Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Aug 26, 2009

BN tumbang di Terengganu.

KUALA LUMPUR, Ogos 25 — Benarkah Pesuruhjaya PAS Terengganu, Datuk Harun Taib menjadi penghalang pembentukan kerajaan baru di negeri itu?

Sekurang-kurangnya inilah khabar angin yang bertiup kencang sekarang terutama di kalangan ADUN Umno yang bercadang untuk meninggalkan Umno dan menyertai PKR di negeri itu.

Sembilan ADUN Umno yang diketuai oleh Rosol Wahid dikatakan telah bersetuju untuk menyertai PKR. Mereka dikatakan akan bergabung dengan lapan ADUN PAS dan membolehkan mereka membentuk kerajaan baru di Terengganu.

Artikel kat atas ni tak habes. Lu klik sana, dan baca sampai habes. Gua ulas ikut KALAU artikel kat atas tu betul la.

Masalahnya, gua timbang2, dan sepak sini-sana, gua sokong gak Haron Taib kalau dia halang pembentukan kerajaan baru. Meh gua kasi hujah gua. Lu pepandai la hadam sendiri.

1. Rosol Wahid tu kan pro Idris. Idris kan derhaka pada Sultan Natang. Kau gila apa nak suruh ulama sekor tu jadi bongok dihujah dan dibukukan derhaka kepada Sultan.

Kerajaan baru PAS + ADUN lompat PKR Terengganu adalah bukti derhaka amat dasyat kepada Sultan apabila menggulingkan Mat Said. Dah satu musuh lagi lu kumpul. Sultan2 ni guna lulit jer. Tak payah sibuk2 lu nak buat Sultan jadi musuh.

2. Apa kejadah main lompat2 tumbang kerajaan. Baik BR, baik BN. Dari dulu gua dah bagi tau sudut falsafah, sudut taktikal. Yang melompat masuk PKR tu bukan jenis benih plak tu, tapi jenis virus. Jangan buat gila la. Nikmat sekejap, sensara lama. Pi mai pi mai rakyat jugak jadi lembu. Buatnya mangkuk2 lompat tu wat hal (stendet ma, PKR) keluar lagi artikel bayar dan ugut ratus2 juta. Naik bulu ketiak gua meluat punya pasal.

So, bubar DUN untuk pilihanraya negeri adalah sasaran yang bagus. Kalau Mat Said rasa terancam, sila bubar DUN Negeri. Pergi mampos sama Mat Said, pergi mampos sama Idris. PAS bertanding macam biasa lawan semua mangkuk2 tu. Kalau PAS Terengganu kalah gak, lu ludah-meludahi la muka ulama masing2 sekor per sekor. Hadi ludah muka Haron, Haron ludah muka Hadi. Cantet.

Kesimpulan.

Tak payah masuk dalam percaturan keterdesakan UMNO. Pergi jahanam sama dia. Lu target bubar DUN jer. Tak dapat skang, PRU13 nanti pun takpa. Buat kerja elok2, repair mana yang patut, bersedia 24 jam sehari, 7 hari seminggu.

6 comments:

sEmut said...

betul. gua sokong.

mountdweller said...

Betul saudara aduka. Lompat dan beralih angin adalah hanya bagi manusia yang tidak berprinsip tidak ada harga diri. Kalau betul tidak setuju undur dan letak jawatan. Rakyat pilih dia dulu atas tikit parti yang telah memenangkannya. Janganlah dilembukan manusia yang telah memilih kita.

Baik lompat ke mana sekali pun tetap sama. Tidak ada maruah dan harga diri. Kalau inilah jenis pemimpinnya, lebih baik lantik saja beruk-beruk yang pandai memetik kelapa. Ada juga hasilnya.

lelaki_ini said...

Haha, b'hijrah bkn krn kesedaran, tp sbb nak kan kuasa. Ditakdirkan PRU13 BN menang di T'ganu, lompat ke sana blk. PKR jd rumah tumpang je.

Dlm PKR, wa cuma salute Zulkifli Noordin je. Konsisten dgn prinsipnya. Cuma wa b'puluh kali heran, knpa dia msh lekat kat PKR.

Kepada YB. Razhi, mungkin beliau perlu menimbang untuk menyertai jemaah yang ada, dan dalam pertimbangan itu, jangan lupa kepada PAS, insyaAllah! -zul4kulim

Ekau soh org masuk PAS, ekau bilo laie?

Anonymous said...

setakat yg aku tau,zulkifli nordin tu orang pas.dia dipinjam oleh pkr bertanding ats lambang pkr disebbkan pkr tiada calon sesuai dikulim.

Ikhmal@ikhqoi said...

lagi satu zulkifli bertanding atas tiket PKR utk mengimbangi orang yang kental dalam islam di PKR

Anonymous said...

malas ah wa nak ambik tau.... wa nak jaga negeri wa dulu....

-abanghensem