Skip to main content

Tumbukan kedua di tangan Nik Aziz.

Oleh : AdukaTaruna

Memula Nik Aziz bagi satu penumbuk. Cabar Najib debat. Then media bina suasana debat kerja sia-sia.

Kemudian gua ada bagi cadangan Pemuda PAS rosakkan binaan media itu dengan masuk campur. Cabar pemuda UMNO pula.

UMNO plak boleh nak guna ilusi UG apabila mempromosikan debat itu kepada wacana. Kengkonon muzakarah yang hampir kepada penggabungan la tu. So, gua perasan word wacana dipromosi bagus oleh media perdana.

Oleh itu, pada gua, Nik Aziz ada satu peluang baikkk punya. Hantar sekali lagi penumbuk guna word wacana ilmiah.

"Nik Aziz hantar surat jemputan kepada Perdana Menteri untuk Wacana Ilmiah."

Gua nak tgk bagaimana media perdana nak mengelak serangan baikkk punya nih. Takan nak damagekan word wacana pulak? Itu satu bab.

Bab kedua, KP PAS laju. Memang laju. Bagus. Bab amah muslim dia capai, bab Sister In Islam dia capai, bab Manohara pun dia capai. Memang laju. Bagus. Tak macam Hadi. Lembab nak mampos. Hidup dalam ilusi teori dan peperiksaan.

Cuma intelek KP PAS jer. Ini yang gua belum kompiden. Terdahulu banyak menunjukkan gua bahawa si Tantawi ni serupa bodoh macam Hadi.

Kalau dia berjaya depani Khairy gua respek la. Kalau dia kena ayam kek Khairy, gua tak berperasaan apa2.

Hadi lembab, Tantawi laju. (Fakta yang gua rakam)
Hadi bodoh, Tantawi bangang. (Fakta yang hampir dirakam)

Comments

  1. tumbukan ketiga di tangan wa.... ada peluang wa nak debik Keri.... hahaha

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. lu aku tengok ok je pasal isu babi kat kedah, tak laju mcm supersonic maki dap kedah, Dap ugut nak kuar PR pun Lu diam je, tak maki pun, standet lu memang barua dap kan AT. hang bz dengan PAS je, siang malam wirid maki je

    ReplyDelete
  3. rasa mcm dunia hampir terbalik..haha..

    cmni baru ok bro..nmpak pro, matang. positif..

    artikel lu 'ulamak bodoh nak berdebat' nampak sgt lu terburu2, tak buat homework dulu..main hentam je..haha...

    ReplyDelete
  4. Misal kata la dua2 debat jadi.

    TGNA-Najib dan Tantawi-KJ

    Wa nampak bbrpa situasi yg b'kemungkinan bole b'laku, samada dirancang oleh pihak PAS atau pihak UMNO.

    TGNA (1) vs Najib (1)
    Insya Allah, TGNA menang.

    Tantawi + 1 panel (possibility gol. pro) vs KJ + 1 panel (possibility gol. agama)
    Nampak cam 50-50.

    So sape nak jalan dulu? TGNA-Najib atau Tantawi-KJ?

    Situasi 1

    TGNA-Najib jalan dulu. Najib bungkus. Imej PAS naik.

    Tiba Tantawi-KJ, Tantawi bungkus. Imej UMNO kembali diseimbangkan.

    Secara matematik, kesudahannya seri. Tp umum lebih melihat kpd keputusan debat t'akhir yg secara x langsung m'gulungkan kesemua isi hujahan & m'hasilkan 1 persepsi yg mudah melekat di fikiran rakyat, lalu m'bentuk pemikiran (mind-set).

    Cuma segelintir saje yg memiliki IQ yg mampu menilai tahap kerosakan UMNO akibat kekalahan Pres. drpd kemenangan Ketua Pemuda.

    Situasi 2

    TGNA-Najib tetap jalan dulu. Najib bungkus. Imej PAS naik.

    Tiba Tantawi-KJ, Tantawi minta debat dibatalkan. Tantawi pun b'kata,

    " Semua isu b'bangkit telah diulas dlm debat TGNA-Najib. Semua masalah telah dirungkai. Semua jalan penyelesaian telah dibentang & kebenaran telah m'jelma.

    Wakil t'tinggi PAS telah b'hujah dgn wakil t'tinggi UMNO, so rasanye x perlu lg Ketua Pemuda masing2 b'debat isu yg sama skali lg. Semuanya telah pun t'jawab.

    Maka pd saya debat seterusnya adalah sia2. Adalah lebih baik kita b'ganding bahu tumpu kpd usaha m'hadapi krisis ekonomi, masalah pengangguran dsb. Stop politic, let's work! "
    Hehe.

    So risiko utk imej UMNO kembali diimbangi adalah amat rendah. Cuma plan ni kena halus, kreatif & b'seni. Ada part yg perlu di'highlight'kan, ada part yg x perlu dilayan. Supaya Tantawi x dilihat pengecut, tetapi matang & pro.

    Situasi 3

    Think tank UMNO buang tebiat tetiba baca plak blog dak AT ni. Nak elak Situasi 2 depa create Situasi 3. Hehe.

    UMNO mati2an nak dulukan Tantawi-KJ. Tantawi bungkus. UMNO leading.

    Tiba TGNA-Najib, tetiba dpt berita Najib t'jatuh dr atas kuda, sakit tulang belakang la plak. Najib pun b'kata,

    " Azam & nawaitu saya ikhlas utk b'wacana dgn Nik Aziz. Tetapi takdir m'atasi segala2nya. Mungkin blom rezeki saya utk b'temu dgn beliau di atas pentas setelah lama saya menunggu.

    Oleh itu, demi meneruskan wacana ini, saya melantik Timb. saya utk m'gantikan tmpt saya bg mewakili parti keramat ini.

    Jika dulu Dato' Shabery mewakili kerajaan dlm isu minyak, tp debat kali ini mewakili parti yg menyentuh dasar parti. Oleh itu, hnya Timb. saya yg layak m'gantikan tmpt saya. Uhukk uhukk adeehhhh.."


    Sub ke Muhyidin beb. Cam Pengarah PRK BN la. Najib lead PRK Permatang Pauh & Kuala T'ganu. Dua2 lingkup. Tros sub Bkt. Gantang, Bkt. Selambau, Batang Ai & Penanti ke Muhyidin. Muhyidin wala' beb, haha.

    Taichi baek punye. Alih risiko imej, aib peribadi & maruah parti ke org lain. Play safe. Maruah parti no. 2, maruah wa no. 1, 1 Mesia ma.. Haha.

    Abis debat, Najib pun pelan2 sihat (terapi kat oversea tu, lari jauh, hehe).

    Najib pulang ke tanahair & kembali b'tugas spt biase.

    Tu smua pandangan & imaginasi wa la, hehe.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.