Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 7, 2009

Penipuan undi muktamar?

Oleh : AdukaTaruna

Wa dapat sms suh ulas artikel MSK. Penipuan undi muktamar. Gua secara peribadi, menolak pendapat MSK.

Gua tak kata MSK salah, sebab MSK jenis banyak informer. Cuma ketika ini, gua menolak PAS sejauh itu. Harap kepercayaan gua tidak dimusnahkan PAS sendiri.

Dan gua menolak bukan kerana sebelum itu gua sudah meramalkan begini, begitu; atau kata lainnya, mahu diselarikan dengan pandangan gua sebelum ini. Tatepi gua percaya akhlak PAS.

Wa tak pernah pertikai akhlak Hadi, akhlak Nasha, akhlak Cikgu Pha. Cuma gua kata dia jenis bodoh jer. Senang kena tipu, tak tahu pembolehubah, etc. Tapi untuk melakukan penipuan undi, sabotaj undi, gua tolak untuk fasa ini. Ini semua dah melibatkan akhlak.

Tipu undi macam UMNO dah seperti gua percaya Cikgu Pha, Hadi dan Nasha suka langgan pelacur atau berkunjung ke rumah urut dan disko.

Gua terima kekalahan Husam pasal gua dah cakap. Pasal gua faham level perwakilan dan ahli PAS.

Gua terima kemenangan Nasha dan Hadi dalam bab bimbingan akhlak. Nasha tak pernah serang lawannya. Dia mempertahankan dirinya sahaja.

Tapi dalam bab cerdik..... memang wa maki habis2an. Gilo kau. MyKMU angkat Hadi n Nasha as hero.

4 comments:

Anonymous said...

bagi wa.... kenapa Nahsa tak serang lawan.... sebabnya lawan tak penah nak khianat parti..... sebab tu lah dia tak nak lawan.... lagi pun kalau dia buat satu isu..... pastu lawan buat kuar isu muzakarah apa dia nak jawab.... baik dia berdiam diri la....

-abanghensem

pria malaya said...

wa setuju dgn komentar lu bro..

percaya wujudnya perancangan jahat sprt penipuan undi dan sbaginya dikalangan pemimpin2 atasan PAS seolah2 percaya bahawa mereka juga mengamalkan rasuah, jenayah dan segala perilaku negatif lainnya..

walaupun tidak mustahil ianya terjadi, krn setiap manusia disertakan nafsu kpd mereka, mereka tidak pernah bebas dari belenggu syaitan dan dosa..tp andainya berlaku jua,ia dipandang suatu yg amat dahsyat dan gempar..

semoga cikgu Pa atau yg mempunyai autoriti dlm kes ini memberi jawapan balas terhadap kemuskilan dan persepsi negatif ini...

uma said...

wa setuju dgn lu bro.AT

cume klu,
terjadi bede mcm tu,
memang wa akan maki diorag 7 keturunan laaa.

مَعهَدين الُمعلمْ said...

ye bro...ambo stuju ngan demo..
MSK tu taksub sangat tuh.
die fikir PAS mcm UMNO kot..
hahaha..

Kalau pemimpin PAS mcm UMNO dh lama dah rasuah berlaku di Kelantan.

celaka MSK!!!