Skip to main content

Bangan Pinang : Tawan hati tentera.

Oleh : AdukaTaruna

Skang ni kepala gua naik pecah fikir bab undi pos. Gua ingat la, maybe PAS boleh kumpul seluruh Jeneral (B) yang ada dalam PAS untuk keluarkan kenyataan rasmi. Yakni meminta tentera memiliki sifat berani.

"Tentera harus berani. Di mana maruah seorang tentera jika takut pada sekeping kertas Borang Lampiran 2 undi pos? Keberanian anda terhadap maruah dan hak tentera adalah sesuatu yang dibenci kerajaan sekarang. Namun, keberanian anda pasti akan dibalasi oleh kerajaan akan datang."

"Mereka yang berani dan tidak gentar terhadap Borang Lampiran 2, akan dibalasi pada kerajaan akan datang. Kami adalah kerajaan dalam menunggu. Kami berjanji tentera tidak akan meletakkan maruahnya di kaki orang politik."
Kenyataan2 ini perlu dirakam dalam format 3gp supaya tentera mudah memindah2kan rakaman itu melalui handphone.

Selain itu, poster2 bermotif tentera seperti persenjataan moden, model dan maklumat terbaru jenis pesawat perlu diwujudkan bersama quote kata2 di atas.

"Sunnah Allah menggilirkan setiap kerajaan. Kami adalah kerajaan masa terdekat. Kami berazam akan membebaskan Tentera Malaysia dari telapak kaki ahli politik. Tentera yang tidak tunduk kepada Borang Lampiran 2 Undi Pos akan dianggap wira dalam dasar kerajaan kami. Insyaallah."

Comments

  1. Cakap memang senang bro!... Masalahnya ada tentera selama berkhidmat 21 tahun pun tak pernah tengok kertas undi. Yang tolong undu ialah pegawai pemerintah. Tentunya undi yang di pangkah adalah BN. Hehehe!....

    ReplyDelete
  2. Betul tu Mat terap, kawe setuju benor ..

    ReplyDelete
  3. setuju dgn mat terab...
    mungkin perlu dibuat 1 lagi demonstrasi mendesak undi pos dihapuskan...

    ReplyDelete
  4. bagus lagi TLDM,,,, kami pangkah sendiri,, sey pernah pangkah PAS dan S46 CO sey tak kata apo pun,,,, tetapi ASKAR DARAT lain sikit mereka mereka ni benggap sikit hahahahah

    ReplyDelete
  5. Sebab tu keberanian penting..jika berani tak kira apa jawatan dan jabatan. bukan nak puji ..abang aku polis..masih berkhidmat...terang2 tak payah nak selindung..bendera pas keliling rumah , harakah dalam raga motor , ceramah pas dia cover calon dan penceramah..tak naik pangkat , kena tukar ..perjuangan untuk pas tak pernah undur..aku harap warga ATM di PD patut lebih berani dari abang aku yang cuma sarjan cabuk..

    ReplyDelete
  6. Susah mau cakap bro. Aku 23 tahun khidmat dalam TUDM cuma sekali jer pernah tengok kertas undi sendiri... PRU12 yang lepas. Sebelum tu masa kat TUDM Kuantan kalau tak PRU10 mungkin PRU11 aku tolong pangkah orang lain punya. Panas jugak hati aku masa tu...isteri aku punya kertas undi ada tapi aku punya tak ada. Ramai yang jadi macam aku. Fed-up pada wakil SPR yang jaga kat dewan mengundi akhirnya salah seorang pegawai TUDM yang ada kat situ tonggang semua kertas undi yang belum dipangkah ke lantai dan suruh kami yang ada di situ pangkah semuanya kepada parti pembangkang. Tapi apa punya SPR, nama askar dah pencen dan yang tak ada kat dunia ni masih ada dalam senarai. Pedulik.... belasah jer. Puas hati bro. Wakil SPR tak berani kata apa-apa bro. Selesai mangkah PROVOS TUDM yang hantar sendiri semua undi pos ke tempat pengiraan. Tak cayo kat SPR ni. Itu yang sejarah tahun tu lebih 70% askar seluruh negara memihak pada pembangkang. Padan muka BN... rasakan.

    Sekian untuk dikongsi bersama.

    Harap-harap pengundi tentera di kawasan Bagan Pinang jangan takut-takut nak mangkah. Pedulikan Borang Lampiran 2. Kalau tak berubah sekarang, bila lagi nak berubah. Ingat...tentera sebenarnya di bawah pemerintahan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong. Bukan BN walaupun dia yang bayar gaji tentera. Kalau kerajaan baru (PR) yang memerintah, dah menjadi tanggungjawab mereka juga untuk membayar gaji. InsyaAllah nasib seluruh anggota keselamatan (tentera, polis dll) serta bekas anggota keselamatan akan lebih terbela.

    TAKBIR! ALLAH HU AKBAR

    ReplyDelete
  7. hah! wa sokong sama tentera kita...mesti mau birani maa..undi sama byk pun tak apa lah..pasal gaji lu olang pun sebenarnya duit rakyat...bukan duit Menteri Pertahanan atau General lu..atau sapa-2 lah...semua sama duk bawah panji Diraja kita...apa tu olang kera-jaan BN mau sibuk undi sama diolang....apa BN kalah huru-hara negara ka? Tipu saja...tu macam tentera & polis apa bikin? Talak lah..tipu juga. Semua rakyat respek tentera lor...polis tu kurenngg sikit lah pasal diolang senang kena beli sama BN.

    ReplyDelete
  8. Ape cite p'juangan BERSIH menuntut pemansuhan undi pos? Adakah diteruskan? Sonyap ajo?

    Kalo undi pos diteruskan, PRU13 Pakatan dlm bahaya. Zahid Hamidi nak wujud Wataniah dlm stiap Parlimen. Hrp Pakatan x t'lepas pandang.

    So by hook @ by crook, undi pos kena mansuh sblm PRU13.

    ReplyDelete
  9. tapi botoi gak yo Pakatan ni kono rajin buek kojo yang efektif..jangan la asik demo yo cam BERSIH tu ok la, atau, retorik dlm ceramah jo.. tapi elok la follow-up with some works yg rakyat nampak kerja mereka untuk merealisasikan harapan/misi e.g. pemansuhan undi pos. common buek la sesuatu yg drastic measures.

    ReplyDelete
  10. Sokong semua. Buat satu work paper tentang pemansuhan undi pos dan teknik undi pos cara PR apabilka memerintah nanti. Jgn bimbang, perjuangan negara bukan terletak di tgn BN.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.