Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 22, 2009

Ulama penentu dalil.

Oleh : AdukaTaruna

Sebelum ni dia ingat dia menang akibat kerja 800 000 undi ahli dia. Tu pasal dia suka-suki buat benda2 bangang. Sebab jamin ahli PAS akan wala dengan bodo punya. Bila dipersoal, maka, bagi la dalil. Yer la ulama. Ayat Al-Quran tu aku yang tulis.

Nabi Musa pun jumpa Firaun. Apa dalil UG haram?

Tiba-tiba dilempar dan dihempas oleh ombak rakyat 22 juta rakyat - 800000 ahli. Berjuta yang tak main wala membabi rabun.

Terus tiada lagi UG. Maka, Nabi Musa jumpa firaun boleh sapu bawah karpet. Skang, apa dalil UG ditolak wahai ulama?

Ulama bangsat penipu!
Ulama bangsat penipu!
Ulama bangsat penipu!
Ulama bangsat penipu!
Ulama bangsat penipu!

7 comments:

Anonymous said...

Hahahahahahaha sila jwb wahai pro UG.
mana kapt_shiqaqi? dah la debat TKO ghaib.
aritu ms lps je muktamar, engkau muncul.
setiap entri ada komen dia.
membebel sana sini bangga dgn kemenangan Nasa.
Adu domba sana sini.

ms debat TKO engkau hilang.
ms debat UG kat sini engkau hilang.
skrg engkau hilang lg?
tanak komen ke kapt?

"Skang, apa dalil UG ditolak wahai ulama?"

Ha jwb la kapt oi!

SearchForHeaven said...

UG dilontarkan bersebab.
Di sebaliknya ada tersurat dan tersirat. Jika masih ingin memanjang isu, bermakna kita berlebih-lebihan dlm perselisihan.

Jika AT selalu sgt menggunakan Title ulama sebagai tempat dilepaskan geram, anda menimbulkan fitnah kepada title itu sendiri.

TGNA adalah ulama yang anda kagumi.
Jadi jika ada ulama Anda benci, gunalah nama spesifik supaya tiada menimbulkan fitnah kepada anda itu sendiri.

UG dilontarkan atas beberapa kaedah syara' dan ditutup atas bebarapa kaedah syara'.

Jika anda berteori UG ini dilontarkan saja2. tanpa kira kesan baik dan buruk dan tujuan di sebaliknya.

orang lain juga berteori, UG ini dilontarkan atas sebab isu ISLAM yang diperjuangkan PAS.

Ini kerana:

1. PAS tidak boleh guna isu Hudud, isu Hukum ISLAM, kedaulatan ISLAM semasa dalam PAKATAN RAKYAT untuk membicarakan ISLAM kerana DAP dan PKR pasti ada yang membangkang.

2. tetapi sekiranya isu ISLAM disamarkan dalam bentuk UG ini, penentangan DAP dan PKR tidak akan seteruk berbanding isu Hudud dan sebagainya.

3. Kesan Isu ini, akan datang, DAP dan PKR juga memahami PAS bukan sekadar menumpang dalam PAKATAN RAKYAT. Dan ini penting untuk suara2 dan syiar ISLAM.

4. Dalam demokrasi memerlukan pendekatan Taktik dan strategi. Ada strategi jangka pendek dan jangka panjang.

Jika kita masih tidak berlapang dada dan masih menunjuk silap sana sini tanpa kaji pelbagai sudut, takut2 kita zalim dalam penulisan kita.

Anonymous said...

sapu bawah karpet???... seksok bila selak karpet ada lagi la UG.....

-abanghensem

SearchForHeaven said...

kalau ada UG pun.. UG pakatan rakyat laa..

jgn sceptical sgt abanghensem..

Biarlah kita berlapang dada..

Sekirannya didalam PAS masih ada agen UMNO, nanti akan dibersihkan.

Setiap berlaku ada hikmah dan adalah dalam kekuasaan ALLAH.
ALLAH yang membolak balikkan hati.
Kita hanya mampu menyeru , menasihat dan berdakwah, tapi yang menetapkan ALLAH.

Sama seperti demokrasi Di MALAYSIA.
Kita menyeru non muslim bersama kita, memberi hujah supaya mereka bersama kita dan berusaha membuang rasa takut kepada ISLAM.

Tapi yang menetapkan hati2 mereka supaya menyokong PAS adalah ALLAH SWT.

sama kes juga bila berlaku suasana ribut seperti kes UG.

Ada yang mungkin berpaling, tetapi dengan Kuasa ALLAH, tindakan TGNA , TGHH dan pimpinan Tertinggi PAS, PAKATAN RAKYAT berunding sesama pimpinan membuatkan keadaan stabil seperti sekala.

DLM kita berpolitik, jgn kita lupa kuasa ALLAH.
Dalam kita menegakkan Idea kita, jangan kita menghina orang lain.

Ukhuwah takkan terjalin sekiranya kita tiada toleransi dlm sesuatu perkara.
Certain perkara kena tegas.
Certain perkara perlu toleransi.


ALLAHUAKBAR!!!

Anonymous said...

hahaha..... apa lak wa skeptical.... betul la tu.. kalau ada UG pakatan rakyat tu kira yang baru.... bukan dari bawah karpet....

-abanghensem

Anonymous said...

haha mangkok tak paham-paham. otak karat hijau, tak boleh terima kritikan dan pengislahan. sampai bila la Pas begini. selagi memiliki ahli jumud dan lurus bendol. tahniah ahli Pas kerana terus memberikan hayat kepada Umno.

Anonymous said...

UG memberikan hayat kepada negara. Bukan UMNO. Tapi kalau hayat UMNo ikut panjang nak buat lagu mana?