Skip to main content

Ulama bodoh lembab macam biasa.

Pemimpin KeADILan Dato' Seri Anwar Ibrahim tiba pada jam 10.20 pagi dan menyampai ucapan ringkas kepada orang ramai di situ, ketika masuk ke dalam hotel.

Turut kelihatan Penasihat DAP Lim KIt Siang dan Setiausaha parti itu Lim Guan Eng berhimpun bersama-sama dengan orang ramai.

Nak jadi Panglima Zon Perang, tapi lembab dan terkial2. IQ out. Hanya komuniti bangang akan lantik orang bangang untuk tajuk yang salah.



Comments

  1. pemimpin Pas yang ada cuma Dr dzul dan Dr hatta, yang dihina '10 budak hitam'. golongan ulamak suci murni mana? shamsul mat akin ada, ust nashrudin mana? anwar dan kit siang ada, ust hadi mana?

    ReplyDelete
  2. masa perhimpunan mansuh ppsmi brother anwar, lim kit siang mana? masa protes hina rasulullah ke kedutaan denmark, anwar mana? mungkin anwar bukan melayu dan bukan islam.

    ReplyDelete
  3. perhimpunan untuk isu islam ramai pemimpin pembngkang xada.nak suruh pemimpin islam juarai isu camni?

    hei aduka bodoh,mana pegi akidah ko hah?xpayah nak mainla politik sial camni..buat malu beruk je.

    ReplyDelete
  4. Apsal ko tak tanya sekali TGNA gi mana? Husam gi mana?

    Bodo..

    ReplyDelete
  5. dengan DAP,alamak pijak semut xmampos.di Manek urai hari tu mana2 pemimpin DAP yang nak berceramah,bagaikan nyiru ditadahkan.layanan first class!.tapi sesama pemimpin islam macam celaka layanannya.apa punya pimpinan ada jugak dalam pas yek.hairan2.tarbiyah haru biru ni.

    woii,setakat sembang bab islam yahudipun bolehla..tapi buktikan dulu boleh x korang praktikkan dalam pergaulan dan hubungan sesama sendiri.

    -zaragosa-

    ReplyDelete
  6. woi Hadi bodo! kau tak dengar ke ustaz zaragosa kata apa? putuskan hubungan dgn Dap la oi. pi cium jilat Umno sana. sesama Muslim bersaudara. yg kau terhegeh-hegeh jilat Anwar dan Dap buat ape, bodo punya Hadi. demi Islam kau kena berkeras dengan cadangan kau Kerajaan Perpaduan tu, bukan tunduk dgn Nik Aziz, bodo punya Hadi! perut besar otak kecik, pengecut!

    ReplyDelete
  7. Sabri,lu tatau ke...??

    Ostad Hadi dan Tantawi takde sbb dia sibuk berunding gelap dgn Umno....

    sibuk menjilat Najib........

    untung2 dpt jadi Menteri bila UG jadi kenyataan.........

    stakat sekor Cina mati takde maknanya...........

    baik pi jilat Umno...........

    ada untung kemudian hari.......

    jadi Menteri boleh tambah bini lagi.............

    ReplyDelete
  8. kahkahkah.ada jugak orang marah kat gua.pedas ke?releksla bro.aku xsuruh pas putuskan hubungan ngan dapla.aku suruh ko hantam pemimpin pas yang menyisihkan pimpinan sendiri.kerana kuasa,prinsip persaudaraan islam sesama pas diketepikan.dap bangsat koorang jilat plak,member dalam parti sendiri ko terajang.siap tadah mulut untuk dikencing.tu yang aku kata,politik sebegini adalah politik jebon.sendiri2 pun nak main politik jgk ker.bangang punya olang.kalau dah bertaraf ulama tapi ada pikiran mcm ni,dia tu bukan ulamak tapi 'Ulam Mak Ko'.setakat yang aku perati,ada pimpinan pas yang mengamalkan politik camni.dah jadi virus dah.

    sori bro,wlupun siapapun pimpinan pas yang aku nampak sudah lari dari landasan asal,memang aku akan hantam ngan batang kayu tengah stanby ni.

    -zaragosa-

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.