Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 28, 2009

PAS Terengganu kembali kepada Kepimpinan Ulama.

Oleh : AdukaTaruna

Dulu gua stop bila ada PRK. Tapi kali ni gua dah tak stop dah. Gua langgar jer habis-habisan. Penat, gua benti la.

Dulu senjata ulama sekor ni ialah Kepimpinan Ulama. Melalui SU Akhbar dia, Roslan mms, dia mainkan lagu Kepimpinan Ulama. Hahaha. Nak doktrin level ahli PAS boleh la beb. Dengan gua sori.

Gua bangkitkan persoalan hipokrit ulama sekor dan SU akhbarnya. Mengapa PJ Ganu boleh Cikgu Pa plak? Bukan ulama. Artikel tu la yang membuatkan nickname gua kat TKO menjadi AdukaTaruna5. Apa punya demokrasi la PAS. hehe. 5 kali kena ban beb. Songkok Putih dirakam sebagai WM pada ketika itu.

Skang ni PJ Ganu Haron Taib la plak. Dah kembali kepada Kepimpinan Ulama ma. Tu la gua cakap. Dengan stendet ahli BN, BN boleh buat apa sahaja. Dengan stendet ahli PAS, PAS boleh kencing apa sahaja.

Dulu kena maki tak turun demo, skang dah alhamdulillah. Demo2 Hadi ada join. PJ Ganu plak kena maki dulu, baru tersedar. Roslan mms pun dah tak buat artikel Kepimpinan Ulama lagi sejak tu.

So, kesimpulannya, ulama perlu hidup atas makian. Kalau tak, dia besar kepala.

8 comments:

sabri said...

roslan mms? keh keh keh

Ali Zaidan said...

Aduka:

Dulu kena maki tak turun demo, skang dah alhamdulillah. Demo2 Hadi ada join

Aku:

Kepala hotak engkau. Tahun 1997 TGHH dah turun demo. Masa kriket Israel dtg Malaysia. Masa tu seingat aku almarhum Fadzil dan TGNA tak turun.

Bab demo ni takkan pimpinan PALING atasan sentiasa kena turun. Anwar Ibrahim pun berapa kali turun demo? TGNA berapa kali turun demo?

Kenapa nak maki TGHH saja sedangkan TGNA dan DSAI pun sama?

Kerja engkau ni pelaga anak2 murid dan penyokong TGHH dan TGNA. Kau ingat sedap sangat ke dapat dosa?

Bapak kau dulu semasa dia jadi baik, ada ke dia hidup dalam makian utk terus jadi baik sampai la ni? Ada kau maki dia utk dia tu jadi baik.

Kau ingat TGHH betulkan tindakan sebab makian ke? Ulamak pandang hujah. Mereka betulkan atas sebab tu. Sebab hujah. Bahasa tahi dia buat doonno. Tu kerja dosa buat apa nak ikut sekali.

Memandai engkau je..

Anonymous said...

keje maki ni,memang dari dulu lagi AT telah dibelah mulut oleh mak dia ngan syahwat memberang masa kecik.sebab tu jadi camtu.nasib baik ngan syhwat tu,kalau syhwat lain aku xtaula.

maki ulamak memang makanan paling lazat sekali bagi AT.aku pun nak tengok jgk sekali bagaimana rupanya orang yang maki ulamak ni punya rupa.tapi xtunjuk plak rupanya.

-jebon

SearchForHeaven said...

Salam,

sekali, blog lu dah jadi medan perang bahasa kasar dah.. hehe..

ini komen wa dlm bahasa lingua gua lu.. wakaka..

Mula2, lu tak setuju dengan kaedah politik beberapa tokoh ulama, lu maki ulama, then, lu pukul habis seolah-olah ulama semua tak cerdik. Semua ini dlm tanah lu la, blog lu ni. hehe. lu punya pasal. Dosa pahala, lu tanggung. ini sudah tentu lu tau. Lu pun byk follower maa, ulama dan profesional. hehe

then, ada plak yang tak setuju dgn pandangan lu, dia pun dah start maki2 lu plak. adoiiiiiiii...
2x5, 5x2 laaa....

aloo bro2 yang tak sehaluan dgn AT,

rileks2 bro, kalau lu org tak puas hati, ini tanah dia bro. sama macam lu pi sondol yahudi dalam Israel laa, lu betul macam manapun, dah dlm premis dia orang. Lu tetap tak dianggap betul nya..
Yang lu orang emosional maki2 mak babak, jgn sampai begitu bro.
Kalau lu nampak tulisan AT tak berakhlak, lu jgn ikut cara tulisan dia plak. nanti lu pun sama..

Ini wa kasi nasihat je. wa tak suka muslim berpecah beb.

Wa baca semua blog, wa ikut blog.
anti UG ka, pro UG ka, pro Ulama ka,pro Profesional ka, yang terbuka ka. PKR ke, UMNO ke, DAP ke...

dan Sebagai Ahli PAS,
dalam jemaah PAS, adalah wajib berpegang pada disiplin2 jemaah.
Macam Solat Jemaah gak.
Kalo lu tak puas hati Dgn Tok IMAM,
lu tak bleh maki, jerit celaka kat Tok Imam, nanti solat lu batal, sia2 je.
Lu kena ikut disiplin2 dan prosedur2 yang diakui alim ulama berdasarkan Quran dan Hadis.

NAK PERJUANGKAN ISLAM KENA BERJEMAAH.
sama ada PAS, ikhwanul Muslimin ke, yang penting berjemaah.

Kalau lu orang ingin tetap benar dalam setiap perbuatan, lu orang mesti kembali kepada itu Quran dan Sunnah.

sebijak mana pun lu, segenius mana pun lu, lu tetap kena kembali pada Quran dan Hadis.


Untuk pelawat blog ni yang setuju dengan AT. kalau lu jemaah PAS. jaga akhlak bro.
AT lain, dia sendiri ngaku dia pemerhati bebas. of course dah luar jemaah suara AT. dia tak terikut dengan prosedur jemaah.

Tapi macam contoh solat jemaah laa..

Sekalipun AT solat tak satu jemaah.
Dia solat sendiri ke, atau dah solat awal lagi. AT pun kena ikut prosedur nak tegur.

Dia tak leh tengking sama imam jemaah tu, nanti lain jadinya.


hehehe... kalo lu orang faham aku punya teguran ni.. lu amiklaa sebagai teladan..

Kalau tak nak, yang penting wa dah tegur.. jgn terikut2 maki sampai maki mak babak...


ALLAHUAKBAR!!!!

Hanz_Azdi said...

SearchForHeaven ...

walaikumsalam,

lu ada betul... sapa-2 tak stuju sama AT, lu baca ada sakit hati, telinga, kaki atau apa-2 saja, lu boleh komen ...lu tulih la apa yg patut & betul..kalo lu ada 1 juta poin pon tapi lu sama perangai,gaya tulisan AT, maka lu pon sama maa..apa beza? Segi tu lu sama saja..lain mungkin ada beza. Situ lu tak leh salahkan AT dah...kalah sebelum berjuang...hehe

Maka tu, lu bagi jer komen dgn sopan santun budi bahasa ..skima sikit brader, insyaAllah kerana lu ikhlas lagi berakhlak akan sampai gak hajat lu. Tawadduk ler dlm penulisan sbb kita bukan nak menang hujah,debta, komen dll tapi kita mau semua dpt manfaat kebenaran.

p/s: slanga 'wa', 'gua', 'lu' adalah untuk yg memahami, tak nak guna pun tak apa ler ..kalau nak guna 'patik', 'hamba', 'aku' tak eihhh...tak salah cuma ikut rentak timing & tempat ler..kalo sesuai guna ler.

jeebond said...

Apa-apa hal gua memang maintain dari dulu sokong lu aduka.. Ulama manusia macam gua dan lu jugak.. Gua makan, berak dan yang penting kentut gua sama busuk cam kentut lu, hadi dan geng2 ulamak dia gak.. Apatah lagi kalau makan petai.. hehehe

Ali Zaidan said...

SFH,

bile masa aku maki mak bapak??

Aku bagi contoh, bapak Aduka ni baik. Adakah bapak aduka ni kena maki dulu baru jadi baik?

Adakah TGNA juga perlu sentiasa dimaki spy TGNA terus jadi baik??

Aku guna term bapak sebab orang yg duka ni hina pun 'bapak' orang jugak.

Orang tak perlu hidup dengan maki. Orang hidup dgn rasional dan hujah.

Anonymous said...

sape mkn cili dia rs pedas
-nasrudin tantawi

ngeee...