Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 27, 2009

Jumpa bloggers UMNO diluluskan Majlis Syura - Timbalan Presiden PAS.


Skang gua tuntut puak UG jawab persoalan ini.

1. Tunjukkan gua perjumpaan Hasan / Nasha - blogger PAS + Blogger UMNO adalah selari dengan hasrat Presiden PAS.

2. Tunjukkan gua perjumpaan Hasan / Nasha dengan Blogger UMNO yang mengundang fitnah lebih besar hari ini adalah dibenarkan Majlis Syura. Kemukakan minit mesyuarat kelulusan Majlis Syura. Bila tarikhnya?

3. Tunjukkan gua perjumpaan Hasan / Nasha - blogger PAS + Blogger UMNO adalah sebahagian dari perlembagaan PAS bagi kaedah menyelesaian masalah rumit.

Hadi akan menjadi Sleeping Budha semula dalam hal-hal taik yang dilakukan oleh budak2nya, walaupun terang-terangan melanggar ketetapan yang dikeluarkannya sendiri. So, pedulikan Hadi, tolong jawab persoalan yang gua kemukakan ini.


Jawapan soalan 1 : _______________________________
_______________________________________________
_______________________________________________


Jawapan soalan 2 : _______________________________
_______________________________________________
_______________________________________________


Jawapan soalan 3 : _______________________________
_______________________________________________
_______________________________________________


Nak buat kereta, tapi bodoh. Salahkan kereta orang, naikkan cukai kereta orang supaya kereta bodoh terpaksa dibeli.

Nak main bola tapi bodoh. Salahkan pemain import, salahkan syarikat swasta yang beri keutamaan kepada liga luar.

Nak buat filem tapi bodoh. Salahkan lambakan filem luar negara yang tertubi-tubi.

Ada bahasa, tapi bangang berjela-jela. Salahkan bahasa orang lain, dan kempen Bahasa Inggeris bahasa penjajah.

Nak berpolitik tapi bangang wal lembab bila bersaing. Salahkan Anwar. Tuduh sana agen Anwar, tuduh sini barua PKR.

Genetik bangsat tak sedar diri.

Akulah PJ Terengganu
Akulah ADUN Terengganu
Akulah Ahli Parlimen Terengganu
Akulah ketua poligami.
Akulah Menteri Besar.
Akulah Ketua Pembangkang.
Akulah AJK jemaah antarabangsa.
Akulah ketua Rusila.

Masalah PAS bukan terletak pada pemimpin yang jahat. Tapi pemimpin yang tak sedar diri. Kelemahan kalau disedari boleh berguna pada jemaahl. Tapi kalau jenis tak sedar, apa nak jadi?

Hidup Kepimpinan Ulama! What the fuck is that? Lu tunjuk gua word Trinity dalam Bible dan tunjuk word Kepimpinan Ulama dalam Al-Quran atau Hadis.

68 comments:

budaknakal said...

caya la bro...gua sapport lu...
biar base xindah tp hujah berfakta...

saye said...

eh sama la soalan kita he he

Reformis Jalanan said...

Hidup kepimpinan ulama! What the fuck is that?


- kahkahkah...ayat ni yg buat gua takbleh blah...bgus AT.

FZY said...

budaknakal said...

"biar base x indah tp hujah berfakta..."

- mcm tu dikatakan berfakta ke??

firman Allah swt:

"Sesiapa yang diberi pertunjuk oleh Allah (dengan sebab persediaannya) maka dialah yang beroleh pertunjuk; dan sesiapa yang disesatkan oleh Allah (dengan sebab keingkarannya) maka merekalah orang-orang yang rugi."

"Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahaminya dengannya (ayat-ayat Allah) dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keEsaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai."

org yg menghina sahabat, isteri nabi, alim ulama' yg mcm ni nk di sokong.. jaga2 jgn terlalu berani.

awas musuh islam ada dimana2??

uma said...

bro AT
lu try bubuh komen tu kat blog roslan SMS..hehe

dan pimpinan2 lain..
kasi hentak skit pale diaorg..

barulah
diaorg leh kenai blogger2 berani mati...hehe

ok ke bro?
ke extrem sgt?hehe

Anonymous said...

gapo gak uma...x dok kijo dok puok mu nih..acu gi buat kijo pekdoh sikit...

Anonymous said...

PATUTNYE LEBEY RAMAI at LAGI KT WEB. WOI , SEMUA KASI BUAT LA BLOG MCM AT. KASI TIBAI MAT2 UMNO NI SAMPAI TERBERAK.

Anonymous said...

Weh, lu apsal tak langgar hasan ali semalam? kecut? Cirit?

Anonymous said...

ayat yg d guna oleh oztad2 yg x suka TGHA & co
1- " biar pas kalah asal islam menang " & dimanupulasi utk menambahkn kebencian pd TGHA

maksud THHA kalau menagpon takde keredhoaan ALLAH buat pe... ayat ni x diberi penerangan sejelasnya oleh ostad2 pro kahlid samad

2- masalah arak - klu ikut kapla pro erdogol jawabnya nak melaksanakan hukum tuhan kena minta izin dr pakner PR eehhhmmm nak laksanakn hukum tuhan pon kena minta izin makluk walaupon dah ada kuasa & berjln utk org2 islam ,baru kecik je undang2 ntu nak bejalan belom lagi hudud & sebagainya, jwbnya krn undi x jln la hukum tuhan kat bumi m'sia ni, dan lebih parah lagi oztad tu menjadikan alasan isu arak ( walaupon x 100% islamix ) tu kalah d BP krn org kapir terasa hati , ( klu ikut hukum tauhid rasa2 jatuh kapir kot ) ntah la korang nama je oztad demi undi abih tonggang langgang

saja kacau

gayasopan said...

ak nk bg pndgn x msuk topik,psl kbuduhn rkyt msia,bukn melayu je.cth nye dlm engineering,jnis junior engineer wala' kt snior.bukn kira sp idea baik,tp kira sp snior.klo kt negara jermn,klo x btul ckp,ko salah.ini silap,x blapik pn.klo interview,jnis ckp ko xdpt,xde alas2.komunikasi 2lmbt.

Anonymous said...

anon 5.06,

macam mana nak langgar? selesai pertemuan baru tau. roslan sms hanya jemput org tertentu bhai. kalau ada lagi dan tahu awal, wa akan paksa budak aduka ni langgar lari hasan ali. muahahahahaha

-adinda bazooka-

Anonymous said...

Cheh, roslan pegi tanya blog2 tu dlm ruang komen. Kalo xtau, nmpk sgt la blogger kemetot. Jenih malas baca blog lawan. Aku yg xbrblog ni pon leh tau.

Lggr pi la. Aku ingat ada gak aritu sorg bagitau duka nih dlm ruangan komen. Xkan wat xtau jek? Hekele..mcm2 alasan..

uma said...

klu menang xada keredhaan Allah?

so elok PAS x payah masuk PRU.
takut nanti x dpt keredhaan Allah. lg senang citer..hehe

dah ada kuasa?hehe
menang pon ciput
lg mau berlagak..hehe

Anunimauseyh said...

Menang ada yg dapat redha Allah. Ada yg menang xdapat redha Allah. firaun memerintah lame, dapat ke redha Allah? Kite nak menang n menang kite tuh Allah redha.

Kalo kite menang, tp Allah xredha watpe? Bk kite kalah, tp allah redha. Ye dak?

Anak Sungai Derhaka said...

"Masalah PAS bukan terletak pada pemimpin yang jahat. Tapi pemimpin yang tak sedar diri. Kelemahan kalau disedari boleh berguna pada jemaahl. Tapi kalau jenis tak sedar, apa nak jadi?"

betul..pemimpin yang tak sedar diri dan lupa daratan, merasakan diri mereka sudah cukup kuat, merasakan mereka berada diatas kerana kehebatan mereka.

Kerana harta dan kuasa mereka sanggup bersama musuh mereka..

Tapi jangan lupa...RAKYAT HIRED.. RAKYAT FIRED!!!

Anonymous said...

biar kita kalah,asalkan Islam menang
biar kita kalah,asalkan Allah redha

Islam menang = Allah redha ?

pe cite bai?

macam jauh je bunyinya.

Anonymous said...

Adukataruna,
Dihujung tahun 40han dan 50han dulu ada sebuah syarikat piring hitam(dulu belum ada tape mahu pun disc lagi) yang berjenama "His Masters Voice" - Logonya seekor anjing duduk sebelah peti nyanyi(gramophone).Ada baiknya lu cari logo ni sama jenamanya sekali,dimuka anjing tu tukarkan muka Roslan SMS.
Disitu sahaja layaknya muka Roslan SMS ditampalkan.

uma said...

firaun memerintah lama dpt ke redha Allah?
awat PAS mcm firaun ke?
dasar PAS dasar firaun ke?

baik kita Kalah tp Allah redha?
ye ker?hehe..
so kesimpulan nya
eloklah PAS kalah aje
moga2 dpt redha Allah.

PAS menang Allah x redha?
try mintak majlis syura kluarkan
fatwa tang mana buat PAS menang Allah x redha selama ni.
senang skit nak wat rujukan.

klu PAS menang
MB PAS calon2 PAS exco PAS songlap duit...
guna kuasa
utk kaya anak beranak..
amanah dibakul sampahkan..
wa mungkin leh terima calon PAS tidak dpt redha Allah.
adakah PAS juga x dpt redha Allah?
antara calon PAS dan PAS?
adakah dua2 tak dpt redha Allah?

Shannaro said...

lu ni pon satu lg mangkuk uma...
kita mau menang, plus Allah redha, lagi bagus.

tp menang kalah, Allah dah plan utk kita. kalau kemenangan x matang, makan diri lu balik. wa rasa lebey baik dapat menang negeri2 dulu. Pas ade kekuatan ke nak lead malaysia? xde. walau lu tukar hadi ke, lu tukar anwar ke, lu tukar letak amadinejad ke, PR xkan bleh lead malaysia dgn aman. sbb biawak2 umno dah berakar umbi dlm kerangka kerajaan. lu ambik alih kerajaan bmakna lu ambik alih biawak-biawak yg sebati dlm kerajaan. klu lu x tumbang dlm masa singkat pon, lu akan tersiksa dan byk lg kelemahan akan menjelma. sbb tu tghh propose ug. bukan nak join umno, tp buka sedikit peluang utk PR menang dgn ruang sedikit selesa. x semua org nampak. tgna nampak cara lain pula bdasarkan ilmu dan pengalaman. so, xdak sape2 yg salah. cuma penerimaan saja. lu orang saja menambah kusut keadaan. padahal xde apa2 pon. persepsi non-muslim yg lu takutkan? tugas lu org la beri penerangan, bukan buat imej btambah buruk!

bumblebee said...

angah, bila ngah mencarut, nampak ngah giler tere english.. wakakakak.. go go angah. lanyak je puak2 yg budus nih. bagi satira n bahasa kiasan slow nak mampus. kiasan simple pon tak bleh hadam.

bagi bahasa direct kata tak sopan. siap nak flag blog org. bodoh melantun level melayu suka dengki. otak dia slow, bukannya nak sedar diri. tp dok dengki2 kat org. hujjah tak balas, meraban pasal nak flag blog org. tak ke bangsat mcm tu. nih la bahana dok bawah kepimpinan ulamak songsang. lu orang kena sedar diri sket. otak mau reform. jgn dok wala' tak tentu pasal. TGNA cadang EGM, tau plak pertikai. mana wala' kat tgna. buhdus punya spesis.

bumblebee said...

bongok jugak ko ni shannaro. otak sentot mcm ko nih la yg KJ kata 'siege mentality'. sbb ko takut tak dapat redha Allah, ko rasa PAS lebih baik toksah menang dulu. eh, pagi tadi makan sarapan tak? mcm pelik je daya penaakulan ko nih.

proses menang itu pon terkandung dlm proses nak memerintah la samdol. ko tunggu keadaan perfect baru ko nak PAS menang? apa logik ko punya hujah ni?

btw, apa kes ckp pasal menang kalah nih. hahaha.. itu pasal la org suh tukar tgha dulu. itu first step. dan cantas biawak2 yg bawak kad ahli umno. reform reform reform~~~!!

FZY said...

Ahli PAS Kena Bijak Menghadapi Fitnah Media
Posted on Oktober 27, 2009 by ustazidrisahmad

Kenyataan Media

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) mengingatkan setiap ahli agar bijak dalam membaca sebaran berita di internet khususnya dalam blog, facebook dan juga media massa lainnya. Pada waktu ini PAS mendapati semakin banyak tuduhan liar dilontarkan oleh CyberTrooper Umno yang menyamar sebagai ahli PAS atau wakil pimpinan PAS di dalam media alternatif ini.

PAS mendapati mereka mengunakan isu Unity Goverment dan juga cadangan Tuan Guru Datuk Nik Abd Aziz Nik Mat bagi menunjukan bahawa PAS kini berpecah.

Pemimpin Umno seperti Najib Tun Razak, Muhyiddin Yasin dan Zahid Hamidi bersilih ganti menangguk di air keruh dengan memberikan komen seolah-olah PAS kini sedang berpecah yang mana sebahagiannya mengambarkan seperti ada kumpulan dalam PAS yang mahu bergabung dalam Umno, sebahagian lagi mahu Mursyidul Am dan Presiden letak jawatan.

Dalam ucapan Muktamar yang lepas, telah dijelaskan oleh Presiden, Tuan Guru Dato Seri Abdul Hadi Awang, bahawa PAS tiada hasrat untuk bergabung dengan Umno dan isu Unity Goverment tidak berbangkit lagi.

Sehubungan dengan itu, kewujudan fitnah seolah-olah wujudnya pertemuan sulit pimpinan PAS yang Pro Unity Goverment dan Pro-Erdogan wajar difahami ahli sebagai satu gerak kerja saraf Umno untuk memecahkan parti ini kepada dua kelompok. Sesungguhnya tiada sebarang pertemuan sulit yang dilaporkan dan belum ada bukti yang diterima diperingkat kepimpinan PAS tentang kewujudan dua kumpulan ini melainkan individu-individu yang berbeza pandangan dengan pimpinan.

PAS melihat, selain jalan Musyawarah perlu juga Laporan Disiplin dibuat bagi mengesahkan setiap tuduhan yang dibuat untuk memudahkan kita mengetahui asal punca masalah ini.

Lembaga Disiplin PAS juga membuka ruang yang seluas-luasnya terhadap mana-mana pimpinan dan ahli yang mempunyai bukti mengenai fitnah ini atau mereka-mereka yang menyebarkan berita bahawa terdapat segelintir pimpinan PAS sedang berusaha membawa PAS bergabung dengan Umno untuk membuat Laporan Disiplin. Jika ada laporan dan bukti yang sahih kita akan membuat keputusan, walaupun yang didakwa itu Mursyidul Am, Presiden atau mana-mana pemimpin tertinggi parti sekalipun.

PAS yakin kerja-kerja fitnah CyberTrooper Umno dan mereka-mereka yang kononnya menjadi ahli PAS tetapi bekerja untuk Umno akan mati dengan sendirinya jika sebarang Laporan Disiplin gagal dibuat dan tiada sebarang pembuktian diserahkan kepada pihak Lembaga.

PAS meminta ahli bertenang dan tidak membuat sebarang ulasan terbuka mengenai perkara ini dan memberikan ruang kepada pemimpin bermusyawarah bagi mencari punca masalah ini. Gunakanlah saluran yang ada (Lembaga Disiplin) bagi mencari kebenaran dan menguatkan Ukhuwah dalam parti.

Marilah kita bersama-sama melakukan solat hajat moga mereka yang cuba menganiaya parti ini diberikan hidayah oleh Allah untuk menginsafi perbuatan mereka. Kita mohon pada Allah semoga PAS dileraikan dari belenggu fitnah dan perjuangan kita terus mendapat hidayah dariNya.

Ust. Idris Ahmad
Ketua Penerangan PAS Pusa

budaknakal said...

FZY said....

"awas musuh islam ada dimana2??""

musuh Islam yg btopengkan title ulama lg bhaya.....
ulama bwat sume btul...
kl salah dapat 1 pahala...
kl btul dpt 2 phala...
pundek lu...wala konon....

kl ada fakta sangat jwb la soalan AT 2....hahahah
pande hujah gn ayat Al-quran tp hampa yg langgar...

hidup kepimpinan ulama!
fuckoff!ckp elok2 xfhm bhasa..
aku pn nk jd cm AT jgak..

Anonymous said...

bumblebee bodoh melantun2. Ade ke org ckp xmau menang? Maksud ringkas, kita xmau PAS menang, tp sebab kite nk menang, kita gadaikan Islam.

Lembap mengalahkan lembu

FZY said...

budaknakal kata:

"ulama bwat sume btul...
kl salah dapat 1 pahala...
kl btul dpt 2 phala...
pundek lu...wala konon...."

"hidup kepimpinan ulama!
fuckoff!ckp elok2 xfhm bhasa..
aku pn nk jd cm AT jgak.."

Jwpn:

- nama saudara dah menggambarkan saudara siapa.

jgn nakal sangat. takut terbabas/terlajak.

antara perkara bahaya ialah x sedar diri kita ni jahil. sama2 kita berdoa agar dijauhi dari jahil yg mengada2.

firman allah:

"Sesiapa yang diberi pertunjuk oleh Allah (dengan sebab persediaannya) maka dialah yang beroleh pertunjuk; dan sesiapa yang disesatkan oleh Allah (dengan sebab keingkarannya) maka merekalah orang-orang yang rugi."

"Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahaminya dengannya (ayat-ayat Allah) dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keEsaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai."

"Sesiapa yang disesatkan oleh Allah (kerana keingkarannya), maka tidak ada sesiapa pun yang akan dapat memberi pertunjuk kepadanya; dan Allah membiarkan mereka meraba-meraba (dengan bingun) dalam kesesatan mereka."

sekadar itu sahaja kemampuan saya utk saudara budaknakal (juga kpd pndokong AT yg lain2). selebihnya saya berserah kepada allah swt, seperti firmannya di atas.

mungkin dah lama hidup bersama UMNO menjadikan saudara jadi seperti itu, hati keras dll.

wallahu'alam

Teruna said...

sebut flag jer glabah....

bumblebee said...

oit anon 7:35. jgn la buta sgt. kau bezakan dulu calon dan ahli dengan label PAS itu sendiri. cuba kau beza muslim dan Islam. eleh.. itu lah.. org suh bukak sket pemikiran. jgn pakai 'siege mentaliti'. sikit2 takut menang sbb takut tak redha. apa punya mentaliti begini ni?? kalau takut tak dapat redha, dok je dlm masjid. kompom dpt redha. UMNO perintah lg 500 thn pon, ekau kompom 'selamat' sbb duduk dlm masjid saja. itu kao nak kan? mental mental..

uma said...

Shannaro

hadi kata
biar pas kalah asalkan islam menang.

ada yg tafsir..
maksud hadi..kalau menang pon takde keredhoaan ALLAH buat pe..

so wa nak majlis syura mau pon hadi
kluarkan fatwa tang mana yg Allah x redha disaat PAS menang.

Xenan said...

Nanti pilihanraya kempen PAS kalah la...kalu menang allah tak redha.

Ker PAS penakut sebenarnyer..takut tanggungjawab nak jaga malaysia.Lagi seronok kritik2 org?Nak kasi menang wat alasan takut allah tak redha.

Paling penakut tuan pres pas..die ajar pengikut die jd penakut camtuh.Pandai wat alasan jek

Pas Penakut!!

Anonymous said...

Adoi, lembap gila. Sapa lak cakap takot menang? Sape lak cakap Allah xredha masa Pas menang selama ni?

Apsal nak complicatedkan mende yg senang? Kite nk Allah redha kalo kite menang. Jd, cari redha Allah masa wat keje. Jgn krn nk menang, ketepikan segala prinsip dan dasar Islam yg kite julang.

Ke korang neh wayar otak ade yg tercabut?

Xenan said...

ayat binatang ternak gua biase dgr dr ajaran sesat al kahfi.Diorg kalau dah abes akal pusing la ayat tuh.

Lu ade join ke FZY?

BukanCalon said...

oit bro..wa nak panggil lu angah jugak ni..

macam best ja wa rasa..

bleh?

kalu bleh tulis bleh, tidak aku tertampi2...

Xenan said...

so ape prinsip n dasar islam yg telah pas langgar selama bersama PR?

cite le sket..wa nak dengar.

Yg pengundi kasi amanah soh memerintah elok2 lu tanak wat.Islam la sgt wat perangai munafiq camtuh

Anonymous said...

Ade ke org cakap pas ade lggar dasar masa geng ngan PR? Ade ke? Bkn tghh sebut utk larang kerjasama ngan PR n gi kerjasama ngan BN pon. Ape ke lembap.

Tp, tu boleh kire satu amaran la. Kalo ade PR wat yg xkena dgn Islam, PAS akan blah. Kalau la, kalau ade. Tp belum ada lg. Tp xsemestinya takkan ada! Tegas mcm tu pun ade problem ke? Ayakkk

uma said...

tang mana PAS ketepikan prinsip di saat menang?

biar pas kalah asalkan islam menang.
x brapa kena..
klu PAS kalah, UMNO & BN x songlap duit ke?klu PAS kalah UMNO & BN jaga amanah yg diberikan ke?
PAS dah ada wat pjanjian dgn UMNO & BN ke?klu kalah islam akan menang.

wa x brapa nampak sgt
biar PAS kalah asalkan islam menang.

bg wa
biar UMNO kalah asalkan islam menang..hehe

Xenan said...

Owh camtuh...kalau org PAS yg diberi amanat oleh pengundi utk lawan UMNO, tapi pernah plak wat hubungan sulit ngn UMNO patut kene amaran la kan?

Bile hadi nak bagi amaran kat nasha n geng UG ni?

Kan ke pecah amanah pengundi tuh?Tang mana islamnya pecah amanah ni?

uma said...

eloklah PAS blah jelah dari PR copat..hehe
lu org nak laksanakan hukum hudud disaat lu org menang ciput ke...?haha

klu menang ciput wat cara menang ciput.. x payah nak gegar2..
kasi pikir mcm ne nak menang byk dulu
baru sonang citer...hehe

klu menang ciput
disaat diberi kuasa
apa nak wat?
apa bede yg perlu diberi perhatian dulu...utk strategi utk menang byk lak.

lu org ingat 27 juta rakyat msia ni..
g lepak majlis2 ilmu.

klu rakyat msia mcm rakyat pas.
dah lama hadi jadi PM msia.hehe

aduka hilang teruna said...

Semalam 26 Oktober 2009, bertempat di rumah Persuruhjaya PAS Selangor, Dato' Hassan Ali diadakan pertemuan secara tak formal di antara bloggers dengan beliau.

Turut hadir ialah YB Timbalan Presiden Ustaz Nasarudin Mat Isa, Roslan SMS, Ustaz MRK albanjari penolong editor blog ABO dan beberapa blogger lain.

al-brangi bertolak dari Bangi kira-kira jam 5.30 petang. Keluar awal kerana nak mengelakkan 'jam' dan terlalu 'excited'. samb...

Terlalu 'excited' kerana tak disangka-sangka Sdr.Roslan SMS turut menjemput al-brangi. Pada mulanya terasa berat jugak nak pergi kerana perasaan rendah diri, apalah yang ada pada al-brangi nak berdialog dengan Persuruhjaya dan Timbalan Presiden.

Tetapi kerana memikirkan peluang untuk mendapatkan 'first-hand news', sementelah pulak PAS sedang dilanda segala fitnah dan mehnah. Maka digagahkan diri, al-brangi pergi jugak dan sesat larat kerana kurang biasa di tempat itu.

Sebelum pada itu beberapa SMS liar berterbangan di sana sini, kononnya Datuk Hassan akan buat kenyataan akhbar untuk keluar dari Pakatan Rakyat Selangor dan meneruskan projek UG. Alahai, tak habis-habis dengan fitnah.

Juga kelihatan sebuah kereta pemberita dari sebuah syarikat akhbar berada di depan rumah Datuk Hassan.

Majlis bermula lebih kurang jam 9.20 malam. Datok Hassan memulakan perbincangan dan diikuti Sdr. Roslan SMS dan Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasa.

Satu ilmu yang al-brangi perolehi dari perjumpaan itu ialah sifat AMANAH. Timbalan Presiden menekankan, peranan bloggers selaku penyebar maklumat, mestilah ada sifat amanah, ahli politik juga memikul amanah rakyat dan yang paling besar adalah semua umat Islam memikul amanah kepada Islam.

Isu Kerajaan Perpaduan (UG), SELCAT, Penjualan Arak, fitnah yang menimpa kepada TGHA, Ustaz Nasa, Dato' Hassan dan Dato' Mustafa Ali, kononnya mereka akan melompat kepada UMNO.

Isu UG adalah isu lapuk, sepatutnya sudah lama berkubur, kenapa ia dibangkitkan lagi. Setelah isu tersebut menemui 'ajal'nya dalam Muktamar di Ipoh, ia tidak pernah dibincang lagi samada secara formal atau tak formal. PAS Selangor tidak pernah bincang langsung pasal hal UG. Setelah TGHA melontarkan konsep UG dahulu, ia tidak pernah di'forum'kan, di'seminar'kan dan sebagainya tetapi mendapat penentangan yang amat dasyat. Baru lontaran konsep saja, dah timbul berbagai-bagai fitnah. PAS amat fobia dengan UMNO. (Ini al-brangi yang tambah)

PAS Selangor tidak pernah menentang penubuhan SELCAT kerana menurut kata Dato' Hassan, pada dasarnya ia tidak bertentangan langsung dengan prinsip PAS. Cuma cara anggota SELCAT meng'interrogate' pegawai-pegawai kanan dipertikai. Ketika ini al-brangi mengambil masa untuk mencurahkan 'perasaan'nya. al-brangi amat bersetuju dalam hal ini.

Mengenai penjualan arak, sepatutnya pada tahun 1995 sudah selesai, tetapi tak ada penguatkuasaan.

Ia menjadi isu kononnya nak jaga undi kaum india dan cina, kononnya undi merekalah yang memenangkan Pakatan Rakayat. (Ayat ini, al-brangi sendiri yang tambah. Kenapa sesetengah ahli PAS terlampau 'apologetic' tidak bertempat.)

Ustaz Nasa sambil berseloroh tapi serius meng'analogi'kan fitnah kepada TGHA nak masuk UMNO diibaratkan seperti memfitnahkan Mahathir masuk PAS.

Dato' Hassan dan Ustaz Nasa mengambil sikap berdiam diri dengan isu yang ter'hangat dipasaran' sekarang kerana terlalu hormat kepada TGNA dan tidak mahu media perdana mengeruhkan lagi suasana.

Saya amat yakin dengan riak air muka mereka berdua, tidak mungkin UMNO menjadi tempat 'landing' terakhir untuk TGHA, Ustaz Nasa, Dato' Hassan dan Mustaffa Ali.

Ustaz Nasa kata UMNO semacam tak boleh nak 'equate' dengan Islam dek kerana rasuah. Dalam konteks politik di Malayasia, hanya PAS sahaja yang boleh 'equate' dengan Islam. Dalam hati al-brangi terror jugak Ustaz ni ber'mathematics'.

Majli tamat lebih kurang jam 11.00+ malam.

Sampai rumah jam 1.00 pagi kerana sesat.

Biar sesat jalan, jangan sesat Aqidah.

Anti Hassan said...

Belasah cow cow lagi bro.
Biar padan muka diorang !

Aduka 'hilang' Teruna said...

Masuk weblog aku

adukahilangteruna.blogspot.com


Hahahhahaha

Anonymous said...

Gila lembap. Bile mase lak org nk kuar pakatan rakyat. Bile mase lak org cakap pas tanak menang?

Gila bebeng merapu.

Kalu gitu tgna salah gak la sembang pasal Boleh berkawan dgn syaitan. Ya la, sejak bila manusia ni lg jahat dr setan? Ye dak?

Pikir pakai otak lembu, jd camtu la..

uma said...

hadi ckp
biar pas kalah asal islam menang.

ada yg tafsir..
maksud hadi..kalau menang pon takde keredhoaan ALLAH buat pe..

tu sal
wa pon nak tanye gak..
kot2 hadi ada wat pjanjian dgn UMNO & BN. Klu PAS kalah islam akan menang.hehe

amcek dan kehidupan said...

kekekeke... dah puluh puluh komen ni, satu pun takde yang menjawab persoalan yang ditanya...

kekekeke....

zaminc said...

Lu tunjuk gua word Trinity dalam Bible- memang ayat triniti takde dalam bible... tapi ada dalam al-quran... apsal lu tanya camtu?

uma said...

persoalan tu..
hadi,roslan SMS or Nas or hasan ali akan jwp nanti...


sabooo laaa..
bg masa diaorg pikir2 dulu....hehe

Xenan said...

oit anon..jwb le.

Bile hadi nak bagi amaran kat geng UG sbb pecah amanah pengundi?

Amaran kat PR dah kasi.Salah geng UG sape lak kasi amaran

lempentalam said...

Apasal Nasya ni pun turut serta sedangkan beliau bukan baca blog pun sebab TGNA suruh buat EGM pun beliau kata belum baca blog TGNA lagi,apa ni tuan,sibuk jumpa blogger pula,nak tekincit ke.

Taliban said...

penah nik aziz kata Pas ni wadah perjuangan je.tapi yg kita perjuangkan ialah Islam tertegak dimuka bumi.dan dia kata x pyh sebut pejuang pas la.sebut pejuang Islam.

so wa rasa nik aziz skali lagi spark yg bole mengubah kepimpinan ulama menjadi kepimpinan Islam.cuma wa rasa timing blom sesuai.masih ramai yg ortodoks haha

Anonymous said...

Ape kaitan ngan umno-bn lak nih? Abih mase tgna kata nak geng ngan setan tu lu org ingat tgna betul2 nak join ngan setan ke?

Mane ade rundingan UG antara Pas-Umno. Xde pun. Xprnah jmpa pun. Yg jmpa aritu 3 kali sbb pak lah pelawa. Dh die pelawa, kite dgr la. Mende ape die nk cakap. Kalo die ckp, join la ngan BN, kami wat Islam total kat mesia, dah xpayah kite susah2 nk men politik dah. hasrat dh trcapai. Hasrat spy Islam tu naik. Hsrat nk wat Islamic state. Tp masa tu syarat2 PAS, pak lah xmo. Jd kensel. Semua kensel beb.

1st meeting, xde approve dr syura sbb syura belum brsidang. 2nd and 3rd ada approve beb. Kalo 1st tu khianat, apsal mjlis syura bg yg 2nd and 3rd tuh?

Lepas tu mane ade jmpa2 dah. So, nk marah watpe? Khianat camne? Ko ingat semua rkyat otak macam ko?

Hanz_Azdi said...

rileks brader semua ..jangan kecoh & prejudis kpd pemimpin PAS kita seperti Hassan Ali, Roslan SMS, Us.Idris Ahmad dan Us. Nasharudin. Depa tu pemimpin yang bijak tindak-tanduk depa. Kita penyokong & ahli PAS semua kena wala', patuh & setia kepada kepimpinan yang hebat macam depa tu. Depa bukan buat maksiat apa pun, cuma mesyuarat bincang strategi. Depa yg dah terdidik dengan tarbiyah & berbaiah tu tak mungkin berpaling tadah atau khianat kepada musuh kita iaitu UMNO. Depa tu ajak bloggers UMNO untuk 'brainstorming' atau 'brainwash' otak para bloggers UMNO tentang kemuliaan idea pemimpin ulung kita Tok Guru/Tuan Guru Haji Abdul Hadi Haji Awang, yg tersohor tu dipentas dunia ...ahak ahuk ..maap terbatuk pulak...maklum ler musim hujan senang dapat batuk..Seperkara lagi UG adalah idea yg bagus untuk masa ni kerana kita boleh menyelinap mentaliti semua rakyat & pegawai-2 kerajaan supaya sedia menerima PAS. Takut depa buat huru-hara. Susah kta semua. Bukan kita PAS gila kuasa dan jawatan dalam kerajaan BN. Mesyuarat demi mesyuarat ke arah tu sentiasa diadakan dahulu, cuma masa Najib naik saja dia belum sedia. Tak apalah kita boleh sabar menunggu. Sambil itu kita siapkan kertas kerja idea bernas UG ni kpd ahli kita yg ternyata malas membaca. Depa tak tak tahu apa apa. Kita perlu memenangi hati mereka untuk mendokong perjuangan mendapatkan kerajaan perpaduan bersama BN.
WALA' semua. Jangan penyokong & ahli PAS bersangka buruk kpd pemimpin yg tersebut di atas. Jangan berani mempersoal & mempertikai keputusan yang dikatakan diakui oleh Majlis Syura PAS tu. EGM tak perlu sebab membawa erti kpd umum 1 negara bahawa PAS berpecah. Tak boleh begitu, kita mesti sorok keburukan & kelemahan kepimpinan kita.Yang penting PAS kita mesti nampak Islam & beriman. Bnayakkan slogan-slogan indah.
Percayalah tokoh-tokoh PAS semuanya ada otak. Pandai belaka. Bab agama UMNO tentu tak terlawan hujah kita. NI pula bloggers depa atau bloggers cam ayam cam AT..maap batuk lagi...Tokoh kita kata depa tahu nak buat apa & bagaimana. Sehingga apa jua isu kalau boleh diam, kita diam saja. Kalau tentang hukum hakam seperti arak kita mesti nampak tegas seperti kita punya prinsip yang kental. Jangan peduli apa orang nak kata. Mesti nampak hebat nampak kita tegas walaupun tak berakhlak, dah macam samseng. Peduli apa DAP sama PKR. Jangan kita dimalukan UMNO yg kata kita kuda tunggangan DAP. Biarlah pengundi bukan Islam tak sokong PAS, tak apa. Tak jadi hal. Kita boleh menang di kawasan Melayu. Asalkan kita dapat redha Allah biar pun kita kalah PRK & PRU banyak kali pun. Kalau kita menang makna tokoh pemimpin kita yang lahir daripada gagasan yg maha mulia "Kepimpinan Ulama" adalah hebat & diterima semua rakyat.

p/s: Moga kita semua paham apa yg tersirat..if only we'd read between the lines.

budaknakal said...

FZY said...

nama saudara dah menggambarkan saudara siapa.

jgn nakal sangat. takut terbabas/terlajak.

haha mmg gua nakal pn..
tp nakal2 gua xda la sampe jual nama mjls syura..bincang dlm gelap pastu xnak ngaku..siap nk saman lg..mintak mf pn x..bwat statement bkan2...sapa yg ajar x wala' kat presiden??sapa yg pnggl bloger2 smlm?jwb la bro...

ulama mmg pande kuar ayat al-Quran,hadis...praktikal mcm haram..
shit man!!pewaris nabi konon..
binawe suma....fukuf UG!!

Xenan said...

hahaha..spin bro spin

2nd n 3rd tuh dakwaan nasa jek dpt kelulusan syura.Kalu dak nape nik aziz pon tatau?Ini majlis syura tak cukup korum bro..

Kalu dak nape mahfuz ckp tak wujud jumpa pak lah.terpakse lak mintak maaf bila pak lah dedahkan.Mahfuz pon kene tipu ngn majlis syura?

Majlis syura yg cukup korum hanya kasi muqabalah jek la.

Bende nih dah bincang sedetailed2 nyer dlm blog ni.Lu sorg jek yg tak berpemikiran cam rakyat.Lu sorg jek kene tipu.

Anonymous said...

lu all kecoh2 ni nape?

AT tu cuma jeles sebab tak dijemput masa jumpa blogger ari tu?

tp lu sape AT, raja petra n kadir jasin pon tak dijmput inikan plak bolgger mulut bau belacan macam lu..wa rasa elok lu jumpa najib je la dia sangat2 perlukan bantuan lu la

Anonymous said...

nik aizi tu sllu miss meting majlis syura. di bukan sihat sngat

problemnya iorg dalam majlis pon tak bgtaw dia apa hasil meting

pada aku nik azizi patut jd penasihat pas je. dia dah tak larat nak meting sana sini

Hanz_Azdi said...

oh Mursyidul Am tu bukan tugas dia menasihat kepimpinan PAS ker? oh baru aku tahu...terima kasih!

Anonymous said...

Majlis syura bagi bincang la bingai. Bila bincang ada hasil, ade ketetapan maka di panggil muzakarah. Tp sekarang, xde ketetapan, xde kata sepakat, xde hasil, maka prbincangan ni dh jadi muqobalah. Ala2 sembang kosong. Ala2 bual bicara TV9 tuh.

Tgna xtau dh dia sakit, dia xgi la. Xgi, xtau la. Maybe org xmaklum kat dia. Or maybe dia salah paham. Ko ingat x, tyme mustafa ckp pasal 16 sept n tgna naik angin. Xsilap aku, tgna pon ngaku sbnrnya die xabis baca pun mustafa nyer statement.

Mahfuz nk xtau sbb dia bukan majlis syura. Pe kate ko tanye Us Ahmad Awang beb. Dia tau. Gi r blog dia. Ada 3 siri agi sembang pasai UG.

Lu bingai jgn cakap org len kene tipu la bhai. Hahahaha

Hanz_Azdi said...

Xenan, hehe... buat-2 ler cam aku sorang saja tak paham..mengalah bukan bererti kalah, kan? hehe

Anonymous said...

apa la punya bodoh!

mrsyidul am bukan penasihat. mursyidul am pegang kata putus dasar parti. lebih tinggi dr penasihat

klu tak tau tak payah la cakap pasal pas. g msuk parti komunis nun

Anonymous said...

Ko biar betul mursyidul am pegang kata putus dasar parti. Mursyidul Am ni pengerusi majlis syura. Majlis syura ni yg mmantau presiden. Tp, pengerusi majlis syura bkn ada kata pemutus pun dlm mjlis syura tu.

Yg pegang kata putus setau aku majlis syura. hierarki plg tinggi majlis syura. Dlm majlis syura tgna ketua tghh. Luar dr majlis syura, tgna duduk bwh tghh, pasai tghh presiden.

Hanz_Azdi said...

oh camtu ko?...den tatau Anon 11:40:00 PM wehh...omak ekau tak ajo den ...hehe

Taliban said...

harap sok ade kejutan besar

bukan sekadar peluk2,buat statement setel

Xenan said...

wahaha..gua dah baca la bai.sbb tuh wa ckp lu kene tipu n lu penipu!

amik ko dr ostad ahmad awang

"Bayangkanlah bagaimana perasaan saya atau sesiapa juga seperti yang saya alami tiba-tiba mendapat tahu kemudian Pimpinan Tertinggi PAS berunding dengan UMNO untuk membentuk kerajaan PAS bersama UMNO/BN"

Asal tah Ostad ahmad awang pon tatau.Die kne tipu gak.

3 pertemuan tuh rahsia n hanya diketahui after pak lah bocorkan!

jgn spin banyak sgt bro.muzakarah tuka jd muqabalah lepas dr peristiwa 3 perjumpaan.

Sama ada lu bodoh atau lu penipu.Pilih la sendiri

Hanz_Azdi said...

hmm... Xenan.... Ustaz Ahmad agaknya bengkek sampai takmau ape-ape jawatan dlm PAS Perak ...tapi aku caya dia masih mahu aktif tapi bukan nak tegakkan UG....kesian dia jadi mangsa keadaan ker?...tapi bukan ker ketiadaan tokoh seperti dia itu memudahkan agenda UG di Perak kemudian hari...atau 1 hari dlm kerajaan?
p/s: wah kita bersoal-siasat lak..hehe..mari spin jgn spin..cam dadu atas roulette ker? hehe

truthmind said...

Ada yang betul ada yang tidak..aku bukanlah pengikut UMNOlama , PAS dan PKR jauh sekali..tapi aku..ada beberapa fakta Tuan yang ingin dibincangkan:

1. Nak buat kereta, tapi bodoh. Salahkan kereta orang, naikkan cukai kereta orang supaya kereta bodoh terpaksa dibeli.
???yes..tapi berapa ramai rakyat yang dapat ada kereta sebab ada kancil?

2. Nak main bola tapi bodoh. Salahkan pemain import, salahkan syarikat swasta yang beri keutamaan kepada liga luar.
???sape yang salahkan tu? keep blaming..somebody should do something

3. Nak buat filem tapi bodoh. Salahkan lambakan filem luar negara yang tertubi-tubi.
??bila masanya ada menyalahkan lambakan filem luar..bukan masalah bodoh..kadang2 kita tidak berada di dalam industri jangan sewenang2 mengatakan Razak Mohyidin, Aruah Yasmin Ahmad, Aflin shauki, erma fatima dan penggiat2 seni yang lain bodoh..hujah patut bersama fakta...bukan AUTA.

gayasopan said...

bijak la sgt,brape byk mati sbb gne kancil.klo nk bwat kete murah,ak pon boleh.bukn stakt ABS n airbag,stereng pon x yah letak.lg murah,smua rkyt boleh beli kereta.klo bukn sbb cukai tingi,duit beli kancil 2leh beli kete jepun.negara yg bijak,amik polisi utk improve public transport.klo bgabung dgn UBN(UBN ni mksdnye ape?) smpai bile2 la bnde mcm ni diorg x nk pk.ad cukai tngi ad AP,masyuk r.public trnsport x masyuk kt poket.jgn nk kt org msia xsuke naik public trnsport,lpas wktu pjbt KTM yg buruk 2org xnaik.mmg rkyt xske n bnci.tp mereka naik gak.pnjg lebar ak ulas.ak hrap klo PAS jd kerajaan leh la pk bnde ni,klo x bdoh jugak la

Anonymous said...

Bingai la kau nih.

http://usahmadawang.blogspot.com/2009/06/isu-kerajaan-perpaduanunity-government.html

Baca lagi:

http://politikbanjar.blogspot.com/2009/10/pendedahan-1-mohon-penjelasan-ajk-pusat.html

Hanz_Azdi said...

oh terpegun aku sejenak dgn hujah gayasopan...hehe

betullah tu, byk perkara yg kau tulih tu lum sampai/terjadi kat M'sia ni..tu semua & lain-2 tu boleh dipertingkatkan lagi untuk rakyat semua...lessen the taxes pun bagus sgt.lah..dialu-2kan.

Lyn said...

adukahilangteruna.blogspot. Tak ada identiti ke nak tumpang nama orang pulak?