Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jul 2, 2009

Ulama bodoh nak berdebat?

Oleh : AdukaTaruna

Gua tak berapa follow isu semasa. So, gua tak tau bila. Dah berlaku ke belum? Ulama IQ bodoh Tantawi nak berbahas dengan Khairy? Aiseh..... ni bukan bidang peperiksaan atas kertas beb. Kalau atas kertas, kompom ulama bodoh Tantawi menang.

Tapi ini bidang perang ma. On the spot kena fikir beb. Dengan live, dengan media. Gua ramal sebagai Tok Bomoh kompom ulama IQ dhaif macam Tantawi akan kena anjing dengan Khairy.

Kalau ramalan gua tepat, memang seminggu la ahli PAS kena maki dengan gua. Pasal hanya orang bangang lantik orang bangang ma.

18 comments:

uma said...

ntahlaa..
wa riso je,
KP PAS ni kene ayam dgn KJ.

harap pandangan negatif wa pd KP PAS
tu akan terpadam dgn
kehebatan beliau.

pria malaya said...

Ulamak bodoh berdebat: Menyanggah kata-kata Aduka Taruna

http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2009/07/ulamak-doboh-berdebat-menyanggah-kata.html

lelaki_ini said...

Tajuk debat 'Benarkah Perjuangan UMNO Tidak Bertentangan Dengan Islam'.

Generally skop byk b'kitar bab agama. Wa rs Tantawi bole conquer. Tantawi penah debat dgn Astora Jabat psl tsunami dulu. Menang b'gaya beb, hehe.

Cuma wa rs debat kali ni sket sbyk akan libatkan bab negara, p'lembagaan, maslahat umum dll. Kat situ Tantawi kena wat homework la.

1 belah 2 panel. Wa yakin KJ mesti bwk seorg background agama, at least Ostad tendang tong, haha.

lelaki_ini said...

Cumanye style KJ dgn Astora sgt b'beza, mcm langit dgn bumi. Astora cm bole menulis, debat hancur. KJ ada cara t'sendiri dlm b'debat. Ada karisma & kecerdikan sbgi seorg p'debat.

Kalo Shabery suka serang peribadi, KJ lebih cerdik cari ruang utk serang p'dirian individu & parti. Lu org bole study debat KJ-Husam di Kelantan baru2 ni.

Bole gak tgok debat Shabery-Mahfuz-Ruslan Kasim di UM 1998. Ms tu Shabery nampak lebih rasional & tenang.

Shapie Apdal minta debat t'tutup. Cam x confident je dgn KJ, hehe. Ke takut dgn Tantawi, ngeee..

uma said...

dari kata2 bro.lelaki ni.

wa punye harapan yg beso
pd KP PAs
moga2 sangkaan yg sedikit negatif
akan mjadi positif.

pria malaya said...

uma semakin positif..hehe..

inilah sebaiknya...

;p

Anonymous said...

satu move yg bagus.tu pun tak silap aku at ada bagitau suh gerak laju sikit,agaknya ada org2 tantawi baca sini.

tapi aku rasa ramai org nampak umno kecut telur nak lari dari berdebat.aku rasa je la.umno ni pun bodoh,apa yg buang masanya berdebat.kalau macam tu baik x payah ada parlimen,buang masa.fight back la dgn tajuk lain kalau takut dgn tajuk yg berkisar agama pun...

Anonymous said...

AT xmo jawab PM ke?..hehe

Anonymous said...

At ni kan balaci DAP, kalau dap salah ke apa ke AT tetap setuju, rakan karib karpal singh ni, Hal-hal ulamak ni bagi je kt AT mesti kena maki punya, ulamak mana beto AT je yg beto, kalau setakat Nik Aziz celah kaki je dia maki, Kalau Haji Lee Guang Eng, melutut at sokong menyembah wa cakap lu

Anonymous said...

wa rasa ramai gelak baca komen lu ni anonymous 11:16 hahaha jangan la suka sangat membogelkan tahap IQ lu tu kat merata2 tempat, malu la wehh

lelaki_ini said...

Uma, dulu sblm pemilihan, wa propose Abdullah Karim sbgi Ketua DPP Pusat, slh 1 sbb ialah bg menyaingi karisma & kredibiliti KJ.

Spt dijangka, Tantawi menang b'gaya. Tp Dollah Karim dpt Exco pun dah cantet. Bole mengimbangi ape2 yg patut. Wa nmpk ms dpn dia cerah.

Tp btol gak kata seorg pengomen dlm blog ni dulu. Dollah ni blom kawin, mean blom diuji hal rumahtgga. Ujian rumahtgga x dpt digambarkan dgn kata2 beb, x caye tnye abanghensem. Uma plak baru dpt anak, siap siaga la, hehe.

Pd wa, bila muktamar dah selesai, pemimpin dah dipilih, p'juangan perlu terus. Grass-root & pimpinan kena slg support, slg tegur, slg m'betulkan spya sntiasa b'ada di atas jln ni.

Skrg bkn ms utk m'pertikaikan, skrg ms utk b'kerja. AT lain, dia pemerhati bebas, hehe.

Salahudin ms mula2 naik ramai x confident. Wa apatah lg. Wa org Johor, knl sgt dia ni cane. Dia jd MP ms PAS kalah teruk 2004. Dia slh seorg dr 6 MP PAS. Galas tanggungjwb berat tuh.

Lama org hilang keyakinan kat dia. Org asek dok bandingkan dgn Mahfuz. Tp dia tabah beb, dia belajar, belajar dan belajar...

Hari ni bila wa jumpa dia, dia mmg lain. X mcm dulu. Naib Pres. tu, hehe.

Tp zaman Mahfuz, zaman Salahudin, zaman Tantawi b'lainan. Hari ni zaman p'ubahan rakyat besar2an, zaman p'gantungan rakyat kpd PR. Seiring dgn realiti mutakhir, sbb tu dulu wa propose Dollah Karim.

Apepun pemimpin dah dipilih. Wa hrp Tantawi cpt belajar. Frankly, wa agak optimis dgn lu. Tp tu x b'makna wa x berani tegur.

amin said...

haha..duka main pakai lepas je karang artikel,kn dah kene sembur ngan pria,

lain kali buat homework dulu duka..ha2

uma said...

ooOOo...
dollah x kawen lg ke?hehe
harap dollah bertemu jodoh
or ke nak jadi imam2 beso yg x kawen...hehe

klu debat dlm tajuk agama,
wa rasa celah gg KP Pas je.hehe

apa2pon,
wa menanti dgn penuh minat,
dan bdoa
agar KP PAs ni
dilihat gagah dimata rakyat awam
yg pbagai.

tp kene maki tu,
adatlah kan...
sapa lg nak maki pimpinan
klu bukan org awam..haha

jit tontoya said...

tantawi....oooooi tantawi...kau ni dah sunat ke belum....level mcm kau tu hnya layak berdebat dengan aku jer....org biasa..tu pun aku ingat kau kojol terus bila dngr hujah aku...
ko ni serban jer besaq otaq kecik dan iq hancuq. aku heran la macam ner la kau leh menang tanding KPP baru ni....aku ingat perangai kau dengan beruk pun mulia siberuk lagi la...kecil2 x nak mampuih, bila besaq mnyusahkan org...yg masalah tu smua dtg dri ganu kita...bedebah kau....nah ...dish..dub..dub...pak...

jit tontoya said...

tantawi....oooooi tantawi...kau ni dah sunat ke belum....level mcm kau tu hnya layak berdebat dengan aku jer....org biasa..tu pun aku ingat kau kojol terus bila dngr hujah aku...
ko ni serban jer besaq otaq kecik dan iq hancuq. aku heran la macam ner la kau leh menang tanding KPP baru ni....aku ingat perangai kau dengan beruk pun mulia siberuk lagi la...kecil2 x nak mampuih, bila besaq mnyusahkan org...yg masalah tu smua dtg dri ganu kita...bedebah kau....nah ...dish..dub..dub...pak...

amin said...

ceh jit tantoya..

cermin diri dulu, setakat berdegar2 dkt ruangan komen ape barang...

orang umno pun boleh menyamar buat komen mcm lu ni..nk pecahkan PAS..ceh..

kalau lu rasa lu cerdik, jgn ingat tiada org cerdik dr lu..setakat nk hruharakan PAS bek tak yah..

arap aduka n the geng tak termakan provokasi mcm ni..kalau x, mmg korang xpro la..mudah2 je kene pancing dgn provokator..

uma jugak yg pro..haha

Anonymous said...

oi amin,bkn stkt org umno,lu pun blh nyamar bg komen provok cmtu.bdk skolah pun tau beb.wa ingt lu sorg je yg kena pncing,org lain smua cerdik la,x yah nak kelentong la

amin said...

haha..lu ni tau tak maksud provoke 2 ape? btau sikit apa yg aku provoke..haha..

btau sikit, kalau KP Pas skang ni tak mampu berdebat, bodoh nk berdebat, KP PAS mana yg lu rasa mantap berdebat?