Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 9, 2009

Wahai Tantawi yang ensem...

Oleh : AdukaTaruna

Gua jadi alim lagi warak ni bukan pasal bulan pose. Tapi pasal PRK kat tempat gua bertendang. Tantawi yang ensem lagi jambu bikin hati gua cair meliuk2 ibarat kejernihan teluk dikambus kabus. Peghhhh... gila sopan gua nih.

Wahai Tantawi yang ensem, ketika krisis kemanusiaan dan keruncingan perkauman dalam isu pijak kepala lembu, mengapakah dikau membisu wahai pengarang jantung? Ketika dialog yang dijahanamkan oleh pelampau2 dan pemfitnah2 Islam, mengapakah dikau tersipu malu?

Dan ketika Najib hulurkan perpaduan, tak sampai sehari dikau muncul dengan kata-kata aluan. Mengapa Tantawi? Mengapa?

Bagi Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan Tantawi, beliau menyambut baik hasrat berkenaan namun berharap Umno benar-benar ikhlas tanpa mempunyai maksud yang terselindung.

"Dalam Islam sememangnya kita dituntut untuk mengadakan perbincangan demi menyelesaikan pelbagai perkara yang boleh membawa kepada kebaikan.



> Pundek punya ulama.

10 comments:

Pak Oncu said...

Woiiiiii mangkok hayun ekau tantawi,,,, nama ekau GAH tapi ,hmmmmmmmmmm HAMPEHHHHHHHHHHH

Hasbullah Pit said...

Nasrudin dah libas balik di blognya.

Anonymous said...

hahaha.... bibit² kerajaan perpaduan ni masih ada lagi dalam jiwa beberapa orang pemimpin PAS ni....aku dah agak dah.... ISLAM gak diguna pakai untuk menghalalkan apa yang nak di komen....

-abanghensem

Anonymous said...

betul lah apa yang tantawi royat tu..ada salah ko?

-x pehe

lelaki_ini said...

Haha.. siot la lu AT..

Anonymous said...

"a. Kembalikan kerajaan Negeri Perak , baru kemas kita nak berunding !
b. Kembalikan royalti minyak kepada rakyat Terengganu dan Kelantan .
c. Hapuskan undi pos. Biar rakyat mengundi secara saksama untuk menentu pemimpin .
d. Hentikan tekanan dan deraan ke atas negeri yang dipimpin oleh Pakatan Rakyat .
e. Isytiharkan pilihanraya kecil di DUN Seputeh Kedah mengikut perlembagaan negeri .
f. Pulihkan institusi seperti SPRM , PDRM dan lainnya agar tidak dilihat menjadi alat UMNO
g. Banyakkan kawasan pilihanraya bagi kawasan majoriti muslim melalui persempadanan semula yang adil dan saksama ..."


Tuh syarat² yang Tantawi letak.

Anonymous said...

gua dah cakap

ketua pemuda lu lembab bila berdepan MSM.

kena spin je la ketua pemuda lu ni

kena tempeleng dgn gua baru tahu

jibam

Naruto Sensei said...

Rileks jap..

Bising Dan Sibuk pasal benda dah lama BN buat nak buat apa.. Ni sekarang ni silap2 berperang Kita dengan Indon

Sila


http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/09/indonesia-ancam-kita-mana-tindakan.html

Naruto Sensei said...

http://bagindareformasi.blogspot.com/
2009/09/indonesia-ancam-kita-
mana-tindakan.html

schizophrenia said...

kau tak tahu ke Nik Aziz pun setuju dengan musyawarah


dengan syarat


kalau UMNO jalankan hukum Islam


sama je strategi