Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jul 18, 2009

Undi cara kematian Teo Beng Hock.

Oleh : AdukaTaruna

Anda semua harus memiliki keupayaan berfikir sendiri. Jangan biarkan media perdana menetapkan corak fikir anda. Anda tidak boleh bodoh dan lembab seperti ulama Hadi.

Undian A : TBH mati membunuh diri. Tidak kira motif, apa saja motif, TBH mati membunuh diri.

Undian B : TBH mati akibat kesilapan teknik ugut oleh para pegawai SPRM. (Rujuk teori RPK)

Undian C : TBH mati dibunuh pihak tertentu. TBH meminta izin tidur (berlindung) di bangunan SPRM kerana menyedari bahaya. TBH dibunuh di bangunan SPRM oleh orang yang dikenali atau wakil kepada orang yang dia kenali.
  • Kereta TBH masih berada di bangunan SPRM menunjukkan dia berlindung di situ.
  • Tiada kekecohan adengan jerit, lari menunjukkan dia mengenali pembunuh atau wakil pembunuh.
  • TBH diugut dengan pistol untuk mengikuti pembunuh ke lokasi sesuai.
  • TBH dicampak dari ketinggian 4 tingkat berdasarkan keadaan remuk mayat yang tidak keterlaluan.
  • Koyakkan punggung, putuskan talipinggang. Mayat TBH dialih ke lokasi baru untuk menuduh SPRM atau tidak perlu (perlu pelan lokasi bangunan untuk kajian)
  • Jam 1.30 baru diperasani oleh orang awam. Kerana TBH tidak jatuh ke tanah, tetapi di bumbung tingkat 5.
Undian D : TBH mati dibunuh pihak tertentu. TBH meminta izin tidur (berlindung) di bangunan SPRM kerana menyedari bahaya. TBH dibunuh oleh orang yang dikenali atau wakil kepada orang yang dia kenali.
  • Kereta TBH masih berada di bangunan SPRM menunjukkan dia berlindung di situ.
  • Tiada kekecohan adengan jerit, lari menunjukkan dia mengenali pembunuh atau wakil pembunuh.
  • TBH diugut dengan pistol untuk mengikuti pembunuh ke lokasi sesuai. TBH dibawa keluar dari bangunan SPRM.
  • TBH dicampak dari ketinggian 4 tingkat (bangunan lain) berdasarkan keadaan remuk mayat yang tidak keterlaluan.
  • Koyakkan punggung, putuskan talipinggang. Mayat TBH dibawa ke bangunan sebelah pejabat SPRM dengan but kereta.
  • Jam 1.30 baru diperasani oleh orang awam. Kerana TBH tidak jatuh ke tanah, tetapi di bumbung tingkat 5.

Mengapa hanya dijumpai 1.30 pm?
  1. Kalau SPRM / kongsi gelap mahu meletakkan mayat TBH di situ, bodohlah pukul 1.30 pm. Ketika manusia ramai. Takut dilihat manusia pasti pertimbangan yang memustahilkan penjenayah berbuat demikian.
  2. Kalau SPRM / kongsi gelap mahu mencampakkan mayat TBH ke situ, bodohlah pukul 1.30 pm. Ketika manusia makan tengah hari. Takut dilihat manusia pasti pertimbangan yang memustahilkan penjenayah berbuat demikian.
Jadi, ini bermakna, mayat itu telah berada di situ, sebelum manusia ramai. Pada awal pagi. Dan oleh kerana mayat itu terhempas di atas bumbung tingkat 5, ditempat yang bukan lalu lalang, maka, hanya 1.30pm ianya dijumpai.

18 comments:

Anonymous said...

jawapan ABCD yg ko bg,smua x bleh pakai...sape2 yg undi ikut jawapan yg ko bg tu,memang sah sama mcm ko,bodoh lembab....

perunding said...

bro kes ni mudah..
lu tak kan tak biasa buli budak kat asrama..
acah nak tolak ke bawah,dengan memegang bahu dan menekan muka supaya melihat ke bawah supaya subjek merasa gayat dan cemas dan takut.

malang tak berbau,
paras tingkap sprm rendah paras pinggang,
badan subjek terlajak ke depan...
yang ugut cuba selamatkan dengan memegang pinggang seluar dan talipinggang dari belakang...

sebab tu seluar terkoyak belakang dan talipinggang terputus.

SearchForHeaven said...

ulama hadi juga dibelasah.. huhu..
ulama better jauhkan dari konspirasi..
wat pe libatkan diri..
takut nanti silap..
duduk sebelah sana silap..
duduk sebelah sini silap..

kalu nak kdepan semua isu yang tak tahu hujung pangkal..
itu lagi bodoh namanya.. hehe

Anonymous said...

jawapan aku macam ni

Teo penat menunggu di banggunan plaza masalam kerana pintu keluar tidak dapat dibuka. jam telah pukul 6 lebih pagi. pintu masih lagi tidak dibuka.

maka dia cuba keluar melalui tingkap. akibat salah perkiraan, seluarnya tersangkut hingga koyak dan terus terjatuh dan meninggal dunia

Anonymous said...

Cubo tanyo team CSI New York ko Miami ko mesti settle punyo..

Anonymous said...

pelik je..laporan unit forensik ada keluar paper tak? sket pun jadila..dalam kita duk terkial-kial nak fikir, sebenarnya mesti ade dah unit forensik yang dah boleh agak camana TBH terbunuh....

eg: dengan alat dia senang je boleh tau pukul berapa TBH mati...
seterusnya anggaran terhadap bukti sekian sekian..

Haron said...

Teoh mati sebab dia dah tak bernyawa...ah..mana aku tahu bodo...letaklah D satu lagi untuk tak tahu,barulah aku boleh undi..lepas tahu siasatanlah aku datang undi.

Haron said...

D dah ada..maksud aku E..hehe..sori kesilapan

Anonymous said...

oi oi ..... malam esok CSI back to back..... CSI NY, CSI LAS VEGAS n CSI MIAMI.... layan....

Anonymous said...

salam fellas..

hehe..bagi gua la.. bunuh diri mmg out dari semua aspek..slalunya suicide ne kepala mesti 1st sampai dulu ikut psikolagi .. haha..

Salah ugut??um teori ne lagi out.. x masuk akal.. kan bagus lagi ugut buang Bom lokomotiv or peluru hidup.. simpan depan rumah.. esok pagi konpom buat police report.. ne pun gua tolak..

bagi C dan D..

Ne gua musykil..cuma masuk akal.. tpi teori yg lebiy tepat bley gua simpulkan.. bakal tunang dia curang dan ada lelaki lain hahahaha... ne la yg sepatutnya.. mybe TBH x nak tanggungjawab cuz ppompuan tu da mengandung.. haha.. papa pun selamat berteori Kuantum Fizik..

Xenan said...

aiyaa,

bende yg gua brani bet,

1st ini kes criminal bukan bunuh diri berdasarkan motif keadaan mangsa n motif bunuh diri.

2nd dua2 pihak ade motif pembunuhan.
-Gangster atas sbb nak tutup mulut.
-SPRM atas track record ugutan
a)kematian mesteri pegawai alam sekitar sabah
b) Soal siasat kasar dlm kes Norza
c) kes AMP kajang Tan Boon Hwa nyer soal siasat.

Bak kata RPK "The writing was already on the wall so long ago"

3rd Ini bkn kes bilik misteri.Bukti CCTV wajib dah siap pon. At least "rakaman kamera CCTV dari kawasan lif dan tempat letak kereta Plaza Masalam."

So akan ada masalah pd MO gangster.Ade sape boleh terang tak MO gangster ni utk bunuh TBH.Gangster bukan bodoh sampai tak sedar CCTV ada.

Wa nak tambah lagi kemungkinan lain.Mungkin ade mole gangster dlm SPRM yg bertindak bunuh TBH.Ngn cara ni saja gangster dpt bunuh TBH tanpa di didetect oleh CCTV.hehe..gile film hong kong.

Andai Ronnie Lui(gangster) terlibat for sure dah kene reman sekarang jugak.

Andai SPRM terlibat cover up n buying time sdg dijalan kan sekarang.

Ini bukan kes susah sgt, unless ia sengaja disusahkan oleh org yg mampu menyusahkan.So mmg kita boleh predict ape yg jd dlm news 2,3 ari nih.

Anonymous said...

tak ada satu teori yg ada pun, AT menipu je, bangang mcm ulama gak AT ni, semuanya penipu mcm biasa,At dah tak ada pemboleh ubah dh bertukar jadi anjing bangsat, kalau ikut teori AT mampus le rakyat satu malaysia, tak ada pun yg beto tentang teori yg anjurkan oleh AT

lelaki_ini said...

Hasil siasatan awal diumumkan oleh Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar di Banting tengah hari tadi.

"Laporan awal bedah siasat dari ahli patologi menunjukkan Teoh setakat ini tidak mengalami kecederaan luaran.

Buat masa ini, kematian Teoh disebabkan 'pelbagai kecederaan akibat jatuh dari paras yang tinggi'," kata beliau dipetik Bernama.


Stended ma, mesti sangsi dgn statement Polis nye. Hehe.

1.

X de cedera luaran? Wa tgok gambo sisi Teo, bontot dia cedera teruk. Cam kena kelar. Byk darah m'basahi sluar putih dia.

2.

Koyakan sluar plak cantik semacam. Mustahil dikoyakkan dgn tangan semate. Kena pedang samurai ke?

Tahun 2003 (ms tu AT msh isap puting), wa ada tulis 1 artikel p'bongkaran konspirasi US t'hadap Al-Qaeda. Ms tu heboh cite sembelih sana sini kat Iraq.

Artikel b'tajuk '18 Dalil Amerika Dalang di Sebalik Penyembelihan Nicholas Berg'. Google leh jumpa. Ms tu ayat wa skema beb, jgn x caye lak, hehe.

Drpd rakaman video, wa m'dakwa leher Nick Berg tu dipotong pakai Guillotine, bkn disembelih manual pakai pisau. Sbb tu lawa je potongannya. Ha same la cam sluar Teo nih.

3.

Kedua2 tangan Teo m'genggam, seolah2 menahan sakit yg amat sblm maut. Macam diseksa.

Jatuh bangunan tangan x genggam beb. Ms melayang m'junam ke bwh, telapak tangan akan t'buka. Landing tros kiok. X smpt nak genggam ke ape ke. Tambah plak jatuh 9 tgkat, x gitu bro SPRM? Ngee..

4.

Wa tetap sangkal fakta jatuh 9 tgkat. X tima dek akal. Baru2 ni ada siswa UTM & siswi UKM jatuh dr bangunan kolej. Kedua2nya dr tgkat 4. Wa dah tgok gambo. Darah sana sini. Teo plak darah kat hidung & bontot, 9 tgkat plak tu. Hilang akal ke hape.

5.

X logik opis SPRM S'gor x de CCTV. Baru2 ni wa ada mesorat kat SPRM Johor. Wa tgok b'sepah CCTV. Pintu nak masuk toilet pun ade beb. S'gor Negeri Maju x de ke?

6.

Wa cadang famili Teo tuntut mayat dia & wat post mortem pakai pathologist sendiri cam kes A.Kugan tuh. Baru pueh ati walau ape pun keputusan 2nd post mortem.

lelaki_ini said...

Xenan, wa t'ingat cite Internal Affairs la plak. Andy Lau & Tony Leung, mmg layanz la.. smpi Hollywood tiru wat pilem. Hehe.

Anonymous said...

aku pon pelik lah ble kate jatuh, terjatuh, menjatuhkan diri.haha!!ape kejadahnye orang jatuh kelepuk 9 tingkat sampai kat bawah boley jd mengiring? sempat ke die meronta2 selepas terjunam 9 tingkat?

selepas itu die terjun bley plak la nak pakai blazer die tu. mau jadi superman kah die?haha!! kalau btol die terjun seperti itu, die akan terlangkup ke bawah la weh! ape kne nye mengiring?

haha!! kemudian, dengan ape yg aku baca, pkol 6 ade orang masih nampak die di SPRM. die terjun kol bape? kol 6.30?

lepas kol 6 tu tiada siapakah di tepi jalan sekitar plaza masalam? tiada pula orang nampak aksi superman terjun bangunan?

heyy aku bingung..adekah teori fizik yang kita belajar selama ini sebenarnya salah??

Anonymous said...

Jalan citer ni ada le sikit sikit persamaan ngan citer Bruce Lee,The Big Bos..sekarang ni Anwar jadi hero untuk kesan pembunuhnya.

Anonymous said...

AT,,jgn sampai 40 org berterusan maki kau Bodoh.....nanti terus kau jadi biul songkok

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體