Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 29, 2009

Daging kalimah Allah.

Rashadah berkata beliau akan mengeringkan daging itu untuk disimpan dan dijadikan bahan untuk tujuan perubatan.
Ah..sudah. Kompom dia rendam daging tu dan dakwa boleh sembuhkan H1N1. Melayu ma.. pasti menjadi bangang. Kalau dia kaji bahan aktif daging tu atau potong sket urat kalimah tu dan uji apakah bahan aktif, kira ada juga penjelasan asbab. Ini main sangka-sangka jer.

Kalimah Allah adalah ciptaan manusia ma. Orang Arab yang cipta kalimah tuh. Kalau orang Cina, dia ada kalimah Allah sendiri. Kalau gua cipta kalimah atau ejaan untuk sebutan bunyi 'Allah', pun sama kes gak.

Katakan gua cipta simbol + untuk sebutan Allah sejak kurun sebelum masihi. Then berkembang yang + berbunyi Allah. Hari ni mampos surat khabar nak dedahkan orang Melayu jumpa + (Allah) dalam setiap bidang. Kain batik, buah betik, tingkap.

"Saya bersyukur kerana saya manusia terpilih. Saya melihat kalimah + (Allah) setika saya on kan komputer. Bawah dia tulis perkataan Windows. Jadi saya akan keringkan komputer ini untuk tujuan perubatan. Saya dah tanya ulama dah."

Ulama Melayu pun bangang sama dengan lu jugak.

13 comments:

Edyes said...

kah kah kah....

laju pulak entri ekau hari nie iyo...

kalimah Allah ciptaan arab... Allah dalam bahasa arab....

Anonymous said...

jangan bersangka buruk,bahasa arab kan ke bahasa syurga.

saye said...

memang bodoh la lu ni. memang la tulisan tu tulisan arab. tapi kalau kalimah Quran tu tauqifi, bukan berdasarkan tulisan Arab walaupun sama. asal tu kena hormat.
tai pasal kes kakak ni. gua setuju memang dia bangang .

Neutral Daily said...

Salam,

Artikel yang menarik tuan..
Jika tak keberatan layari Neutral Daily sekarang dan linkkan blog kami di blog anda.
Terima Kasih..

"Informasi Neutral Tanpa Kepentingan"
http://neutraldaily.blogspot.com/

schizophrenia said...

ada org sangka2 otak yg besar = more intelligence
hahaha
melayu ma

C++ said...

Bhai..

Gua cadang nak tulis entri pasai benda nih.. tapi biler lu dah tulis... gua bypass jer... hehehe...

Anonymous said...

stop bangangkan melayu boleh x encik. sbb melayu x jadi dgn sendiri. ada penciptanya. kalau lu asyik bangangkan sesuatu ciptaan, seolah-olah lu salahkan penciptanya. itu aku rasa.

Anonymous said...

itu jin punye pusing maa...tgkla kakak tu dah sanggup gadai tauhid dia pada daging tu.tu yg ada mcm2 kalimah Allah kat langit la, kat pokok la,batu la....tu jin punye kerja la tu nak suh manusia ni sesat,buat berubat,dan akhirnya anggap benda tu ada kuasa

cpj said...

wa risau jugak la tok moh oi, takut2 orang jenis ini ternampak macam kalimah tu kat najis, lalu dikeringkan najis tu kemudian buat pelaris restoran! pergh!...wa tak mau makan kat luaq dah!....

sp4n4r said...

bukan semua perkara perlu asbab lah... bengong lah mung ni adukataruna... bukan semua penjelasan perlu menuruti logik akal maa...

mung percaya pada sesuatu keajaiban ?

Anonymous said...

Boddoh la lu tahap gaban dan cipan. bodah punya tulisan, ada ke kalimah Allah tu ciptaan Arab, Lu buka quran la bodoh tengok ckit ada ke tak kalimah Allah dlm quran, jgn jdi bodoh gen melayu, kalimah tu ada dlm kalam Allah.

Anonymous said...

nabi musa yahudi kan.nabi2 yg beratus tu sume ada yg tak ckp arab rasanya.camne diorg tulis allah ek.alif lam lam ha jugak ke...

Anonymous said...

wei insan yang berwajah manusia..tapi bahagian yang laen haiwan...muka ko ibarat tahi anjing di jalanan..mulut ko ibarat mulut babi tunggal...insaflah!!!!!!!!!!!dr menulis bnd2 cm nie...ko nie mesti blaja bngang kan..upsr pn kantoi..fail smue..hahahahha