Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Aug 1, 2009

AdukaTaruna hadir demo GMI (4)

Oleh : AdukaTaruna

Tengah kelam-kabut, ada pulak sekor pcik terlentang dan menggelupur. Kena swan babi ke, kaki kejang ke, gua tak tau la. Ala... esok2la sawan babi tu.. seb baik ramai unit amal.

xenan dengan adik2nya ntah mana. Dayat member gua ntah mana. Pendi jambu pun ntah mana. Gua sendiri tak tau gua kat mana. Yang gua tau gua masih kat jalan tadi. Last2 kena kepung. Ke masjid negara FRU, ke kumpulan sogo FRU. Kanan tebing tinggi dan pagar. Kiri gaung curam kira2 50 meter.

Hah! Padan muka gua. Kalau ikut fatwa ulama Mashitah kan selamat. Kepimpinan Ulama ma.

Makcik2.

Makcik2 yang berpatah balik ke Masjid Negara angkat tangan tanda mengalah. Nak lepas dan kembali ke masjid la kononnya. Tapi FRU tak kasi can. Berlari makcik2 ketakutan. Dah macam penguin pun ada gua tgk.

"Makcik naik tebing sana! Naik tebing sana. Jangan masuk team lelaki. Nanti kena tembak!"

Gua bagi cadangan. Tapi kalau FRU tu tembak gak, padan muka la. Gua mana tau.

Lepak minum air kelapa.

Bila FRU dari masjid bergerak, kumpulan semakin tersepit. Gua turun gaung, dan naik semula lepas FRU tu melepasi. Terus berjalan ke Masjid Negara. Takde kerja cari kerja betul gua. Kalau gua jadi pengapit lagi glamer.

Tembak menembak berterusan. Jika tadi masing2 lambai FRU, skang dah bertukar rasa nak bunuh FRU. Jika tadi masing2 selawat dan berzikir, skang manjang mencarut jer. Lantak korang la. Gila zalim beb Malaysia. Negara membangun ma. Stendet la.

Cuba bagi kemudahan traffik cam negara maju kan senang. Konsert boleh plak buat. Kereta berhias boleh plak. Ini demokrasi lagi penting dari konsert ma.

Sampai masjid negara, ada 2 peniaga van. Cantet. Mata gua dah merah dah nih. Gua ingat cendol, rupanya kelapa. Kelapa pun kelapa la. Gua minum sama2 dengan polis2 dan sb2. Tgk jam, pukul 3.

Lantak lu orang la xenan... sapa suruh tak ikut mufti lu... hahaha.

8 comments:

Hanz_Azdi said...

bagus semangat lu..tahniah sama lu AT ada berani...tapi lu pakai baju hitam merah ker putih hah, pasai kalu lu baju itam merah camna lu leh minum 1x SB & polis tu?

hehe

perunding said...

gua betoi2 ada sama kau aduka.
aku berlari betoi2 belakang budak pompuan darjah 4 tu..
tapi gua pun macam nak pitam..
gua pegang tangan member gua sebelah..
gua teguk air garam,
pejam celik pejam celik mata..

AdukaTaruna said...

la apsal tak tegur gua perunding? sombong la lu. Haha

AdukaTaruna said...

Hanz.. gua pakai jersi biru ma. wakakaka. takda makna gua nak bawak baju GMI de

Hanz_Azdi said...

tahniah AT...hari ini dalam sejarah hidup lu AT.

Xenan said...

wakakaka..gua dah selamat sampai umah ni bro.nanti wa kasi cita versi wa gak

Anonymous said...

Aduka, Gua ingat lu ngan geng lu kena kasi letak dlm satu pulau lah. Kasi taruk Gaban, Tranformers, Superman, Hang Tuah dan superHero2 yang lain, n jgn lupe Anwar Ibrahim.

Biarkan lu hidup dalam dunia ciptaan lu orang sdiri, lagenda kesatria yang tak sudah2 ngan krisis. Itulah hobinya itulah rutin. Tak payah kerja, pedulikan bisnes apa kejadah ni.

Gua kasi nama ‘Pulau ISA’, amacam? Bukan setakat ISA, penjara pun x pyh ader. Sebab, dh mmg korang ada dlm tuh hahaa.

Gua balik kje kang waa nk tengok wayang korang, Leh?.. Klu lu director die, satu je waa mintak -jgn HAPUSkan watak FRU! itu jer PLEEESE..

-azienmat-

Anonymous said...

oiiii!!! oiii!!! teruskan demo .... jangan takut kat gas pemedih mata tu.... laaaa... apasal lari plak jalan la.... rempuh sekatan FRU tu.... sorry la wa hanya melalak dalam nijer.... yer la stendet penjaga dasar..... hahaha....

wah!!! seronok nampaknya lu join demo yer duka... wa pasni nak join demo gak la.... malas dah jadi penjaga dasar ni...... lagi pun lama dah tak turun demo cam jaman memuda dulu..... pernah gak turun demo masa dok KL dulu....

-abanghensem