Skip to main content

Penggulungan debat UG

Oleh : AdukaTaruna

Sebab gua bz kebalakangan ni, gua tak dapat berdebat dengan baik la. Seb baik xenan, al_madd n search konsisten. So, gua keluar dari kongkongan bahasa, gua tulis macam biasa balik.

Pada gua, hampir keseluruhan debat, pihak pro UG masih tidak dapat menumbangkan 2 sebab jahanam UG.
  1. Tiada homework
  2. Musang dalam PAS
Paling kelakar, pihak pro UG meminta gua memberikan bukti tiada homework. Gilo. Keadaan kacau-bilau dan perpecahan ni hasil ada homework atau hasil tiada homework? Ni nak tegakkan benang basah ke tali rapia basah ni. Ngeee. Meh kita lihat apa ulama Hadi yang bodoh nak mampos ni kata.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, kerajaan perpaduan belum lagi menjadi satu cadangan Pakatan Rakyat dan juga belum lagi dibincangkan semasak-masaknya dalam PAS.
Belum lagi dibincang masak beb. Jadi ini bukti ada homework atau tiada homework. Bukti homework dah siap atau homework taksiap atau homework belum buat langsung? Hehehe. Sampai ke tahap sini dia punya danial syndrome.

Kita lihat lagi. Sumber Malaysiakini. Kalau lu kata Mkini spin, lu suruh la Hadi saman ke, Hadi jelaskan balik ke. Gua tak petik huraian Mkini, tapi petik butir2 perkataan Hadi. Huraian dari media, gua tak caya. Tapi butir2 percakapan, media tak boleh bohong. Kang kena saman.


Menurutnya, beliau tidak tahu mengenai laporan bahawa setiausaha agung DAP Lim Guan Eng mahukan penjelasannya mengenai cadangan kerajaan perpaduan itu.
Hahaha. Nak jadi manager, tapi benda2 penting lu tak ambik port. Lulusan MA politik Al-Azhar? Hehehe. Atas kertas jer cemerlang ma.

Roslan sms seingat gua siap ulas lagi permintaan Lim Guan Eng. Gua percaya Hadi kencing dia tak tahu Lim Guan Eng minta perincian secara baik. Lim Guan Eng tak terus sanggah. Tiada siapa yang sanggah dalam masa seminggu lepas UG diumumkan. Semua menanti perincian.

Yang jawab ntah apa2 ialah Roslan sms. Hadi manjang ke luar negara jer. Jadi duta lagi baik la. Siap boleh cakap dia tak tahu ni beb. Takpa, kita tengok lagi ulama bangsat sekor ni menipu lagi.


Abdul Hadi juga berkata, kerajaan perpaduan belum lagi menjadi satu cadangan Pakatan Rakyat.
Habis selama ni yang dakwa PKR dan DAP setuju tu lagu mana? Sendiri kencing, sendiri mengaku ka? Hahahaha.

Ulama penipu.
Ulama penipu.
Ulama penipu.

Kan ke Lim Guan Eng dah ingatkan. Hadi adalah ulama. Dia tak boleh menipu.


"Saya akan memberi penjelasan kepada pemimpin Pakatan dan bukannya kepada pihak media kerana mereka tidak melaporkan dengan penuh," katanya.
Hahaha. Ini bukti ada homework ke atau takda homework ni? Kalau ada homework, siarkanlah dokumen ke, blueprint ke kat blog lu, atau kat Harakah atau kat blogger upahan lu.

Ni Roslan sms pun terkial-kial nak jelaskan. Wakakaka. Lawak giler.

"Aduka. Semua ini persepsi lu semata. Sila bagi bukti Hadi tak buat homework."

"Aduka. Ini semua strategi. Tawar-menawar."

"Apa yang Hadi tawarkan? Dan apa yang Hadi cuba dapatkan dalam tawaran?"

"Ini semua rahsia. Satu hari nanti lu akan tahu Hadi genius dalam UG ni."

"Kalau bagitau, bukanlah namanya strategi."

Hahahhaa. Adeessss... Strategi kejadah apa? Hadi sorang2 jer tahu. Yang lain semua tak tahu. Roslan sms pun tak tahu. Hahaha.


"Saya akan memberi penjelasan kepada pemimpin Pakatan dan bukannya kepada pihak media kerana mereka tidak melaporkan dengan penuh," katanya.
Hahaha. Kencing lagi ma. Lepas jer dia sebut, terus dia g London. Bagi penerangan kat bebudak kat sana.

Sampai skang takut jumpa Lim Guan Eng. Mana homework? Eh lupa. Gua takda bukti ma... Maka, terpaksa la gua mengaku Hadi buat homework dengan begitu bagus sekali.

Penggulungan muktamat.

Hadi membuat homework UG dengan begitu teliti sekali.

Comments

  1. perpaduan yg memeningkan.abih semua pening.

    ReplyDelete
  2. poning den...ha2

    so, ada sambung lagi ke debat pasni? kalau nk sambung debat, aku dgn rela hati nk jadi org tengah...hehe

    ReplyDelete
  3. bebudak UG sila patahkan hujjah Aduka tu.

    searchforheaven
    al_madd
    jundullah
    kapt_shiqaqi

    silakan. jangan dayus.

    ReplyDelete
  4. Antara poimt yg gua terus mls sambung debat tuh.

    1. Ada strategi yg tak nampak dr TGHA?
    2. Tawar menawar.Ambik cth hindraf.Yg hindraf dpt thaipusam?

    Adesss...kasi la cth kukuh n berguna sket.Isu manoharan bebas ISA ker.

    paling horror comment last al_madd.

    punya penat kasi point utk semua wat conclusion..last2 kene tanye mana bukti TGHA tak wat homework?

    Tayah debat la camnih.

    hahaha..

    ReplyDelete
  5. salam,
    Well, Isu UG ini ada tersirat dan tersurat.
    Ada sokong, ada yang menentang dan ada yang terbuka.
    Wa dalam golongan terbuka.

    Tetapi dalam isu INI, Golongan terbuka pada pandangan Anti-UG sama dgn Pro-UG. Tapi wa terima itu kerana persepsi orang susah nak berubah. Paling senang kena Iyakan Aje.

    penglibatan wa dalam debate ini, bagi wa, ada hasilnya untuk wa kalau bukan untuk orang lain. wa memahami kenapa ada yang pro, kenapa ada yang anti dan kenapa ada yang terbuka. Nanti wa eloborate dalam blog wa, tapi kalu lu orang senang2, lu datang baca la, x yah wa terang panjang lebar kat sini.. wakaka..

    wa ada sedikit komen yang boleh membantu korang dlm persepsi wa;

    lawat sini: https://www.blogger.com/comment.g?blogID=1628225241183163294&postID=97231832353374862&page=1&isPopup=true

    cari komen wa.

    utk xenan,

    Contoh wa bagi tu mungkin tak sesuai, tapi still dalam konteks tawar menawar dalam demokrasi.

    wa bukan tulis sangat apa yang wa nak tulis, contoh tu je terlintas waktu tu.
    Up to you, nak accept ke tidak.

    Tapi wa tetap berpegang, dalam isu UG ini masih ada strategi yang tersurat kerana atas 2 sebab:

    1. Prinsip tahaluf siyasi sekarang jangka panjang tidak banyak menguntungkan perjuangan ISLAM di masa hadapan.

    2. Terdapat isu kepercayaan antara pimpinan2 tertinggi dan sebab itu kita nampak seperti terbahagi kepada dua puak.

    lain2, wa percaya di sebalik Isu ini, ada hikmah dalam perjuangan ISLAM yang PAS tunjangi.

    ReplyDelete
  6. Salam, aku nie adalah pengikut tegar PAS dari tahun 1990 lg. Ngapa aku pi kat PAS dan ta pi parti lain, coz aku tau hanya dgn islam boleh selamatkan negara ni dan juga aku sekeluarga. Aku bangkang dalam PAS coz aku syg PAS. Bg aku, aku stuju ngan TGNA coz dia cepat tangkis fitnah dr BN sebelum menghancurkan PAS. Dia punya react sama pantas cam almarhum ostad fadil. Camne pun aku ttp rasa TP dan SUA tu dibuang, coz next time 2 ekor nie ada chance nak merangkat dalam gelap jumpa umno lg. TGNA boleh maaf tp aku tak coz aku bukan TGNA. Aku takkan wala' pada yg bodo, coz PAS ajar aku tentang sesiapa saja yg meyimpang dari jalan yg benar
    To aduka, u'r idea is great, kita adalah diri kita. Jgnle kita jd wala' menkhinzir buta, coz kita tak maksum cam jugak pimpinan dlm PAS ni. Tak salah kalu tegur, kalu tak boleh tegur, lu masuk umno, ok....

    ReplyDelete
  7. chill bro SFH,

    Wa paham idea lu.Kat debat tu wa cita psl presentation UG.Mcm mana idea dikemukakan.Bukan isipati UG.

    check la posting blog wa yg latest..

    http://xenanhu.blogspot.com/2009/06/fitnah-ug-selesai.html

    Paling best pasnih UG boleh dibincangkan secara jujur n tersusun antara party PR.Blueprint terperinci boleh di keluarkan(selepas study la)tanpa syak wasangka.

    Bayangkan TGHA + Anwar + LKS sama2 keluarkan satu complete blueprint UG masa nak PRU13 nanti.Gile cool beb.Rakyat kompom kompiden nak vote PR.

    Ari ni wa sgt terima kasih to TGNA dgn tindakan pantas die.

    Sgt happy juga tgk geng BPN beramuk amukan..hahahahah

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.