Skip to main content

Pas wajar pimpin pakatan pembangkang?


KUALA LUMPUR 1 Jun - Persidangan Dewan Pemuda Pas yang dijadual diadakan tiga hari lagi dijangka hangat dengan fokus untuk meletakkan Pas pada kedudukan sewajarnya iaitu sebagai parti pemimpin pakatan pembangkang.

Ketuanya yang baru, Nasrudin Hassan Tantawi berkata, pada usianya menjangkau 58 tahun, ramai di kalangan perwakilan Pemuda yakin kemampuan Pas untuk memimpin pakatan pembangkang terutama dalam menghadapi pelbagai isu yang berlaku di negara ini.

Beliau berkata, apa yang lebih penting Pas harus meyakinkan parti-parti pembangkang lain bahawa Islam yang menjadi teras perjuangan parti itu merupakan kaedah paling berkesan untuk menyelesaikan setiap isu.


Lu jangan retorik saja beb. Biasalah... pemimpin yang baru, mesti akan war2kan agenda dia. Islam Hadhari la, 1Malaysia lah. Tapi lu kena buat dan konsisten.

Hujah2 bangang siapa makan cili tak boleh guna dalam gerakan nak pimpin rakan pakatan. Tenggelam2 timbul ala2 prestasi Hadi pun jauh dari realiti nak pimpin rakan pakatan.

Kalau lu buat satu kontroversi, lu kena tampil bagi penjelasan. Macam UG oleh Hadi. Jangan menyorok penakut bila rakyat bangkit tuntut penjelasan. Kalau penakut dan bacul macam tu, serupa ambil ulama Akhil Hayy. Kes isteri dia vs Waheeda. Sampai skang ghaib ala Hadi. Teloq takda beb. Bagi la penjelasan dan huraikan kekusutan.

Penyudahnya Waheeda menyampah, isteri menyampah, si anak berbulu. Tak ke bangang punya ulama?

So, gua bagi masa pada lu. Gua nak tgk cerdik lu dalam usaha memimpin rakan pakatan. Nak pimpin rakan pakatan bukan boleh main cakap jer.

"Aku nak pimpin hang. Hang kena dengar cakap aku. Kalau tak, aku masuk UMNO."

Comments

  1. Macam mane nak terajui Pakatan kalo pemimpin t'tinggi sendiri b'muqobalah secara gelap dgn musuh. Kepercayaan anggota parti dlm Pakatan pd pemimpin camni pun dah 50-50.

    ReplyDelete
  2. macammana boleh kita nak tumbangkan umno,kalau pemilihan parti ada unsur2 rasuah belanja makan jemput perwakilan nak dialog.

    nanti umno kata,ko kutuk aku.ko pun sama belanja perwakilan makan,nak undi.apa punya budaya ni.dalam pas xde budaya sebelum ni.husam musa je bawak masuk.nak tanding timbalan presiden je tapi belasah calon lain dalam press statement.calon macam ni nak terajui pas akan datang ke?ikut sunnah ke ni?

    sila nafikan 'perjumpaan ini' wahai AT and gang.

    -zaragosa-

    ReplyDelete
  3. Si bodoh yg menuduh lah yg sepatutnya menyertakan bukti,bukan meminta bukti penafian dari yg dituduh...
    A kata B liwat dia...A tak sertakan bukti,tp minta B nafikan tuduhan dgn bukti,kan bodoh tu namanya...
    Si bodoh kata Husam bawak budaya rasuah...sepatutnya si bodoh yg kemukakan bukti,bukan suruh org lain nafikan...hai bodoh amat...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.