Skip to main content

Ahli PAS no 253812 buat laporan salahlaku Timbalan Presiden PAS.


Saya sebagai ahli PAS dengan nombor Ahli 253812 dari Kawasan Lembah Pantai dan dengan Tarikh Daftar pada 09/09/1987 membuat laporan rasmi kepada JK Disiplin PAS Pusat bahawa Timbalan Presiden PAS harus dihadapkan dihadapan prosiding Jawatankuasa Disiplin atas tuduhan:

a. Memfitnah sesama pimpinan PAS

b. Melakukan aktiviti2 subversif yang berlawanan dengan keputusan Muktamar di Ipoh dan Shah Alam

c. Mendedahkan rahsia parti kepada blogger2 UMNO yang jelas musuh kepada PASd. Melakukan aktiviti yang merugikan Parti dan menguntungkan UMNO

Wallahualam

uma mana? Kasi keluarlah letak nomo ahli. Malu la sket kat shanaro.
disman, Berg, iqhoi, dayat mana? Kasi letak no ahli la buat petisyen singkir Hasan Ali.

Kalau tak serupa gua jer la. Haha..


Comments

  1. Adukataruna,

    Lu sudah tau apa yang berlaku dalam mesyuarat khas tu.Geng Trengganu nak pujuk dan kuatkan semangat "wala" kepada 1000 ahli PAS.Nanti dalam seminar politik tu,mereka akan jual obat koyok.
    Kempen boikot seminar tak berfaedah tu.Ahli-ahli mau EGM bukan seminar.

    ReplyDelete
  2. lu salah eja nama ker
    nama wa ikhqoi.
    bukan iqhoi

    ReplyDelete
  3. itu bukan aduan bingai..bg la bukti skali..kalau takat cakap macam tu bangla sungai gangesh pun bole

    ReplyDelete
  4. October 30, 2009 2:09:00 PM MYT

    Anonymous said...
    itu bukan aduan bingai..bg la bukti skali..kalau takat cakap macam tu bangla sungai gangesh pun bole


    ----------------------------------------

    Kau ni nasha ke tetiba rasa panassssss???

    ReplyDelete
  5. October 30, 2009 2:09:00 PM MYT

    Anonymous said...
    itu bukan aduan bingai..bg la bukti skali..kalau takat cakap macam tu bangla sungai gangesh pun bole


    ----------------------------------------

    Kau ni nasha ke tetiba rasa panassssss???

    ReplyDelete
  6. betol laa... kasi la bukti. wa pon nak hentam nasha gak klu ade bukti. wakaka... ape aaa. patut lu org kutuk ostad fadzil skali. ostad fadzil noor yg angkat nasha jd pimpinan tinggi2. pehal lu orang x kutuk ostad fadzil mcm lu kutuk tg hadi sbb lantik hasan ali?

    lu orang kata ostad fadzil bpandangan jauh. tp apsal lu org x nampak pandangan jauh ostad fadzil dgn melantik nasha jd su agong hr tu? mungkin ostad fadzil pon setuju ug x? wakakaka... bangsat lu org dabel standard. asal nak puji org, lebey2. asal nak kutuk org, gile babeng. otak tadak ka?

    lu org gagak itam ni xde keje lain ke? men tenet memanjang... wakaka...blog lu org pon satu pesen.itam. wa nak tulis blog, tp x reti. sbb tu wa balun je lu org bloggers nyamuk gagak itam... wakaka

    ReplyDelete
  7. releks ar Shannaro ..hal lantikan Nasharudin sbg TP PAS dulu tu tak releven lagi nak dibanding dgn lantikan/pemilihan Hassan Ali ker sapa pun oleh TGHH. Hassan Ali dulu pun aku harap dia naik sbb dia ada byk bagus & tak ler cam sekarang..Tapi tu dulu ler bbrp tahun lepas..Dulu ni ia mungkin menepati ciri-ciri yg dihajati Allahyarham AF Ustadz Fadhil Noor. Kita kena banding/nilai dgn keadaan semasa aje...Fair enough?

    ReplyDelete
  8. on the topic...aku pun tak tau camna nak check no ahli aku...somebody tolong bagitau amacam? ker dah batal sbb tak bayar annual fee? hehe

    ReplyDelete
  9. Penyertaan PAS ke dalam BN tahun 2010/2011. Usaha membawa PAS ke dalam BN sudah bermula dan sedang berjalan dengan rancak.

    ReplyDelete
  10. dengan keahlian no 354265... wa menyokong!!

    ReplyDelete
  11. bodo punya aduka.bagi buktila woii

    ReplyDelete
  12. Apa yang dilakukan oleh Hasan ALI Tak salah pun. Kami orang lama PAS rasa tak kan takdak perbezaan pendapat kot dalam PAS. Hasan Ali bukan budak kecik dia berhak beri pendapat. Buat apa EGM bukan ada kes besar pun. Nik Aziz juga tak salah masing2 ada cara tersendiri untuk mantapkan PAS. Jangan buat andaian melulu mendahului lembaga displin. Niat Nik Aziz baik, niat Hasan Ali juga baik InsyaAllah. Niat kita yang dok mengadu-domba pula macamana????Baik??? Biar kita tak menang tapi jangan kita menghukum sahabat yang tak bersalah.Masing2 ada jasa.Hargailah jasa mereka.KIta sapa??????

    ReplyDelete
  13. Apa yang dilakukan oleh Hasan ALI Tak salah pun. Kami orang lama PAS rasa tak kan takdak perbezaan pendapat kot dalam PAS. Hasan Ali bukan budak kecik dia berhak beri pendapat. Buat apa EGM bukan ada kes besar pun. Nik Aziz juga tak salah masing2 ada cara tersendiri untuk mantapkan PAS. Jangan buat andaian melulu mendahului lembaga displin. Niat Nik Aziz baik, niat Hasan Ali juga baik InsyaAllah. Niat kita yang dok mengadu-domba pula macamana????Baik??? Biar kita tak menang tapi jangan kita menghukum sahabat yang tak bersalah.Masing2 ada jasa.Hargailah jasa mereka.KIta sapa??????

    ReplyDelete
  14. Shannaro,
    Lu jangan bawa nama Us.Farzil Nor disini.Allahyarham dak tak ada dan tak dapat nak pertahankan diri.Waktu Us.Fadzil naikkan Nasaruddin Mat Isa dulu,dia ni masih belum kenal dengan UMNO - tak tahu berbohong dan belum rasa lagi rumah dan kereta besar.Sekarang sudah lain muka pun dah tembam dan hidup pun mewah.Mana Us.Fadzil tahu manusia ini boleh berubah begitu.Agaknya,sekiranya Us.Fadzil tahu manusia ini akan jadi begini,dulu lagi dia ni dah kena tibai.

    ReplyDelete
  15. mula2 buat laporan..bila dipanggil JK Displin baru la beri keterangan dan bukti..sbb adakala keterangan dan bukti tu sulit, hanya utk siasatan JK Displin..macam kes polis dan SPRM la..

    ~KOPI JANDA

    ReplyDelete
  16. lu org duduk diam2 dah..lu org bukan Jk displin PAS..
    Lu ingat Pimpinan PAS barua mcm pimpinan UMNO..
    senang2 lu nak tembak..
    Lu sapa?
    hormat sket...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.