Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 4, 2009

Lu jangan main gile Anwar..

HULU TERENGGANU, 3 Sept - Hanya empat sahaja dari anggota Exco dan hanya satu sahaja Adun Umno yang kelihatan dalam majlis berbuka puasa Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin Yassin di Masjid Sultan Mahmud, Kuala Berang hari ini.

Bahkan Adun Ajil, Rosol Wahid, yang kawasannya terletak dalam Parlimen Hulu Terengganu juga tidak kelihatan dalam majlis Timbalan Perdana Menteri hari ini. Begitu juga Datuk Seri Idris Jusoh, bekas MB dan juga bekas Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu.

Mahyudin ke Terengganu di tengah-tengah berita panas yang melibatkan Umno Terengganu. Sebelum ini, The Malaysian Insider melaporkan, sembilan Adun Terengganu dikatakan akan melompat ke PKR dan membentuk kerajaan baru di Terengganu.

Mereka telah mengadakan pertemuan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dekat sebuah hotel di Kemaman.


uma kata main kendian tak berguna. Ni gua test maki awal2. Lu jangan main gile. Jangan hentam kromo politik bangsat. Pergi mampos sama umur lu skang kalau lu terdesak nak jadi PM sebelum lu tua.

Suka-suka kau jer lompat sini, lompat sana. PKR lompat keluar, lompat masuk. Bukan salah, tapi biarlah kena pada tajuk, kena pada tempatnya. Ini, ntah apa kerja korang sebagai ahli politik pun gua tak tau. Tamil punya filem pun tak macam korang. Gampang. Yang rakyat semakin perit. Bila masa lu nak kerja kalau fokus asyik tumpu ajak orang lompat dan jaga dari lompat?

Mana integriti dan nilai seorang negarawan lu kalau lu main politik macam lahanat begini? Membentuk satu kerajaan yang tidak stabil, curiga-mencurigai. Lu politik demi impian lu atau impian rakyat? Niamakahai punya orang tua. Apa lu fikir Malaysia ni abah lu punya? Semua skrip lu kitorang kena tunduk?

Khak ptuihhh!

Bantuan kepada ibu2 tunggal diminta bersabar kerana kerajaan bertukar.

Bantuan anak yatim ditangguhkan kerana kerajaan bertukar balik. Rasol Wahid rujuk UMNO.

Pundek punya politikus. Lu patut berkhidmat untuk rakyat. Bukan sibuk kejar cita2 politik lu.

8 comments:

gelong gajah said...

Nama pun politik..DSAI ketua umum PR ..jadi soal lompat masuk keluar YB kepundek adalah salah satu resepi jatoh menjatoh...peluang perlu di raih secepat munkin untuk melemahkan lawan...

apa pun DSAI gua tetap respek ...6 tahun di penjara masih berdiri tegak..amat di geruni kepundek amno...

sabri said...

dia masih berdiri tegak atas titisan darah, keringat, bengkak lebam rakyat.

Kapak Besi said...

aku tak berkenan dengan geng rasol wahid tu tapi buat gempar bolehlah gerunkan najib yg nk gempakkan selangor...

Anonymous said...

elok di bubarkan DUN tganu ni.... dak pun bubarkan tros Parlimen.... ngundi semula.... sejak Najib jadi Pm ni makin kacau aku nampak malaysia ni....

-abanghensem

Kapak Besi said...

ADUN BN Bagan Pinang NS meninggal

Anonymous said...

Balas balik apa yang umno dah buat pada pr kat perak tu lah aduka woi.

Anonymous said...

Balas balik apa yang umno dah buat pada pr kat perak tu lah aduka woi.

Anonymous said...

Aku rasa bendera baru hang tu, bulan sabit tu boleh ditiadakan. Bintang tu boleh dikekalkan, kita namakan dia Bintang Malaysia. Bulan sabit bukan lambang islam, ianya lambang kerajaan Uthmaniah. Negara2 arab bekas jajahan Turki seperti Qatar, UAE, Saudi dsb tidak pakai lambang tu.