Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Aug 29, 2009

Kisah ulama bodoh piang the return.

Oleh : AdukaTaruna

"Kau tahu tak? Mana-mana aku pergi, mesti orang kenal aku, cikgu." Seorang ustaz sekolah menengah bagitau rakannya.

Rakannya buat muka pelik.

"Dah dia memang kenal kau."

"Taklah. Kengkadang kat tempat lain pun diorang tegur aku cikgu. Kang sampai RnR kang lu tengok. Insy mesti ada tegur. Kita skang kat KL ni. Bukan kat Seremban."

Mereka baru balik dari kursus di KL. Sampai RnR Nilai Utara, mereka pun berhenti rehat.

"Yer bang, yer bang. Mangga bang, mangga. 3 kilo RM10, bang." Teriak peniaga buah apabila melihat 2 rakan itu.

"Ah.. cikgu. 3 kilo RM10. Manis. Boleh rasa." Kata peniaga apabila 2 rakan itu semakin rapat.

Ustaz menyiku rakannya.

"Kan aku dah cakap. Dia mesti kenal aku cikgu punya. Ada aura seorang ustaz la aku ingat."

Seorang budak 7 tahun yang lalu sambil makan eskem terdengar.

"Dah pakai macam tu, siap nametag lagi, adik aku kat rumah pun tahu cikgu. Bodoh piang punya Ustaz. IQ kecik."

5 comments:

Anonymous said...

Laa AT nak cerita pasal ulama ker pasal cikgu, terlupa nak buang nametag ajer, ape yang lucunya? Apa yang bodoh piangnyer? Makin tak kelakar pulak akhir-akhir nie, lagipun apa kena mengena dengan status ulamanya dalam hal nie, sesiapa pun boleh tersilap memakai nametag ... makin tak klimaks...

Anonymous said...

bai

lu ni emosi la

gua dah ishtihar lu kalah dalam hal ni

lu kalau nak kutuk hadi kutuklah pasal isu terkini

nape lu punya parti / presiden sampai sekarang tak keluar kenyataan pasal kepala lembu kat shah alam

gua amat konfius la sama lu punya presiden

lu kena hentam dia dalam isu ni. hentam hassan ali sekali

dia buat bodoh je, aku rasa macam nak tempeleng je kepala dia

jibam

Anonymous said...

jibam

lu beria ishtihar at kalah kenapa? atau kau sendiri kalah? pelek

Anonymous said...

ekelee..cerita camtu pun nak dihighlightkan..lancau lu!

Anonymous said...

cerita2 begini akan merugikan UMNO fikir2 lah


AHLI UMNO cawangan Cheras