Skip to main content

Wacana dengan Khairy / Pemuda UMNO

Oleh : AdukaTaruna

Sekalipun Wacana KP PAS dengan KP UMNO dilakukan dalam lingkungan tajuk agama, lu jangan rasa Tantawi boleh pukul. Gua punya pemerhatian jarang silap ma. Gua kan Tok Bomoh. Muahaha.

Memula gua tulis, kemungkinan Khairy akan cuba membentuk wacana itu dengan berpanel. Tidak one by one. Sebab corak agama. Khairy maybe akan dibackup oleh satu ulama. Mesir gak. Kerat jari Uma la kalau Tok Bomoh silap. Ulama Mesir ma...

Peranan Khairy dalam wacana itu plak terbahagi kepada 2 :
  • Pecahkan ketenangan / cool / rasional Tantawi
  • Pendirian PAS dalam satu2 isu rumit
Peranan ulama Mesir Khairy plak ialah jawab hujah agama Tantawi. Dalam kes ini, Tantawi takda elemen pembelit. So, Tok Bomoh akan ramal keadaan wacana akan menjadi PAS menjadi Man U, dan UMNO Barca. Manjang bertahan jer la.

Hujah Tantawi - ulama UMNO jawab.
Belit Khairy - Tantawi / X PAS boleh lepas?

Sebab gua tak tahu siapa dalam Pemuda PAS yang tinggi elemen jahat dan pembunuh, gua cadangan 2 nama ni. Dengan harapan KP PAS dapat cari orang yang menyamai.
  • Mahfuz
  • Khalid Samad
  • Agus
Orang2 macam ni dengan mudah dapat membebaskan diri dari belitan Khairy dan membunuh Khairy. Cara membunuh Khairy mudah. Berikan dia kata 2. Ya atau Tidak. Setuju atau Tidak. Asak dia sehingga kata 2 sahaja. Sebab Tantawi ni jenis bodoh, gua bagi contoh.

"Apa pendirian Pemuda UMNO tentang hudud?"

"Kita komited dengan dasar2 BN" (cara Khairy jawab. dia main kenyataan umum dan samar)

"Mahu atau tidak hudud. Mahu, atau tidak?"

"Kita tetap bersama dengan dasar BN."

"Ya. Dasar BN itu mahu atau tidak? Mahu atau tidak?"

Lu kena asak rapat beb. Suasana akan menjadi Khairy begitu terdesak dan bertahan.

Kalau PAS kena belit plak.

"Adakah PAS tetap mahu melaksanakan hudud dalam Rakan Pakatan?"

"Kita memperjuangkan Islam melalui demokrasi. Kita akan mendapatkan kekuatan demokrasi untuk setiap apa yang PAS perjuangkan."

"Tapi Karpal mengatakan langkah mayat dia dahulu."

"Itu hak Karpal. Kita akan mendapatkan hak pendidikan hudud dalam mata pelajaran Islam di sekolah, mendapatkan hak penjelasan hudud dalam kebebasan media. Semuanya diperjuangkan melalui wadah demokrasi. Pendidikan, perbahasan dan pemahaman dahulu. Dapatkan pemulihan demokrasi dahulu."

Lebih kurang camtu la.

Comments

  1. Salam,
    Aduka u punya bayangan wacana ilmu agak ke depan dari Tantawi, nanti KJ kena lineupkan ulamak ubn dengan hati2,agaknya bekas pemain bola tong sampah kena standby kut.

    ReplyDelete
  2. Salam,
    Aduka u punya bayangan wacana ilmu agak ke depan dari Tantawi, nanti KJ kena lineupkan ulamak ubn dengan hati2,agaknya bekas pemain bola tong sampah kena standby kut.

    ReplyDelete
  3. ...bolh tahn lu aduka......jngn kembang plk...

    ReplyDelete
  4. Tag team Tantawi & KJ tu kena Exco Pemuda Pusat jg ke?

    Kalo ye, ada ke Ulama' Mesir dlm Exco Pemuda UMNO Kebangsaan?

    Kalo ye, wa cdg 2 nama tag team dgn Tantawi :

    1. Abdullah Karim (Exco)
    2. Suhaizan Kaiat (Ketua Penerangan)

    ReplyDelete
  5. huhuhu cadang nama khalid? mahfuz? agus? sapa agus? pengerusi debat kat tv9 tu ke? org amno tu woooii!!!!

    biarla pemuda sama pemuda BERWACANA yg Lu cadang org tua buat apa? BODOH betul mamat sekor nih tak reti beza pemuda tu apa. Lu takyah nak ulas pasal persepsi la woii makna pemuda pun pegi cadang org tua...huhuhu

    ReplyDelete
  6. tak payah ulama pemuda umno lawan pas,bagi ketua cawangan umno pun dah terduduk.Bagi satu soalan pun dah cukup untuk pemuda pas merapu..."Dulu pas telah menfatwakan barangsiapa yang bekerjasama dengan orang kafir akan jadi kafir merujuk kepada kerjasama umno,mca,mic.(fatwa tahun 1963 oleh dewan ulama pas kelantan).Adakah ahli pas sekarang telah jadi kafir sebab bekerjasama dengan dap atau yang jadi kafir adalah pemimpin sahaja atau tidak jadi kafir sebab fatwa dulu tidak boleh digunakan lagi kerana fatwa itu telah disahkan tidak betul oleh tuan guru lim kit siang dan ustaz Karpal"....soalan lain yang lebih mencabar tu tak payah ditanya nanti terkencing pulak pemuda pas

    ReplyDelete
  7. Ada ostad dr Kelantan jd Exco Pemuda UMNO la, hehe.

    Mohd Affendi Yusof, bole la tag team dgn KJ, haha.

    ReplyDelete
  8. penjilat ulamak Hadi/Nasha dan pro UG dah senyap...bab maki hamun laju...bab analisa menikus...nampak sangat IQ rendah otak beku...reti mencarut aje...strategi fail...tu pun ade hati nak debat dgn Adukataruna...sohai melantun-lantun punye org...

    ReplyDelete
  9. hebat sgt ko mamat sekor ni? huhuhu
    /////0\\\\\\
    ---- ----->
    \\\\\*//////
    otak ciput mace astorajabat je kawe tgk.

    ReplyDelete
  10. hebat sgt ko mamat sekor ni? huhuhu
    /////0\\\\\\
    ---- ----->
    \\\\\*//////
    otak ciput mace astorajabat je kawe tgk.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.