Skip to main content

Bagan Pinang : Isa Samad Calon UMNO.

Oleh : AdukaTaruna

Isa Samad dikatakan kuat di Teluk Kemang. MB N9 pun terpaksa bagi green light kat Isa Samad. Masalahnya, pada gua Isa Samad ni lembab serupa Hadi gak. Gua membesar di bawah pemerintahan dia lah. Tapi Seremban di gelar Kota Mati ma.

Seremban diapit oleh KL dan JB. Siap ada KLIA lagi. Tapi terernya Ali Rustam, lu tgk la cane dia bikin Melaka. Dan lu bandingkan dengan si bongok Isa Samad. Rata2 pemuda pemberontak macam gua berbulu dengan Isa Samad dalam hal lembab. Cuma tempoh kekuasaan Isa Samad adalah lambang kebodohan Melayu N9. Berapa lama Isa pegang MB, byk tu la bodohnya Melayu di N9.

Kalau Isa Samad jadi calon, sama jer dengan Rohaizat. Isu peribadi agak out. Isa Samad dikatakan ada skandal dengan Bibi Shariza Ketua Puteri sehingga bercerai-berai. Bulan puasa gua story nih. Betapa pentingnya moral pemimpin untuk memimpin kita. Kalau moral tak penting, baik letak babi bersalut bendera parti masing2. Bukti sepatah haram gua takda. Kalau PAS atau PKR nak dedahkan, jangan guna sidang media oleh somebody. Jangan stupid mcm Mama Tantawi URTV. Kena guna blogger, atau sidang media oleh lulit.

Selain itu Isa Samad juga ala2 Rohaizat. Terbukti tidak bersih dan rasuah oleh Lembaga Displin UMNO. Lembaga Displin UMNO sahkan bersalah, tapi SPRM tak berbuat apa2. PAS boleh memainkan isu tempatan ini. Yakni, jika menjadi kerajaan, semua boleh menyediakan pembagunan. Cuma soalnya, bagaimana telus dan manfaatnya setiap sen duit rakyat diuruskan?
  • Apa jadi projek jalan Bukit Putus yang tergendala bertahun-tahun?
  • Apa jadi projek Medan Ikan Bakar Port Dickson yang tergendala?
Kita mahu didedahkan setiap sen duit kita sendiri. Tujuan attack Isa Samad lebih awal bagi mengelakkan pusat memilih Isa Samad. Letaklah calon baik sket, pasal PAS 50-50 jer menang. Harapan BN menang tinggi. So, biarlah yang menang tu berguna untuk rakyat.

UMNO pusat memang dilemma beb. Nak letak Isa, memang banyak gile salahlaku. Nak letak anak Isa, kurang pengaruh, politik anak-beranak yang baru nak tumbuh. Khairy-Mukhriz-Lim Guan Eng dah terkenal. Nak letak calon lain, protes dari team Isa Samad.

Selain itu, medan Bagan Pinag, Pemuda PAS boleh attack golongan pemuda dengan isu calon PAS Penang diberi Majlis Agama Islam. Ketua Pemuda UMNO jangankan kata pusat, mengapa dipinggirkan di Bagan Pinang? Khairy adalah musuh no 1 Isa Samad. Kehadirannya dan peranannya di Bagan Pinang bakal mencetuskan pergaduhan team Isa Samad.

Calon PAS pulak kena pertimbangkan banyak perkara. Adakah sentimen anak tempatan kuat? Atau adakah PAS perlu letakkan calon Jeneral (B) ?

Comments

  1. bro.... wa penah gak pegi port Dickson sekali.... takde menarik sangat pun bagi wa tempat tu..... gempak jer lebih.... seremban bandar mati?...... lagi maju Kota Bharu la....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. ceh... 3 kali ganda maju KB ma dari Seremban. tp skang bawah Mat Hassan dah pesat sket dah.

    ReplyDelete
  3. apa kata letak ustaz nasharudin mat isa anak jati N9? di kelantan dia ahli parlimen, di N9 jadi adun.

    ReplyDelete
  4. giler lu nak letak nasarudin mat isa kat sana..... calon UG tu... kena simpan..... kalau² nak cetuskan lagi idea UG sapa lagi kalau bukan dia pencetus.... kalau dia kalah dalam PRK ni abis la idea UG tu..... mati tak berkubur la....


    -abanghensem

    ReplyDelete
  5. Laaaa. memang la bulan posa ni kau MENIPU...bila pulak Bibi Sharliza cera i ngan laki dia....takde langsung kes atau fail kat mahkamah syariah...memanng PENIPU & PEMBUAT FITNAH betul la kau ni....kalau kau tak mintak maap kat diorang...mampus lu kena humban kat neraka .....! Jangan la dengar 'cerita' orang ...kau pun nak sampaikan fitnah...jadi ejen fitnah betul laaa..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.