Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 18, 2009

Team Terengganu bikin panas.

Oleh : AdukaTaruna

Panas gua beb. Panas. Memang bangsat punya polikus.

1. Mat Sabu warning siapa berunding dengan UMNO perlu dipecat. Semua bloggers terpinga, ahli PAS kekal bodoh sebab tiada maklumat. Hanya percaya Harakah.

2. Bloggers siasat dan dedahkan Nasha runding dengan UMNO. Ahli PAS tak percaya kerana tempurung maklumat. Nak2 ahli PAS kampung. Jenis ketayap dan serban kerana ikut2an bapak2 dan moyang2.

3. Nasha nafi dan ugut nak saman, walau ahli PAS sendiri. Bloggers mengamuk, ahli PAS, ahli TKO kekal tak tahu apa2. Tak dengar apa2. Wala' wala' wala'.

4. Paklah dedahkan 3 penemuan. Dunia blogger meletup. Ahli PAS kekal tak tahu apa2. Jangan terpedaya media musuh katanya. Wala' wala' wala. Serban lebih afdal dari helmat.

5. Hadi mengaku ada penemuan. 3 identiti termasuk Nasha yang nak saman tadi disahkan. Bloggers mengamuk habis. Ahli PAS dah mula terpinga2. Apa yang berlaku? Apa2 pun kita wala' wala' wala'. Pelepah tamar lebih afdal dari AK47. Sunah nabi beb. Hidupkan sunnah ada kejayaan.

6. Mahfuz control damage mohon maaf. Team Terengganu dan Nasha sibuk bagi dalil dan hadis. Memula nak saman, dah kantoi bagi dalil plak. Wala beb wala. Haram guna Rexton, wajib guna unta.

7. Keadaan mula reda, namun, bara masih menyala.

8. Hadi curah minyak semula dengan lancar UG.

10. Kemudian dia ghaib dan biarkan keadaan merebak. Amukan, salah faham, mula berkecamuk. Parut berdarah semula. Jangan dengar media jusuh kata ahli PAS. Hadi ada jubah sakti. Pemberi syafaat di padang masyar nanti.

11. Bila tekanan pemilihan, dia tampil kata tiada UG di zaman Najib. Tuduh ahli malas baca.

12. Eh..... bila menang besar, promosi UG balik di luar muktamar, guna sidang media.

13. Yang berdarah terus bernanah. Yang bernanah terus kanser. Kena tibai dengan bloggers. PAS mula berpecah.

14. Cikgu Pa suruh tutup mulut pasal UG, Nasha pun setuju. Zip mulut katanya.

15. Bila Najib pancing UG oleh PAS ikhlas, Nasha yang setuju tutup mulut boleh buka mulut plak. Sambut baik. Wala wala wala kata ahli PAS bawahan. Bloggers dedahkan apa itu TASK FORCE 2010, siapa Wan Abu Bakar. Apa tu? kata ahli PAS. Ah.. wala jer la.

"Maaf Pak Lebai. motor Honda takda. Dah habis. Yamaha ada la."

"Yamaha, pun Yamaha la. Janji Honda."

"Bukan Honda la Aji... ini Yamaha."

"Yamaha, pun Yamaha la. Janji Honda, janji wala."

"Alaaa.... bukan Honda maaa... ini Yamaha."

"Yerla. Aji tak kisah. Janji Honda."

"Warghhhh... waaaa....... "

16. TGNA minta Nasha letak jawatan.

17. Mana-mana ahli PAS yang mahu langgar idea TGNA dan tegakkan idea UG, di fasa ini, sila berikan nama. Kita debat. Gua janji akan bersihkan ayat.

26 comments:

Anonymous said...

PALA PUNGKOQ HANG!!

Student Pondok Panas said...

gua sedia debat lu! berikan tajuk penuh perdebatan dan gelanggangnya! gua mengaji kat pondok panas pilihanraya umum!

HA CEPAT LA BAGI TAJUK

Anonymous said...

waa pu mau debat sama maa, waa nak bela tuan guru hadi awang boleh kaaa? wakaka

fanatik

Student Pondok Panas said...

mana aduka ni menggelabah ke? orang dah siapkan kitab kuning satu gerabak nak hujah dia offline pulak

hangin betul aku, mana tajuknya? aku nak tajuknya detail dan nyatakan gelanggang

sohai punya taruna

Student Pondok Polis said...

diam la fanatik. sebok je. time org debat lu lari medan. sembunyi. time org kutuk ulamak, lu diam, konon tanak campur. walak beb, takut berdebat, takut kena hentam.

blog ni tuk org berani je, takut2 jenis takde telor boleh berambus. takat komen nak buat lawak wakaka baik kepit bwh ketiak sendiri.

kalau berani nyatakan pendirian dan hujah, bukan lontar batu kecik pastu sembunyi balik pokok. konon kepala pening la lidah kelu la, padahal takut nyatakan pendirian sokong UG, takut kena hentam balik. takde telur masuk almari la.

Anonymous said...

aku nak debat jugak.sape kalah,orang tu kene tadah muka kita pakat kencing muka dia.boleh?aku xdapat bayang muka At jadi biru sebab kene kencing.

Ex-UMNO said...

Di ingatkan kepada semua penyokong2 PAS supaya terus berjuang menentang kezaliman. Sudah lebih 50 tahun kita berjuang menentang puak2 yang tamak, tidak jujur dan menindas rakyat dengan sesuka hatinya. Selama ini mereka cuma pentingkan diri dan kaum keluarga nya sahaja.

Berkat sabar dan gigih berjuang, musuh kita sudah semakin lemah dan hampir menyerah kalah. Kita kena terus berjuang hingga keakhir hayat sehingga mencapai kemenangan.

Perjuangan kita sudah hampir mencapai matlamatnya. - hancurkan UMNO.

Budak Pondok Durian said...

hang nak tulih apa pon suka hati hang la..tapi hang kena ingat..jangan suka-suka hati pi hina sunnah rasul pulak..serban dan jubah juga janggut itu sunnah rasul..memperlekehkannya boleh bawa murtad..pi la baca buku aqidah dulu..yang lain hang nak tulih hang tulih..jangan dok sabit serban ka apa ka yang sapa2 pakai..

Awek Pondok Jaga said...

kite pun nak debat jugak boleh bang?

NabilPondokPondok said...

kite debat dlm pondok2 ok? khas utk awk pondok. hikhikhik

Awek Pondok Jaga said...

kite nak debat dgn abg duka je la

Pondok Buruk 2 said...

mana aduka ni kecut ke dah ramai nak debat ni semua kaki pondok dah turun

Naruto sensei said...

Kenapa PAS jadi begini...

Saya dengan ini mengharamkan setiap sen dan tenaga saya yang saya gunakan untuk berjuang dalam PAS jika PAS mahu juga bergabung dengan BN dalam UG...

Saya takkan lupakan bagaimana saya dipukul FRU setiap kali menyahut cabaran PAS dalam demostrasi..Sekarang nak berbaik2 pula dengan UMNO..?

Saya sokong Tuan Guru Nik Aziz..!
Harap Tuan Guru Haji Hadi dan Ust Nasha kembalilah ke perjuangan asal kita...Jangan berbaik dengan puak UMNO penindas...

KIta dan banyak kali di perlekehkan dan dizalimi mereka .. jangan hanya kerana nak ikut rentak mereka kita sokong mereka..Ingat yang huru-hara bukan kita tapi mereka...

Kita dalm PR sentiasa tenang tetapi mereka lah yang terlalu huru-harakan keadaaan politik Malaysia dengan pelbagai isu2 yang mereka ciptakan...

Ingat setiap sen dan tenaga saya haramkan buat PAS jika ada niat untuk bersama UMNO..! ingatlah susah perih orang bawahan yang berjuang bermati2an untuk PAS dan Islam... lokap sudah di belasah polis pun sudah ingatlah kami...!

Pondok Buruk 3 said...

Naruto setakat derma 30 inggit tak payah ceritalah

Awek Pondok Jaga said...

mana abang duka ni. penat la kite tunggu. nangis kang..

Amirul said...

inilah kali pertama aku jumpa blogger secelaka ni. maki tak ingat ke tuhan. memang mak bapak kau tak didik ko kan? Pasal mak bapak kau sama 2 kali 5! celaka kau.

pondok telefon said...

wooii..amirul, kalau pemimpin khianat perjuangan, ko nak cakap ape lak??sohai ko..

wala jgn pakat maen wala bodoh jer..bangkaii..

nak debat pon pakai nama rekaan,tarak guna..penakutt..

bagi tekanan lagi kat hadi n nasha ni..biar menggeletar skit diorang ni haa...

Awek Pondok Jaga said...

mana abg duka ku...... abg dukaaa....

sinner said...

aduka, aku nampak ko mcm nk debat2 ngan bdak2 xde tauliah jer..sama mcm ko, yg reply pon emosional lebih..aku cadangkan,lupakan plan debat ko.sbb dah jelas ko nk tegakkan benang ko..seratus hujah lawan ko pon, ko lawan balik n ko nk mng..so,ko bukan nk dgr hujah..ko yg nk berhujah..itu bukan debate yg islam ajar..n Rasulullah suruh jauhkan debate2 ke arah perpecahan..

lastly,aku rs xkan ade debate nih..

thanks..

p/s:xberdebat bukan bermaksud penakut.. ask yourself.

Naruto sensei said...

Pondok Buruk 3 said...
Naruto setakat derma 30 inggit tak payah ceritalah

-----------------------------------

Alhamdulillah semoga Allah membalas sindiran anda...

Sebab saya tak mahu nak berlagak seperti anda sebab tu saya cakap pakai sen je..

Kurang2 pun jika di arahkan Pimpinan PAS turun demo dan berperang dengan FRU, tanpa banyak soal saya sentiasa turun..Perjuangan saya Ikhlas kerana Allah taala bersama PAS bukan bersama UMNO penindas.

Semoga Allah merahmati anda..

Terima Kasih

Wassalam

Pondok DoReMi said...

nasib baik awek wa org yg xda parti.kalu x hari2 wa debat ngan awek wa tu.nk pnjam rm10 nk jual minyak pn dah xbleh lg.

Pondok Buruk 2 said...

Naruto kalau taknak ikhlaskan cakap kat tukang kira score aje la, tak payah tulis kat sini

Aku pon boleh mengaku pejuang setakat menaip

Naruto sensei said...

Pondok Buruk 2 said...

Ha ha ha memang kamu kan pejuang setakat taip dah mengaku pun ...

tapi saya berjuang bukan setakat menaip saudara.. nak buktikan pun boleh bagaimana saya pernah dipukul dan di tahan Polis semasa demo dan ditukarkan tempat kerja semata2 melawan UMNO..
Nak kutuk orang memang senang Bro hakikatnya belum tentu kita sebagus orang..

Sekurang2nya saya tak menghina dan mengutuk anda...Tapi saya kecewa ada juga Orang yang dulu bukan main nak menolak UMNO sekarang sokong pula perpaduan dengan penzalim UMNO... kesian lah kami yang tak pernah putus asa berjuang menentang UMNO ni..

Naruto sensei said...

Pondok Buruk 2 said...

Ha ha ha memang kamu kan pejuang setakat taip dah mengaku pun ...

tapi saya berjuang bukan setakat menaip saudara.. nak buktikan pun boleh bagaimana saya pernah dipukul dan di tahan Polis semasa demo dan ditukarkan tempat kerja semata2 melawan UMNO..
Nak kutuk orang memang senang Bro hakikatnya belum tentu kita sebagus orang..

Sekurang2nya saya tak menghina dan mengutuk anda...Tapi saya kecewa ada juga Orang yang dulu bukan main nak menolak UMNO sekarang sokong pula perpaduan dengan penzalim UMNO... kesian lah kami yang tak pernah putus asa berjuang menentang UMNO ni..

Naruto sensei said...

Salam ... semoga rahmat Allah bersama anda sekeluarga..

Saya mohon maaf sekiranya anda terkilan dengan kenyataan saya di Blog Aduka Teruna..

Saya tidak bermaksud nak membelakangi ataupun menghina Tuan Guru Haji Hadi dan Ust Nasha..
Saya menyatakan sedemikian kerana saya tak mahu perjuangan ini nanti terkubur begitu sahaja..

Atas sebab itulah saya mahu sekiranya kita ada niat bersama dengan UMNO kita perlulah kembali kepada perjuangan asal kita..

Setelah lama kita berjihad menentang kemungkaran UMNOBN tiba2 apabila mereka dalam keadaan lemah kita berikan pula talian hayat bagi mereka..
Lupakah kita setiap prenindasan yang mereka kenakan terhadap kita..Saya tak mahu perjuangan kita sia2 hanya nak memberikan peluang kepada sebuah Parti munafik yang kita dah berikan peluang untuk berubah berpuluh tahun lamanya.

Apakah UMNO mengambil iktibar dari kekalahannya dalam PRU yang lalu..? Sudah tentu tidak saudara..malah mereka masih bersikap menindas kita serta merampas pula kuasa kita di Perak dengan jijik sekali..

Bukankah kita sering dimomokkan UMNO musuh Islam yang sudah nyata oleh pimpinan kita hatta Tuan Guru Haji Hadi sendiri.. Jadi kenapa perlu kita bergabung pula dengan mereka..?

Saya sayangkan Perjuangan kita dan Pakatan Rakyat..kerana dalam masa inilah kita dapat melihat betapa semangat dan ramainya rakyat menyokong kita menentang UMNOBN jadi jangan kita hancurkan harapan rakyat yang sememangnya menyokong perjuangan kita dengan kita bergabung pula dengan UMNO .

Jika salah dan silap harap dimaafkan.. kita manusia tak lepas dari salah dan silap yang penting mahu mengakui dan berubah..

Jangan seperti UMNO tak mahu mengambil iktibar malah semakin sombong pula sekarang ini...

Wassalam..

Anonymous said...

Kita takkan bergabung dengan umno sial haram jadah tu...saper2 yang nak gabung,..maka siallah jugak macam umno...kepala hotak umno,..otak perkauman...konon berjuang Islam tapi geng2 perpaduan dgn umno tak habih23 berhujah...cina nak kuasai kita,..cina dominan kuasa kalo pakatan menang..Dap anti islam...hai, otak perkauman otak umno...wat per jadi pas kalau otak umno...Islam, bukan untuk melayu jer,...untuk semua terutama shbt2 kita dari DAP, PKR dan jugak shbt2 kelab penyokong Pas...bukan dengan UMNO jer..letih dah dakwah umno...buang karan...baik dakwah DAp pkr...