Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jul 5, 2009

Wacana dengan Khairy / Pemuda UMNO

Oleh : AdukaTaruna

Sekalipun Wacana KP PAS dengan KP UMNO dilakukan dalam lingkungan tajuk agama, lu jangan rasa Tantawi boleh pukul. Gua punya pemerhatian jarang silap ma. Gua kan Tok Bomoh. Muahaha.

Memula gua tulis, kemungkinan Khairy akan cuba membentuk wacana itu dengan berpanel. Tidak one by one. Sebab corak agama. Khairy maybe akan dibackup oleh satu ulama. Mesir gak. Kerat jari Uma la kalau Tok Bomoh silap. Ulama Mesir ma...

Peranan Khairy dalam wacana itu plak terbahagi kepada 2 :
  • Pecahkan ketenangan / cool / rasional Tantawi
  • Pendirian PAS dalam satu2 isu rumit
Peranan ulama Mesir Khairy plak ialah jawab hujah agama Tantawi. Dalam kes ini, Tantawi takda elemen pembelit. So, Tok Bomoh akan ramal keadaan wacana akan menjadi PAS menjadi Man U, dan UMNO Barca. Manjang bertahan jer la.

Hujah Tantawi - ulama UMNO jawab.
Belit Khairy - Tantawi / X PAS boleh lepas?

Sebab gua tak tahu siapa dalam Pemuda PAS yang tinggi elemen jahat dan pembunuh, gua cadangan 2 nama ni. Dengan harapan KP PAS dapat cari orang yang menyamai.
  • Mahfuz
  • Khalid Samad
  • Agus
Orang2 macam ni dengan mudah dapat membebaskan diri dari belitan Khairy dan membunuh Khairy. Cara membunuh Khairy mudah. Berikan dia kata 2. Ya atau Tidak. Setuju atau Tidak. Asak dia sehingga kata 2 sahaja. Sebab Tantawi ni jenis bodoh, gua bagi contoh.

"Apa pendirian Pemuda UMNO tentang hudud?"

"Kita komited dengan dasar2 BN" (cara Khairy jawab. dia main kenyataan umum dan samar)

"Mahu atau tidak hudud. Mahu, atau tidak?"

"Kita tetap bersama dengan dasar BN."

"Ya. Dasar BN itu mahu atau tidak? Mahu atau tidak?"

Lu kena asak rapat beb. Suasana akan menjadi Khairy begitu terdesak dan bertahan.

Kalau PAS kena belit plak.

"Adakah PAS tetap mahu melaksanakan hudud dalam Rakan Pakatan?"

"Kita memperjuangkan Islam melalui demokrasi. Kita akan mendapatkan kekuatan demokrasi untuk setiap apa yang PAS perjuangkan."

"Tapi Karpal mengatakan langkah mayat dia dahulu."

"Itu hak Karpal. Kita akan mendapatkan hak pendidikan hudud dalam mata pelajaran Islam di sekolah, mendapatkan hak penjelasan hudud dalam kebebasan media. Semuanya diperjuangkan melalui wadah demokrasi. Pendidikan, perbahasan dan pemahaman dahulu. Dapatkan pemulihan demokrasi dahulu."

Lebih kurang camtu la.

11 comments:

cposawit said...

Salam,
Aduka u punya bayangan wacana ilmu agak ke depan dari Tantawi, nanti KJ kena lineupkan ulamak ubn dengan hati2,agaknya bekas pemain bola tong sampah kena standby kut.

cposawit said...

Salam,
Aduka u punya bayangan wacana ilmu agak ke depan dari Tantawi, nanti KJ kena lineupkan ulamak ubn dengan hati2,agaknya bekas pemain bola tong sampah kena standby kut.

amnikhassim said...

jawapan yang last tu best!!

Anonymous said...

...bolh tahn lu aduka......jngn kembang plk...

lelaki_ini said...

Tag team Tantawi & KJ tu kena Exco Pemuda Pusat jg ke?

Kalo ye, ada ke Ulama' Mesir dlm Exco Pemuda UMNO Kebangsaan?

Kalo ye, wa cdg 2 nama tag team dgn Tantawi :

1. Abdullah Karim (Exco)
2. Suhaizan Kaiat (Ketua Penerangan)

MaLin said...

huhuhu cadang nama khalid? mahfuz? agus? sapa agus? pengerusi debat kat tv9 tu ke? org amno tu woooii!!!!

biarla pemuda sama pemuda BERWACANA yg Lu cadang org tua buat apa? BODOH betul mamat sekor nih tak reti beza pemuda tu apa. Lu takyah nak ulas pasal persepsi la woii makna pemuda pun pegi cadang org tua...huhuhu

Anonymous said...

tak payah ulama pemuda umno lawan pas,bagi ketua cawangan umno pun dah terduduk.Bagi satu soalan pun dah cukup untuk pemuda pas merapu..."Dulu pas telah menfatwakan barangsiapa yang bekerjasama dengan orang kafir akan jadi kafir merujuk kepada kerjasama umno,mca,mic.(fatwa tahun 1963 oleh dewan ulama pas kelantan).Adakah ahli pas sekarang telah jadi kafir sebab bekerjasama dengan dap atau yang jadi kafir adalah pemimpin sahaja atau tidak jadi kafir sebab fatwa dulu tidak boleh digunakan lagi kerana fatwa itu telah disahkan tidak betul oleh tuan guru lim kit siang dan ustaz Karpal"....soalan lain yang lebih mencabar tu tak payah ditanya nanti terkencing pulak pemuda pas

lelaki_ini said...

Ada ostad dr Kelantan jd Exco Pemuda UMNO la, hehe.

Mohd Affendi Yusof, bole la tag team dgn KJ, haha.

Anonymous said...

penjilat ulamak Hadi/Nasha dan pro UG dah senyap...bab maki hamun laju...bab analisa menikus...nampak sangat IQ rendah otak beku...reti mencarut aje...strategi fail...tu pun ade hati nak debat dgn Adukataruna...sohai melantun-lantun punye org...

MaLin said...

hebat sgt ko mamat sekor ni? huhuhu
/////0\\\\\\
---- ----->
\\\\\*//////
otak ciput mace astorajabat je kawe tgk.

MaLin said...

hebat sgt ko mamat sekor ni? huhuhu
/////0\\\\\\
---- ----->
\\\\\*//////
otak ciput mace astorajabat je kawe tgk.