Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 10, 2009

Ustazah mana pulak mengaji Al-Quran ni?


Datin Seri Maymot membaca surah ayat-ayat suci AlQuran pada majlis Tadarus dan Khatam Al-Quran di kediamannya di Johor Bahru semalam. - AFP

29 comments:

Anonymous said...

kpla berjambul tu nk tjk kt sp? Bongok!!! Bc Quran, aurat tk ttp.

Anonymous said...

kak memot,, apa barang pentas best2 juz amma jek?
;p


eh2 blog nih ada lagu raya woo..
hahaha



nur

maymot said...

hampess tol dak duka neh...
kalau nak sabotaj den pun,,kasik la muka yg cun melecun sket...
Mau mimpi ngeri den...

Haihh tokmoh ni...
da terpalit dosa2 ngumpat dokek den yg berkuku cawan lagi solehah ni...muahhaha


**duka ni jiwang karat dia terserlah taim raya ala2 grup maunah yg longlai bila gomen pasang lagu raya...kuang3

maymot said...

nota bertanda ** tu khas utk tatapan nur...
;p

AKAI said...

Setidak-tidak nya ... dia baca jugak.... Korang??????

umno said...

kepala hotak!!!

sMiLeY said...

baca tapi dapat dosa apa cer..??
baca Al-Quran sunat..
baca Al-Quran sambil ttup aurat wajib...!!!
baca Al-Quran dgn tajwid yg btul WAJIB..!!!!
klu tak reti tajwid, WAJIB menuntut ilmu..!!!

la ni pilih... nk wat mnda sunat smbil dpt dosa ka, tak buat lgsg so xdak dosa n pahala...

sabri said...

Najib kata bulan Ramadan kena tingkatkan tarbiah, sampai tanggoh hukuman sebat Kartika...
Rosmah cuma sahut seruan tarbiah suaminya..

Anonymous said...

Woi akai,
Klu solat jmbul tersembul, adakah hang akn ckp, setidak2nya dia solat jg.. Rosak dh kronik org2 UMNO ni. Ambik Islam sprh2.

Pas Jalan Yadi Sungai Udang said...

baca quran hukumnya sunat..
tutup aurat hukumnya wajib.

pada aku yang bodoh ni, baik aku tutup aurat dulu.

apetah lagi ko pakai berjambul camtu, konon-konon khatam quran then suruh press amek gambar...

camne tu?

TokMudim said...

pelan-pelan wak...

Biarkan mula-mula baca AL Quran , lama-lama nanti lembut hati nya untuk pakai tudung....

Daripada hangpa maki...lebih hangpa doa kat dia...bulan posa ni wak.

Anonymous said...

Umo dh separuh abad, xth smpai bila nk pelan2 tok oii.. Ke tok nk ckp, dia tk smpai seru lg? Dlm dok pelan2 tu, dosa ttp dpt wahai tok mudim.Ni Islam sejak dari lahir, klu Mualaf tok nk ckp pelan2 tu blh trime lg. Hang dok doa byk mn pn, klu dia ttp xnk brbh, ape hang nk buat?

#Mati nti pn tkde pelan2 tok. Tkde nya blh mitak malaikat tangguh dl.

bagero said...

Tetamu Allah dikota Mekah nu pun berbagai ragamnya. Ada yg rambut terserlah, ada yang terselak sana sini. Namun, tetap diterima Allah sebagai tetamuNya.
Berita sebegini, sambutlah dgn niat dan doa yg baik.
Jangan lah dah cerdik, tiba-tiba jatuh tahap bangang gaban..

Anonymous said...

kalau Ke Mekah dgn niat utk beribadat kpda Allah S.W.T, maka itu la di anggap sbgai tetamu Allah..

Tp klu pergi semata2 nk melancong, maka itu aje la yg hang dpt..
Konsep jgn slh.

Hang pkai tudung ikhlas ke tk, yg penting hang tk dpt dosa free.

Tk kira la hang dok Mekah ke, Madinah ke, klu hang tk ttp aurat, dosa la hang dpt. Tkde nya hang pi Mekah tk pkai tudung or selak sana sini, maka hang bebas dari dosa.

Anonymous said...

Kalau kat Mekah .. Tetamu ALLAH pun kalau dah hukum Wajib kena ikut jugak ... hukum Dosa tetap jatuh .. ngai ...

Anonymous said...

Meh aku terangkan maksud hukum, bg snang paham skit...

WAJIB - Perkara yg msti dilakukan, buat dpt PAHALA. Tak Buat dapat DOSA!!!

SUNAT - Perkara yg optional, buat dapat PAHALA, x buat x dapat DOSA..

HARUS - Perkara yang ikut suka. Buat x dpt pa, x buat x dpt pa. (Jika perkara harus ni niatnya baik, InsyaAllah dapat PAHALA)

Makruh - Perkara yang tidak disukai ALLAH. Tinggalkan dapat PAHALA, tp klu buat x BERDOSA.

HARAM - Perkara yang wajib TAK DIBUAT. Tinggalaknnya dapat PAHALA, tapi klu buat dpt DOSA!!!


Berdasarkn definisi2 diatas, apakah hukum menutup aurat??!!!

Lu pikirla sendiri...!!! (ayt Nabil Raja Lawak)

Anonymous said...

Gambar dok depan Quran ni umno nak wat signboard besar besar letak kat Bagan Pinang nanti..peh..bangga giler najibs.

Anonymous said...

Gambar dok depan Quran ni umno nak wat signboard besar besar letak kat Bagan Pinang nanti..peh..bangga giler najibs.

bagero said...

Kan aku dah habaq, doakan lah kat dia supaya dia menjadi ihsan yg lebih baik.., apa ra... duk melalut tak ketahuan apasal.. Yg nak mengutuk tak kira ruang..kan dah reflect perangai cerdik tak pakai akai..pikiaq la cara kut elok sekali sekala..Ni dak..., duk buat perangai minda taik kote saja hgpa ni...budusss......

muraisenja said...

tu lah standard org diakhir zaman ni... dia buat ibadat apa yg dia suka, dia bukan buat ibadat apa yg Allah suka.

Anonymous said...

lu orang ni poyo la kutuk orang tak pakai tudung

lu orang kalau nak kritik rosmah pun, tanya la paham ke tak baca quran tu, bukan peribadi dia

poyo la lu orang

jibam

Hanz_Azdi said...

a ah elok ler dia nak gak baca dr. kitab Quran tu..wa sokong 100%. Bab aurat tu wa tak mau komen, wa tak mau subahat jadi wa diamkan jer walau dlm hati tak setuju...hehe.

Sejuk mata wa nengok dia dgn sopan santun lemah lembut ala gadis Melayu terakhir..bersimpuh ayu gitu...kalau ler wa amalkan apa yg baca dlm kehidupan, kan lagi bagus? hmmm...ya pasti bes...hehe

AKAI said...

habis tu... baca fatihah tak boleh lah yea... kalau yang tak bertudung ????? ustaz-ustaz.... kau kena ingat alfatihah tu ada dlm quran.... atau kau tak pernah tengok?????

Anonymous said...

Aku sokong yang kita beri pujian kat dia kerana mahu juga baca quran tak lah mcm kita ni asyik kutuk jee.... Haram jugak tu yea??? ustaz semua???

Insan kerdiL said...

Saudara sekalian,

membaca Al-Quran itu bagus, namun tiada tolak ansur bagi perkara qati'e seperti solat & menutup aurat.

Boleh sahaja membaca Al-Quran tanpa sempurna menutup aurat dengan syarat kita tidak melihat Al-Quran seperti melatih hafazan.

Dalam gambar ini, ditunjukkan yang saudari itu membaca ayat Al-Quran daripada kitab tanpa menutup aurat dengan sempurna. tidakkah kita semua merasakan itu adalah penghinaan kepada kitab Al-Quran?? Al-Quran itu suci, datang dari Allah dan apabila kita menghadap Al-Quran, seolah-olah kita menghadap Allah dan Allah sedang bercakap dengan kita..

Tidakkah kurang ajar namanya jika kita menghadap Allah dengan keadaan tidak sempurna menutup aurat sedangkan kita sedang membaca kitab suci Al-Quran yang tertulis didalamnya tentang kwajipan menutup aurat dengan sempurna??!!

Ketahuilah, jika kita semua melihat gambar itu dan tidak timbul rasa sedih dan kecewa dalam hati, maka kita semua telah kehilangan kemanisan iman, iaitu benci melihat perbuatan yang mendatangkan dosa sebagaimana kita semua benci dicampak ke dalam api neraka.

Muhasabh balik diri kita semua, sesungguhnya Islam ini cara hidup yang sempurna maka ambillah kesemuanya, jangan separuh-separuh cuma. Wallahualam...

Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam Islam secara keseluruhan dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata. [al-Baqarah 2:208]

Anonymous said...

insan kerdil, nama hang sure nik aziz dah senarai dalam geng masuk syurga.. syok la hang..

Insan kerdiL said...

saudara anony, kita semua ni belum tentu masuk syurga. Namun tentunya kita tidak mahu masuk neraka...

Jadi, berdoalah kepada Allah agar kita memperoleh husnul khotimah. Dan seperti yang saya tulis sebelumnya, masuklah ke dalam ISLAM secara MENYELURUH..

moga-moga kita mendapat kesudahan yang baik..

Anonymous said...

Insan kerdil, Hang pi habaq kat Ustaz Azizan tengok, apa dia nak kata. Suruh Nik Aziz sound sekali, kalau dia berani menyatakan yg hak.
Takut sat gi dia jawab pula, Kelantan tak masuk campur urusan Kedah. Utk pengetahuan hang, MB Kedah kaki bebal...

Anonymous said...

Masuk PAS gerenti syurga tapi Umno gerenti neraka???? kalau mcm dah mcm tu hukumnya yang di beri oleh PAK GURU ..... tak payah baca Quran pun tak apa ... register je borang masuk PAS.... le jawabnye yeee????