Skip to main content

UMNO suka Husam.

Oleh : AdukaTaruna

1.

Gua ada terbaca satu pendapat yang mengatakan UMNO sengaja sokong Nasha kerana mahu perwakilan memilih Husam.

Huh! Gilo. Media UMNO dibaca oleh golongan rakyat bodoh secara terbanyak, ma. Kalau nak buat taktikal macam tu, mampos la rakyat terbodoh UMNO terkeliru. So, kerugian pada UMNO kalau penyokong mereka terkeliru.

Sebab Husam dah tentu dikatakan sebagai balaci Anwar. So, kan ke bangang kalau pendapat UMNO nak Husam. Takda paedah UMNO suka Husam.

Apa pekdah Husam kepada UMNO? So, pendapat ni tak munasabah langsung.


2.

Pendapat kedua ialah UMNO tak sokong sesiapa, tetapi bermotifkan melagakan pro dan ulama. Kalau pendapat ni, kenapa UMNO tak provok ulama tetapi provok pro?

Kalau kita follow kronologi, golongan ulama yang mula2 melatah. Golongan paling mudah dibakar ialah golongan ulama. Sedangkan golongan pro diam. Bukan sebab iman, tetapi sebab intelek yang jitu terhadap organisasi.

Ulama pulak bukan kategori intelek. Tetapi kategori penghafal. So, dalam kronologi, ulama Nik Abduh yang serah peluru kepada UMNO.

Jadi, kalau pendapat melagakan pro dan ulama, UMNO perlu backup pro untuk menambah api Nik Abduh. UMNO perlu dapatkan maklum balas golongan pro dalam PAS atau golongan pro yang bebas untuk apikan Nik Abduh. Baru melaga-lagakan. Tambah minyak jer beb.

Tapi sebaliknya, golongan ulama terus-terusan diberikan sokongan media tanpa balasan golongan pro. Tiada kekuatan pendapat melagakan di sini, sebaliknya kekuatan memihak.

Kesimpulan.

Setakat ini, kesimpulannya, Nasha dan Hadi mendatangkan keuntungan kepada UMNO.

Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.