Skip to main content

uma tak caya la plak.

Oleh : AdukaTaruna

Member gua, Ulama Uma Tantawi, dengan sinis lagi biadap tidak percaya gua kutuk ulama dapat duit. Gilo!

Lu jangan fikir blogger besar cam Penarik Beca jer layak jadi kayo sebab siar benda2 lawan arus bai. Gua pun nak jugak. Wakakaka.

Iklan kat blog gua, gua ikut standard TV Perdana. 30 saat RM3000. Sekali 30 saat la. Nak siar lagi 30 saat, bayar lagi RM3000. Memang kayo gua bai. Tu yang pengikut ulama jeles dengan gua tu. Yer la. Ulama diorang pakai Rexton beb. Rumah Nasha jer ratus ribu. Tapi pengikut kayap. Yang melawan ulama pulak dituduh kayo. Hahaha.

Bodohnya ulama, lagi bangang si pengikut. So, bro.... lu nak gua tranfer berapa ribu ni? Nak dapat duit dari gua kena jadi anak gua la. Nanti gua buat upacara sembelih. Kira gua ayah besar la. Muahahaha.

Comments

  1. ada masyuk
    jgn lupa kwn2,
    mcm wa & xenan
    yg supporter idea UG ni...hahaha

    pakai rexton sedap skit bergerak,
    klu naik ex5 wa,
    sakit bontot bro.haha

    ReplyDelete
  2. SAKITNYA MATI!

    Allah telah merahsiakan saat kematian kita. Ia adalah untuk melihat sejauh mana kita melaksanakan amalan yang telah ditetapkan kepada kita dan sejauh mana pula kita akan meninggalkan segala laranganNya. Manusia yang sentiasa ingatkan mati, akan sentiasa melaksanakan tugas yang telah di amanahkan kepadanya dengan jujur dan ikhlas. Ia sentiasa merasai setiap tindak tanduknya didalam pemerhatian Allah.

    Nabi ada bersabda yang maksudnya ;

    Bahawa Rasulullah mengingatkan tentang mati dan seksaannya, maka Sabda Baginda: "Ia-itulah sakitnya tiga ratus kali tetakan pedang." Bayangkanlah jika kita di tetak atau di pukul dengan kayu, rotan mau pun besi, bukan banyak, cuma sekali sahaja, itu pun sudah tidak dapat di gambarkan kesakitannya. Inikan pula di tetak dengan tiga ratus kali tetakan.

    Pada suatu hari Malaikat Maut datang berjumpa dengan
    Nabi Idris Alaihisalam. Lalu Baginda meminta agar Malaikat Maut mencabut nyawanya dan memohon kepada Allah supaya menghidupkannya kembali. Permintaan ini dilakukan untuk Nabi Idris mengetahui kesakitan sakaratul maut agar taqwanya lebih mendalam dan teguh lagi.

    Allah telah mewahyukan kepada Malaikat Maut supaya mencabut nyawa Nabi Idris dan meninggallah dia ketika itu juga. Malaikat Maut menangis dan memohon kepada Allah supaya (Allah) menghidupkan Nabi Idris kembali. Lalu dimakbulkan Allah.

    Setelah Nabi Idris hidup kembali, Malaikat Maut bertanya kepada Nabi Idris: "Ya Saudara ku, bagaimana rasanya kesakitan maut ?

    Jawab Nabi Idris: "Sesungguhnya ibarat tergelupasnya kulit dalam keadaan hidup-hidup dan rasa sakitnya lebih dari 1000 kali ganda.

    Kata Malaikat Maut: " itu secara berhati-hati khusus untuk engkau, belum pernah ku lakukan terhadap sesiapa pun."

    Diriwayatkan lagi bahawa Nabi Isa A.S telah menghidupkan orang yang telah mati dengan izin Allah. Maka sebahagian orang kafir berkata, "Sesungguhnya engkau telah menghidupkan orang yang baru mati, yang mungkin mereka itu belum benar-benar mati. Cuba hidupkan untuk kami orang yang telah mati yang lama dulu. Hidup- kan untuk kami anak Nabi Nuh A.S (Sam bin Nuh)." Maka Nabi Isa A.S pergi kekuburnya, lalu sembahyang dua rakaat dan berdoa kepada Allah. Dan Sam bin Nuh pun hidup kembali.

    Berkata Sam bin Nuh, "Saya telah mendengar panggilan mu dan saya sangka hari kiamat telah tiba, maka rambut dan janggut saya menjadi putih sebab takutnya hari kiamat. Namun kesakitan sakratulmaut belum hilang lagi."

    Oleh itu Para Ulama telah menggariskan beberapa amalan yang perlu di amalkan. Antaranya :-

    A) Sebelum tidur;
    i) Bacalah Surah Al-Ikhlas tiga kali
    ii) Selawat ke atas Nabi
    iii) Membaca tasbih

    B) Amalan harian;
    i) Sentiasa membaca Al-Quran
    ii) Memelihara solat
    iii) Menghormati azan (jangan bercakap waktu azan)
    iv) Membaca tasbih
    v) Memperbanyakkan sedekah
    vi) Sentiasa berzikir (menyebut nama Allah)

    C) Amalan yang perlu dijauhi ;
    i) Dusta
    ii) Khianat
    iii) Mengadu domba
    iv) Kencing berdiri

    Sabda Rasulullah yang bermaksud ;
    " Bersucilah kamu sekelian dari membuang air kecil kerana sesungguhnya kebanyakan seksa kubur itu dari sebab buang air kecil. "

    Wallahualam.

    ReplyDelete
  3. salam.....,

    agak agak sume encik nasha tu bersuci tak lepaih buang air kecil.

    tantawi pun sama daa....serban jer besaq, tapi otak tadak....nk kate bodoh melampau sangat....bagi bangan la lebih sesuai.

    tantawi...aku nak cabar kau secara terbuka ni berdebat dengan aku...ko nak tak....!!!!!

    ReplyDelete
  4. salam.....,

    agak agak sume encik nasha tu bersuci tak lepaih buang air kecil.

    tantawi pun sama daa....serban jer besaq, tapi otak tadak....nk kate bodoh melampau sangat....bagi bangan la lebih sesuai.

    tantawi...aku nak cabar kau secara terbuka ni berdebat dengan aku...ko nak tak....!!!!!

    ReplyDelete
  5. uh rexton..

    Wa sokong uma.next week send la rexton ke umah wa.Nanti wa send address.

    tq

    ReplyDelete
  6. Bagi la no phone jin tontoya. Kalo ko nk Us Nasha debat ngan ko at least pakai la otak, wat permohonan kat pjbt pas kat jln raja laut. Bagi reason ko.

    Memekak kat blog bodoh camni mende buleh beb?? Poyo je.

    ReplyDelete
  7. Bagi la no phone jin tontoya. Kalo ko nk Us Nasha debat ngan ko at least pakai la otak, wat permohonan kat pjbt pas kat jln raja laut. Bagi reason ko.

    Memekak kat blog bodoh camni mende buleh beb?? Poyo je.

    ReplyDelete
  8. Wakakaka..

    Lu tertekan ke duka?

    Xpe maa.. kan dapat 3000 utk 30 saat. Nanti leh le pakai rexton. Wakakaka..

    ReplyDelete
  9. ooo da kayo...,

    leh la baya den royalti pasa guno gamba hero2 den dlm blog ekau marin...





    -->komen2 carut marut tu ekau dilit yo la..
    nk ngomen pun takdo selero...

    x_x

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.