Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 31, 2009

Lembaga Disiplin putuskan Hasan Ali tidak bersalah - Presiden PAS.

Oleh : AdukaTaruna

"Lembaga disiplin dan kesemua AJK memutuskan Hasan Ali tidak bersalah dalam tuduhan menjalinkan kerjasama dengan UMNO. Namun begitu, PAS menegaskan kesemua pihak semua tidak lagi menimbulkan satu persepsi yang menghala ke arah kerjasama dengan UMNO."
Pergh... lu bayangkan kenyataan media Presiden PAS yang duduk di sebelah Mustapha Ali hasil pembentangan Lembaga Disiplin kepada AJK PAS Pusat.

1. Tuduhan Hasan Ali menjalinkan kerjasama politik dengan UMNO secara sulit adalah tertolak, gua boleh terima. Sebab nak dapatkan bukti lain selain perjumpaan sulit yang didedahkan PakLah adalah sukar.

2. Namun begitu, percayalah; salahlaku Hasan Ali dalam menguruskan bantahan sebagai sebahagian dari kerajaan negeri Barisan Rakyat akan disapu bawah karpet. (SELCAT)

3. Dan percayalah; salahlaku Hasan Ali dan Nasha yang melanggar ketetapan Presiden dengan menjemput secara tertutup bloggers PAS & UMNO juga akan disapu di bawah karpet.

Program yang didakwa Roslan sms di bawah lajnah PAS Selangor itu sangat sulit sehingga mempunyai rakaman sulit, pengesahan rasmi cerai taklik, penyebaran fitnah Husam agen PKR, mengadu-domba dalam pengukuhan Barisan Rakyat yang diputuskan muktamar.


Pertemuan Dr Hasan dengan blogger itu anjuran Lajnah Penerangan PAS Selangor. Malah memang dalam perancangan untuk program “engagement” bukan sekadar dengan masyarakat blogger, malah kumpulan NGO, ketua-ketua agama bukan Islam, petani,nelayan, peniaga kecil semua dalam perancangan lajnah.

Bloggers pun kita berhasrat bertemu dengan semua bloggers tanpa mengira fahaman dan agama.
Lu lihatlah. Betapa selambanya menipu dan menegakkan bulu ketiak kerinting. Pertemuan secara terpilih. Ada blogger yang tidak dibenarkan masuk. Tidak menggunakan premis party sebaliknya premis peribadi. Jemputan yang disebarkan diruang komen, bukan menggunakan saluran party, tidak dihadiri oleh pimpinan PAS Selangor yang lain.

Semua ini dihujahkan di bawah program Lajnah Penerangan selepas terhujahnya satu pelanggaran arahan Presiden dan jemputan blogger UMNO. What the fuck sungguh la Kepimpinan Ulama.

Semua ini Allah takdirnya untuk apa? Untuk suka-suka atau sia-sia? Hanya untuk golongan berfikir.

Ketelusan PAS.

Di bawah Kepimpinan Ulama, terutama dari Terengganu, semuanya dalah satu retorik pundek.

Hadi memperjuangkan gaji minima RM1500, tetapi kakitangan Harakah sendiri bergaji RM500. Ulama retorik pundek.

Hadi memperjuangkan sistem kiraan undi yang telus. Tapi berdiam diri dengan sistem kiraan undi pemilihan party sendiri yang memakan masa berjam-jam, secara tertutup, tanpa ada wakil, tanpa ada cctv. What the fuck is that?


Namun, dimaklumkan bahawa, tidak akan ada sebarang sidang media atau kenyataan media berkaitan dengan hal ini sehinggalah keputusan diserahkan kepada Jawatankuasa Pusat, katanya.
Hadi mempertikaikan kewibawaan UMNO dalam menguruskan disiplin pemimpin dan ahli UMNO, tetapi lihatlah bagaimana Lembaga Disiplin PAS terpaksa menyerahkan keputusan mereka untuk pertimbangan Pusat semula.

Lembaga Disiplin PAS tidak ada kuasa bebas! Untuk apa ditubuhkan Lembaga Disiplin jika keputusan terpaksa digantung semula kepada PAS Pusat di mana Mustapha Ali berada di situ?

Untuk apa selama ini memperjuangkan Polis yang duduk di bawah Jabatan Perdana Menteri? Untuk apa selama ini memperjuangkan SPRM supaya duduk di bawah parlimen? Ulama retorik pundek!

Lembaga ini, katanya, mempunyai lima anggota termasuk beliau. Mereka terdiri dari peguam, tokoh agama dan anggota veteran PAS.
"Namun saya tidak bercadang untuk mendedahkan nama mereka," kata Tuan Ibrahim.
Mengapa Hadi dan ulama Terengganu memperjuangkan Suruhanjaya itu dan Suruhanjaya ini yang telus dan terbuka untuk diketahui awam siapa anggota tribunalnya?

Sedangkan Lembaga Disiplin PAS sendiri enggan mendedahkan anggota mereka sendiri. Ulama retorik pundek! Terus terang sahaja anggotanya ada Mustapha Ali atau Nasha atau Hasan Ali sendiri. What the fuck Kepimpinan Ulama?

Mengapa Allah takdirkan peristiwa ini kalau ianya hanya sia-sia?

Fuck off.

14 comments:

kulup said...

lu tengok team 2010 ... geng stapa dah mula serang TGNA

baca sini :

http://zainulfaqar.wordpress.com/2009/10/30/suhaimi-embong-hentikanlah-kerja-kotor-mengampu-dan-hina-tok-guru/

dan sini :

http://manjongmari.blogspot.com/2009/10/harakah-cuba-berusaha-nak-jatuhkan.html

Member Baik Dr Kayu said...

Salam, orang yang kau bulat masa PC TGHH selepas meeting khas tu namanya ialah Dr Shamsuri. Nak tahu siapa dia tu? Dr Shamsuri adalah adalah Setiausaha Politik TGHH. Beliau adalah bekas Pensyarah di UPM. Dr Shahmsuri dilantik bagi menggantikan Dr Syed Azman sebagai SU Sulit TGHH.

Konspirasi memastikan kesemua orang di keliling dengan TGHH adalah mesra UMNO dilakukan oleh beberapa kerat geng Terengganu. Selain nama yang korang biasa sebutkan, Mustaha Ali, Ust Nasha dan Hasan Ali, seorang lagi tokoh penting di belakang tabir ialah Dr Kamaruzzaman Yusof atau nama glamernya Dr Kayu. Orang Terengganu. Pensyarah di Jabatan Sejarah, UKM.Selalu keluar di Astro Awani. Beliau mencaturkan pemecatan Dr Syed Azman dan melantik Dr Shamsuri sebagai SU Politik TGHH sebagai memastikan cita-cita politik peribadi beliau agar PAS buat kacau di dalam Pakatan Rakyat, berlaku. Dr Shamsuri adalah anak usrah beliau yang paling setia dan hanya menerima arahan daripada beliau. Dr Shamsuri bertanggungjawab membasuh pemikiran TGHH agar sentiasa mengikut halatuju golongan yang anti Pakatan Rakyat di dalam PAS.

Selain itu, beliau juga mencaturkan pemecatan Dr Dzulkifley Ahmad daripada Pengarah Pusat Penyelidikan PAS dan digantikan dengan Hj Wan Abd Rahman (ada orang kata dia ni Doktor la, prof madya la, sebenarnya dia tak pernah dapat Phd, phd dia tak lulus kat Australia dan tak pernah dapat Prof Madya, membohong semua tu). Hj wan Rahman adalah rakan karib Dr Kayu. Oleh itu, beliau berjaya mencaturkan kesemua orang di keliling Hj Hadi, orang yang mesra UMNO dan anti Pakatan Rakyat.

Itulah konspirasi jahat geng-geng terengganu-ukm, untuk memecahkan Pakatan Rakyat hasil irihati mereka kerana Negeri Terengganu tidak menang dan negeri lain yang PAS lebih lemah, boleh memerintah.

Maklumat Dr Kayu boleh didapati di sini.

http://diskopi.wordpress.com/2009/03/11/pensyarah-ukm-tidak-bermutu/

Gambar dia boleh google aje kat Kamaruzzaman Yusoff.

Suhaimi Embong said...

Suhaimi Embong adalah PSU PAS Terengganu. Memang la dia cenderung nak defend bos dia Mustapa Ali. Dia dengan Dr Kayu UKM dan lain-lain memang anti TGNA dan anti Anwar dan Anti Pakatan Rakyat. Tugas diorang tidak perlu sampai bawak PAS masuk di dalam UMNO, tetapi cukup dengan PAS buat kacau di dalam Pakatan Rakyat melalui agen beliau, Hasan Ali. Sehinggakan Pakatan Rakyat menjadi haru biru dan hilang keyakinan rakyat. Sehingga PR kalah di Selangor pada PRU 13. Dan jalan ke Putrajya terbantut. Itu misi diorang. Dan sekarang ini misi diorang hampir berjaya dengan keputusan di Bagan Pinang.

Suhaimi Embong said...

Lagi satu, minta Suhaimi Embong bersumpah dengan nama ALLAH SWT, bahawa beliau tidak ada kena-mengena dengan pembikinan blog kontraversi antihusam.blogspot.com . Dan, kamu semua akan dapati bahawa beliau tidak akan berani bersumpah. jeng,jeng jeng.

Anonymous said...

Adukataruna,
Kalau lu nak pundekkan Presiden PAS tu memang tepat.Dia ada dalam Lembaga Disiplin PAS dan dia juga ada dalam Majlis Syura.Tanya dia dalam Jawatankuasa mana yang dia tak ada? Ini bukan demokrasi tapi hadikrasi,ini bukan ketelusan tapi hadisan,ini bukan akauntabiliti tapi hadiliti.Manusia yang selama ini sering mengeluarkan KalamuAllah dan Hadith SAW rupanya tak boleh pakai.
Nak tambah sikit pasal Dr.Kayu. Selain dari dua Dr.ini ada lagi 4 Dr. yang jadi think-tank Presiden dan Mustafa Ali.Gulungan inilah yang jadi "ahli fikir" dan sumber ilham kepada Hadi Awang dan Mustafa Ali.Dan jangan lupa:Hassan Ali.Tak munkin Hassan Ali boleh dikeluarkan dari jawatan PJ Selangor sebab Kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan Tan Seri Khalid Ibrahim belum jatuh lagi sebagaimana keadaan diPerak.Ramai ahli PAS Selangor tak tahu dan tak meneliti hal ini kerana ramai yang dah "kenyang" terkecuali kumpulan Khalid Samad.

dILA said...

SILA BACA HARAKAH KELUARAN JUMAAT 30/10/09

ADA ARTICLE YANG MEMBURUKKAN NIK AZIZ

http://manjongmari.blogspot.com/2009/10/harakah-cuba-berusaha-nak-jatuhkan.html

saya yg selalu baca harakah sekali lalu pun dapat melihat & menanggap kedua2 article dalam harakah tersebut.

saya pelik, APA MAKSUD HARAKAH menyiarkan 2 berita yg bertentangan mengenai Tok Guru Nik Aziz begitu jika tidak lain daripada hendak memburukkan tok guru.

ni kerana nafsu benci & agaenda sendiri, puak2 pro-UG ini sanggup jahanamkan PAS dengan cara MEMBUNUH ICON pas sendiri iaitu nik aziz. depa tak peduli & tak ambil kira yg tanpa nik aziz, sapa lagi yg boleh jadi icon PAS yg boleh diterima oleh semua parti & rakyat.

yang BODOHNYA adalah AHLI PAS itu senditi. dah termakan pil WALA..WALA..sampai tak boleh fikir sendiri. ikut je membabi buta. Kalau Allah nak manusia ni ikut je arahan, baik Dia buat robot je untuk menjadi khalifah dibumi ini tetapi ALLAH letakkan manusia yang boleh berfikir dibumi ini. takkan itupun tak paham kerana apa.

lepas ini PAS bolehlah bersiapkan diri untuk KALAH dalam PR13 ni ye. kami rakyat yang hina dina ni dah MENYAMPAH denagn perangai pas ni. nanti bila itu berlaku, JANGANLAH SALAHKAN TAKDIR....sebenarnya, HANGPA SEMUA YANG BODOH

Makkal Sakhti said...

Saya tertarik kepada Lembaga Disiplin yang begitu amat pantas pula membuat keputusan keatas peristiwa yang sudah terlalu lama berlaku dan sudah menjadi pengetahuan umum. Saya rasa tidak ada sesiapapun yang meragui wujudnya usaha kearah Kerajaan Perpaduan walaupun cuba dinafikan oleh segelintir pimpinan PAS. Saya ingin memetik artikel dari Ustaz Ahamd Awang (mantan Pesuruhjaya PAS Perak) jika anda rasakan kenyataan beliau tidak benar. Lihat juga video klipnya yang mencerita wujudnya usaha-usaha pimpinan tertentu utk mengadakan kerajaan PAS-UMNO/BN di Perak. Siapakah pimpinan tersebut? Adakah Lembaga Disiplin tidak mengambil keterangan drpd Ustaz Ahmad Awang? Lawati laman web ini dan nilaikanlah sendiri dengan hati yang terbuka.

http://usahmadawang.blogspot.com/2009/06/isu-kerajaan-perpaduanunity-government_19.html

Pada saya Ustaz Ahmad Awang bukanlah golongan fasik yang tidak boleh diambil keterangannya, itupun jika Lembaga Disiplin mahukan keadilan dalam membuat keputusan.

Saya rasa, kita perlu mengambil pengajaran dari Sirah, dimana Rasulullah sendiri pernah bersabda yang bermaksud, "jika anakku Fatimah mencuri, nescaya akan ku potong tangannya!." Beranikah Lembaga Disiplin membuat keputusan terhadap pimpinan yang tidak beramanah ini? Bagaimana pula dengan kenyataan Hasan Ali di media massa yang ternyata memporakporandakan PR? Tidakkah wajar dikenakan tindakan disiplin demi menjaga keutuhan PR? bagaimana pula dengan tindakannya menjemput blogger UMNO dalam menyampaikan RAHSIA PARTI. (saya katakan rahsia berdasarkan kenyataan blogger ALBANJARI dalam artikel dalam blognya). Tidakkah ini merupakan satu pengkhianatan yang terbesar dalam parti? So... siapa yang sebenarnya mendedahkan rahsia-rahsia parti jika bukan Nasa dan Hasan? Kenapa tidak diambil tindakan? Saya pun teringin sangat nak mengetahui siapakah Lembaga Disiplin parti? Terlalu berahsia dalam perkara-perkara yang tidak sepatutnya berahsia! Tetapi tidak berahsia dalam perkara-perkara yang sepatutnya berahsia. Kami sekelian rakyat pun teramatlah pening kepala dengan segala peristiwa yang berlaku. Wallahu a'lam.

Anonymous said...

Bolih tak kita hentikan semua komen- komen ini dan rapatkan saf balik utuk teruskan perjuangan lawan BN. STOP NOW, PLEASE...

Anonymous said...

Untuk makluman dILA(diatas),memang itulah strategi dan matlamat Geng UG ini - menimbulkan huru-hara dan kekeliruan dikalangan ahli-ahli PAS dan memecahbelahkan Pakatan Rakyat agar UMNO/BN menang besar dalam PRU ke13 akan datang.Perak dah dikira selesai dan usha-gigih sedang berjalan diSelangor dan munkin akan berpindah keKedah - sama-sama kita lihat permainan mereka.

Untuk Anon 341pm(diatas): They (Geng UG)started this mess and rubbish so they shall answer later.The "Game" have just started,lets us play to their game.Its impossible to stop now.

saye said...

PAS = pesakit kena cancer

1: "kena buang sel cancer ni kalau tak boleh mati. paling tak pun rawat segera raditerapi ke kimoterapi ke apa-apa jer la

2: mana ada cancer! doktor tu silap, dihasut ada yang bagi informasi salah

Anon 3:41:00 : Bolih tak kita hentikan semua komen- komen ini dan rapatkan saf balik utuk teruskan perjuangan lawan BN. STOP NOW, PLEASE.

ingat kalau berhenti leh sembuh sendiri ke?

FZY said...

Ramai yg jahil, tapi berlagak serba tahu dlm ni (x semua).

Perbezaan pandangan dlm PAS perlu di atasi dgn sebaiknya.

Quran, Hadis, Ijmak, Qiyas..

Org lain yg x tahu hujung pangkal sesuatu isu jgn berlagak jadi mujtahid.

Jgn tambahkan kekeruhan. Cuba memberi jln penyelesaian. Bukan menambah2 cerita yg x tentu betul.

Ini soal ijtihad yg berbeza, dan beberapa strategi yg x dibincangkan.

Kalau tersalah strategi/kaedah, hukumlah mereka dgn hukuman yg sewajarnya.

Bukan dimaki hamun. Khatamkan sirah Nabi dulu, x tahu sirah.., tanya Ulama, tapi kalau Ulama' dah dibantainya, memang sesatlah sepanjang jln tanpa suluhan.

Saya perhati ramai yg lebih sudu dari kuah. x tahu apa2 pun tapi terasa nk juga cerita, walaupun salah.

Yg duduk dlm ni (buat kacau/fitnah) lebih bahaya sebenarnya. Jaga2 jgn tambah koleksi dosa.

Hanz_Azdi said...

jahil apa bendanya FZY...lu habaq mai aku sat! Kalau lu banding ilmu agama lu betui 100% (aku pun 100%)...ni hal politik...semuanya pasal kredibiliti yg ada unsur moraliti atau akhlak juga...juga ketelusan, BUKAN hanya ilmu politik...lu habaq sat antara TGNA dgn Mustapha Ali, sapa lu nak pecaya lebih? TGNA tu bukan mujtahid ker? Dia tatau Quran, Hadis, Ijmak, Qiyas? Habih tu apasal lu bawak teori ni? Ni bukan total TGNA vs TGHH, tapi komplot sekeliling TGHH tu aku nak kita lawan...TGHH mungkin bagus dlm hal agama TAPI dia dah 'DIPERGUNAKAN' dlm byk hal politik...sapa kapla sindiket/komplot ni tu aku tatau..sapa de factor? entah tu everybody's guess..tapi dah makin nyata the game they play is an ABSURD to PAS faithfuls & its voters.
u said "Kalau tersalah strategi/kaedah?" Memang dah byk dah, tu pasal aku takleh tahan hati lagi dah. Cuma ramai lagi tak caya, cam pemimpin PAS seperti Hassan Ali, Mustapha Ali tu bagus sgt. sampai tak khianat kita semua?
u said "hukumlah mereka dgn hukuman yg sewajarnya" ..hukuman dlm PAS depa leh ar terlepas...hukuman Allah? belum tentu...& jangan lagi PAS syok sendiri boleh tak....kerana yg pasti PRU13 PAS akan kalah teruk kalau keadaan terus begini...jangan biarkan keadaan ni.

See the BIG picture otherwise u can't realise it.

anti FZY said...

fzy,
udah2 la copy and paste..
org bodo je wat camtu

Lyn said...

Aziz Bari pun cakap macam tu gak dalam Sinar 2 Nov.