Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 21, 2009

Meluat gile gua dengan Hasan Ali.

Oleh : AdukaTaruna

Si babun ni dipilih oleh ulama babun bernama Hadi. Dulu Khalid Samad pernah perli PAS Terengganu, skang ni PAS Selangor betul2 jadi PAS Terengganu oleh Hasan Ali. Niamakahai punya manusia. Meluat habis gua. Nak tunjuk terer, nak tunjuk dia sepatutnya MB melampau sangat. Agak2la bhai..

Khalid Samad kena ugut bunuh live punya, dia membisu. Takpa la. Takda hal punya kalau nak membisu pun. Tapi bila Khir Toyo dakwa dia kena ugut bunuh, eh..... PJ PAS celaka ni tampil membackup. Pundek.

Memang tak kisah kalau dia tampil mengutuk ugutan itu, tapi bila dia membisu kes yang serupa dengan Khalid Samad, rakan baiahnya, maka, ini sudah menjadi tak seimbang. Bila tak seimbang maka tak adillah. Bila tak adil maka zalim lah. Bangang serupa Hadi.

Terbaru dia tunjuk terer dan tunjuk dia sepatutnya MB sekali lagi. Dia sound pasal SELCAT secara terbuka. They bodoh. Apa salah lu bawa dalam mesyuarat exco dulu. Gua pun berbulu gak dengan PKR, tapi lagi menyampah dengan orang sial macam nih.

Bila dah bawa dalam mesyuarat exco, dan rasa perlu dicadangkan secara terbuka kerana tidak dilayan dalam mesyuarat itu, barulah boleh. Dan dimasukkan dalam kenyataan tersebut bahawa dia sudah membawa cadangan itu di dalam mesyuarat exco.

Dey... pundek. Dengar sini. Lu sebahagian dari kerajaan buat cara dan kaedah sebahagian dari kerajaan. Kalau lu pemuda PAS Pusat yang tidak berada dalam kerajaan Negeri Selangor, barulah boleh buat cadangan terbuka sebegitu. Lu dengan Hadi serupa bangang la. Pakar motivasi konon. Lidah petah konon. Kalau gua ada program bual bicara sendiri ala2 AC Di sini, memang gua bogelkan pakar PAS ni. Tantawi, Hasan Ali, Hadi memang kompom gua jemput punya.

Naik menyampah gua dengan babi2 dalam PAS ni. Kepimpinan Ulama pundek lu orang la...

7 comments:

Jam said...

astafirallahhalazim,kalo ye pun x stuju ngan orang jgn lah kate org babi,sial.agaknye bahase ni yg selalu aduka gunakan dlm kehidupan.Aduka kamu ni cerdik ulasan anda selalu bernas dan sedap dibaca tapi tolong lah jgn membabikan org.

matstimketum said...

salam aidilfitri semua.
sdr jam, at menggunakan bahasa rock didalam penulisanya. jaganlah ambil pot sangat, kekadang saya pun tak setuju dengan gaya penulisanya. niatnya menkritik pemimpin kearah kebaikan. wallahualam.

Media Cyber said...

"Wa hentam lu, lu hentam wa. Di luar kita tetap bersaudara. Pro. : )"

TokJanggut said...

Lu belasah kaw-kaw mat-mat kitab kat PAS ni...langsung takada akai nak fikir padahal kitab hanya panduan.

Rosak parti politik PAS bila mat-mat kitab jadi majoriti...tu sebab Husam bungkus masa pemilihan.

Aku respek bahasa sial lu,memang bahasa luahan gelora meluap patut diucapkan kat mat-mat kitab dalam PAS

Lu memang celaka, org PAS tuk tuk mesti panas api kalau baca posting sial lu ni. Mat-mat sibuk berpolitik, tapi tak tahan kena maki belum lagi kena dera ...

Anonymous said...

"BABI" MU ADUKA , BERANI ENGKO MEMBABIKAN PIMPIANAN PAS :)

Hanz_Azdi said...

aku nak jer bubuh AT ni tapi apakan dayaku..tangan tak sampai...hehe...jadi aku guna medium penulisan hentam AT...sapa baca mesti terangkat punya..otak pun bekerja (fikir).

gitu ler kiasannya.

lagi pun biaq pi dia ler..kubuq masing-2 kan? hehe

Anonymous said...

dato Hassan Ali, memang berangan angan nak jadi MB selangor....tapi MB umno selangor... jadi elok dia keluar pas aje lah .. dan pakatan rakyat ...dia pandai cakap tapi bila kerja macam sampah... motivasi orang tapi tentang duit dan projek tibai juga...di sungai burung kalah ...sebab perangai orang tak suka.... bini nya blh tahan juga acam kalibat rosmah kok ..tunggu peluang ...malu aku jadi orang sokong pas... yang sejukkan aku tuan guru nik aziz aje masahallah,,,,