Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 28, 2009

Last call isu Asan Ali sebelum gua jadi warak..

Oleh : AdukaTaruna

Last kol nih. Lepas ni gua jadi ulama balik. Tasbih 24-7 kat tgn gua.

Pusing punya pusing, last sekali pergi ke mesyuarat. MB Selangor akan mendengar secara beberapa pihak. Tak ke bangang tu? Kan ke selesai masalah kalau rundingan tu yang dilakukan dahulu. Kemukakan sahaja surat untuk bertemu MB. Atau suarakan dalam mesyuarat exco. Selesai tak masalah? Timbul tak isu kebebasan bersuara? Timbul tak alasan makmum yang tak nak ikut imam? Berkecamuk tak PAS? Perlu tak Mahfuz dan Dr Zul campur?

Punyalah sial genetik Melayu. Dr apa kejadah kalau bangang tahap ulama Melayu? Tu pasal gua cakap. Masalah ni settle kalau Hadi berjaya dicabut. Lu cabut Hadi tengok betul tak betul kata gua.

Masalah Nasha Task Force selesai.
Masalah Hasan Ali selesai.
Masalah Mustapha Ali selesai.
Masalah pemikiran undur belakang selesai.

Yang tak selsai ialah PAS Terengganu jer. Kira ok la kalau berjaya menyelesaikan beberaa masalah. Hadi tu fokus kepada Terengganu dulu. Terengganu tak lepas, apa kejadah nak pimpin / control pusat? Tak ahli langsung dalam bidang. Ikut Islam ke ikut stendet ulama Melayu? Ulama Melayu nikah / kawin / mati jer boleh diguna-pakai ma. Selain dari tu, kena teliti bebetul. Kalau perlu import jer ulama Parsi ke, Eropah ke.

Dia heboh banding dengan Azmin yang suruh rompak exco. Dah tentu Azmin tu bukan sebahagian dari kerajaan, tambahan pula belum pernah kantoi khalwat gelap dengan UMNO, dah tentu persepsi bersih. Pengundi pro pembaharuan dia percaya sekali jer. Kalau lu buat onar, terus akan dicurigai.

Cuba Azmin memanggil mana-mana pimpinan PAS yang berjumpa dengan Mahathir secara terbuka, tengok. Lu buat la sekali lagi Azmin, gua nak dengar dan gua nak tengok. Tak gua maki, gua ludah muka dia. Hadi ke, Cikgu Pa ke, Anwar ke, kalau nak jumpa Najib ke Khir Toyo ke, bagi tau pengundi siap2. Jumpa secara terang. Jangan nak timbulkan fitnah. Kan ke hukumnya haram. Ulama apa kejadah? Ada khabar angin Anwar jumpa Najib senyap2 yang gua tunggu dapat kesahihan jer nih. Sesumpah sekor ni pun nak kena ludah jugak tuh.

Terbaru gua terbaca, seorang ustaz mana ntah mempertikaikan blog pro PAS. Apa guna PAS memperbanyakkan blog pro PAS jika hanya menghentam PAS? Punyalah sontot IQ. Sejak bila pulak PAS memperbanyakkan blog pro mereka? Apa usaha PAS memperbanyakkan blog pro mereka? Muktamar ari tu pun blogger pro PAS kena layan macam keldai, hari ni nak mengaku kewujudan bloggers hasil usaha PAS. Ni gua nak ludah muka siapa pulak ni?

Pemimpin adalah balaci rakyat. Dalam demokrasi pemimpin harus wala kepada rakyat. Rakyat adalah penunggang, dan pemimpin adalah keldai yang dibayar gaji. Cuma ada beberapa keldai PAS yang sibuk nak tranform menjadi babi. Nak settle babi , cabut Hadi.



Beb. Gua dah cipta lirik. Pepandai la lu orang cipta melodinya. Gua bz skang ma..

Aku nak jadi MB.

Mana tak ku berbulu....
Aku phd, dia tidak....

Mana tak aku berbulu...
Aku petah, dia gagap...

Ahhhhhrghhhhhh....

Aku nak jadi MB!
Aku nak jadi MB!

ooooooo...

Aku nak jadi MB!
Aku nak jadi MB!

(gitar solo)

Mana tak ku berbulu...
Bisnes sini sana pun tak kaya macam dia...

Mana ku tak berbulu...
Aku senior, dia junior...

Ahhhhhrghhhhhh....

Aku nak jadi MB!
Tolonglah gua ex-MB!

ooooooo...

Aku nak jadi MB!
Tolonglah gua ex-MB!

12 comments:

Anonymous said...

salam,apa barang semua ni? pilihanraya 5tahun sekali kan. baru dapat memerintah selangor sekalian kalinya dek karana rakyat kan.jadi rakyat hakim negara!tolong ambil ingatan semua wakil rakyat pr,kamu diamanahkan oleh sebahagian rakyat selangor je,rakyat bagi mandat kepada pr,mempertahankan kemenangan bukan kerja mudah ya,begitu jugalah amanah rakyat perlu dilaksanakan mengikut hukumhakam islam sebab majoriti orang melayu diselangor kan.jangan lupa rakyat selangor ada orang cina dan orang india yang sebahagian memenangkan pakatan rakyat.5tahun untuk rakyat menilai pakatan rakyat di selangor ya,jangan rakyat berpaling tadah kerana dikata rakyatnya,tiada beza antara barisan neraka memerintah dengan pakatan rakyat memerintah!!!!anak cina makan pengat,pakatan rakyat sendiri mau ingat..............5tahun rakyat menilai kalian semua!!!!!!tinggal berapa tahun je lagi....selesaikan masaalah dalaman secara kekeluargaan.waallahualam.

merdekakan pemikiran said...

Huyo...betul arr aduka...kalo tg presiden(ana msih hormat beliau sbg tn guru) dicabut dan diganti dgn yg lain, mgkin masalah setel...ganti husam musa, jgn ganti nasa..kalo ganti nasa lagi leceh..tg presiden dilihat sgt lemah dlm myelesaikan isu2 berbgkit..byk main sorok2 sama dgn us nasa..kalau cabut tg presiden, cabut nasa, mgkin bleh setel masalah dgn lebih cepat...diorg asyik ke luar negara jer..bntu negara luar tapi jemaah sendiri berkecamuk..maaf kalau ada yang tak sependapat..

Anonymous said...

Byk pahala hasan ali... :)

Anonymous said...

ni bloger PAS ke? or bloger Islam? apa yang dendam sgt nga anak ali tu? mungkin dia ada kelemahan tapi nampak dia yang agak vokal sket pasal Islam ka S'gor ni. yang lain mana? korang duk sibuk kutuk dia pasal Selcat yang tak da kuasa nak bertindak kat Adun so membuli kakitangan kerajaan. yang sekarang PAS kena kutuk gila on daily basis pasal isu beyonce ni takde komen pun? pasal yang kutuk tu orang PR gak kan? nak jaga harmoni la tu, macam sial

Anonymous said...

kalau wa jadi asan ali wa sound lu aduka..... camni wa sound.... OIII ADUKA.... LU APA TAU PASAL MEMERINTAH.... ADA ATI NAK SOUND ORANG..... LU DOK DIAM² LA.... JAGA NEGERI LU BEBAIK.... NI SELANGOR MAAA..... MANA SAMA KOMPOSISI KAUM NGAN NEGERI LU.... MANA BOLEY PANDANGAN LU WA DENGAR..... KALAU WA KAT N9 LAIN LA...... BOLEY WA JADIKAN LU SEBAGAI MODEL PEMERINTAHAN.... BAIK WA JADIKAN JAMAN PEMERINTAHAN RASULULLAH SAW SEBAGAI MODEL..... SEBAB KOMPISISI KAUM.... EHHHH TAK SAMA GAK KER...... AHHHH!!!! LANTAK LA....

-abanghensem

Pak Oncu said...

Aduka, sey nak kobeh n3 ekau ni nak lotak kat blog sey,,,,,,,, boghi tak boghi sey amik jerr,,,,!!!!!!

Cahaya~ said...

eleh konon busy tak sempat nyanyi,,
padahal paling leceh nak hipokrit suara jadikkan lagu tu sedap..
hahahaha



;p

Anonymous said...

kalau nak kira pahala, Najib lagi banyak... siang malam kena kutuk hina dina... :)

Anonymous said...

Salam.

aku rasa dato Hassan Ali ... jika nak sangat jadi MB pas UMno Selangor ... minta bomoh toyo sungai pjg ...... aku setuju ...tapi dia perlu di pecat dari pas kemudian ikut hukum semerah padi kg Tualang tiga ...dia perlu di sula dengan buluh runcing dengan daun gatal miang sekali ...kalau hidup ...jadi MB Pas Unno Selangor ptama..... hamprek punya orang .....

Anonymous said...

Anony September 28, 2009 12:35:00 PM MYT,

ada beza kena fitnah dan kena kritik. Yg Hasan Ali ni jelas2 fitnah. Lgsung xdak bukti dia buat semua tu sbb nak jd MB.

Apa2 tndakan brsifat subjektif. Brgantung pd prspektif. Bukan objektif. Tu kau kena paham. Tak paham, pakai pmbolehubah. hahahaha

Cuba baca: http://kedahlanie.blogspot.com/2009/09/selcathassan-ali-nampaknya-pakatan.html

rosul said...

Gua nasihat lu kalau lu jadi warak tapi lu munafiq baik tak payah...akibat Jahanamlah semua oranglu godam...lu lebih baik lu..lulah jugak...

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體