinang, Ustaz Nasa dan Dato' Mustafa Ali ke KL dan Selangor untuk membantu menguruskan kemenangan PAS di negeri-negeri tersebut.

Ustaz Nasa memaklumkan, selepas mesyuarat di KB, dan ketika dalam perjalanan beliau ke KL/Selangor mereka mula berhubung dengan Khair Toyo selaku Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor dan pertemuan pertama berlangsung di Shereton Subang dan turut dihadiri bersama oleh Dr Hassan Ali. Tiada persefahaman yang dapat dibentuk dalam pertemuan itu dan segala usaha kerjasama berakhir dan tamat di situ juga.

Umno terus berikhtiar, hinggalah beliau di hubungi pula oleh Pak Lah untuk pertemuan yang selanjutnya. Perkara itu juga dimaklumkan terus kepada TGHH dan TGHH yang berada di Kedah terus pulang ke KL dan satu perbincangan atau Mesyuarat Khas telah diadakan diantara beliau dan AJK Pas pusat yang lain di Ibu Pejabat PAS di Kuala Lumpur.

Anonymous said...

Diantara agendanya ialah untuk membuat persediaan bagi menemui Pak Lah dan Khair Toyo buat kali ke dua. Dinyatakan juga dalam pertemuan ini tiada persefahaman yang dapat dibuat kerana PAS tetap dengan prinsipnya sebagai parti Islam. Usaha Umno GAGAL.

Pertemuan ketiga yang dikatakan oleh Ustaz Nasa ialah semasa beliau sedang minum di kantin Parlimen, tiba-tiba beliau di sapa oleh Dato' Yaacob (bapa Fazly) yang menyampaikan salam pertemuan dari Pak Lah dari pejabatnya ditingkat Parlimen. Menurut Ustaz Nasa pertemuan itu tiada langsung membincangkan mengenai perpaduan atau penyatuan yang telah gagal dalam pertemuan sebelum ini dan selepas itulah Pak Lah telah menyatakan kepada press(Media) tentang pertemuannya sebanyak 3 kali dengan Ust Nasa.

Bermula dari kenyataan Pak Lah itulah keadaan PAS mula menjadi haru biru. Lalu ustaz Nasa terus terfitnah sehingga sekarang. Dan fitnah itu pula berterusan dimainkan oleh blogger-blogger di blog.

Ustaz Nasa dan Dato' Hassan melontarkan persoalan, mengapakah hanya dipersalahkan ustaz Nasa, Dato' Mustafa Ali dan TGHH dalam isu rundingan ini ? Tidakkah keputusan ini telah dicapai dalam Mesyuarat Khas PAS Pusat di Kota Baharu pada 9 March 2008 lalu ?

Saya(MRK albanjari) bertanya, apakah dan mengapa TGNA tidak dimaklumkan akan butir keputusan mesyuarat tersebut ? Jawapnya kerana TGNA tidak hadir. Walaubagaimanapun menurut Ustaz Nasa segala keputusan itu telah pun dipersembahkan dan dimaklumkan kepada TGNA.

Maka dari itu ustaz Nasa dan Dr Hassan Ali, meminta mohon penjelasan daripada AJK PAS Pusat yang terlibat, sila nyatakan pendirian anda samada kenyataan ini benar atau tidak ! Jika anda ingin melihat keadilan dan perpaduan terus kukuh dalam PAS.

Anonymous said...

Isu yang kedua terhadap Ustaz Nasa ialah apabila beliau respons terhadap kenyataan Najib Razak di Parlimen. Dan beliau hanya menyatakan bahawa beliau mengalu-alukan kenyataan tersebut dan akan menyampaikan kepada Presiden PAS yang ketika itu berada di London.

Ujar ustaz Nasa salahkah beliau mengungkapkan demikian, ini kerana sudah menjadi akhlak Islam apabila orang memberi salam kita wajib jawab salam tersebut, dan apabila orang menyatakan hasrat kita sambut hasrat itu dengan sopan, dan beliau juga tidak memutuskan sebarang pelawaan dari Najib bahkan beliau mengambil sikap untuk membawa perkara itu kepada bosnya terlebih dahulu, maka salahkah sikap yang telah beliau ambil ?

Dan selepas itu timbul pula isu UG yang menjadikan jemaah dan ahli PAS semua menjadi bertambah haru-biru. Dari apa yang disampaikan oleh beliau, idea UG ini timbul bagi menjaga kepentingan Islam dan Bangsa Melayu tetapi malangnya belum sempat ianya diseminarkan dan dibincangkan secara serius, ramai yang membantah dan menyuarakan bantahan. Maka ia terus ditarik balik oleh TGHH dan mati begitu sahaja sehinggalah ia hangat kembali selepas Muktamar PAS baru-baru ini.

Soalnya siapa yang menghidupkan kembali isu UG ini ? Siapakah yang ingin melompat katak masuk UMNO ? Menurut Dato' Dr Hassan Ali lagi, kepada kami dan kepada anda semua sila nyatakan bila dan dimana beliau pernah mengatakan akan melompat masuk UMNO dan membawa orang-orang PAS Selangor bersamanya ? Bahkan beliau menyatakan beliau dari awal lagi tidak pernah membicarakan tentang isu UG ini secara terbuka dan bagaimana beliau pula yang dikaitkan dengan isu tersebut. bersambung siri ke-2

(*) Merujuk kepada quote diatas, harus dimaklumkan bahawa memang benar ada kandungan perkara yang disebutkan oleh kedua-dua tokoh tersebut, tetapi tidak semua kandungan dan makna ayat yang dinyatakan oleh penulis gomo diblog beliau itu 100% BENAR. Tetap ada simpang siurnya. Apa yg jelas tulisan yg diwarnakan kuning itu masih dipertikaikan, dan kerana itu saya meletakkan quote ' Dan sangat dipertikaikan !! *

Nota : * quote itu bersifat umum - menyatakan maksud sebahagian yang ditulis BENAR itu ada fitnahnya, lebih-lebih lagi kepada yang tidak diwarnakan (kenyataan yang sengaja diada-adakan), memang jelas fitnah penulis. Wallahualam.

gayasopan said...

menarik snguh komen.x sngka degree imperial college pon sempit pmikirn.dgree engineering lak 2.what a disgrace.klo KEMAS 2gne duit kerajaan(dari cukai) dh tntu la ia bukn milik umno.cume sp yg uruskn je la.lain la klo gne duit parti.last time i checked,KEMAS website is under dot gov.my.igt blaja oversea leh fhm demokrasi,freedom of speech.ini ayat same mcm org kg je,"PAS buat jln sndiri,jgn gune jln umno";orang undi PAS pon byr cukai.

chor said...

Huraian aku senang je. Jawapan yang lambat (puak UG) biasanya adalah jawapan bohong @ jawapan yang direka-reka. Contoh munafiqin terbaik untuk ditunjukkan kepada anak-anak ialah Hasan dan nasha @ Upin dan Ipin)

Anonymous said...

Bodo sgt kesimpulan ko chor. Kalu lmbat bohing. Kalu laju betul la?

Bush pun betolla ek pasal die kan laju gak?

Anonymous said...

aku blh terima penjelasan ni. semoga kita semua di berikan RAHMAH dr Nya.Amin

Evelyn said...

saudara akhramsyah,

born as u are, u r not even half of what we were fighting for. ur blog, as famous as u might think u r, given ur position and whatnots, is not even half or even a third, of what we been fighting here.

As humble as this blog appeared to be as compared to urs, we dont go around flaunting vague facts, we dont accused, we dont lie nor do we even attempted to cheat.

so, get ur facts right. hang out here, we might been able to enlightened u on how to write responsibly and even share facts with you, in which, you so obviously lacking in.

bumblebee said...

wahahahaah..

Imperial COllege grad ke? masa college dulu tu mesti selalu wat assignment n project reports kan? Ada reti belajar wat referencing ke? Quote others reti tak? Kalau reti, bila tulis blog, sila la aplikasi kebolehan referencing tu. kalau tak, hang kaki fitnah jugak!!

Blah laaaa lu.

Lyn said...

Tak pe. Nik Aziz sempat release tention tengok bola kat KB yang ala2 England tu.