Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Aug 27, 2009

Ulama, lu nak kencing ahli PAS boleh la.

1.
Apa yang seharusnya berlaku ialah arak haruslah di haramkan penjualannya secara menyeluruh terlebih dahulu kepada semua orang Islam. Masyarakat dan kerajaan juga perlu dididik supaya faham bahawa arak adalah haram di sisi agama Islam.

Menjalankan hukuman terhadap peminum arak tanpa menghapuskan puncanya – adalah seumpama menghadapi nyamuk Aedes dengan menamparnya sahaja, tetapi longkang-longkang dibiarkan berselerak sehingga menjadi tempat pembiakan nyamuk yang membawa denggi!

Ulama... ulama. Gua dah cakap dah. Lu nak kencing ahli PAS jer buleh beb. Tapi gua, susah sket la.

Dulu beb. Dulu punya cerita. Ana akan laksanakan hudud sebelum ayam berkokok subuh. Kat Terengganu. Kepala serban lu kalau ikut kenyataan lu skang. Hudud apa sebelum ayam berkokok kalau puncanya masih bersepah. Lu cerita macam cerita Tamil la bai.

Tu pasal gua cakap, kalau ahli PAS lu boleh kencing. Benda ni macam telur ayam mana dulu. Nak tunggu ayam ntah bila, nak tunggu telur sapa nak jaga? Lu buat jer mana yang dapat peluang dulu.


2.
Apa yang seharusnya berlaku ialah arak haruslah di haramkan penjualannya secara menyeluruh terlebih dahulu kepada semua orang Islam. Masyarakat dan kerajaan juga perlu dididik supaya faham bahawa arak adalah haram di sisi agama Islam.

Menjalankan hukuman terhadap peminum arak tanpa menghapuskan puncanya – adalah seumpama menghadapi nyamuk Aedes dengan menamparnya sahaja, tetapi longkang-longkang dibiarkan berselerak sehingga menjadi tempat pembiakan nyamuk yang membawa denggi!

Ulama... ulama. Gua dah cakap dah. Lu nak kencing ahli PAS jer buleh beb. Tapi gua, susah sket la. Kita masuk hujah kedua.

Dulu beb. Dulu punya cerita. Kecoh cadangan NGO mana ntah yang minta pakaian seragam budak pompan sekolah yang putih nipis tu ditukar.

Kalau ikut ulama bodoh dan IQ stendet ahli PAS, kita harus bantah bai. Sebab macam tampar nyamuk aedes sedangkan longkong2 terbiar. Apa guna tudung litup kalau majalah lucah dan majalah artis dan macam majalah lucah.

Lepas tu ikut lagi ulama bodoh dan ahli PAS punya stendet, katakan kita haramkan majalah mangga dan majalah lucah, jangan jupa majalah URTV yang ada Mama Juwie At Tantawi skali dalam tu, dah tentu Hadi bantah. Macam tampar nyamuk aedes. Sedangkan internet lucah berleluasa.

Lu nampak tak stendet ulama lu dengan ahlu PAS skang ni? Sepatutnya, apa sahaja peluang yang datang untuk menutup maksiat, untuk menegakkan hukum Islam, lu sambar jer la. Lu manfaakan. Lu gunakan sebaiknya. Yang terkial2 dengan ilmu lu yang banyak sangat apa hal?

Bodoh piang beb ulama dan ahli PAS nih.


3.
Apa yang seharusnya berlaku ialah arak haruslah di haramkan penjualannya secara menyeluruh terlebih dahulu kepada semua orang Islam. Masyarakat dan kerajaan juga perlu dididik supaya faham bahawa arak adalah haram di sisi agama Islam.

Menjalankan hukuman terhadap peminum arak tanpa menghapuskan puncanya – adalah seumpama menghadapi nyamuk Aedes dengan menamparnya sahaja, tetapi longkang-longkang dibiarkan berselerak sehingga menjadi tempat pembiakan nyamuk yang membawa denggi!

Dey ulama2, lu dengar sini bebaik.

Skang ni dunia kapitalis termasuk kerajaan mengawal tenaga petrol. Katakan sebenarnya air paip juga boleh menggerakkan engine petrol, tetapi dimitoskan kerajaan kapitalis dunia termasuk Malaysia bahawa air petrol tidak boleh menggerakkan engine petrol.

Ntah macamana, Allah takdirkan seorang tertuang air paip dalam tangki minyak kereta. Dan boleh gerak. Kerajaan sekat berita tu. Sedaya upaya kemukakan alasan kita perlu hormati bulan ramadan untuk demonstrasi air paip, kata peguam Negara. Kita tiada tukang pam air aip ke tangki minyak kereta, kata KDN.

So, apa yang terkial2. Lu demo sendiri. Depan CNN, depan Al-Jazeera, upload kat youtube, internet etc. Si bapak Kartika tu sebat Kartika depan semua media. Hanya ritual motivasi, hanya ritual melindungi maruah undang2 Islam, hanya ritual mempromosi undang2 Islam.

So what?

5 comments:

Anonymous said...

Hang merapu apa labu hoi....
Ni...lani dah umnogok+Ubn dah ketingallan 1-7 dah.
Ramai rakyat dah sedar dah.Pi..jahanam dengan org jahil murakat mcm hang.....!!!!Piraaaah puit!!!!

Anonymous said...

kesian tenggok ahli umno ne itu la hasil dari didikan umno yg memisah agamadari hidup sampai kan ade rakyat yg sokong umno dah tak tahu hukum islam yg mana haram dan yg mana halal kesiannnnn kembali la ke ajaran islam yg betul semuanya hukum islam tu susah bagi mereka sedang kan mereka tu islam belajar la tentang bagaimana nak jadi org islam yg sejati

Anonymous said...

ulamak piang...

apa erti piang tuh

Sober said...

apo bondo eh jang?

Anonymous said...

ek eleh lu ni

tak nak mengaku kalah la lu ni

walaupun gua tak kisah lu kutuk hadi sebelum sebelum ni, tapi gua tak setuju dengan lu kali ni

hadi buat kenyataan tu nak hentam BN la mangkok, kalau dia buat kenyataan lebih2 macam hasan ali sampai nak guna imam masjid benteras peminum arak, nanti dia kena tiaw la dengan semua orang, habislah imej pas. nasib la kali ni dia tak bongok macam lu

bab unity gov tu dia kurang bijak sikit la, kena tipu dengan penasihat

jibam