Skip to main content

Jangan sampai gua tempeleng PJ PAS N9

Oleh : AdukaTaruna

Ni gua terpaksa buat dosa sket nih. Kejap, gua taip 2 tangan. Tasbih gua simpan dulu. Gua nak warning seluruh PAS N9.

SILA IKTIRAF PERANAN BLOGGER.

Menjelang PRK kat negeri kita nih, lu jangan jadi bangkai macam PAS negeri lain. Lu jadi bangkai, gua tempeleng PJ lu. Gua kenal PJ lu nih. Gua satu DUN dengan dia. Lu jer tak kenal gua. Gua tempeleng dan claim gua ahli UMNO, apa lu nak buat?

Lu akan didatangi oleh blogger seluruh Malaysia. Jangan sombong kengkonon lu ada blogger lu sendiri. Lu tunjuk gua blogger ahli PAS N9 yang berpengaruh. So, jangan sombong bodoh.

Kalau gua ada dengar komplen berasas dari blogger2 berpengaruh pro BR, gua tempeleng PJ lu. Gua tuntut :
  • Pusat Khas yang dilengkapi internet. Media konsional ke, media ternama ke, blogger ke, boleh guna kemudahan itu.
  • Pengiktirafan status kewartawanan blogger ternama pro BR. Kalau blogger nyamuk kira ok la lu ketepikan sikit seandainya sibuk tahap gaban. Tapi kalau MSK ke, Topeng Perak ke, Al-Banjari ke, hit diorang besar beb. Belajar2 berterima kasih sket.
Bukan apa beb. Katakanlah lu nak harapkan blogger lu sendiri, dari N9 sendiri, siapa? Gua? Ceh. Gua bab air liur buleh la. Bab2 aktivis, kewartawanan, kejar orang sini-sana, tangkap gambar sini-sana, tak dapek den tu do. Memang kompom out.

So?

SILA IKTIRAF PERANAN BLOGGER.

Kalau tak?

GUA TEMPELENG PJ PAS N9.

Comments

  1. Bro. Alang2 lu dah dok seDUN dgn dia, ape kata mlm ni lps Tarawikh lu face 2 face dgn dia menyampaikan hasrat hati lu tu. Sbb wa rase dia x kan t'sesat masuk blog lu nih.

    X kan lu nak soh Chegu Bard sampaikan kot. Haha.

    ReplyDelete
  2. Takde pejabat PJ PAS ker? Apa kata dah lu malu sangat nak jumpa, lu suh lulit lu bawak pergi surat sampaikan terus kat dia di pejabat ker? Banyak dah pemimpin PR yang sedar bantuan blogger tapi mungkin terlepas pandang sebab fokus dekat camana nak hadapi pilihanraya lagipun takde orang ingatkan maklumlah manusia nie mudah lupa.

    ReplyDelete
  3. lu hantor surat kat PJ N9 je..
    mintak tolong dia endorse kan
    blogger2 pro PR ni..
    at least lu org kene ada list blogger2 PR laaaa...
    wa x rasa PJ PAS N9 kenai blog2 yg
    pro PR..
    blog lu mesti masuk dlm kategori blog musuh gak kot...hahaha

    ReplyDelete
  4. tulis bw masuk tko je cukup

    ReplyDelete
  5. http://zulkeflyomar.blogspot.com/

    itu blog pj n9 yg poyo tu.

    zulkeflyomar@yahoo.com

    itu emel pj n9 yg superpoyo.

    http://pasns.blogspot.com/

    itu blog pas n9.entah hape2 punya laman web.wa ingat org n9 kena pakai topeng la.tak malu ke?

    haa ape lagi,pegi la hantar artikel at kt tiga laman web paling mangkuk pernah wa tgk.

    ReplyDelete
  6. rumah urut kemaluan
    http://www.selangordaily.com/modules.php?name=News&file=article&sid=2051

    ReplyDelete
  7. dah maso eh lu turun ko lapangan plak duko, alang2 dah kek nogori sdiri apo salah eh lu korban lebey sket, paling kurang 2 minggu lu duk kek lapangan nanti, byk pahalo tu duko oi, wa yakin lu buleh buek, bawak al-banjari gn topeng perak ngadap zulkefly tu x pn lu poei jumpo gn dak paroi si taufek tuh, korban duko jgn x korban

    ReplyDelete
  8. a ah la, ekau kono poie kojo koras sikit la Duka woii...takat duk belakang PC den pon boleh..hehe...ingat ekau poie la buek buek sibok apo apo kek sano nun...buek laa apo pon janji ekau nampak cam rajin & bekarisma...hehe...monang nanti ekau gak dapek pujian drp semua bloggers, kawan & lawan ekau & tentu la peminat ekau...hehe

    Selamat Berjuang Aduka!

    ReplyDelete
  9. Bro...

    Kira cantik la tu...
    Keme n the geng akan turun... Jom kita muzakarah tentang deme abih-abih san...

    Wak Banjar tu mike kene bagi motovasi tuk turun.. bila lagi nak jumpa...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.