Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 2, 2009

Pas wajar pimpin pakatan pembangkang?


KUALA LUMPUR 1 Jun - Persidangan Dewan Pemuda Pas yang dijadual diadakan tiga hari lagi dijangka hangat dengan fokus untuk meletakkan Pas pada kedudukan sewajarnya iaitu sebagai parti pemimpin pakatan pembangkang.

Ketuanya yang baru, Nasrudin Hassan Tantawi berkata, pada usianya menjangkau 58 tahun, ramai di kalangan perwakilan Pemuda yakin kemampuan Pas untuk memimpin pakatan pembangkang terutama dalam menghadapi pelbagai isu yang berlaku di negara ini.

Beliau berkata, apa yang lebih penting Pas harus meyakinkan parti-parti pembangkang lain bahawa Islam yang menjadi teras perjuangan parti itu merupakan kaedah paling berkesan untuk menyelesaikan setiap isu.


Lu jangan retorik saja beb. Biasalah... pemimpin yang baru, mesti akan war2kan agenda dia. Islam Hadhari la, 1Malaysia lah. Tapi lu kena buat dan konsisten.

Hujah2 bangang siapa makan cili tak boleh guna dalam gerakan nak pimpin rakan pakatan. Tenggelam2 timbul ala2 prestasi Hadi pun jauh dari realiti nak pimpin rakan pakatan.

Kalau lu buat satu kontroversi, lu kena tampil bagi penjelasan. Macam UG oleh Hadi. Jangan menyorok penakut bila rakyat bangkit tuntut penjelasan. Kalau penakut dan bacul macam tu, serupa ambil ulama Akhil Hayy. Kes isteri dia vs Waheeda. Sampai skang ghaib ala Hadi. Teloq takda beb. Bagi la penjelasan dan huraikan kekusutan.

Penyudahnya Waheeda menyampah, isteri menyampah, si anak berbulu. Tak ke bangang punya ulama?

So, gua bagi masa pada lu. Gua nak tgk cerdik lu dalam usaha memimpin rakan pakatan. Nak pimpin rakan pakatan bukan boleh main cakap jer.

"Aku nak pimpin hang. Hang kena dengar cakap aku. Kalau tak, aku masuk UMNO."

3 comments:

lelaki_ini said...

Macam mane nak terajui Pakatan kalo pemimpin t'tinggi sendiri b'muqobalah secara gelap dgn musuh. Kepercayaan anggota parti dlm Pakatan pd pemimpin camni pun dah 50-50.

Anonymous said...

macammana boleh kita nak tumbangkan umno,kalau pemilihan parti ada unsur2 rasuah belanja makan jemput perwakilan nak dialog.

nanti umno kata,ko kutuk aku.ko pun sama belanja perwakilan makan,nak undi.apa punya budaya ni.dalam pas xde budaya sebelum ni.husam musa je bawak masuk.nak tanding timbalan presiden je tapi belasah calon lain dalam press statement.calon macam ni nak terajui pas akan datang ke?ikut sunnah ke ni?

sila nafikan 'perjumpaan ini' wahai AT and gang.

-zaragosa-

Kepala Merah Berjambol said...

Si bodoh yg menuduh lah yg sepatutnya menyertakan bukti,bukan meminta bukti penafian dari yg dituduh...
A kata B liwat dia...A tak sertakan bukti,tp minta B nafikan tuduhan dgn bukti,kan bodoh tu namanya...
Si bodoh kata Husam bawak budaya rasuah...sepatutnya si bodoh yg kemukakan bukti,bukan suruh org lain nafikan...hai bodoh amat...