Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 27, 2009

Kandungan pertemuan tertutup Hasan-Nasha-blogger.


Oleh : AdukaTaruna

Orang paling sial ialah hikpokrit. Berjuta kali sial ialah ulama hipokrit. Kalau gua ada malam tu semua gua basuh. Mengapa hipokrit?

Baru sahaja Presiden PAS mengeluarkan kenyataan supaya masalah diselesaikan ikut perlembagaan, dan jangan melalui media baru. So? Babi punya ulama. Kalau lu buat tidak mengapa? Orang lain buat tidak boleh? Lu dah serupa UMNO. Sendiri bikin undang, sendiri langgar. Panas bhai.. panas.

Arahan masalah tidak menggunakan blogger dibuat dari pihak mana? Pihak UG sendiri. Skang yang langgar dari pihak mana? Pihak UG sendiri. Lu tak nampak lagi ke? Mana lagi ayat2 Al-Quran yang lu nak bawa dalam hipokrisi ini?

Dedahan kandungan.


1. Adakah perbincangan sudah mencapai tahap masak sehingga jatuh kelayakan boleh diumumkan secara media? Mengapa tiada homework atau blueprint apabila diminta Lim Guan Eng? Mengapa lari dan membisu apabila diasak butirannya oleh pengundi awam?

2. Apa definasi seluruh pemimpin atasan? Adakah hanya Hadi dan Mustapha Ali berdua sudah jatuh definasi seluruh pepimpin atasan? Mengapa Nik Aziz tidak tahu atau ada usaha memaklumkan kepadanya sebelum di mediakan? Mengapa 10 MP PAS membantah?

Bhai.. gua bukan idiot macam jemaah Rusila bhai.


Pergi mampos sama Husam, pergi jahanam sama Anwar. Dey bodoh2 semua :

1. Kita harus lembab dalam segala isu kerana kalau cepat ianya adalah budaya Anwar.

2. Kita harus biarkan Khalid Samad keseorangan dalam isu kuil kerana jika bantu itu adalah budaya Anwar.

3. KPP perlu dihalang menjadi sayap, kerana jika menjadi sayap ianya adalah budaya Anwar.

4. Presiden perlu kerap ke luar negara, aktif ke luar negara kerana jika tidak ianya adalah budaya Anwar.

5. Kita perlu menipu sambil mempergunakan Al-Quran, kerana jika menipu tanpa Al-Quran itu budaya Anwar.

6. Pengundi perlu jalan kaki mendapatkan kepastian Presiden, bukan Presiden yang jalan kaki menjelaskan kepada pengundi, kerana jika tidak itu adalah budaya Anwar.

7. Kita harus tegah masalah ini diselesaikan guna media baru, kalau tidak ianya adalah budaya Anwar. Tapi gua sendiri takpa. Boleh panggil para blogger membelakangkan saluran parti, membelakangkan arahan Presiden sendiri. Baru bukan budaya Anwar.

Fuck off. Lu berani, lu jemput la gua tengok. Gua siap bawak kamera rakam nak suruh lu jawab gua.

60 comments:

Lyn said...

Tak boleh kritik pemimpin dan parti kerana itu budaya Anwar. he he he...nak wat cam no? UMNO dah berubah, PAS tak kan masih 70-an lagi?

Anonymous said...

hasan ali xjemput lu, pasal lu blogger haramjadah!!!
wakakaka....

Anonymous said...

Anon 12.16pm,
Hanya seorang haramjadah yang mengenal haramjadah yang lain,sebagai mana kata-kata Mat Salleh: It takes a thief to catch a thief.

Radenjowo said...

Sapa pulak guna wakaka gua tu?

Anonymous said...

komen lu tak best la AT..auta, gopoh dan lari tajuk.....

pada sesape yg terbaca entri ni, cuba dapatkan maklumat sebenar dari blog albanjari dan cenangau...

Anonymous said...

woi banggang punya anon 12.34

lu pekak ke apa?

wa pun kadang2 nak maki aduka ni pasal belasah ulama dan isteroi nabi TAPI wa ada otak,lu pergi baca balik blog albanjari dan datang sini balik,aduka komen apa yg wak tu bolg/highlight saja yg wak kat itu betul.

lu sure pro UG atau dumbno

Anonymous said...

lagi lagi setan 2 ekor yang mengaku sebagai 'ulamak'. cakap berbelit-belit. kejap UG kejam tutup UG. Kalaunak sangat tidur sekatil dengan umno to, gi je lah masuk umno. tok sah nak drag PAS dalam idea jahat ini.

KAMI RAKYAT MALAYSIA - MELAYU?CINA?INDIA mengundi pas bukan kerana kami sukakan Pas tetapi kerana KAMI BENCIKAN UMNO/BN, ulang sekali lagi - KAMI BENCIKAN UMNO/BN.

kalau tak dengar lagi, ni ulang lagi

KAMI BENCIKAN UMNO/BN
KAMI BENCIKAN UMNO/BN
KAMI BENCIKAN UMNO/BN
KAMI BENCIKAN UMNO/BN
KAMI BENCIKAN UMNO/BN

ada paham???!!

PPou said...

Weh, ko tunggu la Al Banjari tulih dulu. Ko paham x, sebab nk kasik selesai cara musyawarahlah maka al banjari n para bloggers ni xtulih agi. Yg si sial papagomo tulih tu sekerat2. mmg r cam xbetul. same gak kalu lu baca quran beb. dlm quran ada satu ayat sebut "neraka Wail lah bg org2 yg bersolat". Kalu lu amik ayat nih jek, xyah solat r beb, pasal celaka. Ayat tu ada sambung dia bhai, "Yg mana mereka tu (org2 yg solat td) lalai, riya dan xmo kuar zakat". So, depa celaka bukan sebab semayang, tp dah semayang still lalai, takbur bla bla..

Tu r lu, len kali lu datang r. Biar die tak jemput lu pun, lu datang je. Takat nak langgar nasha n asan ali pun cuak, ade hati nk langgar tghh lak? Piirah mabuk. Lu langgar dua ni dulu, semalam ada peluang baik punye. Apsal xdatang? Xyah wat alasan xtau la, kalu lu xtau nmpak sangat lu ni nyamuk beb!

saye said...

"Baru sahaja Presiden PAS mengeluarkan kenyataan supaya masalah diselesaikan ikut perlembagaan, dan jangan melalui media baru"
diorang ni tak wala' betul, kira diorang ni sama gak la dapat dosa macam lu pasal tak wala ngan arahan pres.

saye said...

"Baru sahaja Presiden PAS mengeluarkan kenyataan supaya masalah diselesaikan ikut perlembagaan, dan jangan melalui media baru"
diorang ni tak wala' betul, kira diorang ni sama gak la dapat dosa macam lu pasal tak wala ngan arahan pres.

Anonymous said...

Blogger ni berbudaya bangsat.. bahasa lucah tiada hujah... tak undi PAS pun takpe... banyak manusia yg lebih berbudi bahasa yang perlu dijaga...


pergi mampus la kau

BukanCalon said...

oi..apa ni..wa pon slalu jugak wakaka ni..

wakaka..

oi aduka.. lu memang pewwitt la...

Anonymous said...

Haha.. bodo. ade ke tulisan papagomo bangang tu kau nk bincangkan. Mangkuk tu tulih lg bangang dr utusan malaysia beb! baik lu pakai source utusan jek.

mmg r banjari kata betoi, tp tak penuh. Ada byk lg yg nasha ckp. Yg nasha and hasan ali cakap UG ni dah TAMAT dan TAK BERBANGKIT ada si sial papagomo tu tulih. Lu pun sama cibai dgn dia.

Loser r ko nih.

uma said...

wa rasa diaorg riso kene maki dgn lu
or diaorg x kenai lu lg....haha

utk bg diaorg kenai lu..
lu kene hentak kuat skit
kat pale diaorg
baru lah diaorg perasaan...hehe

tu salah 1 cara paling mudah utk kenai laaa...
cara lain ada lg...hehe

Anonymous said...

pegi mampos la sama lu AT

lu mmg tak diperlukan sebab albanjari dah wat rekod audio

wa lebih caya albanjari dari lu. kalau letak anjing pekak jd blogger pon wa lebih caya anjibg pekak dari lu la AT

lu AT, mmang anti Islam

Anonymous said...

baca tulisan aduka ni nmpak mcm dia ni skuad berani matila..tapi realitinya aduka ni taip artikel belasah ulamak sambil makan krepek ubi je depan pc..kikikikiki.bacul nak mampos.pelir masuk kat dalam.

hussin said...

yang "pelir masuk kat dalam" yang wa dok nampak, adalah yang dok cari jalan supaya egm tak ada!

hussin said...

albanjari kata,

"...hanya penulisan yg diboldkan dengan warna kuning ada disebutkan pada pertemuan itu oleh Ustaz nasha dan Dato' Hassan, yang lain adalah TIDAK BENAR."

"yang lain TIDAK BENAR," manakala yang diboldkan, BENAR, TIDAK ADA YANG TIDAK BENAR, KECUALI BENAR BELAKA.

yang diboldkan adalah seperti di bawah:

1. "Isu kerajaan Perpaduan antara Pas dan Umno ini sebenarnya telah di bincangkan oleh seluruh pimpinan atasan Pas. Nik Ajis tiada dalam perbincangan ini."

kenapa ketepikan tgna? bukan sebagai peribadinya, tetapi sebagai mursyidul am? apa yang ditakuti, apa yang ingin disembunyi sehingga tgna tidak perlu hadir. kalau dijemput, dan belaiu memberi sebab tak dapat hadir, adakah diberitahu kepadanya apa yang akan dibincangkan. selepas perbincangan adakah usaha2 untuk memaklumkan kepadanya keputusan yang begitu besar yang telah dirumuskan?

bilakah tarikh perbincangan diadakan?

2. "Seluruh Pimpinan Pas lah yang mencadangkan idea Kerajaan Perpaduan ini. Di ketuai oleh Haji Hadi sebagai Presiden dan seluruh majlis tertinggi Pas."

apa yang digembargemburkan adalah idea kerajaan perpaduan ini lontaran tghh, tidak gitu? pertama kali tercatat dalam sejarah pas, seluruh otak pemimpin pas synchronised. semua pikir satu benda sahaja, kerajaan perpaduan lalu serentak mencadangkannya di perbincangan tersebut!

kalau synchronised, kenapa selepas itu palu gendang lain? tak faham? mungkin otak syncchronised bab topik 'kerajaan perpaduan' tapi isinya berbeza. entahlah...

3. "Hussam memainkan peranan yang besar dalam membawa agenda Anwar meresap dalam politik Pas."

masyaAllah, husam lagi. apa lah anak musa ni, tak ada keja lain ke?

nasha tentu tak sentuh, angkara siapa tghh terlantar di hospital kuala terengganu kerana 'minor attack'? tanya tghh, selepas anwar ziarah dia, ada seorang hamba Allah menemui beliau. apa perasaan tghh selepas hamba Allah tersebut, 'memulihkan' beliau selepas mendapat izin tghh? susah nak ccaya pemimpin pas pun main bomoh...

apa kena mengena agenda anwar dalam politik pas? tak bolehkah dilihat segala usaha husam sebagai ke arah "memperkasakan pakatan rakyat" sejajar dengan keputusan muktamar ke 54 di ipoh? kenapa perlu sangsi jika husam rapat dengan anwar? bukankah husam telah diamanahkan untuk 'rapat' dengan anwar?

tak sangka ulama pun boleh menyimpan prasangka jahat terhadap kawan. eh, awak kan timbalan presiden, tak bolehkah bersemuka, leraikan sebarang kusut, hapuskan unsur2 khianat yang boleh merosakkan jemaah?

PPou, ko pi kat sini - http://politikbanjar.blogspot.com/2009/10/pertemuan-sulung-bloggers-dengan-dato.html

hussin said...

yang dok menuduh tgna nyanyuk, baca ni: "Bekas perdana menteri mengaku telah nyanyuk. Baca di sini.

Dalam usaha menabur benih fitnah dan benih perpecahan agar orang PAS terikut terikut dengan acahannya, beliau telah mengaku telah nyanyuk.

Kemudian cuba pula menyelit unsur fitnah dengan mengatakan Tuan Guru Nik Aziz pun dah masuk dalah kategori yang sama.

Tun, kecerdasan minda orang menghafal Qur'an dan Hadis serta ilmu Allah tidak sama dengan orang yang alat deria mereka dikotori oleh pelbagai dosa.

Makam terbaru ini hanya layak disandang oleh Tun seorang."

http://hamirdin.blogspot.com/

Ppou said...

Bodo Husin, aku dah baca menda tu dr awal lagi la. Sbb tu aku cakap, hal2 ni xlengkap. Maybe cara Us Nasha ckp len beb, sbb tu aku nk tunggu lu al banjari tulih hape. Die pn akan tulih gak ari kamis ni. Dh janji. pas aku dah clear hape bende nsha citer sbnrnya, baru aku komen la ngok. Ko xreti bahasa nk tunggu ke ha??

Ko baca papa gomo mmg r, die akan carik je point utk tnjukkan husam ni jahat. Yg puji2 husam ade ke die nk publish? yg us nasha bgtau Ug dh xde, ade die nk pablish? ko gile meroyan dgn aduka nih komen xtentu hala sblm tau cerite penoh knp?

Bull shit! Tggu r. Elakkan fitnah bodo!

Anonymous said...

ppou

kau memang banggang

dulu tak gi sekolah ke?

Anonymous said...

cuba baca blog al brangi.. beliau ada masa perjumpaan tu...

Anak Sungai Derhaka said...

Salam buat semua..
Kalau benar apa yang dikata.. nescaya malapetaka akan menimpa..

PAS disokong kerana PAS berjuang berlandaskan Al-Quran dan juga sunnah nabi yang sama sekali berbeza dengan UMNO dan UMNO ditolak kerana mengenepikan Al-Quran dan Sunnah.

Adakah pemimpin2 tertinggi PAS yakin bahawa penyokong-penyokong PAS akan kekal menyokong PAS jika PAS bergabung dengan UMNO? penyokong2 yang tiada kepentingan yang ikhlas bersama PAS demi memperjuangkan Islam..

Adakah kerana merasakan diri sudah cukup kuat maka pemimpin-pemimpin PAS lupa yang membina kekuatan bagi diri mereka itu ialah penyokong-penyokong mereka.. bukan mereka!!

Kalau dah gila sangat nak berkuasa.. apa kata jika pemimpin2 yang nak bersama UMNO tu keluar dari PAS masuk UMNO..

PAS tidak perludipecahkan kerana manusia yang tamak kepada harta dunia...

Anonymous said...

Tiga hari yang lalu gua ada buat ramalan disini,Geng UG mesti ujudkan blogg-blogg baru untuk hentam TGNA.Sama macam mereka buat sebelum Muktamar diShah Alam.Dengan perjumpaan para bloggers dirumah Hassan Ali ni bermakna ramalan ana tepat.Apa yang Hassan Ali kata,apa yang Nasaruddin kata - tak penting sebab kalau sekali dah menipu tak ada orang akan percaya lagi.
Tahniah kepada Roslan SMS - anda terbukti seekor .......yang taat kepada tuannya.

Anak Sungai Derhaka said...

Pasal apa hati aku jadi panas bila membaca n3 hang ni hari ni?

Anonymous said...

AT

apa yg lu melalut

baca balik apa al banjari tulis

gua memang bebulu dgn hasan ali dan nasharudin isa

tapi yang lu melalut apasal?

hussin said...

anak sungai derhaka,

wa setuju ngan pandangan lu. berbeza pas ngan umno ialah "PAS berjuang berlandaskan Al-Quran dan juga sunnah nabi yang sama sekali berbeza dengan UMNO dan UMNO ditolak kerana mengenepikan Al-Quran dan Sunnah"

pada wa, saranan tgna itu adalah untuk pas kembali kepada perjuangan asalnya. bagi wa, di sebalik kemelut yang sedang pas hadapi ini pasti ada hikmahnya. wa lihat ia adalah cara Allah swt melakukan pembetulan dalaman supaya pas kembali kepada landasan perjuangan asalnya. hanya kini terserahlah kepada pucuk pimpinan yang akan bermesyuarat khas nanti. wa yakin, the outcome, jika tersasar dari kehendak Allah, tidak berakhir dengan keputusan mesyuart khas tersebut. ahli2 pas tentu lebih arif dan memahami maksud wa.

Ppou,

ko perati baik2,

albanjari tulis, "...hanya penulisan yg diboldkan dengan warna kuning ada disebutkan pada pertemuan itu oleh Ustaz nasha dan Dato' Hassan, yang lain adalah TIDAK BENAR."

ko baca tak? ko faham tak?

tepatlah kata anon 2:42 "dulu tak gi sekolah ke?"

Anonymous said...

AT

dalam isu ni lu salah

baik lu buat kenyataan maaf pada hasan ali dan nasharudin mat isa

lu amik kenyataan fitnah kenapa? kan albanjari dah highlight

lu jangan jadi macam ulama melayu....dah buat salah tak nak mintak maaf....senyapkan diri

gen melayu lu pun dah berjangkit dgn hadi.....melayu ma.... sure tak mengaku salah punye

saye said...

soalan gua
nape U. Hasan dan U. Nash panggil blogger bg penerangan kononnye padahal Tuan Pres. sudah kasi arahan penyelesaian bukan melalui media baru ( sudah tukar ka? bukan media alternatif lagi?)
so diorang ni tak wala'? kan? kan? he he

PPou said...

Weh husein . Kau ingat ak taleh bace ke beb? Aku tau dah mangkuk. Ade aku kate salah ke? Yg aku kate statement tu sekerat bhai. Bukan statement penoh. Bile setengah statement je ko dpt, ko nk ulas, timbullah fitnah mangkaq.

Cth, ko tg tgna sebut dulu Allah samseng. Cube ko amik statement tgna tu je kmdn ko ulas dgn niat jahat. maka ko jd la bangang. mmg betol pon tgna kata Allah samseng, tp bile org baca sekerat camtuh, jd la org salah paham.

Ape ke bebal korang ni. Cikgu sekolah dulu ajar membace je ke? tak ajar ke korang pakai otak? tak ajar ke korang perangkap musuh?

Bongok.

Anonymous said...

PERRGHHH!! GILE FUCK HASAN ALI NGAN NASA NIH, GILE BAPAK AH, NI REAL PUNYA , TERANG PUNYA MUNAFIK.... SEBELUM NI WA CAYE JE TAPI SKG WA YAKIN GILER YANG 2 NI PENGKHIANAT, SIAL CELAKA, ANAK MUDA AKAN BANGKIT, LU MAMPOS HASAN ALI, LU MATI LAGI BAIK NASA BHAI. WA SAPOT NIK AZIZ!!!!

Anonymous said...

WOI! LU TAK ABIS2 QURAN SUNNAH, TAK ABIS2 QURAN SUNNAH, BHAI, MENIPU MCM NASA TU DALAM QURAN SUNNAH JUGAK KE? FUCK LA BHAI, JANGAN LA GUNE QURAN BILA LU ORANG DAH TERSEPIT, BABI LA CAMNI CAM PERANGAI UMNO JUGAKLA.

BUKAK BLOG

http://wartamaya.blogspot.com/


LU TENGOK ADE LAGI ARTIKEL PASAL NASA TIPU TU. BANGANG LA BHAI!


WI DUKA! APA LAGI KERAHLAH ANAK MUDA SEMUA KASI PERANG SAMA NASA DAN HASAN ALI!!!

Anonimaus said...

Caps lock ko rosak ke anonymous? Tukar keyboard ek. lalalalala

Anonymous said...

pedulikla dia nak capslock ke hape.org tulis jawi takde plak yg bising

uma said...

bila banjari nak kluar citer penuh ni...hehe

x saboo lak rasanye..

wak jgn lama2 wak...
nanti di ambil org...haha

hussin said...

Ppou,

confirm ko tak faham apa yang albanjari tulis. dia kan kata, 3 perkara yang diboldkan tu sama dengan apa yang diberitahu oleh nasha dan hassan ali. yang lain fitnah, diada2kan oleh papagomo.

aku tak ulas yang fitnah, aku ulas apa yang albanjari kata sama dengan apa yang nasha dan hassan ali ulas. albanjari mengambil dari penulisan papagomo, yang padanya ada yang BENAR (yang diboldkan), manakala yang selainnya merupakan fitnah dari papagomo.

buang masa aku je melayan budak hingusan ni...

hussin said...

Ppou,

i spent 30 years of my life defending the country. jungle bashing after "the running dogs". so dont talk to me about "perangkap musuh".

go fly kite!

Anonymous said...

"Allah Samseng" pun bkn fitnah. "Boleh brkawan dgn syaitan" pun betoi ape tgna ade cakap. So? Still bile org2 bodoh dgr, depa ulas, maka jd fitnah.

Tu yg aku ckp, tggu al banjari tulih habih. Mesti ade lg yg Nasha ckp. Ada alasan2 Nasha tuh. So, xreti tggu? Baru dgr sekerat, teruh ko nak ulas? Kalo betoi2 ko nih tua, tak guna la usia ko. Pasal perangai ngalahkan budak baru bersunat!

Ppou said...

Ataih tu aku

FZY said...

Ahli PAS Kena Bijak Menghadapi Fitnah Media
Posted on Oktober 27, 2009 by ustazidrisahmad

Kenyataan Media

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) mengingatkan setiap ahli agar bijak dalam membaca sebaran berita di internet khususnya dalam blog, facebook dan juga media massa lainnya. Pada waktu ini PAS mendapati semakin banyak tuduhan liar dilontarkan oleh CyberTrooper Umno yang menyamar sebagai ahli PAS atau wakil pimpinan PAS di dalam media alternatif ini.

PAS mendapati mereka mengunakan isu Unity Goverment dan juga cadangan Tuan Guru Datuk Nik Abd Aziz Nik Mat bagi menunjukan bahawa PAS kini berpecah.

Pemimpin Umno seperti Najib Tun Razak, Muhyiddin Yasin dan Zahid Hamidi bersilih ganti menangguk di air keruh dengan memberikan komen seolah-olah PAS kini sedang berpecah yang mana sebahagiannya mengambarkan seperti ada kumpulan dalam PAS yang mahu bergabung dalam Umno, sebahagian lagi mahu Mursyidul Am dan Presiden letak jawatan.

Dalam ucapan Muktamar yang lepas, telah dijelaskan oleh Presiden, Tuan Guru Dato Seri Abdul Hadi Awang, bahawa PAS tiada hasrat untuk bergabung dengan Umno dan isu Unity Goverment tidak berbangkit lagi.

Sehubungan dengan itu, kewujudan fitnah seolah-olah wujudnya pertemuan sulit pimpinan PAS yang Pro Unity Goverment dan Pro-Erdogan wajar difahami ahli sebagai satu gerak kerja saraf Umno untuk memecahkan parti ini kepada dua kelompok. Sesungguhnya tiada sebarang pertemuan sulit yang dilaporkan dan belum ada bukti yang diterima diperingkat kepimpinan PAS tentang kewujudan dua kumpulan ini melainkan individu-individu yang berbeza pandangan dengan pimpinan.

PAS melihat, selain jalan Musyawarah perlu juga Laporan Disiplin dibuat bagi mengesahkan setiap tuduhan yang dibuat untuk memudahkan kita mengetahui asal punca masalah ini.

Lembaga Disiplin PAS juga membuka ruang yang seluas-luasnya terhadap mana-mana pimpinan dan ahli yang mempunyai bukti mengenai fitnah ini atau mereka-mereka yang menyebarkan berita bahawa terdapat segelintir pimpinan PAS sedang berusaha membawa PAS bergabung dengan Umno untuk membuat Laporan Disiplin. Jika ada laporan dan bukti yang sahih kita akan membuat keputusan, walaupun yang didakwa itu Mursyidul Am, Presiden atau mana-mana pemimpin tertinggi parti sekalipun.

PAS yakin kerja-kerja fitnah CyberTrooper Umno dan mereka-mereka yang kononnya menjadi ahli PAS tetapi bekerja untuk Umno akan mati dengan sendirinya jika sebarang Laporan Disiplin gagal dibuat dan tiada sebarang pembuktian diserahkan kepada pihak Lembaga.

PAS meminta ahli bertenang dan tidak membuat sebarang ulasan terbuka mengenai perkara ini dan memberikan ruang kepada pemimpin bermusyawarah bagi mencari punca masalah ini. Gunakanlah saluran yang ada (Lembaga Disiplin) bagi mencari kebenaran dan menguatkan Ukhuwah dalam parti.

Marilah kita bersama-sama melakukan solat hajat moga mereka yang cuba menganiaya parti ini diberikan hidayah oleh Allah untuk menginsafi perbuatan mereka. Kita mohon pada Allah semoga PAS dileraikan dari belenggu fitnah dan perjuangan kita terus mendapat hidayah dariNya.

Ust. Idris Ahmad
Ketua Penerangan PAS Pusa

Anonymous said...

Eh, nk mrh kt Gomo putar belit plak.. Yg dok pi jemput blogger UMNO tu sape srh?? Dh tau blogger UMNO ni jns putar belit, nk jemput jgk.. Dh tau rimau akn ngap, yg pi main ngan rimau tu wtpe?? Bodoh melantun2.. Pastu srh org relax, bertenang pdhl depa sdri yg buat psl.. Bongok melantun2..

Anonymous said...

Ye ke papagomo dijempot? Ke die men dtg. Kalo xsilap die ade ngaku die duk luar umah je. Kalo dijemput, xkan duk luar n org len duk dlm?

Mamat tu ntah dtg ntah idak. Ntah2 men putar alam gak. Korang caye la..

Anonymous said...

Org tk hot psl ape yg ade dlm blog wak banjar la ngok. Org jd pns sbb pi pndai2 buat meeting ngan blogger UMNO. Blh phm tk ngok?? Tk pyh dok ngajar spya pndai menepis fitnah media baru la.. Dh lu yg pi cari psl, lu plak nk mitak org jgn terpengaruh.. Gua mmg btl2 hangat.. Nk buat penerangan pn, ajkla blogger PR aje.. Lu ajk blogger UMNO, natijahnya, kenyataan lu dh kna spin. So, lu nk slhkan sape???

FZY said...

"Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan."

(surah al-hujurat)

berhati2.. munafik dan fasiq berlegar2 di alam maya. dulu abdullah bin ubai. skrng At dan kuncu2nya.

mountdweller said...

Aduka

Saya sokong keceluparan saudara. Keceluparan dan cacian bertempat. Ulamak ke, Mamak ke, Mangkok ke, kalau tidak betul, sembam saja!

uma said...

hehe..
bila mana ayat quran diturunkan
sahabat2 masing2 check diri masing2
samada masuk dlm golongan tersebut or tak....la ni, bila dibaca quran dok nampak org lain dulu....org sana munafik...org sini kafir... tu lah kehebatan org kita.hehe

Anaum said...

Mountdweller, patutlah sampai duka neh bantai Aishah! Bantai je Aishah! Bantai je sahabat!

Urgh.. cam bebudak

hussin said...

Ppou,

fakta:
1. apabila heboh pasal "pertemuan" dgn umno, yang terlibat senyap, "ya" tidak, "no" pun tidak. buat pekak badak je.

2. mahfuz menafikan ada pertemuan.

3. apabila orang yang ditemui kata, dah jumpa 3 kali.

4. nasha kata, "dipersetujui oleh majlis syura ulama".

nasha hanya mengaku selepas dibuat pendedahan oleh orang yang ditemui. maknanya, nasha sudah berbohong.

bila mengaku pertemuan berlaku, nasha guna pula hujah "dipersetujui majlis syura ulama".

pertemuan berlaku se awal selepas mac 2008. haron din support nasha dan kata persetujuan dibuat di mesyuarat majlis syura pada apr 2008, dlm kenyataannya selepas dua tok guru berpeluk2 di kota bharu.

sekali menipu, integriti serta kredibiliti seseorang pemimpin hancur, lebih2 lagi pemimpin jemaah islam. kalau ko amati apa yang aku tulis, ko akan dapati penipuan bukan SATU kali!

ko nak sokong dia, tu hak ko. bagi aku, berbohong sudah cukup untuk hilang respek aku kepada seseorang pemimpin. aku diajar begitu. ko pulak diajar bagaimana?

biar aku ulang kesekian kalinya. yang diboldkan tu, BENAR, hujah albanjari, sebab sama dengan apa yang dikatakan oleh nasha dan hassan ali.

jadi, komen aku tak lari dari topik. itulah yang dijelaskan oleh nasha dan hassan ali. berdasarkan yang ditulis oleh albanjari. tak perlulah aku tunggu penerangan albanjari. apa yang aku perlu tunggu adalah tambahan penjelasan oleh nasha dan hassan ali, sekiranya ada lagi. sbgmana janji albanjari.

ko nak tunggu ko punya pasal. bagi aku, tak perlu tunggu sebab albanjari dah sahklan yang diboldkan adalah apa yang iucapkan nasha dan hassan ali. tak perlulah aku tunggu ulasan/rumusan dari albanjari. itu lain bab. buat masa ini, cukup dengan apa yang dijelaskan oleh nasha dan hassan ali yang disahkan oleh albanjari.

tak tahu pulak aku budak baru bersunat boleh berhujah macam aku. hmmm

Sona said...

Ulang2 hujah je aku tgk. Kejap pnjang kejap pendek. Isi same gak.

Poning aih..

Anonymous said...

Tuan blog...
Blog tuan kira ok gak la....TAPI bahasa tu TERUK sangat seolah-olah Bapa Tuan, Ibu Tuan telah gagal mendidik Tuan blog. Mungkin bahasa kesat kerana ada kaitan sumber pemakanan kita agaknya. Ibu bapa tuan GAGAL mendidik adab bahasa dan pertuturan tuan. Bahasa mencerminkan pekerti kita, pemakanan kita, didikkan ibubapa kita.......keturunan kita....

maaf ya Tuan Blog

udin

Anonymous said...

Pergghh..gila babas...dah start delete comment pulak si bangang nih...

adukahilangteruna.blogspot.com

Anonymous said...

Pergghh..gila babas...dah start delete comment pulak si bangang nih...

adukahilangteruna.blogspot.com

uma said...

wa rasa
bahasa penulisan je
AT awat ala2 brutal..haha

tp bila bertemu
insyaAllah leh nilaikan.

so jgn terpedaya dgn bahasa penulisan yg ala2 brutal tu..
sebeno nya..
mamat ni ala2 sopan santun gitu...haha

wak la banjari mungkin leh kipas skit..haha

Anonymous said...

Brutal ke biadab? Takkan hina bini Nabi pon brutal? Cool?

Gilak...

Hanz_Azdi said...

yo la uma sapo konal si AT tu...sopan santun budaknyo...sosuai sangat la buek menantu...sapo jumpo budak AT dopan mato dio sojuk jo hati dio...penampilan dio baguih..ado la cam ustad...caro cakap baek jo tok la cam dlm blog dio cam setan jo...hehe..botui den tok buek lawak nih...dio solat uihh mak dio jago...malam bangun qiamulail, tahajut...tok cayo ko? solat dio tok ponah tok tinggai ..tasbih nih, tak lokang kek tangan hah! mano nak cari laie menantu camtu..hehe

Anonymous said...

cibaila lu AT

lu tak datang, jangan banyak komen

Anonymous said...

cibaila lu AT

lu tak datang, jangan banyak komen

Anonymous said...

cibaila lu AT

lu tak datang, jangan banyak komen

Anonymous said...

Weh husein, tue konon, kalo ko tue asal ko perangai ngalahkan bebudak? Ko tgk kat bawah:

http://politikbanjar.blogspot.com/2009/10/pendedahan-1-mohon-penjelasan-ajk-pusat.html

Nah, nampak? Betul x aku ckp, papagomo dh spin. Ebven betoi, tp bila dia spin mybbkan ko ni paham len.

Tua konon...

hussin said...

anon 6:55,

“hanya penulisan yg diboldkan dengan warna kuning ada disebutkan pada pertemuan itu oleh Ustaz nasha dan Dato' Hassan, yang lain adalah TIDAK BENAR. Dan sangat dipertikaikan !! Saya pun tidak tahu dari mana sumber yg beliau perolehi, tapi rasanya pembaca boleh membuat tekaan tepat. wallahuaklam. Pesan saya buat saudara gomo, beramanahlah ketika menulis !

Kandungan penuh dan rumusan dari ABO akan kita terbitkan seawal hari khamis ini. Kita lihat dahulu apa yg mereka tuliskan menerusi blog-blog mereka, jika benar mereka berbohong dan memutar belit fakta, rakaman audio kita junjung untuk dijadikan bukti kejahatan mereka ketika menulis.”
http://politikbanjar.blogspot.com/2009/10/bongkar-artikel-gomo-yang-dipertikaikan.html

Belumpun pagi khamis lagi, sudah keluar artikel di bawah:

Wednesday, October 28, 2009
Pendedahan 1 - mohon penjelasan AJK Pusat !
Oleh : albanjari/MRK albanjari

http://politikbanjar.blogspot.com/2009/10/pendedahan-1-mohon-penjelasan-ajk-pusat.html

Saya agak terkilan kerana ia jelas bertentangan dengan “Kandungan penuh dan rumusan dari ABO akan kita terbitkan seawal hari khamis ini”. Harap saya salah pemahaman, maklumlah orang tua.

“RALAT : Berdasarkan kepada posting asal di sini, terdapat kecuaian yang tidak disengajakan terhadap nama blogger yang hadir. Dimaklumkan bahwa saudara MSO dan Azizi Abdullah tidak hadir ke majlis yg dianjurkan. Perkara ini dimaklumkan terus melalui email daripada saudara MSO pada petang tadi. Maka dengan ini, saya dengan penuh tanggungjawab memohon maaf diatas kecuaian yang tidak disengajakan.”

http://politikbanjar.blogspot.com/2009/10/pendedahan-1-mohon-penjelasan-ajk-pusat.html

Damage has been done. Mungkin ada benarnya apa kata nik abduh….