Skip to main content

Tok Guru Haji Hadi tolong jawab?

Oleh : xenan the babarian.

Wa sgt mengelak utk berblog benda yg wa tak tahu seperti "mengapa keputusan ditangguhkan sehingga pagi" dan sebagainya.Sebagai penyokong PAS wa masih dpt menerima keputusan muktamar.Period.

Cuma wa terpenin sekejap dengan ucapan TGHH.Sgt mengkonfius dan merungsingkan wa.Wa petik balik dr sumber akhbar.

TGHH : "Ya, mereka menerima cadangan saya, sebelum saya mengemukakan kepada umum, saya terlebih dahulu memaklumkan kepada rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat dan mereka menerima cadangan itu... terima demi kebaikan negara," katanya dalam sidang media selepas majlis perasmian Muktamar Tahunan PAS ke-55 di sini hari ini.

Mstar media spin??

Sesuai ngn status TGHH sbg Ulamak wa yakin ngn pernyataan nya.Namun kenapa plak boleh kuar berita camni plak?

PKR kata : "Timbalan Presidennya, Syed Husin Ali berkata Pakatan Rakyat tidak pernah bersetuju dengan kerajaan perpaduan yang membabitkan Umno.

Beliau berkata, setahunya, majlis kepimpinan Pakatan - yang turut dianggotainya - tidak pernah memberi persetujuan terhadap idea tersebut.

Malah, katanya, majlis tersebut tidak pernah membincangkannya secara mendalam, walaupun beberapa bulan lalu, Abdul Hadi ada memberi penjelasan apabila ia dibangkitkan dalam mesyuarat majlis tersebut"


Dap plak kata : "I do not know what Hadi actually said, but in view of the public interest on the question of “unity talks”, I have two comments while making the general observation that political parties and political leaders must be prepared to talk to anyone on any issue concerning public interest, viz:

Firstly, that the question of unity talk to form a Pakatan Rakyat-Barisan Nasional government never arose or discussed at any Pakatan Rakyat leadership meeting.

Secondly, on the so-called unity talks to form Umno-Pas government, it is something I read in the media. The subject was never discussed or raised in any PR leadership meeting."


Ape semua ni??Sapa yg betul ni?TGHH kene ckp bebetul.Media spin ke aper ni??Jgn sampai ade tuduhan menipu dr rakan2 PR yg lain.Tolong la terangkan n bagi nas2 yg membolehkan perkara2 camnih berlaku.Wa kompom budak muda tade pengalaman n bukan ulamak penin2 lalat cam gua jugak.


Cukup la ngn peristiwa bertemu secara rahsia ngn UMNO dulu.Ker tak cukup2 lagi??

Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.