Skip to main content

Jemputan bloggers UMNO dibenarkan Presiden - Hasan Ali.


Oleh : AdukaTaruna

3 soalan gua macam biasa terus tiada yang jawab walaupun komen mencecah hampir 70. Hadi seperti biasa, mengamalkan dwi standard dalam kaedah mengawal parti. Berikut adalah dedahan blogger yang hadir dalam jemputan Nasha&Hasan walaupun ulama Hadi melarang penggunaan media baru. Ulama menipu tetap mendapat 1 pahala ijtihad mereka kerana mereka menipu menggunakan ayat Al-Quran, sambil berpuasa dan tahajud. Bestnya menjadi pewaris nabi.

1.



Tajuk langgar etika :
  1. Hasan & Nasha melanggar arahan Presiden menggunakan blogger.
  2. Hasan & Nasha 2 kali ganda tidak berdisplin apabila melibatkan blogger UMNO sekali dalam kancah masalah dalaman PAS. Kalau dah dasar bangsat.
Tajuk hujah balas :

Pusing2 perkara bangang. Still menegakkan benda bodoh. Tiada siapa pula yang marah jumpa UMNO. Tiada siapa pula yang marah berunding dengan UMNO. Hari ini Hadi keluarkan kenyataan akan berunding dengan Paklah, esok berjumpalah terus. Tiada apa isu, tiada siapa marah.

Yang isunya ialah perjumpaan sulit. Itu yang pertama. Yang kedua ialah menafikan. Jika sudah silap atau terpaksa berjumpa sulit, mengapa menafikan apabila didedahkan? Mengapa tunggu Paklah untuk mengaku? Mengapa enggan mohon maaf kerana terpaksa dilakukan tanpa pengetahuan pengundi? Itu yang kedua.

Yang ketiga, mengapa ugut nak saman ahli sendiri? Itu ketiga. Yang lain2, bagi hadis dan dalil, usung Majlis Syura pergi mampos la.
  1. Rundingan diluar pengetahuan pengundi.
  2. Menafikan pertemuan.
  3. Ugut mahu saman ahli sendiri.
Lepas tu jemput blogger yang berjiwa lembut bagi pihak PAS, blogger berjiwa kasar bagi pihak UMNO, melanggar arahan Presiden Sleeping Budha, dan doktrin benda yang bangang.

"PAS sudah lama mesyuarat dan menetapkan yang PAS boleh berunding, berjumpa dengan UMNO."

Apa punya bodoh. Siapa pula yang tak kasi nak jumpa UMNO? Tapi kenapa dalam keadaan yang boleh mengundang fitnah? Kemudian tak mengaku? Kemudian ugut saman ahli sendiri?

"Tapi PAS dah tetapkan boleh jumpa UMNO, Aduka."

Ekeleeeeee...... lu faham ke tak isu ni? Tu pasal la lu hanya jemput blogger PAS yang otak slow sket. Bertujuan memberi elemen pertahanan kepada puak2 UG.

Dan lu jemput blogger UMNO yang ganas, lu seret media baru UMNO sekali. Bertujuan memberikan elemen serangan untuk puak UG. Jahanam habis PAS skang hasil kerja-kerja lu mempertahankan kepentingan dan jawatan.

Lu boleh buat apa sahaja taktikal untuk menipu level ahli PAS, apatah lagi level jemaah Rusila. Tapi dengan gua, sorry ma.. walau tak mustahil juga.


2.

Tajuk langgar etika :
  1. Hasan & Nasha melanggar arahan Presiden menggunakan blogger.
  2. Hasan & Nasha 2 kali ganda tidak berdisplin apabila melibatkan blogger UMNO sekali dalam kancah masalah dalaman PAS. Kalau dah dasar bangsat.
Tajuk hujah balas :

Yang peliknya :

1. Mengapa ketika itu kenyataan keras Mat Sabu keluar di Harakah supaya mana-mana pemimpin PAS yang berunding dengan UMNO dipecat? Mengapa? Lu nak kencing siapa?

2. Dan disokong oleh Husam akan amaran Mat Sabu, juga dalam Harakah.

3. Mengapa Mahfuz pun tidak tahu sehingga memohon maaf.

4. Mengapa tidak mengaku berjumpa apabila didedahkan blogger. Adakah untuk mengaku terpaksa menunggu Majlis Syura juga?

5. Mengapa sehingga ugut nak saman ahli sendiri akan pertemuan itu?

Nak kencing siapa ni bhai...


3.


Tajuk langgar etika :
  1. Hasan & Nasha melanggar arahan Presiden menggunakan blogger.
  2. Hasan & Nasha 2 kali ganda tidak berdisplin apabila melibatkan blogger UMNO sekali dalam kancah masalah dalaman PAS. Kalau dah dasar bangsat.
Tajuk hujah balas :

Skang lu tengok. Keadaan meletakkan UMNO terus berikhtiar. Keadaan meletakkan PAS terus tidak mahu. Mahu terus gagalkan misi UMNO.

Tapi bila Paklah mohon, boleh pulak Hadi turun melutut menyambah-nyembah untuk mensyuarat demi UMNO? Tadikan kata UMNO terus berikhtiar. Pergi mampos jer la sama UMNO walau Paklah yang offer. Buat apa susah payah turun dari Kedah untuk buat mesyuarat? Suruh jer Paklah tu naik ke Kedah menyembah dengan Hadi. Ni kalau fight dalam mahkamah ni, sah2 kes macam bodoh. Apa kejadah punya cerita. Patutlah tak jemput gua.

"Dan UMNO gagal."

Pergh... teknik pengarahan drama lu kemain lagi. Nasib baik depan Al-Brangi. Kalau depan gua? Kalau Hadi yang kena turun KL, tak bolehlah diteknikkan UMNO gagal. Kalau Paklah yang sampai turun Kedah jumpa Hadi, barulah diteknikkan pengarahan drama itu sebagai UMNO gagal.

Kan ke suasananya UMNO terus berikhtiar, PAS terus tidak mahu dan mahu gagalkan. Lembik punya Presiden. Hanya dengan satu panggilan Paklah yang lembik sahaja, Hadi terpaksa harungi lebuhraya, memperjudikan risiko atas jalan untuk bermesyuarat untuk berjumpa; bukan bermesyuarat untuk tidak berjumpa.

"UMNO terus berikhtiar.. kami terus gagalkan. UMNO tembak bertalu-talu. Kami hanya tahan dengan tangan, dan semua peluru jatuh ke lantai. Al-Brangi terus excited terpegun."

Fuck off.

4.


Bodoh. Sampai parlimen UMNO cari lu, dan lu still rela dipatuk ular? Apa punya bangang la ahli PAS tawarkan pemimpi untuk gua anak beranak ni bhai?

Patutnya begini :

Bapa Fazley : Salam syeikh. Paklah nak jumpa hang kat tingkat atas.

Nasha : Siapa nak jumpa siapa?

Bapa Fazley : Paklah nak jumpa Syeikh.

Nasha : Lu suruh dia turun jumpa gua. Apa kejadah gua pulak naik atas. Dia yang jumpa gua, bukan gua yang nak jumpa dia.

Ini tak. Dengar jer nama PM Malaysia, mengelejat2 hati kebanggaan. Berlari2 anak panjat lif. Macam Nora Danish ajak tengok wayang dah rasa. Dasar takda maruah. Bongok punya ulama.

Sambung... gua kena keluar balik....

Comments

  1. “hanya penulisan yg diboldkan dengan warna kuning ada disebutkan pada pertemuan itu oleh Ustaz nasha dan Dato' Hassan, yang lain adalah TIDAK BENAR. Dan sangat dipertikaikan !! Saya pun tidak tahu dari mana sumber yg beliau perolehi, tapi rasanya pembaca boleh membuat tekaan tepat. wallahuaklam. Pesan saya buat saudara gomo, beramanahlah ketika menulis !
    Kandungan penuh dan rumusan dari ABO akan kita terbitkan seawal hari khamis ini. Kita lihat dahulu apa yg mereka tuliskan menerusi blog-blog mereka, jika benar mereka berbohong dan memutar belit fakta, rakaman audio kita junjung untuk dijadikan bukti kejahatan mereka ketika menulis.”

    http://politikbanjar.blogspot.com/2009/10/bongkar-artikel-gomo-yang-dipertikaikan.html

    Belumpun pagi khamis lagi, sudah keluar artikel di bawah:

    Wednesday, October 28, 2009
    Pendedahan 1 - mohon penjelasan AJK Pusat !
    Oleh : albanjari/MRK albanjari

    http://politikbanjar.blogspot.com/2009/10/pendedahan-1-mohon-penjelasan-ajk-pusat.html

    Saya agak terkilan kerana ia jelas bertentangan dengan “Kandungan penuh dan rumusan dari ABO akan kita terbitkan seawal hari khamis ini”. Harap saya salah pemahaman.

    “RALAT : Berdasarkan kepada posting asal di sini, terdapat kecuaian yang tidak disengajakan terhadap nama blogger yang hadir. Dimaklumkan bahwa saudara MSO dan Azizi Abdullah tidak hadir ke majlis yg dianjurkan. Perkara ini dimaklumkan terus melalui email daripada saudara MSO pada petang tadi. Maka dengan ini, saya dengan penuh tanggungjawab memohon maaf diatas kecuaian yang tidak disengajakan.”

    http://politikbanjar.blogspot.com/2009/10/pendedahan-1-mohon-penjelasan-ajk-pusat.html

    "Damage has been done." Mungkin ada benarnya apa kata nik abduh….

    ReplyDelete
  2. hujah balas dengan hujah..lu memang pewwwwiiiiitttt!!!

    i like ur stail = wa ska gaya lu..

    gogogo...

    ReplyDelete
  3. mmg ade something fishy.

    1st Gua ingat Hadi la bapak kepada UG ni.Itu pasak masuk meeting semua ikut wat keputusan camtuh

    2. Dlm banyak2 ajk pusat yg di hantar ke negeri2, kenapa usaha dekat ngn umno di slangor yg paling aktif dan banyak dpt respond dr UMNO?

    Kalau betul statement nih, mmg ade power lain menguasai PAS.Power ni jugak mampu mempengaruhi AJK PUSAT untuk memikirkan chances membelot dr PR.

    Wa percaya mat sabu n husam mmg tak setuju n terpaksa wat statement pd media utk bagi amaran pd geng ajk pusat satu lagik yg duk galak nak bertemu UMNO

    ReplyDelete
  4. Hasan Ali dah lama berpaut pada jubah presiden. Asyik-asyik presiden..Apa pemimpin macam ni, tak de kekuatan sendiri! Camne nak jadi MB.

    ReplyDelete
  5. islam 1st?
    nak laksanakn undang2 arak yg telah sedia ada utk islam pon kena mintak izin dr dap & pkr?
    kalah d BP punca kapir x sokong di sebabkn isu arak?
    org yg tegas nak laksanakn hukum arak utk umat islam kena taruk kaw2 & difitnah?yg handle isu kuil dilambung2

    tuan guru yg kata" biar pas kalah asalkn islam menang " disindir utk menanam kebencian sebab kemaruk undi kapir

    tuan guru-yg sindir melayu islam tp x seideologi dgn kata2 yg memanaskn puak musuhnya takpe plak,mcm undi melayu islam x laku je...

    hina sangat ke melayu islam yg sokong umno tu?

    lawak betol ustaz2 yg pro erdogen ni ... adil la sikit dlm penulisan

    puak kapir yg hina islam mcm karpal sing x nak pulak dibelasah dialam maya oleh pro PR khasnya pro erdogen , tidakkah ini jugak punca undi PR merosot & nampakn perpecahan dlm PR

    nak telanjang biar kena semua pihak jgn 1 je baru syok bro

    saja kacau je hahaha...

    ReplyDelete
  6. lu memang hebat aduka, pandai lu baca taktik nasha

    gua tak sabar nak baca sambungan seterusnya

    apasal la tim presiden ni lembab sangat

    jibam

    ReplyDelete
  7. Mmg la hina

    Melayu Islam sokong BN = Melayu Islam sokong rasuah.

    Baca balik undang2 arak tuh ckp apa n sapa yg luluskan undang2 sebegitu.

    Tegas mesti mengikut undang2 bukan tegas bodoh.

    Kalau tak suke undang2 tuh, sila bwk usul dlm Dun..bkn bertindak suka hati

    ReplyDelete
  8. pasal g jumpa pak lah mungkin pasal dia kan PM so kena hormat la walau musuh.

    tapi point pertama lu: dah tipu rakyat sampai ugut saman last2 ngaku tapi tak mintak maaf memang baik punyer
    tak kira la ulama ke tak. kalu tipu dosa gak.

    ReplyDelete
  9. bukn mslh hina or x hina skong umno.klo pas ad kuasa kt parlimen,leh cdgknutk ubah polisi yg mmihak kpd ahli polotik,myb ikut cara amerika pm 2pengal je.cth.gne kn mdia,tnjuk sp yg betul.bila polisi krrjaan bgus,xkira la pas ke,pkr ke,umno ke,sp2 yg rasuah tngkap.ak ingt bukak file lama2,klo tengku abdul rahman punye salah pon kt bongkar.tp ak ckup stuju dgn idea negeri islam,mule dgn negeri,tnjuk model yg bgus,efficient n so on,msti pngundi2 negeri lain iri hati.klo bgabung or krajaan unity(xde pmbangkang) agak2 ad ke nk sokong klo rasuah dbanteras habis2.i2 mkn diri namenye kt pmimpin yg pernah rasuah.klo nk ckp knp pmimpin pas x msuk umno awal2,klo msuk umno ape yg umno dpt,dpt rosakn imej pmimpin je,diorg dh menang parlimen pon,buat ape susah2 nk tambah ahli.klo pas yg msuk,mule2 baik dulu then tendang,pas nk naik balik ambik mase 50tahun.i2 br ad faedah kt umno.klo diorg ikhlas nk "jemput" pas,30 or 40thn lpas dh ajak,dh nk kalah br nk ajak..xkn 2pon x leh tngkap.xde ape yg hina nye pnyokong umno(in a way la).in other way..

    ReplyDelete
  10. Adukataruna,

    Pengakuan Nasaruddin Mat Isa,Tim.Presiden sendiri: ....lepas Mesyuarat Khas diKota Baharu,Mat Sabu pergi Pulau Pinang,Husam Musa pergi kePerak.....
    Ikut pendapat beberapa AJK PAS Pusat,memang yang berdua ini ditugaskan sebagai "jembatan"*(bridge) antara PAS dengan DAP dan antara PAS dengan PKR TETAPI gua ulang TETAPI apabila Husam Musa teruk kena belasah dan kritik melulu,sehingga ada yang mengatakan penjilat Annuar - Presiden BERDIAM DIRI DAN LANGSUNG TIDAK MENERANGKAN PERKARA YANG SEBENAR. Presiden lepas tangan dan menjelang Muktamar diShah Alam - tuduhan-tuduhan ini dibiar malah ditokok-tambah lagi oleh blogger-blogger upahan Nasaruddin/Mustafa Ali.

    ReplyDelete
  11. masuk la umno terus...ni terhegeh2 nak heret pas skali wak gapo..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.