Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 3, 2009

UMNO suka Husam.

Oleh : AdukaTaruna

1.

Gua ada terbaca satu pendapat yang mengatakan UMNO sengaja sokong Nasha kerana mahu perwakilan memilih Husam.

Huh! Gilo. Media UMNO dibaca oleh golongan rakyat bodoh secara terbanyak, ma. Kalau nak buat taktikal macam tu, mampos la rakyat terbodoh UMNO terkeliru. So, kerugian pada UMNO kalau penyokong mereka terkeliru.

Sebab Husam dah tentu dikatakan sebagai balaci Anwar. So, kan ke bangang kalau pendapat UMNO nak Husam. Takda paedah UMNO suka Husam.

Apa pekdah Husam kepada UMNO? So, pendapat ni tak munasabah langsung.


2.

Pendapat kedua ialah UMNO tak sokong sesiapa, tetapi bermotifkan melagakan pro dan ulama. Kalau pendapat ni, kenapa UMNO tak provok ulama tetapi provok pro?

Kalau kita follow kronologi, golongan ulama yang mula2 melatah. Golongan paling mudah dibakar ialah golongan ulama. Sedangkan golongan pro diam. Bukan sebab iman, tetapi sebab intelek yang jitu terhadap organisasi.

Ulama pulak bukan kategori intelek. Tetapi kategori penghafal. So, dalam kronologi, ulama Nik Abduh yang serah peluru kepada UMNO.

Jadi, kalau pendapat melagakan pro dan ulama, UMNO perlu backup pro untuk menambah api Nik Abduh. UMNO perlu dapatkan maklum balas golongan pro dalam PAS atau golongan pro yang bebas untuk apikan Nik Abduh. Baru melaga-lagakan. Tambah minyak jer beb.

Tapi sebaliknya, golongan ulama terus-terusan diberikan sokongan media tanpa balasan golongan pro. Tiada kekuatan pendapat melagakan di sini, sebaliknya kekuatan memihak.

Kesimpulan.

Setakat ini, kesimpulannya, Nasha dan Hadi mendatangkan keuntungan kepada UMNO.

No comments: