Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jul 1, 2009

Orang tak betul.

Kisah 'orang tak betul' mengenai pesawat angkasa

SAYA hendak sampaikan satu cerita berkenaan seorang lelaki yang dianggap 'tak betul' yang telah menghadiri ceramah yang saya sampaikan di USM Tronoh, 10 tahun yang lalu pada bulan Julai 1999.

Semasa seminar itu saya menyampaikan ceramah bertajuk Pelancongan Angkasa - dan percaya saya adalah orang pertama yang menyampaikan ceramah mengenai pelancongan angkasa di Malaysia.

Tak betul pada zaman tu. Tapi betul pada zaman datang. Sirah berulang2 jer. Cuma bangsa maju lain dah faham. Tapi bangsa bongok Melayu masih belum faham.

Dulu, Al-Khawarizmi, Ibnu Sinar, Newton, etc tu, semua dianggap manusia gila pada zaman mereka. Malah majoritynya dibunuh oleh pemerintah dan puak agama ketika itu.

Tu pasal gua berpendapat, sebab dunia Melayu ni lembab gile, maka, barulah dia masuk step yang kedua. Yakni step menentang puak agama yang bodoh2. Allah akan gantikan puak agama yang fresh punya.

Step pertama zon konflik dengan pemerintah. Ni dah hampir lepas. Step kedua ialah zon konflik dengan puak agama. Puak agama paling kuat skang ialah jenis yang melampau bodoh dan jauh dari fasa pembaharuan.

Benda ni berulang2 jer. Sunnah Allah tu pusing2 lagu tu jer ma. Allah akan gantikan dengan puak agama yang freash nanti. Skang ni zon melawan puak ulama bangang nak mampos nih.

Cam biasalah. Dianggap gila dan berdosa. Dulu, ulama lawan ulama lagi dasyat beb. Buku A dibalas buku A. Kafir mengkafir gua cakap lu. Cela mencela dan celaka mencelaka.

Tapi stendet la ulama ma. Kompom dunia Melayu iktiraf macam dewa punya. Mana ada akal sendiri. Low IQ. Ulama suruh bakar gitar, kompom dia bakar punya.

Muzik bertali haram la. Sentuh kulit suami-isteri batal wuduk la. Stupid punya ijtihad.


4 comments:

Sharps Shooters said...

uiks??

schizophrenia said...

usm tronoh dekat mana?
sejarah boleh berulang, sejarah juga boleh direka

Anonymous said...

Kat utp sekarang la... aku penah dengar dari member aku, budak utp masa sama2 praktikal dulu..

Bab sentuh susmi isteri tu... aku x berapa setuju dengan AT.

AT ckap ulama produk mesir stupid, memang gua setuju 70% ha ha ha

jiwamelayu said...

kau... bro AT

kalau wa kata wa pun sokong ulama fresh wa takdak la hentam ulama' yang ghuluw tu...

ijtihad beb, nabi kata betul dapat 2 pahala, salah satu pahala.