Skip to main content

UMNO & PAS : Betapa bangsatnya Ketua Pemuda PAS.

1. TGNA rendah diri mohon maaf dan tarik balik kenyataan minta Nasha letak jawatan. Ulama bangsat Ketua Pemuda PAS bila nak tarik balik artikel berniat jahat Ibrahim Ali?

2. Hadi tolak UG. Bermakna Hadi melanggar dalil2 dan nas2 Al-Quran tentang UG. Bila nak tarik balik dalil2 dan nas2?

3. Hadi kata DAP dan PKR setuju tentang UG. Skang bagaimana? Bila nak mohon maaf? Penipu punya ulama. 800 000 ahli PAS dibuktikan jenis bangang bila kena kencing kaw punya.

"Jangan jadi UMNO la Aduka, stop tentang UG."

Tanpa UG atau dengan UG, gua adalah blogger bebas yang menentang setiap bangsat2 politik tanah air.

Ulama bangsat dan penipu.
Ulama bangsat dan penipu.
Ulama bangsat dan penipu.
Ulama bangsat dan penipu.
Ulama bangsat dan penipu.

Comments

  1. Itulah hebatnya DSAI yang menerajui PR. Segala masalah yang timbul dengan segera dapat diselesaikan oleh nya. Sekarang sudah nampak jelas bahawa DSAI dan LKS boleh diharaf memerintah negara.

    Pada mula nya PAS dibawah pimpinan Tn Guru Hj Hadi tertarik dengan kerajaan perpaduan. Tentangan hebat dari Tn Guru Hj Nik Aziz telah membawa krisis ini kemeja pengadilan.

    Dari mula lagi nala sudah agak bahawa kerajaan perpaduan yang dicadangkan oleh BN tidak sesuai bagi negara yang berbilang kaum seperti Malaysia.

    Sebenarnya tujuan ianya diujudkan cuma untuk menyatu padukan melayu/Islam yang sudah berpecah belah. Tetapi sebaliknya ianya akan mengancam keharmonian kaum lain.

    Nala sangat gembira kerana PAS yang pada mulanya mahukan kerajaan perpaduan akhirnya bersetuju menolaknya. Mungkin PAS sudah sedar bahawa kerajaan Perpaduan tidak membela semua kaum seperti PR.

    Sejak tertubuhnya PR, sudah nampak nyata kaum cina dan india sudah lebih menonjol kehadapan dalam politik Malaysia. Kalau dulu kaum ini terkongkong di bawah BN, sekarang sudah bebas dan ada lebih berkuasa dan bersuara.

    Kami sangat berhutang budi kepada melayu dalam PAS dan PKR yang telah membantu memberi lebih kekuatan kepada kami.

    Sekarang kaum india dan cina sudah ada lebih kuasa dalam politik di Malaysia kerana pertolongan kaum melayu dalam PAS dan PKR. Jika PR sudah dapat berkuasa penuh memerintah negara, Jasa2 melayu dalam PAS dan PKR ini akan terus dikenang.

    ReplyDelete
  2. hehe..tak habis2 nk anti ngn ulama' ke bro?..haha...

    udah ler, nnt org naik meluat dgn lu plak...ni kalau nik Aziz tau ni, tak pasal2 lu kene tarbiah ngn idola lu 2..hehe

    tak yah la nk keruh2 keadaan lain, blogger len dah cuba stop isu UG ni, hg still nk maki hamun sumpah seranah tak tentu pasal..

    Pro la sikit bro, ikut time, ikut masa, ikut keadaan..jangan memanjang pk negatif nk menghentam je...ni bukan kritik membangun dah ni, ni kritik meruntuh dah ni...

    lu cerita pasal benda len pun, orang still dtg blog lu punya, tak perlu cetus idea pelik2 cmni..ok bro?..

    harap lu pro terima kritikan wa..baca n abaikan..kat luar kite tetap membe..:)

    ReplyDelete
  3. Hehehe.. kesian nalapambu.. ini lah contoh manusia umno yang patah hati dek kegagalan menghancurkan pas dan pakatan rakyat.. tak pa nala.. cuba lagi dimasa akan depan kerana manusia spt nasha dan hadi boleh digugat pendirian mereka..

    ReplyDelete
  4. AT, Tok guru dah mintak maaf ngn Nasya, lu bila lagi nk mintak maaf?
    atau lu rasa tak perlu mintak maaf ngn sesape pun?

    ReplyDelete
  5. sebenarnya ade blogger bangsat yg dilaknat mcm lu la yg menyebabkan huru haranya perpaduan..kahkahkah...
    sesungguhnya para malaikat bersama dengan ulama'..kamu yg jahat 'tak berakhlak' mendoakan ulama bangsat..malaikat ntah berapa kali akan mendoakan bangsatnya sang blogger mcm lu ni..kahkahkah...

    ReplyDelete
  6. Dengan ini diisytiharkan bahawa,
    Aduka Teruna ni adalah BARUA UMNO...
    kahkahkah...

    ReplyDelete
  7. TGNA dah tarik balik kenyataan kat si Nash tu..... si Nash bila nak mintak maaf kat wa.... selagi dia tak mintak maaf kat wa selagi tu lah wa anggap dia tipu wa....

    - abanghensem

    ReplyDelete
  8. lu berani ke ckp mcm tu dpn tgna aduka

    ReplyDelete
  9. perghh pria, hg bikin wa (AT) panas la...tp wa cam biasa, tak perlu dgr kata lu orang, wa dgn hidup wa, wa dgn dunia blog wa..

    otak wa tau apa itu pemboleh ubah, otak kiri wa tahu apa itu falsafah, otak kanan wa arif apa itu gentik melayu susah nk ubah..so, luorang apa susah?

    ReplyDelete
  10. anon kat atas tu bukan AT. jgn harap AT nak balas komen camtuh.

    ReplyDelete
  11. tapi anon kat atas nih macam at jer.. wkaka...

    ReplyDelete
  12. haha..xtau la malaikat berapa kali dah membangsatkan lu.. aku sendiri pun membangsatkan lu.. pastu klau lebih 40 org membangsatkn diri lu jadila diri lu bangsat smpai mati..

    ReplyDelete
  13. Well said to nalapambu

    Eh kamu nih ahli Kelab Penyokong PAS ker? apa pun PR tu mmg cam 1 entiti cam BN ler, cuma lg PR berimej bersih & sedang mempraktis politik baru dlm negara kita.

    Mmg Melayu-Islam ada sikit pecah..tapi tak gadoh besar...sikit-2 hal ada ler..biasa ler tu. Lagi pun UMNO byk auta sama orang Melayu juga...tu pasal PAS sudah mau ganti UMNO punya tempat (UMNO kalah PAS menang) jadi Melayu-Islam akan tetap terjamin sbb ada orang mau jaga (PR atau PAS akan lebih tumpu kebajikan org. Melayu-Islam).

    Orang lain selain Melayu-Islam, jangan takut nih PAS bukan makan orang punya orang, tipu pun tak ada (kalo ada kena tipu, itu aku mintak maaf ler)...ya, PAS sini sana ada sikit kelemahan, tapi boleh improve...jadi PR lebih bagus untuk semua rakyat sokong untuk Malaysia yg lebih damai & maju.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.