Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 30, 2009

Bloggers UMNO membantu menjelang siasatan PAS Selangor.

Oleh : AdukaTaruna

Hari ini, bloggers UMNO yang menghadiri skandal tertutup dengan Hasan dan Nasha mebuat penafian keras bahawa mereka dijemput terus oleh Roslan sms. Mereka mendakwa Roslan hanya menjemput Mahaguru58 yang terkenal mendoakan TGNA mati, dan kemudiannya, Mahaguru58 yang menjemput rakan-rakan UMNO yang lain.

Apa pun berlaku, inilah satu takdir Allah untuk golongan yang berfikir. Diulangi :

Untuk golongan yang berfikir.

6 comments:

Shannaro said...

Bayangkan dalam satu ceramah politik, seorang pemimpin sebuah parti menghentam ketua partinya atau rakan-rakan seangkatan pimpinan partinya di depan puluhan ribu pendengar yang rata-ratanya adalah ahli sendiri, masyarakat atas pagar dan disulami sekerat dua pendengar pihak lawan.

Selama ini pentas ceramah politik diguna untuk menyerang parti politik lawan, tiba-tiba sehari dua ini di pentas yang sama, ceramah diisi dengan hujah-hujah yang menyerang pimpinan sendiri.

"Ketua parti kita sangat lembab, macam kura-kura. Tukar saja ketua, insyaALLAH, parti kita akan maju!"

"Si polan itu merosakkan parti kita. Dia sanggup menjadi agen parti lawan dan cuba membawa parti kita bersatu dengan musuh!"

"apa semua ini? mereka melanggar arahan penasihat agung kita!"

" Dia itu Task Force 2010! dia perlu dipecat!"

Dalam ceramah lain pula...

"Ahhh... itu kumpulan Recep Tayep! mereka hasut penasihat kita!"

Apa akan berlaku jika ceramah-ceramah politik kini jadi medium menjatuhkan pimpinan sesama sendiri? Menghentam menggunakan ceramah... aahh... ini pentas, aku yang punya! Bila orang kata cara itu tidak berakhlak, marah pula!

Akhlak buruk, jika anda hias macamana pun, ia tetap buruk, sekalipun penyokong-penyokong anda bersetuju dengan akhlak anda. Dan jika akhlak buruk anda ditiru dan dipraktik, nescaya anda juga mendapat sahamnya. Jika Akhlak anda mulia, ia tetap mulia sekalipun dikotorkan musuh-musuh. Anda akan mendapat ganjaran jika ramai yang mencontohi akhlak baik anda.

Sama juga dengan blog. Audiens ramai. Entry blog umpama ceramah. Bezanya, entry blog boleh dihabur dengan nama samaran. Orang tak boleh kenal siapa pemilik blog ( bagi yang tidak mahu identiti diketahui). Pemilik boleh hentam siapa yang dia mahu, walhal diri sendiri tikus, tidak berani menunjuk muka. Di mana akhlak berjamaah apabila menghentam secara terbuka begitu? Tidakkah sama seperti berceramah menghentam sesama sendiri? Walaupun isinya betul, tuntas, tepat, bernas, berwawasan, tetapi tanpa akhlak yang baik dalam menegur, tiada keberkatan. Itu pun kalau isinya benar. Kalau isinya 'kencing', berakhlakkah? Kemudian entry itu dicopy-paste dan tersebar dalam dunia internet, tidakkah fitnah tersebar?

Mungkin anda menganggap diri anda pencetus kepada revolusi minda rakyat melalui laman blog. Takjubnya pada diri anda sehingga sanggup mengatakan orang itu bodoh, orang ini bebal. Apa boleh buat... teruskanlah, kita lihat akibatnya nanti.

Anonymous said...

kalau nak tegur,gunakanlah saluran yg betul...








InsyaAllah tak akan dilayan!

Shanana said...

Aduka,lu join jemaah mana??

Anonymous said...

dia join jemaah syiah tuh....korang sunni apa kelas....

kulup said...

lu jaga puak UG dan kroni dan cybertrooper akan bersengkongkol serang lu ... tgk tu komen mereka cm xda adat je ... agama? ntahla

Anonymous said...

aduka bukan jemaah wahabi..tp jemaah babi..