Skip to main content

Ostad Idris Ahmad ni nak kena flying kick nih.

Ustaz Idris Ahmad

Pas mengecam tindakan Menteri Pertahanan Malaysia yang berjumpa dengan Menteri Pertahanan Israel, Ehud Barak semasa Pertunjukan Udara Paris di Perancis Jun lepas (NST 19 Julai 2009). Pertemuan yang berlangsung selama 35 minit dengan Barak adalah satu pertemuan yang mengguriskan perasaan umat Islam di Palestin dan saudara seagama di Asia Barat.


Ekeleeee... ostad sekor nih... nak gua flying kick jer. Nabi Musa pun jumpa Firaun apa. Apsal la piang sgt ulama Melayu ni?

Comments

  1. Jumpa Lee Kuan Yu, Yahudi Asia Tenggara boleh pulak?

    ReplyDelete
  2. aduka,
    dia bincang nak bekal senjata dan IT teknologi.
    berniagalah tu..
    aduka tak tau ke sistem IT pdrm dan macam2 lagi kita dibeli dari Israel.

    sebab tu Israel sebelum bom rumah penduduk palestin,dia boleh buat call dulu.
    "rumah anda akan dibom dalam masa 10 minit,sila kosongkan rumah".

    ReplyDelete
  3. bila ketua penerangan diberi kepada bukan ahli tetapi kepada kroni.
    ust harun din masa jadi ketua penerangan memang nampak slow.
    tetapi tidak merosakkan keadaan dan mengaku kekurangan diri.
    malah menarik diri dari bertanding timbalan presiden baru-baru ni.
    perlantikan ust idris sudah dijangka selepas kemenangan ust nasha dan perlantikan mustapha ali.
    kenapa mudah dijangka?
    itulah bahaya apabila jarum kronisme dan nepotisme sudah menyuntik Pas.

    ReplyDelete
  4. woi aduka bangang.kau xfhm lg ke?ustaz tu mrh sbb najib mongolia jumpa ehud barak terang2.klu nak jumpa gelap2 la.org pun xtau.baru betoi.......

    ReplyDelete
  5. saudara Aduka

    telah hamba berkata, telah berabad lama Melayu dipecahkan dengan perbezaan fahaman. Melayu dilaga-lagakan dengan kelainan ideologi. Melayu dipecahbelahkan dengan ketidaksamaan idealisme politik kepartian. jika Datuk Seri Anwar bertemu pemimpin AS, Umno menuduh beliau ejen AS. jika Datuk Seri Najib bertemu pemimpin Israel, Pas menuduh beliau tidak sensitif dengan konflik semasa. bagaimana jika yang bertemu itu rakan separti? pasti tiada prejudis. pemimpin-pemimpin ini dikatakan matang dalam kehidupan tetapi kelakuannya tidak menggambarkan begitu. telatah mereka ditertawakan rakyat marhaen. bertelagah hanya kerana isu kecil, sedang negara menuntut perubahan dan perkembangan yang lebih besar dan pantas seiring dengan usia 52 tahun kemerdekaan. akhirul kalam, hamba menyeru saudara-saudara sebangsa seagamaku agar sentiasa berusaha menyatukan dan menyokong sebarang usaha ke arah perpaduan bangsa dan agama kita. kita semua bertanggungjawab mengubah takdir bahawa Melayu akhirnya akan merempat dan mengemis pada bangsa asing di tanah tumpah darahnya sendiri.

    ~ anak kecil main api ~

    ReplyDelete
  6. Hang ni memang bisa la bro..
    Tu yang bole buat geng sekawah pun marah dgn hang..
    Anyway, keep it that way bro..
    Kebenaran memang pahit utk dilafazkan..
    Truth hurts.

    ReplyDelete
  7. aku tengok segelintir pemimpin je bersemangat untuk menjuarai isu2 umat islam.ustz idris buat tu,oke la 2,aku sokong.pemimpin pas lain,mana? mana pegi nikaziz,husam musa dan tokoh2 lain.alih2 segelintir ni je yang sensitif dengan isu ni.kalau dulu semua pemimpin sepakat seia sekata dalam mengutuk perjumpaan,perhubungan dengan penyembelih org islam.dulu seingat aku terbaca dlm akhbar,pas menyertai demo bantahan pasukan kriket israel ke malaysia.tapi sekarang pemimpin xberapa nak sepakat.awat,takut orang kata ekstrem ke?cina xbagi undi ker?takut bukan bumi tolak korang dlm pilihanraya ke? main ngan geng ni,aku ingat lingkup jgk parti islam ni nanti.berpolitik xbertempat.

    ReplyDelete
  8. Kita tak ada hubungan apa2 dgn Israel, baik diplomatik atau perniagaan. Bila Anwar Ibrahim jd TPM dulu baik dgn Amerika, UMNO kata dai ejen Yahudi, baruan US dan mcm2 lagi. Tapi bila Zahid pi jumpa Menteri Yahudi hang kata Nabi Musa pun jumpa Firaun. Jadi kot mana yg betul?? Bila UMNO jumpa Yahudi tak dak apa2, semua ok. Org lain jumpa mcm2 kena tuduh. Agak2 nya kalau Husam Musa yg jadi Menteri dan pi jumpa Menteri Israel apa agak nya reaksi hang?? Nak kata dia jual agama? Jual negara kat Yahudi?? Ni la perangai UMNO, tang hang pa semua boleh, semua halal tapi kalau kat org lain mcm2 hang pa cerca. MP UMNO raba pungkoq org pun tak pa, jumpa Yahudi tak pa, rasuah tak pa, rogol anak dara org tak pa, pelingkup GLC tak pa, kwn dgn Yahudi tak pa...Semua tak pa! Nak sokong pun jgn la jd ngok sampai lagu ni bro...

    ReplyDelete
  9. Israel, terang2 dlm al-quran sebut..
    Najib p jumpa Ehud nak dakwah ker?
    xsoh berangan la, p dakwah bini dulu..

    Nabi Musa jumpe Firaun, itu nabi..nk dibandingkan dgn Najib atau manusia biasa..rosak!

    ReplyDelete
  10. bila org tak de ilmu agama menulis..guna nafsu untuk kepuasan..
    lu tgk ckit zahid jmpa buat pe..Nabi Musa buat pe..lu sedap hentam je.lu guna nafsu syaitan lu untuk kutuk.

    lu kutuk2 kna jaga jgk.takut2 terbabas prbandingn bodoh lu ni..

    ReplyDelete
  11. BODOH LU ORG NI. ADUKATARUNA TU SINDIR PUAK PRO-PERUNDING GELAP KERAJAAN PERPADUAN. ANTARANYA SI IDRIS AHMAD NI. BUKAN ADUKA BACK-UP SI NAJIB. NABI MUSA JUMPA FIRAUN TU KAN HUJAH TANTAWI BAGI MENGHALALKAN RUNDINGAN GELAP KERAJAAN PERPADUAN. SO ADUKA NI GUNA BALIK HUJAH TU UNTUK SINDIR PUAK NI. LU ORG BUAT HALAL, ORG LAIN BUAT HARAM. TU PUN TAK PAHAM LAGI KE. LEMBAB!

    ReplyDelete
  12. ERDOGEN DAN HUSAM MUSA JUMPA IBRAHIM ALI OK JE BAWAK MASUK JADI MP PAS.PAS PUSAT XTAU PUN.APA NAK HERAN.

    ReplyDelete
  13. NASHA,STOPA ALI,HASAN ALI JILAT BONTOT KHIR TOYO DAN UMNO SELANGOR DALAM GELAP.PAS PUSAT XTAU PUN.APA NAK HERAN.

    ReplyDelete
  14. ERDOGEN DAN HUSAM MUSA MINUM AIR KENCING IBRAHIM ALI RELEKS JE.PAS KELANTAN JE TAHU.PAS PUSAT XTAU PUN.APA NAK HERAN.

    ReplyDelete
  15. NASHA,STOPA ALI,HASAN ALI SEDUT TELOR KHIR TOYO SAMPAI SENAK2 ORG TUA TU.PAS PUSAT XTAU PUN.APA NAK HERAN.

    ReplyDelete
  16. ERDOGEN DAN HUSAM MUSA BLOW JOB KONEK IBRAHIM ALI RELEKS JE.PAS KELANTAN JE TAHU.PAS PUSAT XTAU PUN.APA NAK HERAN.

    ReplyDelete
  17. blow job tu apa?

    konek tu apa?

    zikir orang Pas kot..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.