Skip to main content

Pembaca blog Bagan Pinang, meh sini lu orang.

Oleh : AdukaTaruna

Kecuali Abang Derih, sesiapa pembaca pro Barisan Rakyat yang sesat masuk blog gua, gua ada satu permintaan nih. Nak mintak tolong. Tak dapat tolong, gua tempeleng. Kira ugut la nih. Haha.

Okeh camnih. Kalau lu orang Bagan Pinang atau kawasan berhampiran, dan ada streamyx, dan ikhlas nak tolong, minta hubungi gua atau Wak Al-Banjari.

Gua : adukataruna2008@gmail.com
Wak : Email wak : albanjari_online@yahoo.com
Tel : 012-4026129


Storynya begini. Blogger pro BR yang akan turun tempat lu maybe beratus orang beb. Tak semua yang ada broadband. Yang ada broadband pun kemungkinan besar jenama berukban. Jadi, kalau lu orang buleh volunteer sediakan streamyx lu orang sebagai 'hotspot', kira cantek lah. Semoga Allah balas kebaikan lu.

So, kalau lu setuju, lu inform kat gua atau wak, dan kitorang akan pasang modem wireless dalam rumah lu. Paswot hanya lu dan blogger BR jer tahu nanti. Bermakna, diorang tak kacau kehidupan lu. Just bertenggek kat luar pagar rumah lu kejap, on laptop dan update untuk tatapan seluruh dunia.

Habis kempen, kalau atau menang, kitorang hambek la balik modem wireless tu dari rumah korang sambil mengucapkan tenkiu 21 kali. Amacam? Buleh? Tak baik kedekot2 ma.... Kalau kedekot sampai bila nak maju? Rosmah pun dah nak jadi driver F1 dah. Maju beb Malaysia. Sampai Lotus kena reka helmet yang tidak merosakkan jambul.

Akhir kata, hubungilah gua. Kalau segan akan keenseman gua, hubungi wak, walau antara gua dengan wak, wak lebih buaya.

Comments

  1. Bhai..

    kalu mau wireless equipment... kasi tau gua... gua ader dua unit nie dalam tangan... lokasi.. kemaman..

    ReplyDelete
  2. haahha...bab port lu satu lawak...bab helmet ROSMAH tew yg wat gua pecah perut..agak2la wei...
    erm..nak tnya bayaran camner? takkan free dengan tengkiu 21 kali jer?

    ReplyDelete
  3. alah... lu bagi pree jer la modem wireless kat tuan umah tu... dakpun buat gini.... kalau PR menang lu ambik balik modem tu sambil ucap tengkiu 21 kali pas tu lu mintak tuan umah buat air kat lu..... tapi kalau PR kalah lu kena bagi kat tuan umah la modem tu..... lu kuar umah tak payah ucap apa² ..... buat bodo jer.... hekhekhek

    -abanghensem

    ReplyDelete
  4. kampung biras aku kat kg paya, lebih kurang 5 kilo jer dari bagan pinang.

    tapi aku tak tau la rumah kampung dia ada stremix ke tidak. nanti aku confirm balik...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.