Skip to main content

Pas 'tunduk' kepada DAP

KUALA LUMPUR 14 Jun - Kecaman demi kecaman daripada sekutu pakatan pembangkang terutamanya DAP menyebabkan Pas 'tunduk' kepada parti itu dalam isu kerajaan perpaduan.

Mesyuarat pertama Jawatankuasa Pas Pusat sesi 2009/2011 yang berlangsung di sini pada Khamis lalu, secara rasmi membuat keputusan supaya pimpinan parti itu 'tutup mulut' daripada membuat sebarang ulasan mengenainya.

Ni la namanya ulama super bodoh. Takda beban, lori Indah Water digalas. Bodoh piang punya ulama.

Lu ingat Allah tu bodoh ke untuk mentakdirkan kemenangan kepada Islam di bawah ulama2 bangang?

Kalaulah Salahudin Ayub tu manusia bangang seperti Hadi, mustahil Allah nak takdirkan Palestine bebas di bawah pimpinan dia.

Kalaulah Muhammad Al-Fateh tu stupid boroi macam Hadi, takan Allah nak tunjukkan kebodohanNYA dengan mentakdirkan juga Muhammad Al-Fateh membebaskan Islambol.

Bodoh piang punya ulama Melayu. Nak baiki labu konon, penyudahnya makin jahanam. Takda kerja, buat kerja, takda pasal cari pasal. Niamasohai.


''Demi kebaikan semua dan demi mengharmonikan keadaan kita tidak bercakap sehinggalah masa akan datang (sekiranya) suasana politik berubah. Wallahua'lam,'' tegas Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasruddin Hasan Tantawi.

Ha.... baru lu tahu implikasinya. Tu pasal gua memekak ulama bodoh macam lu ni duduk surau bagi ceramah jer. Tak boleh baca masa depan, tak boleh baca buruk baik langsung.

Heboh siapa makan cili, siapa makan cili buat apa? Lu bukan berjuang setulen nabi. Lu perlukan undi manusia untuk tegakkan Islam. Itu pembolehubah.

Lu belajar sampai Mesir ke, sampai Israel ke, lu kekal bodoh ma. Pasal gen lu begitu. Ni fasa ini.

Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.