Skip to main content

MB Kedah adalah manusia paling bodoh!



Oleh : AdukaTaruna

Lu ulama, bermakna lu kena ikut sirah perjalanan Islam yang lampau. Lu tolak atas alasan tua dan atas alasan nak tumpu pada Kedah adalah melanggar dalil sirah Islam.

Sepatutnya lu kena sapu semua. Ini adalah sirah!

1. Ostad Azizan perlu jadi MB Kedah, dan
2. Ostad Azizan perlu jadi ADUN Kedah, dan
3. Ostad Azizan perlu jadi AP Kedah, dan
4. Ostad Azizan perlu jadi PJ Kedah, dan
5. Ostad Azizan perlu jadi Ketua Pembangkang, dan
6. Ostad Azizan perlu jadi Presiden PAS, dan
7. Ostad Azizan perlu aktif jemaah luar negara, dan
8. Ostad Azizan perlu sound DAP ubat tamat tempoh, dan
9. Ostad Azizan perlu jadi sibukkan diri uruskan sekolah pondok, bagi kuliah, dan
10.
11.

Ini semua adalah sirah perjuangan Islam, bangang. Manusia depan akan merujuk ini sebagai panduan berpolitik di Malaysia. Jangan berani melanggar ketetapan yang dibuat oleh ulama. Ijtihad mereka mempunyai peruntukan 2 pahala. Mereka berijtihad dengan keadaan berpuasa, bertahajut.

Ostad Azizan yang bodoh, sila bolot kesemua jawatan itu. Jika tidak anda adalah orang bodoh yang berdosa!


Comments

  1. mohon perjelasan dalil sirah mana yang lu nak sarcasm ni

    ReplyDelete
  2. wa sudah cakap siang-siang semua org sudah jadi gile ma....banyak tulis banyak gila ma....lu kena ikut gua la....wa mau aduka jadi presiden barulah PAS ada Ump.....kalau lu (aduka) tak mau jadi presiden itu tanda lu juga gila macam orang lain ma..apa mau tunggu Ostad Aduka kena jadi Presiden kena kasi tiow itu hadi ma....Ostad Aduka ....wa caya sama lu....lu gila..wa pun gila...kita sama sama gila...wa kaka akuiii puihhhh...jgn mara ma...nanti wa jual lo.....

    ReplyDelete
  3. haha..
    wa terasa laaaaa....haha
    sapa lg terasa ni..haha

    wa rasa ahmad awang pon mesti terasa...haha

    ReplyDelete
  4. sirah aduka taruna le, apa le dah lama mengikuti blog ni mcm blog tok guru, dalam blog ni semua ada, hukum hakam, sirah, itihad, muamalat, mudahrebah, ostad ostad ni celah kaki aduka taruna je, Team ni akan langgar Haji Hadi, kau ingat maen-maen punya ilmu ke, kalau haji hadi salah jawab mesti kena maki, jgn maen maen dgn team ni, jgn kena langgar dah

    ReplyDelete
  5. ahaks.. lu mcm siot la bro... boleh lagi selit sinical dalam posting sepenting nie.. ahaks... kesian ustadz azizan.. kalau yg baru first time baca blog lu mcm 'saye'.. mesti akan kata lu lebih gile dri org gile.. wakaka

    ReplyDelete
  6. Biar aper orang nak kata janji gua nak jaga kedah jer..... Perghi mampus sama PAS..... huauauauhuauauau... Baik gua dok kedah ker tunggu mati......

    ReplyDelete
  7. Kenapa Aduka taruna marah sangat Ustaz Azizan tidak mahu jawatan Presiden? Dia memilih jalan yang betul. Perbuatannya mengikut sunah Nabi Muhamad.

    Banyak lagi nama yang layak untuk jawatan presiden dan timbalan presiden PAS seperti Nizar, Salleh Man, Hashim Jasin, Abdul Ghani Ab Rahman dan Tuan Ibrahim. Salah seorang memang layak. Kalaupun jawatan presiden kekal, timbalan presiden masih boleh diganti.

    ReplyDelete
  8. Dia x nak sebab x mampu nk pikul amanah lah. Kau ingat pemikiran pimpinan PAS mcm kepala hotak kau ke???

    ReplyDelete
  9. Gelak lagi.. wakaka... x sampai bai apa lu nak cakap... hikhik

    ReplyDelete
  10. kempen la para bloger untuk lantik salahudin presiden, mujahid timb,naib mat sabu,husam,mahfuz, suagung hanifa maiden, kp khalid samad ,bendahari nizar. ulama2 pegi jaga dewan..dewan nk masuk kambing.

    ReplyDelete
  11. aduka..dahlah woi.baik ko pi melancap dulu sebelum tulis blog tu

    ReplyDelete
  12. level IQ ahli Pas very low..artikel reverse psycho macamni pun tak paham2..lambat pick-up la...lurus bendol sama macam Presidennya..

    ReplyDelete
  13. Assalamu'alaikum.

    Akhi Anonymous 2:52 pm, boleh ana bertanya?

    Maaf, 'melancap' tu apa ya?

    Ana mengaji agama, ana kurang arif lah.

    Tambahan pula ibubapa ana tak pernah sebut/ajar perkataan 'melancap' tu.

    Kehidupan masyarakat/sahabat sahabiah ana pun tak pernah sebut perkataan itu.

    Mohon penjelasan wahai Akhi Anonymous 2:52 pm.

    Ana ingin sangat tahu.

    Shukron kathiro.

    ReplyDelete
  14. melancap itu adalah mengeluarkan air mani dengan tangan, siku, lutut, pankreas dsb.

    Saja tolong jawabkan.

    ReplyDelete
  15. lu jgn tinggi sgt kalisan, bro.
    ramai x leh paham
    msg lu x leh nak sampai....haha

    cian azizan
    dikambeng itam kan...hehe

    ReplyDelete
  16. Dasat tol kiasan lu AT.apa la ramai yg tak faham mksud AT tu.tentu ostaz azizan tersenyum kalau dia terbaca..

    ReplyDelete
  17. hahah.... memang best lu AT...

    lain kali kalau lu tulis...jgn kias2...tembak peluru tu tepat ke dahi terus..

    hmmm...yg lain baca pun satu hal gak...pahamkan makna tersirat....

    sian pulak kat tok zizan..tak pasal2...di `black goat `kan..hahah

    ReplyDelete
  18. Shukron Hadi Tegar.

    Maknanya perbuatan 'melancap' itu adalah haram kerana ia melampaui batas dari tabiat manusia yang Allah halalkan perkahwinan.

    Masha Allah....

    Maka mengapa diajak ke arah perkara mungkar?

    Mengapa Anonymous 2:52 pm menyaran kepada perkara maksiat?

    Anta tidak mengambil pengajaran kaum Nabi Luth, kaum A'ad dan kaum Tsamud wahai Akhi?

    Anta tak takut masyarakat kita bakal menjadi kaum yg akan Allah binasakan kelak?

    Maka mengapa anta menyeru ke arah fakhsya?

    Astaghfirullahal'adziim...

    ReplyDelete
  19. melancap tu sodap ostad nurudin oii..x caye tanye la anon 2.52 tu. dia mesti melancap hari2 tu..tu yg sesenang je sebut perkataan tu. dah jadi amalan seharian..hobi la katakan,hihiihi. Hadi Tegar pun kot,muahahaha...

    ReplyDelete
  20. hoi..hoi..ni cite ustaz azizan ke cite melancap ni?

    gilo apo?

    -adinda bazooka-

    ReplyDelete
  21. ok, bila baca komen anon 2:06pm dan FZY, i rasa cam nak menitiskan air mata..

    mengapakah...?

    ReplyDelete
  22. sabar ya evelyn cyg..nanti ambo pujuk ya

    -adinda bazooka-

    ReplyDelete
  23. Mat Sabu for Presiden!!! Solawat!

    ReplyDelete
  24. cadangan TGNA memang dah elok sangat dah, cuma dlm metin nanti ahli mesyuarat hanya buat 'side-spin' saja drp 3/4 org yg dimaksudkan kepada 3/4 org nama2 spr berikut.
    1. husam
    2. khalid
    3. kamarudin jaafar

    org2 ini sebenarnya jd tali-barut DEFUCKtor PKR - u know wot i mean bro...huhuhu.

    ReplyDelete
  25. MaLin..tunjukkan bukti..tanpa bukti lu same macam MSO kaki fitnah dan pengadu domba..namun gua tak heran,kaki melancap memang macamtu perangainya..huhu.

    ReplyDelete
  26. bukti apo eko mau bro?

    yg 3 ekog tuh jd talibarut DEFUCKtor ke?

    ReplyDelete
  27. Nah, kau baca artikel ni cepat..

    http://saifulislam.com/?p=5874#more-5874

    ReplyDelete
  28. Salam..
    Bagus la ust Azizan buat mcm tu.Dia tak tamak dgn harta dan pangkat didunia ini.Bukan mcm puak2 UMNO tak ingat mati.Semua nak bolot..Ana pun ahli Umno jgak tp xda sampai hati nak maki hamun org2 Pas smpai teruk sekali.Ingat..kita sesama agama,sebangsa..mcmana nak pejuangkan AGAMA,BANGSA & NEGARA jika mcm ni caranya.Bila mati nanti golongan mana yg akan mengiringngi dan menyempurnakan jasad kita nanti hingga ke kubur.Sama2 pikirkan..

    ReplyDelete
  29. hihihik sian maa diorang nih...meh den bg hint.. no 6 tu....tendang empat depan, tolak satu belakang kekal 2 yg tinggal lepas tuh lu pikir la sendiri jawapannyer haha

    ReplyDelete
  30. ni x kena kat nik aziz ke ni

    ReplyDelete
  31. Ye abang aduka ... Pas ni abang tukar je la blog ni jd antihadi or antiulamak..

    ReplyDelete
  32. makin rame yg terjah blog ni yek
    baguih lerrr
    menjadi gak medium ni utk sedarkan suku-sakat jakun dalam pas

    ReplyDelete
  33. Ikut suke ati aku le aku nak buat pun. Nak bolot semua jawtn ke, nak poligami ke, nak busy kat oversea ke... Dah org lantik aku jd presiden. Sapa yg bodoh? Aku ke atau org yg lantik aku? Setakat blogger nyamuk nak maki2 aku..

    -bukan hadi

    ReplyDelete
  34. apo la lu..sindir tg hadi tp ostad zizan kono.

    lu x paham sirah.
    perang aishah vs ali, bpunca sbb x makan pil wala' laa. x wala kpd khalifah ali. blogger2 aishah la punya keja. aishah xda la sampai suruh serang ali. just selisih pendapat ttg pmbunuhan osman. blogger aishah melampau2, serang blogger2 ali. ali kata rileks, biar tenang dulu, baru cari siapa pmbunuh osman. blogger aishah kata pmbunuh osman ada dlm kalangan blogger ali. so x wala kat khalifah ali. wala' beb, wala! sape2 yg x suka pd wala' paham2 saja laa. wala' bukannya x penting. cuma tafsiran lu orang yg salah. tafsiran x tetap, sbb masuk pas pon ikut2 org, ikut sentimen, ikut suka, sbb benci umno. tarbiyah xde. pastu blagak pandai. bodoh sombong. lu org xsedar merosakkan jemaah. amacam? something wrong?

    ReplyDelete
  35. wa sokong stail Bro AT tulis.Ada yang tersirat dan tersurat.Hidup ust Zizan.

    ReplyDelete
  36. haluuuuuuuuuuuuuuuuu

    Ostad azizan pun team UG jugak,anak branak UMNOngok!!!!

    ReplyDelete
  37. aduka perlu jadi pres PAS..klu x, ko adalah orang bodoh dan berdosa..mcm ni kot maksud artikel ni kot ;p

    ReplyDelete
  38. kpd shannaro..

    ada satu fakta lagi, 'geng2 blogger' abdullah bin saba' juga main peranan utama yg jd punca perang saidina Ali dan saidatina Aishah..

    knl ke 'blogger' abdullah bin saba' tu?

    ReplyDelete
  39. Hua..hua..hua. Aku kenal lo anak pompuan dia tu..Janda lo..Brutal lo waktu ngaji dulu..Specis minah clubbing lo waktu kat KL dulu..Tak terjago dek si Yusrain tu..Bapak borek .....

    ReplyDelete
  40. Apalah.... agaknya presiden pun tak tau bahasa kiasan ni. Macm tulah ahli-ahlinya yang wala tak berfikir.

    Berfikirlah....Fikir dalam-dalam maksud setiap kritikan dan tulisan tu.

    Inilah yang menyukarkan kita merubah kawan-kawan kita yang malas berfikir ni.

    ReplyDelete
  41. aku cadang ko AT jd presidn pas, ketua dewan ulama dengan mursyidul am sekali ngan ketua dewan muslimat

    apa la bingai ko ni. org tu taknak dah la. patutnya ko yg g amik jawatan tu

    ReplyDelete
  42. lagi nak menitiskan air mata tgk komen anon 11:21pm..

    mengapakah....anda... begitu...perlahan?

    ReplyDelete
  43. betul la -evelyn- apa ke lembab sangat.baru belajar membaca kut..

    -toyong-

    ReplyDelete
  44. Perlahan bab menghina ulamak xpe. Tarak hal. Laju bab hina orang tu taleh.

    wakakaka

    ReplyDelete
  45. hahaha.. ada org tak paham, jgnlah kias2 bahaya.

    ReplyDelete
  46. wei betul la gua tanya. pasal tak penah rasenye dalam sirah pemimpin Islam pegang semua jawatan. kat m'sia je tu pun sekarang ni je zman TGHH. so bukan sirah la kan.

    ReplyDelete
  47. hehe..saye cam dah dekat nak paham ler tu...pikir lagi.

    ReplyDelete
  48. aku nampak ramai yg tak paham dari yg paham ngan kiasan yg ko bagi ni ngah..aku risau ade yg tebabas plk nanti..
    ye la biase sgt ikut jalan lurus, bile ade kona sikit je dah mengelabah..kate jalan yg di buat tu x betul, x mematuhi standard yg ade..

    *ngah ko igt lagi x eksiden pagi raye dulu? aku yg salah ambik koner telebih atau jalan tu yg salah? ke niat ko mase tu yg salah?..hehehe..

    ReplyDelete
  49. Ahli PAS Kena Bijak Menghadapi Fitnah Media
    Posted on Oktober 27, 2009 by ustazidrisahmad

    Kenyataan Media

    Parti Islam Se-Malaysia (PAS) mengingatkan setiap ahli agar bijak dalam membaca sebaran berita di internet khususnya dalam blog, facebook dan juga media massa lainnya. Pada waktu ini PAS mendapati semakin banyak tuduhan liar dilontarkan oleh CyberTrooper Umno yang menyamar sebagai ahli PAS atau wakil pimpinan PAS di dalam media alternatif ini.

    PAS mendapati mereka mengunakan isu Unity Goverment dan juga cadangan Tuan Guru Datuk Nik Abd Aziz Nik Mat bagi menunjukan bahawa PAS kini berpecah.

    Pemimpin Umno seperti Najib Tun Razak, Muhyiddin Yasin dan Zahid Hamidi bersilih ganti menangguk di air keruh dengan memberikan komen seolah-olah PAS kini sedang berpecah yang mana sebahagiannya mengambarkan seperti ada kumpulan dalam PAS yang mahu bergabung dalam Umno, sebahagian lagi mahu Mursyidul Am dan Presiden letak jawatan.

    Dalam ucapan Muktamar yang lepas, telah dijelaskan oleh Presiden, Tuan Guru Dato Seri Abdul Hadi Awang, bahawa PAS tiada hasrat untuk bergabung dengan Umno dan isu Unity Goverment tidak berbangkit lagi.

    Sehubungan dengan itu, kewujudan fitnah seolah-olah wujudnya pertemuan sulit pimpinan PAS yang Pro Unity Goverment dan Pro-Erdogan wajar difahami ahli sebagai satu gerak kerja saraf Umno untuk memecahkan parti ini kepada dua kelompok. Sesungguhnya tiada sebarang pertemuan sulit yang dilaporkan dan belum ada bukti yang diterima diperingkat kepimpinan PAS tentang kewujudan dua kumpulan ini melainkan individu-individu yang berbeza pandangan dengan pimpinan.

    PAS melihat, selain jalan Musyawarah perlu juga Laporan Disiplin dibuat bagi mengesahkan setiap tuduhan yang dibuat untuk memudahkan kita mengetahui asal punca masalah ini.

    Lembaga Disiplin PAS juga membuka ruang yang seluas-luasnya terhadap mana-mana pimpinan dan ahli yang mempunyai bukti mengenai fitnah ini atau mereka-mereka yang menyebarkan berita bahawa terdapat segelintir pimpinan PAS sedang berusaha membawa PAS bergabung dengan Umno untuk membuat Laporan Disiplin. Jika ada laporan dan bukti yang sahih kita akan membuat keputusan, walaupun yang didakwa itu Mursyidul Am, Presiden atau mana-mana pemimpin tertinggi parti sekalipun.

    PAS yakin kerja-kerja fitnah CyberTrooper Umno dan mereka-mereka yang kononnya menjadi ahli PAS tetapi bekerja untuk Umno akan mati dengan sendirinya jika sebarang Laporan Disiplin gagal dibuat dan tiada sebarang pembuktian diserahkan kepada pihak Lembaga.

    PAS meminta ahli bertenang dan tidak membuat sebarang ulasan terbuka mengenai perkara ini dan memberikan ruang kepada pemimpin bermusyawarah bagi mencari punca masalah ini. Gunakanlah saluran yang ada (Lembaga Disiplin) bagi mencari kebenaran dan menguatkan Ukhuwah dalam parti.

    Marilah kita bersama-sama melakukan solat hajat moga mereka yang cuba menganiaya parti ini diberikan hidayah oleh Allah untuk menginsafi perbuatan mereka. Kita mohon pada Allah semoga PAS dileraikan dari belenggu fitnah dan perjuangan kita terus mendapat hidayah dariNya.

    Ust. Idris Ahmad
    Ketua Penerangan PAS Pusa

    ReplyDelete
  50. Ustadz Nuruddin,

    Fakta: kaum Lut binasa bukan sebab melancap.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.