Skip to main content

Pelan Kerajaan Perpaduan Hadi (1)

Oleh : AdukaTaruna

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Setelah tawaran terbuka di buat semalam, hanya 1 nama mewakili PAS Terengganu yang menyahut program ini.

Pada permulaannya, ianya dirancang menggunakan kaedah suara, namun, saudara kapt_shiqaqi mendakwa dia tidak boleh menggunakan medium suara atas sebab teknikal.

Jadi, kita kembali semula kepada kaedah lama, yakni berforum di sini, walau berhadapan dengan risiko gangguan.

Untuk itu semua peserta debat diminta tidak melayan posting selain dari 3 nama yang mengesahkan untuk serta.

1. Kapt_Shiqaqi
2. xenan = eddygordo
3. AdukaTaruna

Yang lain boleh membantu melalui medium lain (pm, ym, etc)

Sementara menunggu saudara kapt, saya memulakan penerangan pentingnya mengetahui pembolehubah.

1.

Pembolehubah adalah satu2 faktor yang mengubah keputusan. Dalam hal ini, seperti mana perjungan saya lama dulu, saya ingin sebutkan pembolehubah terbesar yang perlu diketahui ialah genetik Melayu adalah jenis bo-doh.

Ianya termasuk ulama. Itu yang pertama. saya letakkan itu sebagai dakwaan saya kerana mahu mengelakkan thread lari kepada perbahasan pembolehubah.

2.

Yang keduanya ialah pembolehubah cabang kepada kes-kes yang disebutkan. Untuk mengenalpasti pembolehubah cabang, ianya bergantung kepada pembolehubah utama.

Contoh. Ulama genetik Melayu (Hadi) adalah jenis bo-doh. Dia mendakwa taugeh yang ditanam guna baja A lebih subur dari taugeh yang ditanam guna baja B.

Sedangkan pembolehubah tidak termutlak kepada baja semata. Pembolehubah baja adalah pembolehubah cabang.

Ada banyak pembolehubah cabang yang perlu dikunci terlebih dahulu sebelum menguji pembolehubah baja. Seperti :

1. Jumlah cahaya matahari.
2. Jarak tanaman antara taugeh.
3. Kekerapan siraman dan bajaan.
4.
5.

Jadi, sebab genetik yang bo-doh, Hadi perasan dia adalah pembolehubah kemenangan 1999. So, dia sapu bersih semua jawatan. Ulama Melayu tamak dan sangat brilliant.

1. Akulah Presiden.
2. Akulah PJ Terengganu.
3. Akulah ADUN Terengganu.
4. Akulah AP.
5. Akulah Ketua Pembangkang.
6. Akulah Menteri Besar.
7. Akulah Ketua Rusila.
8. AKulah Ketua poligami.

Akhirnya, Allah menunjukkan apakah hasil si bo-doh menguruskan hasil kecerdikan (Ostad Fadhil).

1. Barisan Alternatif musnah di tangan Hadi (pemikir Terengganu)
2. Kerajaan PAS Terengganu tumbang sehingga kini.
3. Isu kafir-mengkafir.
4. Kepercayaan rakyat yang teruk kepada PAS hasil skandal gelap dan tipu dengan UMNO.
5. UG
6.
7.

Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.