Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Aug 18, 2009

Jangan ikut ulama bodoh.

Oleh : AdukaTaruna

Falsafah Kepimpinan Ulama adalah ciptaan manusia yang sesat dan sempit. Tiada ianya datang dari Allah. Hanya sangka-sangkaan dari manusia. Jadi, ulama2 ada yang bodoh jenis tukil dan ada yang cerdik dan ada yang sederhana. Yang sempurna hanyalah Islam. Falsafah Kepimpinan Islam adalah falsafah yang sempurna, tiada cacat baginya.

Mengikut ulama bodoh jenis nak mampos 1.

Dalam isu Nik Aziz tiada pelik kepada non muslim DAP menghina Islam, terdapat beberapa Kepimpinan Ulama yang mengeluarkan hujah sebegini :

"Israel adalah kafir. Tiada pelik dia menghina Islam. Jadi, untuk apa diboikot barangan mereka?"

Nik Aziz dicatat manusia genius dari Asia di University Deoband. Pada ketika itu alam Melayu dan alam Malaysia belum kenal siapa Nik Aziz.

Di satu tajuk, sampai sekarang media kerajaan masih belum menyiarkan apakah bentuk penghinaan oleh DAP. Mereka hanya membangkitkan sentimen Melayu. Kerana genetik Meayu adalah spesis paling bodoh dalam muka bumi. Emosi mereka melebihi rasional. Mungkin kimia emosi dalam otak mereka lebih banyak dari kimia berfikir, selidik dan siasat.

Kehinaan yangdikatakan dari DAP itu hanyalah dalam bentuk idealogi. Yakni penghujahan. Islam ganas? Sila nyatakan hujahnya. Islam sempit? Sila nyatakan hujahnya.

Dan hujah hanyalah perlu dibalas hujah. Pendeta berbahas dengan nabi2, sihir Firaun dibalas dengan sihir Musa. Perang dibalas perang. Semua dibalas mengikut tajuk.

Jadi, bezanya Israel dengan DAP ialah penghinaan tajuk mana? Tajuk hujah atau tajuk fizikal? Dan bagaimana seandainya DAP membunuh sejumlah muslim di Memali? Barulah DAP menyami Israel.

Sekarang anda nampak beberapa perkara.
  • Siapa Nik Aziz.
  • Sesat dan bongoknya falsafah Kepimpinan Ulama.
Mengikut ulama bodoh jenis nak mampos 2.

Dalam isu yang sama, terdapat beberapa Kepimpinan Ulama yang mengeluarkan hujah sebegini :

"Ah Meng kawan aku. Satu hari dia hina Islam. Jadi, aku pun fikir dia kafir. Aku pun rela dan terbuka lah."

Serupa juga. Di tajuk mana Ah Meng hina Islam? Adakah ditajuk idealogi atau ditajuk fizikal? Jika ditajuk idealogi, kita perlu terus bersahabat dengannya sambil membalas hujah.

Satu pihak yang melontarkan hujah di medan awam, dan dibalas oleh pihak lawan dimedan awam adalah satu peluang dakwah yang sangat berkesan. Kerana Islam tidak tumbang oleh hujah. Islam sangat sempurna.

90% ulama Gen Melayu adalah kategori stupid termasuk Hadi Awang. Falsafah Kepimpinan Ulama adalah falsafah bidaah yang diada-adakah ulama tak sedar diri dan perasan eksklusif untuk panduan muslim.

Semoga Allah melaknati kesesatan yang mereka lakukan kepada sejumlah besar muslim selama ini.

17 comments:

Anonymous said...

Nik aziz genius?nak tergelak aku baca posting ko.melambung pujian ko.nabi ke?
sepatutnya kalau betul genius,dia sebagai komander perang (dlm blog kickdafella) dapat menundukkan umno di PRK Manek urai majoriti atas 2000la..

kalau 65undi, tu bukan genius bahlol.tu gelojohhhh....
faham..

CIKAI

Anonymous said...

Kan betul kata ko aduka.Spesis melayu umno bodoh macam anon kat atas tu lah.

Anonymous said...

kalau gelojoh,takde la Pas perintah Kelantan 19 tahun.bodoh punye Cikai.

Anonymous said...

Marah nampak...
betul aku kata.statement flip flop ko kata genius? mana ko orang buat penilaian ni.berpijakla skit.soal perintah kelantan 19 tahun,bukan ukuran geniusla beb.umno perintah johor berkurun,ko nak kata genius juga ke?fikirla.bukan emosi membabi buta.pujian melambung xgunala bro.cakap biar ada fakta.kalau xade faktapun,ko ada2kanla skit2.jangan main borong je bro.

cuba ko perati tingkahlaku dia.termasuk statement,serangbalas n gaya mempertahankan hujah.out beb.cuma ko orang je buat analisis untuk mengiyekan perkataan dia.tapi yang sebetulnya,dia xtau apa2.nasib baik ada penasihat,boleh jugak cover skit2.kalau dia sorang2 kluar statemen atas kapasiti dia sendiri,alamak lawak selawak2nyela..jangan emosi ye..cuba tengok baik2.

CIKAI

Anonymous said...

cikai ni budak baru ni...

tula duka dulu wa suh susun artikel lu ikut kategori lu tak nak.sape nak tgk balik satu2 n3 lu belambak dlm ni

Anonymous said...

Cikai ni spesies UMNO pure. Bodo piang intelek paras buku lali. Serangan n hujah TGNA bkn utk level hang. Org mcm hang mmg cpt pening lalat. Beasap kpla nk phm bhsa yg di pkai TGNA. Hahaha.. Bengap, sbb dok menjilat aje tiap2 hr. Ckp ms n wktu, dpt pelikat n ns bgks.. Hahaha..

Xenan said...

humm,

maybe nik aziz tak genius.Tapi mmg UMNO sgt risau ngan die.Sbb ape nak takut n attack semangat sgt kat org tak genius?

Kalau UMNO risau ngn org yg tak genius, leh ckp UMNO pon bodoh piang jugak la.Nak pilih musuh pon tak reti.

Anonymous said...

betul bro.wa cakap lu..aku lama dah duk prati,betul ke dia ni.last2 aku hampir2 nak buat kesimpulan.tapi biar dululah.tengok sikit masa lagi.xde tempat yg lu nak lambung2 sampai begitu sekali.jadi modal umno adala..

CIKAI

Xenan said...

hehehe

Cikai.Awal2 dulu zaman tdr internet Nik Aziz mmg jd modal umno dah dlm sorat khabar.Skang jek ade peluang nak balas balik dlm tenet.

But a good or bad publisity is still a publicity.Kalau nak ikut kutukan pd nik aziz 19 tahun dulu lagi horror dr sekarang.Ape yg tak dikata kat Nik Aziz?

Tapi disebabkan terlebih kutuk kesan die org kltn terlebih sayang plak kat die.So survive la die 19 tahun.Tambah2 lak nik aziz bukan takat ckp, die impliment lagi kat kltn.

Wa suka Surat khabar kutuk nik aziz banyak2 sbb kompom reverse balik. Sorat khabar terperangkap dgn mainan nik aziz

Anonymous said...

tengok berita semalam.kalut nak nafikan putar belit suratkhabar.apa cerita ni beb.harap2 dia xkata camtulah.tapi kalau dengar elok2 mcm betul dia kata cmtu.hai susah2..tp betul..,publisiti tetap publisiti mcm xenan kata tu.political milleage tetap akan dpt.tapi imej seorang ulamak tetap akan terjejas dengan kekecohan tersebut dimata pengundi atas pagar.pengundi 50-50 selain dikelantan.setakat yg aku tau,bkn tugas kita untuk sembang sape yg masuk syrga n neraka.jika memberi panduan n guidlines utk masuk syrga n neraka tu mmg kerja kita.hrp2 nikaziz x terniat n xpernah berkata begitulah.tapi sasaran umno tertmpu pada dia sekarang.sebab senang dimanipulasi.seelok2nya jagalah tuturkata sebelum bersembang.pujian melambung xguna bro.boleh merosakkan kawan2 je...kelak kita akan ditertawakan lawan.

Anonymous said...

tengok berita semalam.kalut nak nafikan putar belit suratkhabar.apa cerita ni beb.harap2 dia xkata camtulah.tapi kalau dengar elok2 mcm betul dia kata cmtu.hai susah2..tp betul..,publisiti tetap publisiti mcm xenan kata tu.political milleage tetap akan dpt.tapi imej seorang ulamak tetap akan terjejas dengan kekecohan tersebut dimata pengundi atas pagar.pengundi 50-50 selain dikelantan.setakat yg aku tau,bkn tugas kita untuk sembang sape yg masuk syrga n neraka.jika memberi panduan n guidlines utk masuk syrga n neraka tu mmg kerja kita.hrp2 nikaziz x terniat n xpernah berkata begitulah.tapi sasaran umno tertmpu pada dia sekarang.sebab senang dimanipulasi.seelok2nya jagalah tuturkata sebelum bersembang.pujian melambung xguna bro.boleh merosakkan kawan2 je...kelak kita akan ditertawakan lawan.

CIKAI

Mohd Zullraidy said...

ko dengar ne...ponat wa cari youtube.tak jumpa2.

kasi link..

Anonymous said...

AT pun kaki spin....tak pelik DAP hina Islam.....tak bermaksud Nik Aziz redha dengan org yang hina Islam...

AT bagi contoh...aku pun nak bagi contoh...

Kalau engkau kata "Tak pelik manusia kena H1N1" jadi adakah kau akan pi menyondol dengan pesakit
H1N1?

AT engkau melayu gen mana?

Anonymous said...

lakonan anda menjadi.org yg sama,nick saje lain.hhheeeheee...

Anonymous said...

Sape plak yg berlakon?

Anonymous said...

kamu boleh jatuh kafir jika hina ulamak... kejahilan kamu segeralah diselamatkan.. ni satu fitnah yang dahsyat kepada umat Islam.. siapa kamu? mengaji setakat mana? hebat sgt ke? Al-quran baca hari2? hafal semua kandungan Al-Quran.. klu xde ilmu tu, jgn tnjuk pndai.. kamu da bukti ke? jgn la menunjukkan kebodohan dan kekafiran kamu dlm blog ni.. memalukan Ahli Sunnah Wal jamaah jr.. kamu nak sgt ke terpisah darinya.. tanda2 kiamat ialah yg fasik besuara lantang dan ulamak Islam.. fasik tu org islam yg jahil tetapi berpura2 berilmu.. mcm kamu la.. segera la bertaubat.. xtakutkah kpd azab?

Ingatlah, jangan hina ulamak... tanpa ulamak.. kamu ibarat lembu..

Anonymous said...

kamu boleh jatuh kafir jika hina ulamak... kejahilan kamu hendaklah segera diselamatkan.. ni satu fitnah yang dahsyat kepada umat Islam.. siapa kamu? mengaji setakat mana? hebat sgt ke? Al-quran baca hari2? hafal semua kandungan Al-Quran.. klu xde ilmu tu, jgn tnjuk pndai.. nak hina org berilmu yg xbuat ape2 trhadap kamu.. kamu ada bukti ke? jgn la menunjukkan kebodohan dan kekafiran kamu dlm blog ni.. menuduh org bodoh tnpa bukti...memalukan Ahli Sunnah Wal jamaah jr.. kamu nak sgt ke terpisah darinya.. tanda2 kiamat ialah yg fasik besuara lantang dan ulamak dihina.. fasik tu org islam yg jahil tetapi berpura2 berilmu.. mcm kamu la.. segera la bertaubat.. xtakutkah kpd azab?

ingatlah, byk bangsa, tamadun dan negara hancur krn sikap mereka yg menghina ulamak dan meninggalkan Islam... kita kena ikut ulamak.. mereka tu pembimbing ke arah penyesuaian ajaran Rasulullah yg sebenar... ulamak ni ibarat mutiara di dunia ni... kematian mereka ibarat bala Allah.. sementara mereka masih ada.. sayangilah mereka, dmpingilah mereka...

Ingatlah, jangan hina ulamak... tanpa ulamak.. kamu ibarat lembu.

TINDAKAN KAMU HINA ULAMAK SENDIRI MEMALUKAN ISLAM.. jika btul pown dia slh. jmpa dia la..tgur.. jgn mengaibkan..dan sy pasti dia xsalah.. jika dia salah. psti akan ditentang oleh ulamak lain di dunia ataupun majlis fatwa di seluruh duia.. TETAPI DIA HNYA DITENTANG OLEH ORG2 JAHIL seperti kamu.. fikir2kanlah wahai semua.. xde ilmu tu, dok diam2 jelah....

tutuplah blog bodoh mcm otak kamu ni.. xtakutkah kpd azab dunia, kubur dan neraka... hentikan kejahilan... kita hidup xlama...