Skip to main content

Penipuan undi muktamar?

Oleh : AdukaTaruna

Wa dapat sms suh ulas artikel MSK. Penipuan undi muktamar. Gua secara peribadi, menolak pendapat MSK.

Gua tak kata MSK salah, sebab MSK jenis banyak informer. Cuma ketika ini, gua menolak PAS sejauh itu. Harap kepercayaan gua tidak dimusnahkan PAS sendiri.

Dan gua menolak bukan kerana sebelum itu gua sudah meramalkan begini, begitu; atau kata lainnya, mahu diselarikan dengan pandangan gua sebelum ini. Tatepi gua percaya akhlak PAS.

Wa tak pernah pertikai akhlak Hadi, akhlak Nasha, akhlak Cikgu Pha. Cuma gua kata dia jenis bodoh jer. Senang kena tipu, tak tahu pembolehubah, etc. Tapi untuk melakukan penipuan undi, sabotaj undi, gua tolak untuk fasa ini. Ini semua dah melibatkan akhlak.

Tipu undi macam UMNO dah seperti gua percaya Cikgu Pha, Hadi dan Nasha suka langgan pelacur atau berkunjung ke rumah urut dan disko.

Gua terima kekalahan Husam pasal gua dah cakap. Pasal gua faham level perwakilan dan ahli PAS.

Gua terima kemenangan Nasha dan Hadi dalam bab bimbingan akhlak. Nasha tak pernah serang lawannya. Dia mempertahankan dirinya sahaja.

Tapi dalam bab cerdik..... memang wa maki habis2an. Gilo kau. MyKMU angkat Hadi n Nasha as hero.

Comments

  1. bagi wa.... kenapa Nahsa tak serang lawan.... sebabnya lawan tak penah nak khianat parti..... sebab tu lah dia tak nak lawan.... lagi pun kalau dia buat satu isu..... pastu lawan buat kuar isu muzakarah apa dia nak jawab.... baik dia berdiam diri la....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. wa setuju dgn komentar lu bro..

    percaya wujudnya perancangan jahat sprt penipuan undi dan sbaginya dikalangan pemimpin2 atasan PAS seolah2 percaya bahawa mereka juga mengamalkan rasuah, jenayah dan segala perilaku negatif lainnya..

    walaupun tidak mustahil ianya terjadi, krn setiap manusia disertakan nafsu kpd mereka, mereka tidak pernah bebas dari belenggu syaitan dan dosa..tp andainya berlaku jua,ia dipandang suatu yg amat dahsyat dan gempar..

    semoga cikgu Pa atau yg mempunyai autoriti dlm kes ini memberi jawapan balas terhadap kemuskilan dan persepsi negatif ini...

    ReplyDelete
  3. wa setuju dgn lu bro.AT

    cume klu,
    terjadi bede mcm tu,
    memang wa akan maki diorag 7 keturunan laaa.

    ReplyDelete
  4. ye bro...ambo stuju ngan demo..
    MSK tu taksub sangat tuh.
    die fikir PAS mcm UMNO kot..
    hahaha..

    Kalau pemimpin PAS mcm UMNO dh lama dah rasuah berlaku di Kelantan.

    celaka MSK!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.