Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 25, 2009

Counter anti-EGM


Oleh : AdukaTaruna

Sebanyak mana yang mampu, sebanyak mana yang dijumpai, gua akan counter golongan anti-EGM. Istilah gua tak tau nak bagi apa. Tapi bermaksud golongan yang tidak mahu atau tidak perlu kepada EGM; walau apa jua alasan mereka.

al-brangi.

Blog kategori ustaz2, cam biasalah. Mesti guna nama Arab. Awal mesti Al dan hujung mesti huruf 'ya' atau I. Itu stendet tata bahasa Arab kot. Kaifahaluka gua tahu la.

al-brangi bagi perumpamaan cerita bola. Tapi macam biasa gua cakap, masalah kita ialah gen. Kalau gen masalah, ianya akan membabitkan semua. Tak kira ulama. Jadi, akan berlaku penetapan falsafah silap. Bila penetapan falsafah silap, maka, apa ijtihad, hadis, dan perumpamaannya akan silap. Tapi sebab ulama punya pasal, silap pun ada kuota 1 pahala. Tak bimbanglah.

Mari kita lihat.
al-brangi memilih perumpaam satu team (PAS) yang kuat, kawalan bola cantek, stamina bagus. Tapi still tak dapat masuk final. Silap. So.. dapat satu pahala jer lah.

PAS secara keseluruhan bukan team yang kuat, terer, glaticos, etc. Tapi bernasib baik dalam musim lepas kerana para lawannya mempunyai masalah. Pelbagai masalah.

Maleh guna perumpamaanlah. Lu jawablah soalan gua A atau B. Strettudepoin.

PAS memang banyak kerusi pada PRU12 kerana :

A. PAS kuat.
B. BN lemah.

Dan jawapan lu pasti membuktikan genetik para ostad2 Melayu adalah lemah dan pasif. 1 pahala. Gagal habis perumpamaan yang dikemukakannya.


anak sengat.

Ikutkan, sebenarnya malas layan stendet nobody. Gua suka bantai yang guna title jer. Kalau anak sengat juga title al-anak sengati, syok juga. Tapi EGM punya pasal, gua tetap counter setakat mana termampu dan tercapai.

Anak Sengat juga analogi doktor plak. Dia labelkan satu pemandu pakar yang membuat punca huru-hara. Tahap ni, gua layan sikit demi sikit la analogi yang dikemukakannya.


Dr kerajaan = Dr Melayu ma. Walau bukan genetik Melayu pun, tapi kalau persekitaran dan budaya kerja Melayu maka tahap Melayu lah.

Gua bagi hujah balas, pesakit dalam cerita ini ini adalah warganegara Malaysia yang perlu diberi keistimewaan. Dah doktor tu dibayar gaji oleh rakyat Malaysia. Tapi doktor bagi layanan pada pesakit di hospital luar negara. Kengkadang dia kat Palestine, kengkadang kat Syiria. Asal masalah jer, dia takda. Kat luar negara. Kalau ada pun kat surau. Tengah bagi ceramah denggi. Gila amanah.. camtu lah. Semua nak jawat.

Bila dah berlaku kerumitan dan kekacauan akibat tidak fokus dr, dan tukang2 pandai, maka apa tindakan terbaik?


Maka anak sengat meletakkan bilik bedah (01) sebagai falsafah kepada EGM. Jadi, kita kembali pada punca utama skill menetapkan falsafah.

genetik ---> pertimbangan falsafah yang tepat.

EGM bukan menyiapkan bilik bedah hasil huru-hara semua pihak. EGM adalah satu diagnosis masalah berlaku.

Jika EGM menetapkan bilik bedah maka, bilik bedahlah. Jika EGM menetapkan tukar doktor, maka tukar doktorlah. Jika EGM menetapkan hadkan peranan pemandu pakar, maka itulah yang perlu. See?

Kesimpulan.

Dalam kepala otak Melayu bodoh, EGM adalah pecah. Dalam kepada otak Melayu bodoh, bersemuka adalah pergaduhan.

Dalam satu kampung Melayu, jiran A dan jiran B akan kekal dalam keadaan dingin tanpa dipanggil Ketua Kampung untuk bersemuka. Jika berlaku panggil untuk bersemuka, maka, ianya seolah2 satu petanda rasmi kepada pecah atau gaduh. Jadi, biarkan ianya dijeruk dingin dan membarah di situ. Dipanggil secara rasmi adalah taboo dan penghinaan kepada genetik yang maha bangang ini.

Dalam satu kampung Cina, jiran A dan jiran B yang dingin, dipanggil bersemuka. Dicungkil dan dicari penyelesaiannya. Semua pro. Persatuan Cina A dan Persatuan Cina B yang dingin diusahakan untuk bersemuka bersama. Pro.

Maka, di sini, tidakkah anda sedari bahawa ulama Melayu membawa satu doktrin sesat dalam Addin yang mulia ini? Apa nas EGM adalah pecah? Apa dalil EGM tidak sunnah? Semoga Allah melaknati mereka kerana Memelayukan Islam.

EGM adalah satu diagnosis yang bertamadun. Kesemua pihak yang duduk di bawah EGM berupaya mengelakkan peristiwa bangsat dan barua menentang khalifah Islam Ali, membunuh beribu jiwa walau siapa pun dalangnya dari berlaku lagi.

EGM harus dicatitkan sebagai satu cabang fiqh dalam perjuangan PAS untuk rujukan generasi Islam depan.


10 comments:

Anonymous said...

Gua mmg stj dgn artikel lu ni... W'pn ayat lu kdg2 mmg ter'over' tp gua tk pduli, coz gua yakin lu m'punyai cr utk smpaikn msg lu.

Gua dh tgk brite td, n niat tok guru ikhlas utk menjg PAS. Beliau dh ckp yg beliau tkde kepentingan. Tp, mintak maaf gua nk ckp yg gua tk berkenan dgn PAS Kedah di bwh ostad Azizan. Gua lihat Azizan mmg konsisten utk kritik n protes TGNA. Ape2 pn gua mmg jgka kn yg PAS Kedah akn bungkus dlm nxt PRU sbb perangai PAS Kedah lbey krg aje dgn PAS Ganu ms memerintah dl. Ni pndpt gua, klu lu org tk stj, lantak la. Kita tgk nxt PRU la nti.

-penyokong Tok Guru-

uma said...

rasullullah riki2... bdoa.. individu tertentu yg punye ciri2 tertentu masuk islam sebab pa?
saja2 ke?
awat nya? rasulullah x cukup kuat ke?
rasulullah x mampu ke?

so riki2lah individu yg punye ciri2 tertentu utk pjuangan dlm realiti semasa ni.
jgn tamak bodo sombong utk pegang jawatan sampai mati...hehe

klu diri tu, beria2 kata bjuang ikhlas kerana agamaNYA laaa...
klu diri tu kata bjuang utk jawatan sampai mati... pegang lah jawatan tu sampai mati...hehe
janji jawatan ana punye...haha


so xenan lu kasi panas lg yeaa...haha

Shannaro said...

haha Ostad Azizan tu bengkeng dgn org sendiri. tp kecut dgn pegawai2 kerajaan. x habih usap pegawai kerjaan. petugas2 sendiri asyik kene bedal. tu kata orang. wa x tau sbb wa x masuk team kedah. stakat ni kedah ok je. wa nak defend pas tganu jap. pas kedah len kali. wakaka mcm bagos je wa...

Anonymous said...

wa dah lama peratikan kepimpinan ostat azizan..... wa malas nak komen lelebih..... wa nak tunggu PRU 13 nanti..... jangkaan wa PAS kedah bungkus..... Kelantan setakat ni masih lagi ok.... tapi jangkaan wa akan kurang kerusi PAS pada PRU 13 nanti.....

-abanghensem

Anonymous said...

Pas kedah Ok..
don worry..
ustod jijan..jiran gua..
wa tau dia punya gen..
muhahhaaa..
Umno pelaq.. x leh mkn..

Anonymous said...

lu orang apsal nak sgt egm ni..kalau egm wat pun pastu hadi ngan nasa kekal lu orang mesti kecoh gak kan

cakap je la lu sbnrnya anti islam dalam pas. taknak pas buat benda2 islam ni. lu suka tgk pas sokong benda konsert yg macam joget lucah, lu suka arak jual merata2 supaya mamat islam pon senang minum

teori gua kedah tetap pas pegang pasal azizan pandai jaga kktangan kerajaan, so takde sabotaj pada negeri

tp selangor mesti bungkus punya pasal ada mamat cina dua tiga ekor bikin pasal. org melayu 80% tak mau lg undi dap ngan pkr beb. undi pas je 50-50

Anonymous said...

Anasir-anasir Syiah sudah berjaya disenyapkan dalam PAS. Kini giliran anasir-anasir Wahabbi dan Melayuwiyyah untuk dibersihkan pula.

bita0206 said...

Tabik dengan artikel diatas memang kaki bedah betul.......

Pandangan aku, kalau tak buat EGM sekarang aper yg bakal berlaku ialah.... Kedah, terengganu dan selangor akan jatuh..... kelantan, perak, pinang akan kekal.... dan ada tambahan kemumgkinan perlis atau n.sembilan atau luar semenanjung.....

Ustaz azizan ni bagus tapi perwatakkan nyer memang buat org sakit hati bila menjawab.... PR dia je lemah... dan kemungkinan dia nie memang berlagak... walahualam.....

Anonymous said...

ntah le bro..tp aku raasa kalau kita nak membantu pas pon agak2 la..ssesetengah kita ni melebih2 plak komennya..

Pak Oncu said...

AT,, arab ni ado 3 jenis, arab zionis, arab yahudi dan arak nasrani serta arab muslim,,,, jgn jadi Al Arab Al Mangkok Al Hayun dah lah hahahahha ,, Bai telpon aku,, nak ajak ekau makan kat ghombau ni,,,,,,!!!!!