Skip to main content

Najib puji diri sendiri beb.

SHARM EL-SHEIKH 15 Julai — Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau berpuas hati dengan perubahan yang berlaku pada pilihan raya kecil Manik Urai kerana ia menunjukkan usaha-usaha yang dilakukan sepanjang 103 hari beliau menjadi Perdana Menteri mulai diterima rakyat, terutama pengundi Melayu.
Perghh... Najib puji diri sendiri ni beb. Walau 190% cabaran ni tak bersambut, gua tetap nak cabar gak. Gua cabar lu letak Rosmah kempen untuk BN untuk setiap PRK.



Salah satu punca kemerosotan undi yang diperolehi calon PAS di Manek Urai adalah kerana pengundi muda di beberapa saluran menyokong BN, kata Setiausaha PAS Kelantan, Mohd Zaki Ibrahim.

  • Pengundi muda banyak merantau ma. Selasa kan hari kerja. [Kategori pengundi muda perantau]
  • Pengundi muda boring PRK kerap sangat. Hujung bulan plak tuh.[Kategori pengundi muda yang tak fanatik politik]
  • Pengundi muda genius. Setakat korbankan PRK apa ada hal punya. Janji dapat beberapa keperluan. [Kategori pengundi muda genius]
  • Pengundi muda mahu keterbukaan. Terbuka bebas seperti yang dinikmati golongan sebaya di negeri UMNO. Sedang pengundi muda negeri UMNO mahu berubah kepada baru, pengundi muda negeri PAS pula mahu berubah kepada UMNO. [Kategori pengundi muda dahaga perubahan. 90% darinya kompom pompan]
  • Pengundi muda yang tertarik kepada keaktifan arus pemuda perdana (Rakan muda, satu komuniti, Pemuda UMNO-Khairy mula masuk U, etc) berbanding lembab seekor ulama muda yang pemimpin pemuda PAS yang low IQ dan ntah apa2 motif perjuangan yang masih samar. [Kategori pemuda yang tahu berdasarkan apa yang dicapai disekelilingnya]

Comments

  1. Bukanlah bodoh!

    Xde kena ngena ngan KP. Ni masalah Pas kelantan. Nk lokaliti sgt. Akhirnya byk jentera xleh gerak sbb pas negeri lain x diberi kerjasama cukup oleh tuan umah.

    So, ko bodoh n xtau pape. Bangsat la weh! Xtau tapi still nk sembang lebat.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.