Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 22, 2009

Tanya sama Melayu, tanya sama muslim, tanya sama gua.

Oleh : AdukaTaruna

1.

Tanya sama Melayu, dia nak mati atas katil ditemani anak-anak dan isteri tercinta. Tanya sama muslim, dia malu mati atas katil. Khalid Al-Walid separuh usia berperang tapi mati atas katil. Malu beb. Tanya sama gua, gua nak mati atas timbunan duit dalam keadaan soleh.


2.

Tanya sama Melayu diorang nak kawin ramai. Isteri nak anak dara dan cantik. Kalau tak dapat kawin banyak, dia cerai bini pertama. Ketua Ulama Perlis contoh. ADUN Melor pun sama. Ulama Akhil Hayy. Status dan dressing nak ulama jer, tapi nafsu macam binatang, akal pun macam babi dalam perpustakaan. Penuh kitab tapi bangang.

Tanya sama muslim diorang terpaksa kawin ramai sebab nak selamatkan banyak institusi keluarga. Hamas tawar ganjaran kepada pemuda dan suami yang kawin dengan janda.

Tanya sama gua cukup takut. Setakat hari ni gua nak satu jer. Gua punya kepala tak boleh pening lebih, nanti rimas. Ikut sejarah kedua-dua Atok kawin 2, 2 bapa saudara kawin 3. Kang cakap lelebih, gua kena takdir plak nantih.


3.

Tanya sama Melayu, siapa ada title dia akan sujud. Dato ke, Tan Sri ke ulama ke. Segan Melayu kepada title. Dalam PAS ntah datang dari mana falsafah Kepimpinan Ulama. Walau lemah macam Abu Dzar atau lagi lemah dari itu macam Hadi, asal ulama, HARAM digugurkan. Apa punya bangang doktrin. Asal sampai kat tangan Melayu pasti jahanam.

Tanya sama muslim, semua sepakat Islam first. Kalau penjenayah ada kekuatan dalam misi A, pun dia boleh ditawarkan ketua misi A, asalkan Islam menang. Dengan syarat kejahatan dirinya itu hanya membabitkan dirinya, tidak membabitkan kerosakan jemaah. Presiden Hamas selamba imam terawikh pakai kot. Presiden Iran takda serban. Presiden Turki sepatah haram tak pernah dengar falsafah Kepimpinan Ulama. Osama dalam Al-Qaeda adalah jurutera civil. Kalau Osama tu ulama lulusan Syariah Mesir, perwatakan lembut ala2 Syeikh Al-Azhar, gua rasa US pun malu nak buat musuh.

Tanya sama gua? Lu tanya blog gua. Kalau gua ada program bual bicara sendiri, gua dah terbayang lauk-pauk yang bakal menjadi mangsa. Tapi dalam tajuk tertentu la.

Ali Hasan
Ali Mustapha
Ali Ibrahim

HAron Taib
HAron Din
HAdi Awang

Nasharudin Mat Isa
Nasrudin Tantawi
Nik Abduh

Dan sekor lauk paling ayam.

Roslan sms.

11 comments:

sahabat kedaikopi said...

kah kah kahhhh...

bab bini gua rasa lu pun mesti mau lebih punya....

Anonymous said...

bini sekor pun tak ada ckp banyak tak guna le. hidup ke mampus kau punya AT, cakap berapi rapi tapi habuk pun tarak, jgn kata sekor secuit kuku pun tak ada bini hehheh jgn ek le dengan atok hang ke moyang hang yg kawen 2 tu, ntah ntah hang pun tak berbini sampai mampus hehhehee

Anonymous said...

aku setuju ngn anymous ke dua.cakap nk berapi je,siap kutuk2 org.apela,jagela skit ayat tuh.jgn sdap2 nk kate org babi,bangang smua.kate org islam,kutuk org pndai,nsihat org pndai,tp akhlak sniri xde.buat malu je..aku hrap ko tulis blog ni,jge2la skit ayat,tatatertib ko.manusia xsempurna,pasti ade kesalahan..

Anonymous said...

akibat dari telinga pekak sebelah..beginilah jadinya..

pakatan rakyat said...

korang perlu tahu AT adalah pro umno

berhati-hati dengan tulisannya..

Anonymous said...

pakatan rakyat...

kami dah tahu lama dah hal ni

MaLin said...

mamat toloL ni bukan pro umno, dia ni pro nuar BraHIm, geng hUSAm khalid saMAD geng anti ulama' nih mendapat sponser dari USA beb, adala sekor dua lg geng dia aku maleh sebutle. korang nak tau sape punya angkara kerajaan perak yg berMB nizar jatuh? engko tau dak sape punya plan? sudah tentu bukan umno, bukan sultan, umno hanya bg duit 2 GUNI je kat sultan peghok...huhuhu.. aku rasa mamat toloL nih pun tak tau pe-pe..HUHUHU

Xenan said...

hehe..wa teringin nak tgk org2 nih kne grill

takan takut kot..ngn blogger nyamuk AT pon takut ke?

Nak kne prepare dr awal ler...skang dok kutuk UMNO tak berani debat la ape la.

Nanti dah memerintah ade berani ke PAS nak open talk to public.Ceramah dah tak pakai dah la beb.Ape brg..

kunyiil said...

"Tanya sama muslim, semua sepakat Islam first. Kalau penjenayah ada kekuatan dalam misi A, pun dia boleh ditawarkan ketua misi A, asalkan Islam menang. Dengan syarat kejahatan dirinya itu hanya membabitkan dirinya, tidak membabitkan kerosakan jemaah."

gua suka lu punya ayat yg ni jerr..yg lain gi mampos ape lu nak rapu pon .. ok slmt raya..

saya said...

artikel yang bagus. pada yang meroyan: gi masuk sekolah balik! tak paham2

Anonymous said...

Bodoh punya budak....

Nampak sangat ko punya IQ cikai nak mampos....apa yang tak kena dengan syahwat ko, ko main tibai je...

Hassan Ali- PJ selangor..
dan ko tengok ssemua PJ-PJ kat negeri...bagi tahu aku, mana satu yang ada ijazah al-azhar...???

Nampak sangat ko punya paham kat pimpinan ulama' masih cib##!!!

Blah la lu mat....cakap macam pondan siam...