Skip to main content

Mana dia postmortem Bagan Pinang?

Oleh : AdukaTaruna

Gua dah cakap lama dulu. Ulama Melayu ni bangang tahap nak mampos dalam politik. Dia hanya boleh jaga dasar sahaja. Tapi jaga organisasi memang out. 2006 gua fight pendapat gua. Macam2 gua rasa. Kena ban, kena ugut bunuh, kena doa mati. Mcm2la..

Ni, gua nak refresh balik memori hangpa nih. Mana dia postmortem Bagan Pinang? Ngeee... lawak sungguh gua kalau imagine muka2 ulama genetik Melayu yang berada dalam kapal perang. Terkial-kial gua cakap lu. Nak tunjuk ajar kang kena kifarah plak.

Sebelum postmortem Bagan Pinang, mana dia postmortem Terengganu 2008? Ngee... OSA ko bhai? Kalau OSA, umumkan jer la kepada pengundi lu orang ni bahawa itu dokumen sulit. Haha.

Lu tahu tak? Dulu, LGE repot polis kes KM Melaka rogol budak bawah umur, dia yang kena tangkap.

Lu tahu tak? Berapa banyak aktivis yang repost polis kes2 besar, dia kena tangkap kerana pecahkan dokumen rahsia atau buat fitnah menggangugugat keselamatan?

Hari ni, Allah takdirkan satu lagi peristiwa untuk golongan berfikir, diulangi untuk golongan berfikir (Hadi tak masuk la tu sebab dia pernah berfikir ke?) PAS Selangor mencadangkan pemberi maklumat rahsia parti dihukum tatatertib. Hahaha.

Ulama Melayu.... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Comments

  1. Tulisan anda langsung tak berakhlak. Mengeruhkan suasana. Apa faedahnya mengutuk dan mencaci ulamak? Dahlah ulamak sekarang semakin kurang yg ada pulak dimaki2nya. Anda geng abdullah bin ubai bin salul ke? Janganlah terpedaya dgn bisikan syaitan ketika anda menaip tu. Sebelum tulis apa2 diharap baca lah BismiLlah dulu semoga berkat. Ingatlah tulisan anda akn disoal kelak.

    ReplyDelete
  2. Bekas posmen ade dalam BN. Posmen pun ade antor surat. Postmotem takde. La. meiyo. illek. nehi. nein. nol. none. orak ono. orak eneng. takdok. kadadak (sape pandei boleh sambung).

    Belasah je bila tak betoi. Buat ape kesian? Ade deme yang berbohong ni kesian kat kita rakyat marhaen yang dah susah payah naikkan deme?

    ReplyDelete
  3. Gua setuju bro. Gua setuju sesangat la setuju nye.

    Sekarang ni PAS dah guna tektik UMNO. Kalau nak tutup kes, buat penyiasatan. Lepas tu orang senyap, lupa nak tanya sebab banyak sangat isu politik yang akan datang.

    ReplyDelete
  4. PAS dah mula mengxtract UMNO ke dlm ideologi nya!

    ReplyDelete
  5. eh bukankah post mortem terengganu hari tu dah dibentangkan?cuba try periksa check sekali lagi.seingat aku pas dah bentangkan pada 2005. kalau xde kerja,jangan ko nak cari kerja.tjuan ko tetap sama,selagi hadi awang jadi presiden,apa2 yg dia buat semenya xbetul.insafla aduka.

    ReplyDelete
  6. Aduka,

    Dalam hal ini saya bepihak pada Hj Hadi.

    Keputusan post mortem Terengganu dan Bagan Pinang sudah dikeluarkan setelah jawatankuasa pusat PAS bermesyuarat 8 jam.

    Hasil post mortem adalah seperti berikut:

    1. PAS kalah sebab pengundi Terengganu dan Bagan Pinang masih pakai cawat.

    2. PAS kalah sebab pengundi Terengganu dan Bagan Pinang tak reti undi.

    3. Antara langkah yang perlu diambil oleh PAS adalah menggalakkan pengundi di Terengganu dan Bagan Pinang pakai molek.

    4. Insya Allah, kalau mereka pakai molek akan undi PAS.

    Sekian, Terima Kasih.

    ReplyDelete
  7. hahahaah.. cayalah bro nizam.

    menceriakan pagi sungguh komen lu bro.. ngee..

    ReplyDelete
  8. Kepada Pak Mat(diatas),

    Lu boleh jilatlah punggung ulamak yang khianat perjuangan Islam(PAS).
    Jenis lu ni memang jenis yang "wala" membabi buta - Allah bagi otak tak mau berfikir,Allah bagi mata tak mau lihat.Allah bagi telinga tak mau dengan pandangan orang ramai hingga tak kenal yang mana satu ulamak yang mana satu ulardalamsemak.Orang jenis inilah yang menghancurkan PAS.

    ReplyDelete
  9. nak harap ulamak pas? yg haram pun jadi halal utk kepentinganh parti (diri). lagi jahanam agama allah...

    ReplyDelete
  10. dalam pas lagi ramai ular dalam semak..!

    tp tak heran pun. nik aziz pun ular dalam semak. ulamak parti. bukan ulamak agama allah..! tak heran pun... itu pasal cakap banyak mengarut. ulamak tulen tak masuk parti (pas). tak cakap mengarut.

    insaf2lah... kalau setakat sokong pas nak masuk syurga pas. sesat tu... laknattullah...

    ReplyDelete
  11. Minta maaf, saya terlupa satu lagi keputusan mesyuarat Jawatankuasa Pusat PAS setelah bermesyuarat selama 8 jam (4jam untuk Terengganu, 4 jam untuk Bagan Pinang)

    5. Satu seminar khas tentang pemakaian cawat dan pemakaian molek akan diadakan untuk cawangan PAS seluruh negara.

    Pakar-pakar cawat dan pakai molek akan dijemput memberikan pandangan.

    Sekian, Terima Kasih

    ReplyDelete
  12. sse sbg ketua upu pun belum dipanggil laie.................

    ReplyDelete
  13. gua pun nak tambah
    kalah BP pasal Islam menang(Allah Redha)

    ReplyDelete
  14. pati mana pun tuhan cap tengkolok idaman smua,,,kalu upah bulanan kurang rm10 pun dah tak masuk pej...hrsscunni pun x masuk opis,,,apalagi simuka herot no 2 pati tok lebai tu,,,org yan kenai mat ni

    ReplyDelete
  15. pati mana pun tuhan cap tengkolok idaman smua,,,kalu upah bulanan kurang rm10 pun dah tak masuk pej...hrsscunni pun x masuk opis,,,apalagi simuka herot no 2 pati tok lebai tu,,,org yan kenai mat ni

    ReplyDelete
  16. Dalam seminar politik yang akan diadakan pada 7.11.09 tu,akan dibincangkan beberapa kaedah menang dalam pilihanraya ke13.Antaranya

    (1)Banyakkan lagi mangsa yang dipukul oleh UMNO lengkap dengan baju dan seluar koyak-rabak untuk dapat simpati pengundi.Kertas kerja akan dibentang oleh Bakar Chik.
    (2) Perayer undi yang terdiri dari muslimin tak dibenarkan pakai serban atau sebarang penutup kepala.Yang punya rambut lebat hendaklah sikat belah tengah fesen Hassan Ali.Kertas kerja akan bentangkan oleh Hassan Ali.
    (3)Teknik berkempen - untuk menipu pengundi.Kertas kerja akan dibentang oleh Nasaruddin Mat Isa.
    (4)Kaedah dan cara untuk mencucuk hidung ketua,akan disampaikan oleh Mustafa Ali.
    (5) Kertas kerja "wala" - kemuncak seminar akan disampaikan oleh Presiden.

    ReplyDelete
  17. Dalam seminar politik yang akan diadakan pada 7.11.09 tu,akan dibincangkan beberapa kaedah menang dalam pilihanraya ke13.Antaranya

    (1)Banyakkan lagi mangsa yang dipukul oleh UMNO lengkap dengan baju dan seluar koyak-rabak untuk dapat simpati pengundi.Kertas kerja akan dibentang oleh Bakar Chik.
    (2) Perayer undi yang terdiri dari muslimin tak dibenarkan pakai serban atau sebarang penutup kepala.Yang punya rambut lebat hendaklah sikat belah tengah fesen Hassan Ali.Kertas kerja akan bentangkan oleh Hassan Ali.
    (3)Teknik berkempen - untuk menipu pengundi.Kertas kerja akan dibentang oleh Nasaruddin Mat Isa.
    (4)Kaedah dan cara untuk mencucuk hidung ketua,akan disampaikan oleh Mustafa Ali.
    (5) Kertas kerja "wala" - kemuncak seminar akan disampaikan oleh Presiden.

    ReplyDelete
  18. pru12 PAS hebat krn peranan bloggers
    pru13 PAS kalah krn peranan bloggers

    KAH KAH KAH KAH....

    saja kacau

    ReplyDelete
  19. jangan bising-bising, kalaulah hadi tau kena pi j/k displin, itupon kalau org lain buat bising dan dia buat amik tau. pas ni makin teruk. nama ja parti islam. lembab. tak payah guna istilah kepimpinan ulamak.buat egm tngk tahap mana permikiran dan taraf para perwakilan pas ni... takkan nak tunggu kalah teruk next election... memang aku tunggu pas kalah teruk next election.. nak syok sendri duk parti lain rosak padahal parti sendiri rosak..

    ReplyDelete
  20. gua setuju dgn lu... diorg ni kalut masa nk pilihanraya je .. bersemangat giler ... sama la dari ketua sampai org2 ditepi ketua tu dari atas sampai ke kampung ...
    bila lepas pilihanraya ... habis sejuk ... basi ... mcm tahik ayam ...

    dah bodoh sombong ... kita nk ckp x nk dgr ...

    tunggggguuuuuuuu
    nak hangat balik tunggula masa pilihanraya esok ... baru glamour.

    sebab tu la depa ni dari dulu sampai la ni dok kene tipu dgn umno ... dah tau umno ni penipu tapi dok kena tipu jugak ... bangang.

    tunggggggggggguuuuuuuuuuuuuuuu.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.