Skip to main content

Ulama bikin bangsat lagi...

Dianiaya suami, punca minta cerai - Isteri juga dakwa diganggu makhluk halus


HADI



KUALA LUMPUR - Isteri penceramah dan pengamal perubatan Islam, Mohamad Hadi Ahmad Talhah mendakwa hidupnya menderita kerana dianiaya dan disakiti suami selain turut terkena tempias gangguan makhluk halus.

Noriza Ali @ Awang, 37, yang juga seorang guru berkata demikian semasa memberi keterangan dalam perbicaraan berhubung permohonan tuntutan fasakh yang difailkan di Mahkamah Rendah Gombak Barat, Kuang dekat sini semalam.

Noriza selaku plaintif disoal oleh peguam syarie, Amli Embong yang mewakili dirinya manakala Hadi, 41, yang juga Pengerusi Persatuan Perubatan Islam Darussalam Malaysia merupakan defendan kes.

Guru di sebuah Sekolah Menengah Kebangsaan di Gombak itu telah memfailkan permohonan menuntut cerai fasakh pada 2 September 2008.

"Hadi kerap kali menjalankan aktiviti mengubat di rumah di Taman Gombak, Batu Caves tanpa mengira waktu hingga ke lewat malam," kata Noriza.

Oleh kerana tiada pembantu, Noriza memberitahu, anak-anak mereka terpaksa membantu defendan malah beliau sendiri diminta menyediakan minuman bagi pesakit yang datang.

Cerita ibu kepada lima orang anak tersebut, sejak tinggal bersama defendan, beliau mendakwa seolah-olah dirinya diganggu apabila tidur di ruang tamu iaitu tempat suami sering merawat pesakit.


Lu pernah tgk tukang rumah Melayu? Rumah orang siap, rumah sendiri tak siap. Lu pernah tgk tukang motor Melayu? Motor orang siap, motor sendiri hancai. Lu pernah tgk tukang paip Melayu? Paip orang settle, paip sendiri hancur.

Skang lu pernah tgk ulama Melayu? Gangguan jin orang settle, gangguan jin bini sendiri buat tak port. Niamasohai punya ulama. Bikin bangsat terbaru.

Poligami orang sibuk, poligami sendiri terbarai. Rumahtangga orang diberi kaunselling, rumahtangga sendiri terabur.

Bodoh punya ulama.

Comments

  1. Ostad Azizan hang pun masuk jugak dalam kategori ni... Hua..hua..huaa..

    ReplyDelete
  2. lu kalau masuk MYKMU laman forum penyokong umno, pastu buka thread kutuk maki ulamak mcm ini, kompen laku punya bro..kompem disanjung lagi dimuliakan oleh puak2 sana..haha..xpercaya, test la bro..

    dorang kalau bab2 ni, dorang 'terbuka' mcm lu bro..laju je nk hentam ulamak...alsan yg femes, tak leh ke tegur ulamak ke?....hahaha

    ReplyDelete
  3. yg ni at dah kecikkan skop kepada ulama sorg ni.bukan ulama secara umum.korang ni cepat terasa sgtla.mesti stok ostad ulama gak nih.harap aku tak jadik camni.btol la.jaga diri sndiri & org terdekat dulu.cmtula jadi khalifah

    ReplyDelete
  4. aih AT dah jadi metro
    makin bau hamislah dekat sini
    apa kepentingan politik atau umum utk hebah berita yg belum tentu sahih ni?

    ReplyDelete
  5. Aduka, ni jiran wa dulu ni masa duk Gombak. Kenal sangat la family ni..

    Lu ni main hentam je la. Asal lu nampak dia tu ustaz, terus lu bedal. Agak-agak la skit. Jangan sampai lu jadi orang yang membenci orang alim dah laa..

    Pertamanya lu kena la faham ujian hidup yang ada dalam rumahtangga. Jangan main hentam je sbb lu belum ada family. Jangan sampai Allah uji lu dengan ujian yang bukan-bukan nanti.

    lagi satu, ujian bagi pengamal perubatan islam ni memang teruk. Ikut pengalaman aku, biasa la kalu benda-benda 'halus' tu ganggu kita dan family. Dan tidak mustahil diganggu hingga cuba memecahkan rumahtangga.

    Soal tukang rumah, mekanik dengan kerja-kerja tidak siap tu sedia maklum la. Itulah peluang diorang nak explore kretiviti, idea-idea baru, teknologi-teknologi baru dan sebagainya. Tu pun lu tak faham ke? Kui kui kui.

    ReplyDelete
  6. seorang pejuang akan di uji dengan tahap nya
    elok lah aduka menjadi sorang lagi penyebar fitnah dan buruk sangka

    dah sampai masanya isteri itu tidak sesuai dengan perjuangan suami maka Allah lalu kan dengan perceraian

    Moga Ustaz Hadi tabah dan cekal,

    kalau nak kutuk akil hayy ok lah juga

    ReplyDelete
  7. Polis tinggal bersama pencuri? Kes Ustaz Hadi Darussalam

    http://emjayjb.multiply.com/journal/item/233

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.