Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jul 14, 2009

Malam misteri Nusantara... (2)

Xenan said...

waha..horror gak cita lu ni.Wa cam paham perasaan lu bab kelu nak baca ayat kursi tu.Rasa kelu lidah tekak kering tersekat.Dah habis lega gila.

dak wan tu mimpi lu tido n kejut lu ker atau die kejut lu dlm real life?

Dak wan tu kejutkan gua dalam mimpi gak. kira 2-2 masuk alam dewataraya la nih. Ngee...



penah gak satu perkara berlaku tapi wa rasa cam wa penah mimpi perkara tu sebelum

Itu Dejavu la abgensem. Tak pun dejamoss. Gua selalu gak camtu. Adakala sampai boleh teka. Lepas ni cikgu BM masuk kelas. Sesaat dua, cikgu BM masuk kelas.

Teori gua ialah takdir2 yang telah diprogram Allah kepada kita. Tu yang kita rasa macam pernah mimpi jer tuh. Member gua lagi advance. Dia cakap tu kehidupan lepas kita. Maybe sebelum ni, kita kucing ke, arnab ke.


apa kata suh buang je saka tuh?

Susah nur nak buang. Dah berbuih mulut pcik suruh dah. Mcm2 cara nak buang. Tapi tak jalan ma.

Pada pcik, manusia ni macam dinding la. Kalau sekali kita dah buat perjanjian dengan golongan jin, bermakna kita dah implan satu skru pada dinding.

Bila kita buang skru tu, lubang tu tetap ada. Takleh hilang. Bermakna, pelbagai skru anytime jer sukarela nak isi. Mcm2 skru la. Skru karat, skru crome, skru jahat, skru baik.

Terbaru 3 malam berturut dia mimpi dipelawa oleh orang tua berjubah untuk terima silat Kalam. Malam kejadian tu, dia dari rumah pcik la. Suruh pcik google tentang silat Kalam. Lepas tu baru g stall.


alah kau maki je jembalang tu, pasti lintang pukang, alah macam tak biasa lak, ayat kursi jemmbalang hantu tak makan punya baik kau maki, mesti jembalang hilang, jembalang ke dosa dosa yg mengintai

Nak lawan jin mana boleh maki ma. Kena baca ayat Al-Quran. Tapi nak kawan ulama kena maki. Kalau baca ayat Al-Quran memang kena gelak la kek ulama tu. Tu pun tak paham ke. Ngeh3. Berapa banyak makian2 yang berjaya membentuk ulama Melayu ni. Malas gua nak list kan. Kesimpulannya, ulama perlu hidup atas makian people. Kalau tak dia rasa besar kepala.


cpj said...

kihkihkih....tak cayalah tok moh aduka kena ganggu jin....kihkihkih...padan muka AT, tula hang selalu duk bengapkan orang, sekarang hang telah dibengap oleh jin pulak, nasib baik jin tu tak NGAP hang waktu tidur tu...jangan tak tahu AT Ustad Ismail Kamus tu (ulamak yang hang dok tibai selalu tu) telah membantu hang dengan izin Allah...kihkihkih...tok moh pun tahu takut jugak?...hehe...padan muka AT!...

Ha.. tu la cikgu. Padan dengan muko den. Kuang3...

Yang gua risoo tu bukan apa, cikgu. Pasal gua telah memandai2 melempang benda alah tu dan provok dia. Memang marah gile dia dengan gua. Ntah siapa tulis skrip mimpi tu ntah.

Kalau ikut real, gua pilih runding.

"Lu jin, lu dah diamanahkan jaga stall tuan lu, lu jaga la elok2. Stall orang lu jgn memandai kacau. Lu buat kerja lu, gua buat kerja gua. Buat apa nak gadoh2. Lu sakit, gua pun sakit."

Lebih kurang camtu la. Bukan cakap riak, tapi gua pilih cara tu la. Ada satu kes. Si Wan ni tukang masak. Sekali ada pompan Pattani baru datang masak gak. Terus kena rebah kena rasuk.

So, si Wan dan adik dia bertungkus lumus lawan cara dia nak keluarkan jin pompan tu. Suruh kuar. Den yang tak tau apa2 bab2 mistik ni pun datang gak nak nengok. Ngeee..

Setelah memerhati secara bebas, den pun keluarkan teori.

"Weih, wan. Lu suruh jin tu keluar elok2. Tu keluarga dia punya kot. Dia masuk, pasal takut lu punya barang ambil alih. Lu cakap dengan dia, terima kasih sebab jaga budak ni. Keluarlah, kitaorang boleh jaga. Nanti kalau ada masalah, kita orang mintak tolong."

Then adik wan tu cakap macam gua cakap. Izin Allah, terus sedar budak tu. Dia pun tak tahu apa2. Lepas dia rehat, gua suruh dia kol kampung dia. Tanya khabar mak dia.

Citer punya citer, sah, nenek dia punya. Gua dah agak dah. Jin hidup lama ma. Ratus2 tahun. So, sekali perjanjian, dia boleh makan masa beberapa generasi. Sampai ke cicit dia jaga.


Maleh repeat.

Member ajak repeat wa malas sebab gua dah lempang jin tu dalam mimpi. Gua nak tido kat rumah dulu. Sobab, takut efect kat keluarga gua plak. Kalau dia terer cam Haron Din, gua masuk dalam botol kicap cap kipas udang jer. Then pos laju rumah xenan. Biar dia plak kono. Muahahaha. Dengkinya gua.

Gua kalau jin setakat seram2 sejuk, jelma nak takutkan gua, gua tak berapa risau. Lari kompom lari la. Tapi tak risau sgt.

Kalau dah sampai boleh busungkan gua, cederakan gua, sakitkan gua, memang gua takut la. Lu jgn buat hal jin. Lu kalau nak busungkan gua, baik lu busungkan uma. Sebab uma baru pas busungkan isteri dia.

Itu olang banyak jahat ma.

5 comments:

cpj said...

at, hang jangan duk buat pasai nak becakap ngan jin tu.Kalau hang teror mcm ustad haron din mcm hang kata tu tak pa,kalau tidak hang jangan duk cari pasai...
pasai apa, jenis jin ni macam gak iblis/setan tu semua dah dapat phd menipu putaq alam.sat lagi hang pi panggil tok moh nak bagi keluaq hang dah banyak duit kopi RM 333.00 duit minyak hang lagi, masa hang lagi, lepeh tu jin tu kata oklah aku keluaq...mmglah dia keluaq tapi bila tok moh tu dah balik, jin tu pi angkut anak bini, cucu, cicit dia pulak mai duk kerumun hang, hang mau macam tu? taupun hang tak mau, taupun hang takut no? duk ingat hang ni teror....kihkihkih...kena pulak tuk moh tu tumpang duakaki ngan jin tu diapun duk bawak mai dia punyak pulak.lepeh tiga hari dia balik, penuh jin tu duk kerumun rumah hang pulak...hehe...taupun hang seram...lepeh tu hang pi jumpa balik tukmoh tu kena duit lagi...lepeh tu tok moh tu kata...ohoho...ni dah parah ni kena panggil tok guru di kat indon baru boleh ni...tu diaa!...naik flight pulak tok moh at dengan tok tu....hai beb kalau macam ni sampai papa kedana tak leh habih cerita malam misteri@histeria...
hang jangan duk buat pasai no!...biak kita pandai, jangan duk memandai-mandai...kihkihkih....

lelaki_ini said...

Baca cite lu, wa t'ingat 1 kisah ms wa camp kat Gg. Ledang. Ada gak sket pengalaman deal dgn jin nih.

Member kena. 6 org pegang dia. Wa pun stat la nego. Memula tnya background jin tu. Asal usul dll. Cam org nak b'kenalan la, hehe.

Skali suara ala2 nenek kebayan la plak yg kuar dr mulut member wa tu. Nyaring & ngilu je bunyinya.

Pastu wa tnya asal lu rasuk dia. Dia kata dak tu wat onar kat tmpt dia, cakap besar & ada curik hakmilik dia.

Wa pun minta mahap la bg pihak dia. Wa kata wa akan pulangkan barang tu.. bla bla.

Lps 1 jam nego, finally 'nenek' tu setuju utk tinggalkan tubuh dak tu. 6 org yg pegang tu dah naik kejang sana sini menahan rontaan member tu.

Selidik punye selidik, member ni rembat bbrpa bijik batu sungai, mmg lawa batu tu. Lain drpd yg lain.

X memasal mlm tu gak wa meredah hutan menyusur sungai utk pulangkan blk batu2 tu.

Lps je wa letak blk batu2 tu dlm sungai, ada suara selembut sutera dr atas pokok ucap tima kasih. Pehh, nenek kebayan jd tuan puteri beb, ngeh ngeh ngeh.

Di kesempatan ni, wa nak kongsi bbrpa tips la dlm bab nego dgn jin nih :

1. Ms sesi ta'aruf dgn jin tu, tanya agama dia.

2. Kalo jin Islam, terangkan akan tindakan dia dr sudut Islam (dosa m'zalimi sesama Muslim, azab akhirat dsb). Bacakan ayat2 Al-Qur'an ttg azab Neraka, seksa kubur, Alam Mahsyar, ni'mat Syurga dsb.

3. Kalo jin Kafir, terangkan akan tindakan dia dr sudut kemanusiaan. Kalo dia mula nampak lembut utk beralah, cuba ceritakan pula ttg keindahan Islam.

4. Ada rezeki, kita bole da'wah dia hgga dia convert to Islam. Kes s'umpama ni bykkali dah b'laku.

5. Brpa lama tempoh ms proses nego ni b'gantung kpd kecerdikan kita berunding & tahap kedegilan jin tu.

Smuanya b'laku dgn izin Allah.

Anonymous said...

wa dah lali dah kena ngan ngan benda ghaib ni..... jaman rambut berjambul dulu selalu ken atindih bila tido kat umah.... masa dok study memalam selalu dengar pintu bilik wa dibukak..... tingkap Nako tertutup sendiri serentak pun penah kena gak... tapi wa tak pernah pun meracau cam kena rasuk..... cuma satu jer wa tak penah kena..... I SEE DEAD PEOPLE!! .....

-abanghensem

Xenan said...

Cpj,

mcm cerita malam kelewon ler.Mak bidan tuh dtg jumpa pesakit sambil pimpin tangan penanggal die.Nasib baik antu die leh invi.lawak gila wa nengok

cpj said...

Itula pasainya xenan...AT tu syik duk tengok team MU lawan jer...dia bukan mau tengok cerita macam kelewon tu...tu yang dia pi bagi penampak kat jin wat apa...kalau pi bagi penendang kut la kalau jin tu nak jadi bola...kihkihkih...