Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Aug 31, 2009

Resepi hari ni. Briani gam kambeng.

Gua bulan2 pose ni nak jadi anak mithali beb. Hari ni gua masak spesial untuk mak gua. Briani kambeng gam. Eh, kambeng gam briani. Cam pelik jer. Gam kambeng briani. Ah... lantak aahh..

Untuk masak kambeng, ritual tangan tunjuk peace wajib dilakukan. Ini bagi mendamaikan roh kambeng yang telah disembelih. Lu tengok tangan gua tuh. Cerah ma. Dakwaan Kak Memot gua kulit gelap adalah fitnah semata-mata. Tgk perot gua. Slim seh..


Bulan-bulan pose ni, proses nak rasa memang payah. Mak gua cakap kalau setakat rasa tak batal. Masalahnya gua bukan tak percaya pada mak gua, tapi gua tak percaya pada diri gua. Sekali rasa kang...... adeh... so, gua menggunakan khidmat sejenis budak kecik bernama Ammar. Caj yang dikenakan pun tak mahal. Berpatutan la. Kambeng biryani siappp....


Lu tgk kekacakan gua dari belakang jer la no.. Sambil masak, sambil lenggeng perot.. then kita akan goyang gerudi... dalam misi ni gua terpaksa pakai spek beb. Sebab kengkadang kambeng buat kelakar mempercikkan dirinya ke mata.


Nasik dan kambeng yg siap digam....
Terangkat wa cakap lu.... Tp kalau lu tgk sudut kiri periuk tu, dah macam kena tapau. Jangan tanya gua, tanya sejenis budak sedang2 bernama uda.

6 comments:

Anonymous said...

bro.... bagi la resepi dia wa nak try buat la....

-abanghensem

lelaki_ini said...

Lu kena hayun dgn dayung sampan kat rusuk kiri baru lu tau. Haha.

lelaki_ini said...

Turun Johor la kalo nak pekena Beriani Gam. Pelopornya kat Batu Pahat. Skrg dah merebak seluruh Johor. Wa dah smpi Beriani Gam pun muak tgok muka wa. Haha.

perempuan_ini said...

amboi2...

Che said...

wa cadgkan lu jgn tunjuk muke lu sepenuhnya apatah lg separuh2 ni bro..kang lari awek2 yg minat kat lu selama ni..lenla muke jambu cm wa...hahaha..

wa nak trun ampangan la cmni..wa mmg kaki briyani gam kambing ni..lagi2 yg free..hihi

maymot said...

muahaha
kuang3